-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
М’ясо
Завершена
990 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 4 950.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 4 950.00 UAH
Період оскарження:
20.12.2023 11:59 - 25.12.2023 00:00
Скарга
Виконана замовником
С К А Р Г А щодо неправомірного рішення, дії чи бездіяльності Замовника торгів
Номер:
44b9e80594c44feca6363e3d4daf288a
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-12-20-008103-a.a2
Назва:
С К А Р Г А щодо неправомірного рішення, дії чи бездіяльності Замовника торгів
Скарга:
За результатами цінового аукціону Замовник здійснив оцінку пропозиції Скаржника на предмет відповідності її умовам тендерної документації. Як свідчить Протокол розгляду тендерних пропозицій, оприлюднений Замовником:
Протокол 10.01.2024 14:32
Тендерна пропозиція Скаржника відхилена Замовником внаслідок нібито невідповідності її умовам тендерної документації, Скаржник не погоджується з рішенням Замовника щодо невідповідності його тендерної пропозиції умовам тендерної документації, зважаючи, зокрема, на наступне:
1. Додаток № 4 до тендерної документації
Замовник торгів встановив надання документів згідно наступної вимоги, а саме:
«Учасники закупівель повинні надати в складі своєї пропозиції документ що підтверджує впровадження системи НАССР на підприємстві. Таким документом може бути сертифікат, акт перевірки Держпродспоживслужби чи інший документ виданий незалежним органом в якому чітко зазначено про впровадження системи НАССР на підприємстві»(цитата).
Таким чином Замовник торгів встановив вимогу щодо надання підтверджуючих документів щодо впровадження системи НАССР на підприємстві та зазначив можливі види документів які можуть бути наданні на підтвердження а саме сертифікат, акт перевірки Держпродспоживслужби чи інший документ виданий незалежним органом в якому чітко зазначено про впровадження системи НАССР на підприємстві.
Скаржник в складі пропозиції надав файл «Додаток 4 гарантійний лист.pdf» сторынка 4 в якому міститься акт, складений Держпродспоживслужбою від 11.02.2022 №10-36-36.1-09/5 який підтверджує впровадження системи НАССР. Цей документ відповідає зазначеним вимогам тендерної документації, оскільки його форма та зміст відповідають зазначеному вимогам замовника.
Таким чином Скаржник надав документ який був прямо передбачений вимогами тендерної документації.
Хочемо наголосити, що Замовник торгів відхилив пропозиції Скаржника в наступних закупівлях:
- UA-2023-12-20-012469-a;
- UA-2023-12-20-020717-a.
Через те, що сертифікати видані не за тим кодом діяльності, проте тепер коли вони відповідають предмету закупівлі Замовник вигадав нові причини відхилення.
Замовник торгів зазначає, що ТОВ «Центр Оцінки Відповідності «ФАКТУМ» не є незалежним органом з оцінки проте не наводить жодних аргументів чи доказів протилежного, лише пусті слова.
Товариство з обмеженою відповідальністю "Центр Оцінки Відповідності «ФАКТУМ»" є незалежним органом з оцінки відповідності на підставі наступних обґрунтувань:
1. Статус Юридичної Особи: ТОВ "Центр Оцінки Відповідності «ФАКТУМ»" є зареєстрованим як юридична особа, що діє згідно із законодавством України. Це дає підстави вважати, що організація має відповідні повноваження для проведення оцінки відповідності.
2. Акредитація: «Центр Оцінки відповідності «ФАКТУМ» акредитований НААУ як орган сертифікації систем управління (ат.акр. №8O095); має у складі випробувальну лабораторію (ат.акр. №201498).
3. Незалежність та Неупередженість: Основною вимогою до органу з оцінки відповідності є незалежність від виробників та продавців продукції, що оцінюється. "ФАКТУМ" не має прямих зв'язків із виробниками або продавцями, це засвідчує їх незалежність.
4. Дотримання Міжнародних Стандартів: Діяльність "ФАКТУМ" відповідає міжнародним стандартам, таким як ISO/IEC 17020 або ISO/IEC 17065, це підтверджує їх компетентність і незалежність у проведенні оцінки відповідності.
5. Законодавче Підгрунтя: Згідно із законодавством України, органи з оцінки відповідності мають діяти незалежно та неупереджено. Діяльність "ФАКТУМ" відповідає цим вимогам, це додатково підкріплює їх статус як незалежного органу.
В контексті Закону України "Про публічні закупівлі", дотримання прозорості та чіткості вимог до учасників є ключовим аспектом для забезпечення справедливого та конкурентного процесу закупівель. Таким чином, подання відповідних документів, що відповідають встановленим вимогам, є суттєвим для оцінки пропозицій учасників.
В той же час Скаржник на виконання вимоги про усунення недоліків надає наступні документи файл:
- Сертифікат 22000_ВЛАДДЕН (1).pdf
Цей сертифікат виявився важливим документом, оскільки він підтверджує впровадження системи НАССР на підприємстві скаржника. Наданий скаржником документ чітко підтверджує наявність такої системи на підприємстві.
Згідно із законодавством України, зокрема з Законом України "Про публічні закупівлі" та Постановою Кабінету Міністрів України №1178, замовник має право вимагати від учасників торгів надання документів, які підтверджують відповідність продукції або послуг встановленим вимогам. У даному випадку, замовник висунув вимогу про підтвердження впровадження системи НАССР, яку скаржник належно виконав.
Важливо також відмітити, що замовник торгів не встановив специфічних вимог до органів з оцінки, пов'язаних із системою НАССР. Відсутність таких вимог додатково підкріплює аргумент скаржника щодо відповідності поданих документів.
Виходячи з цього, можна стверджувати, що скаржник виконав вимоги тендерної документації, надавши необхідні документи, що підтверджують впровадження системи НАССР, та відповідно до законодавства України, немає підстав для відхилення його пропозиції на підставі невідповідності цим вимогам.
Таким чином, тендерна пропозиція Скаржника не підлягала відхиленню на підставі ЗУ "Про публічні закупівлі" у зв’язку з її відповідністю всім умовам тендерної документації.
Зважаючи на викладене вище, Замовник повинен був прийняти рішення про відповідність тендерної пропозицій Скаржника всім умовам тендерної документації і оприлюднити повідомлення про намір укласти договір.
Замість цього, всупереч вимогам ЗУ "Про публічні закупівлі" і умовам власної тендерної документації Замовник прийняв неправомірне рішення про відхилення тендерної пропозиції Скаржника.
Отже, протиправні дії Замовника полягають у дискримінаційному підході до розгляду тендерних пропозицій учасників аукціону, відхиленні тендерної пропозиції Скаржника, яка відповідає всім умовам тендерної документації, що призвело до спотворення результатів аукціону і дискримінації учасників.
При цьому, протиправні дії Замовника, що полягають у відхиленні тендерної пропозиції Скаржника, при відповідності його тендерної пропозиції всім вимогам тендерної документації, призвели до неможливості Скаржника стати переможцем цього аукціону, чим порушенні наші права та інтереси.
Відповідно до ч.6 ст.33 Закону України «Про публічні закупівлі» Замовник укладає договір про закупівлю з учасником, який визнаний переможцем процедури закупівлі, протягом строку дії його пропозиції, не пізніше ніж через 20 днів з дня прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації та тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі.
Вважаємо, що Замовник порушив право Скаржника на об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі, майновий інтерес у вигляді винагороди за результатами виконання договору про закупівлю.
Також заявляємо про бажання бути присутніми на засідання Комісії з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель.
Наслідком зазначеного вище стало недотримання Замовником 3 з 6 принципів здійснення закупівель, закріплених у Законі України «Про публічні закупівлі», а саме:
- принцип добросовісної конкуренції;
- принцип недискримінації учасників та рівне ставлення до них;
- принцип об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі.
Керуючись Законом України «Про публічні закупівлі», Скаржник як суб’єкт оскарження в органі оскарження, звертається до органу оскарження з метою захисту своїх прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено права та законні інтереси.
ВИХОДЯЧИ З ВИКЛАДЕНОГО, НА ПІДСТАВІ ЗАКОНУ УКРАЇНИ "ПРО ПУБЛІЧНІ ЗАКУПІВЛІ" СКАРЖНИК ЗВЕРТАЄТЬСЯ З ПРОХАННЯМ ДО ПОСТІЙНО ДІЮЧОЇ АДМІНІСТРАТИВНОЇ КОЛЕГІЇ АНТИМОНОПОЛЬНОГО КОМІТЕТУ УКРАЇНИ З РОЗГЛЯДУ СКАРГ ПРО ПОРУШЕННЯ ЗАКОНОДАВСТВА У СФЕРІ ПУБЛІЧНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ:
1. Прийняти цю Скаргу до розгляду.
2. Прийняти обґрунтоване рішення про наявність порушення процедури закупівлі в діях Замовника, що стосується відхилення тендерної пропозиції Скаржника.
3. Зобов'язати уповноважену особу Замовника скасувати рішення про невідповідність тендерної пропозиції Скаржника умовам, встановленим тендерною документацією.
4. Зобов’язати уповноважену особу Замовника повторно здійснити оцінку тендерної пропозиції Скаржника на предмет відповідності умовам тендерної документації після усунення порушень процедури закупівлі.
ДОДАТКИ ДО СКАРГИ (ДОКАЗИ):
1. --- (відсутні)
Пов'язані документи:
Учасник
- Оскарження АМКУ.pdf 15.01.2024 13:38
- рішення від 17.01.2024 № 960.pdf 17.01.2024 17:15
- інформація про резолютивну частину рішення від 24.01.2024 № 1487.pdf 25.01.2024 14:48
- рішення від 24.01.2024 № 1487.pdf 29.01.2024 14:43
- Пояснення на скаргу 19.01.2024 14:34
- Пояснення на скаргу 19.01.2024 14:34
- Протокол 29.01.2024 15:02
Дата прийняття скарги до розгляду:
15.01.2024 13:43
Дата розгляду скарги:
24.01.2024 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
17.01.2024 17:16
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
29.01.2024 14:43
Коментар замовника щодо усунення порушень:
На виконання рішення Колегії №1487-р/пк-пз від 24.01.2024, керуючись статтею 18 Закону України "Про публічні закупівлі" та Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 "Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування", уповноваженою особою прийнято рішення скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції ТОВ "ВЛАДДЕН" та рішення про визначення ФОП Харчевський Олег Петрович переможцем за процедурою закупівлі — «М’ясо» (код ДК 021:2015- 15110000-2 – М’ясо)», оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2023-12-20-008103-a
Вимога
Є відповідь
ВИМОГА про скасування незаконного рішення щодо прийняття рішення про визначення переможцем учасника ТОВ "ВЛАДДЕН", ЄДРПОУ 43664833 та прийняття рішення про відхилення його тендерної пропозиції в закупівлі – відкриті торги по предмету: ДК 021:2015:15110000-2: М’ясо (М’ясо) (ідентифікатор закупівлі UA-2023-12-20-008103-a)
Номер:
ad391cbd19534d43a0c0c3151c0c410c
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-12-20-008103-a.c1
Назва:
ВИМОГА про скасування незаконного рішення щодо прийняття рішення про визначення переможцем учасника ТОВ "ВЛАДДЕН", ЄДРПОУ 43664833 та прийняття рішення про відхилення його тендерної пропозиції в закупівлі – відкриті торги по предмету: ДК 021:2015:15110000-2: М’ясо (М’ясо) (ідентифікатор закупівлі UA-2023-12-20-008103-a)
Вимога:
Частиною 4 статті 33 Закону України «Про публічні закупівлі» визначено: «Учасник, якого не визнано переможцем процедури закупівлі/спрощеної закупівлі за результатами оцінки та розгляду його тендерної пропозиції/пропозиції, може звернутися через електронну систему закупівель до замовника з вимогою щодо надання інформації про тендерну пропозицію/пропозицію переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі, у тому числі щодо зазначення її переваг порівняно з тендерною пропозицією/пропозицією учасника, який надіслав звернення, а замовник зобов’язаний надати йому відповідь не пізніше ніж через п’ять днів з дня надходження такого звернення.»
Я, ФОП Харчевський Олег Петрович є учасником закупівлі, що оголошена Відділом освіти Жашківської міської ради, код за ЄДРПОУ 41779881 по предмету: ДК 021:2015:15110000-2: М’ясо (М’ясо) (ідентифікатор закупівлі UA-2023-12-20-008103-a). Ознайомившись із прийнятим рішенням Замовника щодо визначення переможцем закупівлі – ТОВ "ВЛАДДЕН", ЄДРПОУ 43664833 я встановив порушення законодавства в сфері проведення закупівель, що позбавляє нас можливості укласти Договір про закупівлю.
На наш погляд тендерна пропозиція учасника ТОВ "ВЛАДДЕН", ЄДРПОУ 43664833 не відповідає умовам тендерної документації і повинна бути відхилена.
Так пунктом 41 Постанови про особливості унормовано: «Розгляд та оцінка тендерних пропозицій здійснюються відповідно до статті 29 Закону (положення частин другої, дванадцятої, шістнадцятої, абзаців другого і третього частини п’ятнадцятої статті 29 Закону не застосовуються) з урахуванням положень пункту 43 цих особливостей.».
Пунктом 43 Постанови про особливості визначено: «Якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Замовник не може розміщувати щодо одного і того ж учасника процедури закупівлі більше ніж один раз повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, крім випадків, пов’язаних з виконанням рішення органу оскарження.»
Частиною 1 розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації визначено: «1. Тендерна пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, де зазначається інформація про ціну, інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним критеріям, наявність/відсутність підстав, установлених у пункті 47 Особливостей і в цій тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у цій тендерній документації, а саме:
1.4.Інформації про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, що пропонуються учасником (відповідно до вимог частини 7 цього розділу та Додатку №4).»
Так додатком 4 тендерної документації встановлено вимоги до предмету закупівлі - «М’ясо» (код ДК 021:2015- 15110000-2 – М’ясо)», зокрема технічну специфікацію, а також спосіб підтвердження вказаних вимог учасниками закупівлі.
Серед таких вимог зокрема наявна наступна вимога: «Учасники закупівель повинні надати в складі своєї пропозиції документ що підтверджує впровадження системи НАССР на підприємстві. Таким документом може бути сертифікат, акт перевірки Держпродспоживслужби чи інший документ виданий незалежним органом в якому чітко зазначено про впровадження системи НАССР на підприємстві»
На виконання вказаної вимоги учасником ТОВ "ВЛАДДЕН", ЄДРПОУ 43664833 надано файли з наступними іменами: «Додаток 4 гарантійний лист HACCP.pdf - 28 грудня 2023 09:11»; «Сертифікат 22000_ВЛАДДЕН.pdf - 04 січня 2024 15:06».
По-перше:
За змістом даних файлів встановлено, що ТОВ "ВЛАДДЕН", ЄДРПОУ 43664833 отримав Сертифікат на систему керування безпечністю харчових продуктів стосовно виробництва, переробки, зберігання, складування, транспортування та реалізації (оптової, роздрібної) м’яса і м’ясних продуктів (далі - Сертифікат). Вказаний Сертифікат ДСТУ ISO 22000:2019 «Системи керування безпечністю харчових продуктiв. Вимоги до будь-якої органiзацiї в харчовому ланцюзі (ISO 22000:2018, IDT) органом з сертифікації ТОВ «Центр Оцінки Відповідності «ФАКТУМ».
Однак вказаний документ не відповідає умовам тендерної документації з наступних причин:
Буквальне вивчення змісту Сертифікату дає можливість встановити, що в ньому відсутня інформація стосовно впровадження саме системи НАССР. Варто зазначити, що умовами тендерної документації чітко було визначено: «документ виданий незалежним органом в якому чітко зазначено про впровадження системи НАССР на підприємстві».
По-друге:
Також учасником закупівлі надано Акт складений за результатами проведення заходу державного контролю у формі аудиту постійно діючих процедур, заснованих на принципах НАССР, складений Держпродспоживслужби №10-36-36.1-09/5 (далі – Акт №10-36-36.1-09/5).
Поряд з цим НАССР – система аналізу і контролю критичних точок і ризиків, які можуть виникати під час будь-якого виробничого процесу, пов'язаного з продуктами харчування. Основною метою впровадження системи НАССР є забезпечення безпеки харчової продукції та кормів на всіх етапах харчового ланцюга «від лану - до столу».
Критична точка контролю (ККТ) – це технологічний етап виробництва харчових продуктів, на якому можна впровадити контроль і який є критичним для попередження виникнення небезпечних факторів або їх зменшення до прийнятного рівня.
Програми-передумови системи НАССР мають охоплювати такі процеси:
- Належне планування виробничих, допоміжних та побутових приміщень для уникнення перехресного забруднення;
- Вимоги до стану приміщень, обладнання, проведення ремонтних робіт, технічного обслуговування обладнання, калібрування тощо, а також заходи щодо захисту харчових продуктів від забруднення та сторонніх домішок;
- Вимоги до планування та стану комунікацій - вентиляції, водопроводів, електро- та газопостачання, освітлення тощо;
- Безпечність води, льоду, пари, допоміжних матеріалів для переробки (обробки) харчових продуктів, предметів та матеріалів, що контактують з харчовими продуктами;
- Чистота поверхонь (процедури прибирання, миття і дезінфекції виробничих, допоміжних та побутових приміщень та інших поверхонь);
- Здоров’я та гігієна персоналу;
- Захист продуктів від сторонніх домішок; поводження з відходами виробництва та сміттям, їх збір та видалення з потужності;
- Контроль за шкідниками, визначення виду, запобігання їх появі, засоби профілактики та боротьби;
- Зберігання та використання токсичних сполук і речовин;
- Специфікації (вимоги) до сировини та контроль за постачальниками;
- Зберігання та транспортування;
- Контроль за технологічними процесами;
- Маркування харчових продуктів та поінформованість споживачів.
Система НАССР запроваджується не на вид діяльності, а на об’єкт діяльності, тобто на склад, автотранспорт, приміщення їдальні, забійного цеху тощо.
При цьому наданий Акт №10-36-36.1-09/5 засвідчує факт перевірки виду діяльності «10.11. виробництво м’яса»; «10.13. виробництво м’ясних продуктів», проте не засвідчує факт контролю усіх критичних точок, що пов’язані із процесом заготівлі, транспортування, реалізації товару.
Також вказаний Акт №10-36-36.1-09/5 не містить ЖОДНОГО об’єкту матеріально-технічної бази, що підлягав би контролю. Акт №10-36-36.1-09/5 не засвідчує, що об’єкти діяльності, тобто на склад, автотранспорт, приміщення їдальні, забійного цеху тощо були предметами дослідження при запроваджені системи НАССР.
Фактично аудит діяльності учасника, що встановлений Актом №10-36-36.1-09/5 оформлено виключно на вид діяльності, що співпадає із предметом закупівлі, однак жодним чином не відповідає вимогами щодо посвідченню контрольних критичних точок учасника на підприємстві.
Вказана вимога була частиною підтвердження технічної специфікації до предмета закупівлі, що обумовлено складанням Додатку 4 тендерної документації.
Отже, враховуючи невиконання учасником ТОВ "ВЛАДДЕН", ЄДРПОУ 43664833 саме вимог тендерної документації його пропозиція повинна бути відхилена з урахуванням двох підстав:
Підпункт 1 пункту 44 Постанови про особливості:
«учасник процедури закупівлі:
не виправив виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у складі своєї тендерної пропозиції, та/або змінив предмет закупівлі (його найменування, марку, модель тощо) під час виправлення виявлених замовником невідповідностей, протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей».
Підпункт 2 пункту 44 Постанови про особливості:
«тендерна пропозиція:
не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей».
Таким чином, враховуючи усе вищенаведене, вважаємо, що тендерна пропозиція ТОВ "ВЛАДДЕН", ЄДРПОУ 43664833 повинна бути відхилена, а рішення про визначення вказаного Товариства переможцем закупівлі – скасовано. В протилежному випадку будуть порушені наші права на об’єктивний розгляд тендерних пропозицій у закупівлі, а також власне принципи та положення законодавства у сфері закупівель.
Враховуючи вищезазначене, вимагаємо скасувати рішення про визначення переможцем ТОВ "ВЛАДДЕН", ЄДРПОУ 43664833 та відхилити вказаного учасника з підстав, які описані за даною Вимогою.
В протилежному випадку змушені будемо звернутись до Органу оскарження - Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель - за захистом своїх прав та інтересів.
Пов'язані документи:
Учасник
- Вимога.pdf 10.01.2024 11:54
Дата подачі:
10.01.2024 11:54
Вирішення:
Доброго дня, вашу вимогу розглянуто та прийнято рішення (протокол від 10.01.2024 №18)
Статус вимоги:
Задоволено