• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Послуги з управління відходами (збирання, перевезення, відновлення та видалення побутових відходів) (контейнерна схема)

Завершена

77 901.57 UAH без ПДВ
мін. крок: 0.5% або 389.50 UAH
Період оскарження: 19.12.2023 16:12 - 24.12.2023 00:00
Вимога
Залишено без розгляду

Приберіть незаконну вимогу !!!

Номер: c12b1b5052e44fcda66431b37b290f9b
Ідентифікатор запиту: UA-2023-12-19-018532-a.a1
Назва: Приберіть незаконну вимогу !!!
Вимога:
Необхідного внесення відповідних змін, виключення вимоги щодо надання інформації та підтверджуючих документів Учасником закупівлі у складі тендерної пропозиції щодо визначення виконавцем послуги на території м. Харкова Дана вимога не відповідає чинному законодавству України, виходячи з наступного: - п. 1 ст. 33 Закону передбачено, що «Послуга з управління побутовими відходами є комунальною послугою та надається відповідно до законодавства про житлово-комунальні послуги та правила, встановлені Кабінетом Міністрів України, з урахуванням регіональних та місцевих планів управління відходами та правил благоустрою населеного пункту». Правила надання послуги з управління побутовими відходами, затверджені Постановою Кабінету Міністрів України від 08.08.2023 № 835 (далі – Правила), які «визначають механізм надання суб'єктами господарювання у сфері управління відходами незалежно від форми власності послуги з управління побутовими відходами у містах, селищах та селах» (пункт 1 Правил) В абзаці 5 пункту 2 Правил чітко визначені споживачі, яким надаються «послуги з управління побутовими відходами в містах, селищах та селах», а саме – «споживач – індивідуальний споживач (фізична чи юридична особа)», яка є співвласником багатоквартирного будинку, власником будівлі (у тому числі власником індивідуального садибного житлового будинку) або колективним споживачем (юридична особа, яка об'єднує споживачів у будівлі та в їх інтересах укладає договір про надання послуги з управління побутовими відходами). Пунктом 9 Правил також чітко визначено перелік місць, які обладнуються відповідними засобами для надання послуги з управління побутовими відходами у містах, селищах та селах, а саме: - «Для забезпечення надання послуги з управління відходами житлові масиви та внутрішньодворові території, дороги загального користування, зупинки громадського транспорту та інші об'єкти благоустрою населених пунктів, а також місця проведення масових заходів обладнуються контейнерними майданчиками для роздільного збирання побутових відходів, урнами для збирання побутових відходів відповідно до правил благоустрою населеного пункту, регіональними та місцевими планами управління відходами та відповідно до укладених договорів про надання послуги. з управління побутовими відходами». Однозначно, Замовник, з погляду зазначеного конкретного правового розпорядження у Правилах, до споживачів не належить; - крім цього, за посиланням на рішення виконавчого комітету Харківської міської ради від 22.04.2020 року № 248, яким було визначено виконавців послуг з вивезення побутових відходів у місті Харкові на підставі виконання постанов Кабінету Міністрів України від 10.12.2008 № 1070 та від 16. 2011 № 1173, які відповідно до постанов Кабінету Міністрів України від 08.08.2023 № 835 та від 25.08.2023 № 918 наразі вже втратили чинність. А конкурс щодо визначення виконавців послуг з вивезення побутових відходів у Харкові за умови виконання вимог Постанови Кабінету Міністрів України від 25.08.2023 р. № 918 «Про затвердження Порядку проведення конкурсу на здійснення операцій зі збирання та перевезення побутових відходів» наразі не проведено. Відповідно до вищевказаного, Замовником, на якого не поширюються Правила, а також за відсутністю в даний час проведеного у м. Харкові конкурсу відповідно до п. 6 Правил («Суб'єкти господарювання, які здійснюють операції зі збирання та перевезення побутових відходів, визначаються органами місцевого самоврядування на на конкурсній основі відповідно до затвердженого Кабінетом Міністрів України порядку відповідно до частини третьої статті 33 Закону України "Про управління відходами"»), прошу виключити цю вимогу, бо інакше це вважалося б дискримінаційною вимогою до всіх учасників, що суперечить чинному законодавству. Це питання також однозначно вирішено у процесі закупівлі за кодом UA-P-2023-11-06-004990-b. №19331 від 30.11.2023р Антимонопольного комітету України, який підтвердив рішення Замовника, в якому було відмовлено КП КВБО в їхній вимогі.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Відповідно до положень п. 1 ст. 33 Закону України «Про управління відходами», послуга з управління побутовими відходами є комунальною послугою, як наслідок, на неї розповсюджуються норми Закону України «Про житлово-комунальні послуги». Зокрема, п. 6 ст. 1 Закону України «Про житлово-комунальні послуги» передбачено, що індивідуальний споживач - це фізична або юридична особа, яка є власником (співвласником) нерухомого майна, або за згодою власника інша особа, яка користується об’єктом нерухомого майна і отримує житлово- комунальну послугу для власних потреб та з якою або від імені якої укладено відповідний договір про надання житлово-комунальної послуги. При цьому слід враховувати принцип ієрархії нормативно-правових актів, передбачений ст. 19 Закону України «Про правотворчу діяльність», згідно якого закони мають вищу юридичну силу аніж постанови Кабінету Міністрів України. Тому норми Закону України «Про управління відходами» мають пряму дію на суб’єкта господарської діяльності_______________ та визначають його як індивідуального споживача, який має обов’язок укласти договір про управління з побутовими відходами. Законодавцем перехідний період дії законів «Про відходи», який втратив свою чинність, та Закону України «Про управління відходами» (далі - Закон № 2320-IX) врегульовано абз. 2 п. 6 Прикінцевих та перехідних положень Закону № 2320-IX, де зазначено, що до визначення адміністратора послуги з управління побутовими відходами та встановлення тарифу на послугу з управління побутовими відходами функції виконавця послуги з управління побутовими відходами здійснює суб’єкт господарювання, визначений виконавцем послуг з вивезення побутових відходів у встановленому порядку. Статтею 10 Закону України «Про житлово-комунальні послуги» визначено, що ціни (тарифи) на житлово-комунальні послуги встановлюються за домовленістю сторін, крім випадків, коли відповідно до закону ціни (тарифи) є регульованими. У такому разі ціни (тарифи) встановлюються уповноваженими законом державними органами або органами місцевого самоврядування відповідно до закону. В свою чергу на виконання вимог вищезазначеного законодавства, Харківською міською радою у 2020 році проведено відповідний конкурс та визначено ряд підприємств, уповноважених надавати вищевказані послуги на території м. Харкова, визначено відповідні тарифи, за наслідком чого прийнято відповідні рішення. А в силу ч. 1 ст. 144 Конституції України рішення органів місцевого самоврядування є обов'язковими до виконання на відповідній території. З аналізу вищевказаних норм законів, можна дійти висновку, що перехідними положеннями Закону № 2320-IX збережено право саме виконавця послуг з вивезення побутових відходів надавати такі послуги за попередніми тарифами до моменту встановлення тарифів на послуги з управління побутовими відходами. Таким чином законодавством збережено норму, згідно якої інші суб’єкти господарювання, які надають послуги з управління побутовими відходами, без проходження процедури конкурсного відбору та без визначення виконавцем послуги рішенням органом місцевого самоврядування в місті Харкові, порушують діюче законодавство України, в тому числі в сфері законодавства про захист економічної конкуренції на засадах рівності суб’єктів господарювання перед законом. Опрацюванням рішення від 30.11.2023 № 19331 Антимонопольного комітету України встановлено, що КП «КВПВ» звернулося до Антимонопольного комітету з вимогою про внесення змін до тендерної документації та відміну процедури закупівлі через невідповідність тендерної документації Замовника Закону України «Про управління відходами», зокрема, відсутності вимоги до учасників про наявність підтвердженого статусу виконавця послуг на території м. Харкова. В частині внесення змін до тендерної документації скарга залишена без розгляду, що свідчить про те, що юридична оцінка відповідності нормам чинного законодавства цій вимозі органом контролю не надана. В частині скарги щодо відміни процедури закупівлі Антимонопольним комітетом України не знайшов підстав для її задоволення, оскільки перелік підстав є вичерпним, однак жодних суджень з приводу незаконності такого кваліфікаційного критерію, як «включення вимоги про надання інформації та підтверджуючих документів Учасником закупівлі в складі тендерної пропозиції про визначення виконавцем послуги на території м. Харкова" не надано. З огляду на викладене, підстави для виключення вимоги щодо «надання інформації та підтверджуючих документів Учасником закупівлі в складі тендерної пропозиції про визначення виконавцем послуги на території м. Харкова» відсутні.
Статус вимоги: Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду: 27.12.2023 14:02