• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Сир м’який кисломолочний, не менше 9% жирн., фас

Завершена

346 740.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 3 467.40 UAH
Період оскарження: 19.12.2023 07:47 - 28.12.2023 00:00
Вимога
Залишено без розгляду

Скасування затвердженого графіку

Номер: 647d4a6de5cb438588429a4b5f35a932
Ідентифікатор запиту: UA-2023-12-19-000271-a.c2
Назва: Скасування затвердженого графіку
Вимога:
26.12.2023 Замовником внесено зміни тендерної документації. Відповідно до вимог тендерної документації вимагається надання затвердженого замовником графіку постачання продуктів харчування згідно додатку 7 до тендерної документації. Вважаємо дану вимогу дискримінаційною! Вимога щодо надання ПОГОДЖЕНОГО Замовником графіку постачання продуктів харчування в складі тендерної пропозиції порушує один із основних принципів здійснення закупівель: запобігання корупційним діям і зловживанням. За таких умов, Замовнику буде відомо інформацію про потенційних учасників процедури закупівлі, що порушує ч. 3 ст. 28 Закону України «Про публічні закупівлі», так як протокол розкриття тендерних пропозицій формується та оприлюднюється електронною системою закупівель автоматично в день розкриття тендерних пропозицій/пропозицій. Отже, згідно чинного законодавства України Замовник має дізнатись інформацію про учасників лише в день розкриття тендерних пропозицій. Встановлення вимоги в тендерній документації про погодження графіку постачання продуктів харчування із Замовником до розкриття тендерних пропозицій суперечить ч. 9 с. 29 Закону України «Про публічні закупівлі», оскільки після оцінки тендерних пропозицій замовник розглядає на відповідність вимогам тендерної документації оголошення про проведення відкритих торгів (з особливостями) закупівлі тендерну пропозицію, яка визначена найбільш економічно вигідною. Адже під час погодження графіку постачання до розкриття тендерних Замовник перевіряє відповідність графіку встановленим вимогам тендерної документації. Крім того, Замовник може зловживати своїми правами та не погоджувати графік поставки продуктів з метою затягування часу. Отже, суперечить чинному законодавству України вимога про надання в складі тендерної пропозиції «погодженого графіку постачання продуктів харчування в заклади освіти відділу освіти виконкому Довгинцівської районної в місті ради відповідно до Додатку 7 цієї тендерної документації. Відповідно до статті 5 Закону України «Про публічнізакупівлі» №922-VIII (зі змінами) (далі – Закон), а саме: - добросовісна конкуренція серед учасників; - максимальна економія, ефективність та пропорційність; - відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; - недискримінація учасників та рівне ставлення до них; - об’єктивне та неупереджене визначення переможця – запобігання корупційним діям і зловживанням. Отже , Замовник мав би скласти орієнтовний графік з урахуванням всіх особливостей закупівлі та оприлюднити його в складі тендерної документації для ознайомлення та надання згоди від потенційних Учасників, з подальшим наданням шляхом завантаження при поданні тендерної пропозиції. Таким чином не порушуючи права потенційних Учасників та норми чинного законодавства. ВИМАГАЄМО: 1. Прийняти вимогу до розгляду. 2. Скасувати надання Затвердженого замовником графік постачання продуктів харчування згідно додатку 7 до тендерної документації
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Замовником уважно розглянуто вашу вимогу, за результатами чого надаємо наступні роз’яснення. Пунктом 28 постанови Кабміну від 12.10.2022 № 1178, зокрема, встановлено, що тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі — Закон) з урахуванням цих особливостей. Відповідно до пункту 3 частини 1 статті 22 Закону в тендерній документації зазначаються такі відомості: інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби — плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі та технічні специфікації до предмета закупівлі повинні визначатися замовником з урахуванням вимог, визначених частиною 4 статті 5 цього Закону. Згідно з частиною 3 цієї ж статті тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Щодо погодження графіку постачання до закладів, що повністю відповідає вимогам законодавства в цій частині. Графік узгоджується Замовником в робочі дні та години, у разі перебування постачальника в іншому місті шляхом листування електронною поштою. Дискримінаційними вважаються вимоги, яким можуть відповідати лише один або декілька учасників. Насамперед, необхідно розуміти, в чому полягає принцип недискримінації учасників, а також які умови можуть вважатися дискримінаційними. Європейський суд з прав людини визначає дискримінацію як відмінність у ставленні до осіб, які перебувають в аналогічній або схожій ситуації. Відповідні висновки суду можна знайти в рішенні суду у справі №42184/05 «Карсон та інші проти Сполученого Королівства» від 16.03.2010 р. та рішенні у справі №13378/05 «Бьорден проти Сполученого Королівства» від 29.04.2008 р. Принцип недискримінації учасників закріплений у ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі — Закон). У частині 3 ст. 5 Закону прямо передбачається, що замовники забезпечують вільний доступ всіх учасників до інформації про закупівлю, передбаченої цим Законом. Заборону на включення до тендерної документації вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, містить ст. 22 Закону. Враховуючи, що в Законі України «Про публічні закупівлі» немає переліку умов, які можуть вважатися дискримінаційними, під час оцінки перспектив оскарження необхідно виходити з практики Антимонопольного комітету України та судової практики, що вже склалася у попередні періоди. Проаналізувавши рішення постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, можна говорити про те, що дискримінаційними визнаються «специфічні» вимоги до предмета закупівлі, відповідати яким може лише один учасник/обмежене коло учасників, та відсутність яких у тендерній документації жодним чином не може вплинути на якість товарів/робіт/послуг (недостатня їх обґрунтованість або навіть недоцільність) Отже, відсутні порушення чинного законодавства в цій частині. Вимога не містить доказів та документального підтвердження неможливості надання вказаних документів окремими суб’єктами господарювання або невідповідності нормам чинного законодавства, відтак не доведено та документально не підтверджено дискримінаційний характер вимог Тендерної документації по відношенню до окремих потенційних учасників.
Статус вимоги: Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду: 31.12.2023 16:02
Вимога
Вирішена

вимога приведення пункту 1 додатка 2 Тендерної документації до вимог чинного законодавства України

Номер: 4dca02fff6a94ef686242dd92d7bef55
Ідентифікатор запиту: UA-2023-12-19-000271-a.c1
Назва: вимога приведення пункту 1 додатка 2 Тендерної документації до вимог чинного законодавства України
Вимога:
Шановний замовник. Вивчивши вимоги тендерної документації нами виявлені невідповідності вимог чинного законодавства України встановлені у пункті 1 Додатку 2 тендерної документації. Так учасник повинен надати у складі тендерної пропозиції експертні висновки Державної служби України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів або протоколів випробувань (досліджень) акредитованих лабораторій або висновків Державної санітарно-епідеміологічної експертизи Державної служби України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів або протоколів випробувань харчових продуктів акредитованих лабораторій: на матеріали та вироби пакувальні полімерну плівку РР, РЕ, пергамент, самоклеючу етикетку на паперовій та полімерній основі тощо, які застосовується в харчовій промисловості для пакування суцільно-молочної продукції та продукції з підвищеним вмістом жиру із зазначенням відповідності об’єкта експертизи встановленим медичним критеріям безпеки та дозволу в заявленій сфері застосування відповідно до вимог Регламенту (ЄС) № 1935/2004 Європейського парламенту і Ради від 27.10.2004 року та Регламенту № 10/2011 Європейської комісії про пластикові матеріали і вироби, призначені для контакту з продуктами харчування від 14.01.2011 року, чинних на момент подання пропозиції. Слід зазначити, що в рамках інтеграції національного законодавства до стандартів Європейського Союзу 03.11. 2022 року ухвалено Закон України «Про матеріали і предмети, що призначені для контакту з харчовими продуктами» (реєстр. № 4568 від 04.01.2021). Документ набуває чинності в Україні 19.11.2025 року, а отже вимоги щодо надання експертних висновків відповідно до вимог Регламенту (ЄС) № 1935/2004 Європейського парламенту і Ради від 27.10.2004 року та Регламенту № 10/2011 Європейської комісії про пластикові матеріали і вироби, призначені для контакту з продуктами харчування від 14.01.2011 року є незаконними. свідоцтва про проходження учасником або уповноваженою особою учасника теоретичного та практичного курсу «Внутрішній аудит системи управління безпечністю харчових продуктів (ДСТУ ISO 22000:2019, ISO 19011:2018) відповідно до вимог ДСТУ ISO 22000:2019 «Настанови щодо здійснення систем управління», чинний на момент подання пропозицій та до 31. 12. 2024 року . Встановлення вимоги щодо надання зазначеного сертифікату дійсного до 31.12.2024 є дискримінаційними, оскільки якщо у виробника в наявності чинний сертифікат, який видається на термін 3 роки отримання нового сертифікату не можливе до закінчення строку дії діючого сертифікату. На відсутність масової частки немолочних жирів: свинного, яловиччиного, пальмового, соєвого, рапсового, льяного, риб’ячого, кокосового та пальмового жиру, відсоток від загального жиру та сумарної масової частки тригліцеридів. Дана вимога не передбачена нормативними документами з огляду на наступне. Відповідно до ДСТУ 4554:2006 «Сир кисломолочний. Технічні умови» відсутній перелік немолочних жирів свинного, яловиччиного, пальмового, соєвого, рапсового, льяного, риб’ячого, кокосового та пальмового жиру. Акредитованими лабораторіями видається лише висновок про наявність або відсутність немолочних жирів відповідно до ДСТУ. Згідно з частиною першою статті 5 Закону закупівлі здійснюються за такими принципами, зокрема, недискримінація учасників та рівне ставлення до них. Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, зокрема, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси учасника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінація учасників та рівне ставлення до них. Підсумовуючи викладене вимагаємо привести вимоги пункту 1 додатка 2 Тендерної документації до вимог чинного законодавства України.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: будуть внесені зміни
Статус вимоги: Задоволено