-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 1
Електрична енергія
Завершена
6 234 993.60
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 31 174.97 UAH
мін. крок: 0.5% або 31 174.97 UAH
Період оскарження:
18.12.2023 16:33 - 23.12.2023 00:00
Вимога
Відхилено
Дискримінаційні вимоги
Номер:
6605a78302e44265b7527f997eeb6345
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-12-18-018840-a.b1
Назва:
Дискримінаційні вимоги
Вимога:
Шановний Замовнику! Тендерною документацією Замовника (п.1 р.ІІІ) встановлена вимога надання Учасником у складі Тендерної пропозиції «інформації від Державної податкової служби України про відсутність або виключення учасника процедури закупівлі у(з) переліку суб’єктів господарювання, які відповідають критеріям ризиковості платника податку».
Дана вимога є дискримінаційною у зв’язку із наступним.
Закупівля № UA-2023-12-18-018840-a була оприлюднена 18.12.2023 о 16.33 год. Кінцевий строк подання пропозиції встановлений до 26.12.2023 о 18.00 год. Так, для подання пропозиції Учасник має 8 календарних днів та 6 робочих.
Порядку надання Державною податковою службою інформації про відсутність або виключення учасника процедури закупівлі у(з) переліку суб’єктів господарювання, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, законодавством не встановлено, дана інформація не є публічною. Тому, така інформація надається органами ДПС в загальному порядку на звернення суб’єкта господарювання у строк, встановлений Законом України «Про звернення громадян» - 30 календарних днів.
У зв’язку з вищенаведеним, зазначена вимога Замовника порушує принципи здійснення публічних закупівель, встановлені ст.5 Закону України «Про публічні закупівлі», зокрема недискримінація учасників та рівне ставлення до них, оскільки вищезазначену інформацію від органів ДПС зможуть надати тільки Учасники, в яких на момент проведення торгів така інформація є в наявності чи які зробили запит до ДПС про надання інформації заздалегідь.
Крім того, платник податків відповідає критеріям ризиковості, якщо:
1.платника податку зареєстровано (перереєстровано) на недійсні (втрачені, загублені) та підроблені документи згідно з інформацією, наявною в органах Державної фіскальної служби України (далі - ДФС);
2. платника податку зареєстровано (перереєстровано) в органах державної реєстрації фізичними особами з подальшою передачею (оформленням) у володіння чи управління неіснуючим, померлим, безвісти зниклим особам згідно з інформацією, наявною в органах ДФС;
3. платника податку зареєстровано (перереєстровано) в органах державної реєстрації фізичними особами, що не мали наміру провадити фінансово-господарську діяльність або реалізовувати повноваження згідно з інформацією, наданою такими фізичними особами;
4. платника податку зареєстровано (перереєстровано) та проваджено фінансово-господарську діяльність без відома та згоди його засновників і призначених у законному порядку керівників згідно з інформацією наданою такими засновниками та/або керівниками;
5. набрав законної сили обвинувальний вирок суду та не погашено або не знято судимість стосовно посадової особи (посадових осіб) платника податку за статтею 205 Кримінального кодексу України згідно з інформацією, наявною в органах Державної фіскальної служби";
6. Платник податку - юридична особа не має відкритих рахунків у банку/небанківського надавача платіжних послуг, крім рахунків у Казначействі (крім бюджетних установ).
На підтвердження відсутності даних критеріїв, Замовник вимагає надання в складі тендерної пропозиції окремих документів, які підтверджують діяльність Учасника на законних підставах.
Крім того, якщо в процесі розгляду тендерної пропозиції Учасника у Замовника виникне сумнів щодо достовірності наданих документів та інформації, він має право звернутися до установ, підприємств, організацій, в тому числі і ДПС, з метою їх перевірки.
На підставі вищенаведеного, вимагаємо виключити із тендерної документації вимогу надання інформації від Державної податкової служби України про відсутність або виключення учасника процедури закупівлі у(з) переліку суб’єктів господарювання, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, як дискримінаційну.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
22.12.2023 10:42
Вирішення:
Шановний Учасник! Відповідно до пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням Особливостей. Відповідно до частини третьої статті 22 Закону тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Критерії ризиковості платника податку та критерії ризиковості здійснення операцій (з урахуванням внесених змін, погоджених Міністерством фінансів згідно листа від 31.10.2018 № 26010-06-05/28170) визначають позитивну/негативну податкову історію платника податку. Враховуючи важливість безперебійного постачання електроенергії для Замовника, володіння інформацією, передбаченою чинним законодавством, про податкову історію постачальника електроенергією, значно зменшить ризик укладання договору за результатами Процедури закупівлі з учасником, який не зможе виконати свої зобов’язання в подальшому, а також надасть змогу зробити прогнозовану оцінку співпраці з таким постачальником. Отримати таку інформацію учасник може досить швидко, скориставшись сервісами обслуговування клієнтів від Державної податкової служби України. Отже, вимога про надання зазначеного документу є цілком законною та не є дискримінаційною. З позицією АМКУ стосовно даного питання можете ознайомитись в рішенні № 15474-р/пк-пз від 28.09.2023р. Дякую.Шановний Учасник! Відповідно до пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням Особливостей. Відповідно до частини третьої статті 22 Закону тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Критерії ризиковості платника податку та критерії ризиковості здійснення операцій (з урахуванням внесених змін, погоджених Міністерством фінансів згідно листа від 31.10.2018 № 26010-06-05/28170) визначають позитивну/негативну податкову історію платника податку. Враховуючи важливість безперебійного постачання електроенергії для Замовника, володіння інформацією, передбаченою чинним законодавством, про податкову історію постачальника електроенергією, значно зменшить ризик укладання договору за результатами Процедури закупівлі з учасником, який не зможе виконати свої зобов’язання в подальшому, а також надасть змогу зробити прогнозовану оцінку співпраці з таким постачальником. Отримати таку інформацію учасник може досить швидко, скориставшись сервісами обслуговування клієнтів від Державної податкової служби України. Отже, вимога про надання зазначеного документу є цілком законною та не є дискримінаційною. З позицією АМКУ стосовно даного питання можете ознайомитись в рішенні № 15474-р/пк-пз від 28.09.2023р. Дякую.
Статус вимоги:
Відхилено