-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 2
Постачання електричної енергії
Місце поставки: Україна, м.Харків, відповідно документації
Торги відмінено
8 085 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 80 850.00 UAH
мін. крок: 1% або 80 850.00 UAH
Період оскарження:
18.12.2023 11:48 - 25.12.2023 00:00
Вимога
Є відповідь
Дискримінаційні вимоги у ТД
Номер:
3d07dbc8cd2f46f2a7c83d7255df24a8
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-12-18-006910-a.c1
Назва:
Дискримінаційні вимоги у ТД
Вимога:
Шановний Замовнику!
Відповідно до Додатку 2 п.13 тендерної документації, передбачено наступне:
13. У відповідності до вимог п.8.3.6. та 8.3.17 «Правил роздрібного ринку електричної енергії», затверджених постановою НКРЕКП від 14.03.2018р. №312:
«Учасники роздрібного ринку мають здійснювати особистий прийом споживачів, реєстрацію та збереження звернень/скарг/претензій споживачів та додатків до них відповідно до порядку, визначеного цими Правилами та/або положенням про інформаційно-консультаційний центр по роботі зі споживачами електричної енергії, затвердженим Регулятором. Учасники роздрібного ринку мають виконувати функції, які виконує інформаційно-консультаційний центр, незалежно від того, чи створено учасником роздрібного ринку такий центр. Забезпечення виконання такої роботи може виконуватись відповідним структурним підрозділом (сектором) учасника роздрібного ринку чи окремим його працівником.
Учасники роздрібного ринку, які обслуговують 50000 споживачів та більше, повинні створити центри обслуговування споживачів, які, у тому числі, приймають звернення/скарги/претензії споживачів, надають роз'яснення та інформацію, передбачену законодавством.
Для учасників роздрібного ринку, які обслуговують менше 50000 споживачів, створення центрів обслуговування споживачів не є обов'язковим. У такому разі функції центра обслуговування споживачів, зокрема щодо забезпечення дотримання визначеного цими Правилами порядку розгляду звернень/скарг/претензій споживачів, покладаються на окремий структурний підрозділ (посадову особу) учасника роздрібного ринку».
У зв’язку з вищезазначеним, Учасник надає Довідку про наявність власного окремого структурного підрозділу на території м. Харкова або Харківської області безпосередньо, або посадової особи, з робочим місцем на території м. Харкова або Харківської області безпосередньо, на яких покладається забезпечення дотримання визначеного «Правилами роздрібного ринку електричної енергії» порядку розгляду звернень/скарг/претензій споживачів та проведення особистого прийому споживачів, у відповідності до вимог п.8.3.6. та 8.3.17 «Правил роздрібного ринку електричної енергії», затверджених постановою НКРЕКП від 14.03.2018р. №312 (зі змінами).
У разі відсутності у Учасника власного окремого структурного підрозділу на території м. Харкова або Харківської області, або посадової особи, з робочим місцем на території м. Харкова або Харківської області, Учасник надає Гарантійний лист про те, що у разі укладання договору із Замовником на постачання електричної енергії, він створить такий власний окремий структурний підрозділ на території м. Харкова або Харківської області, або створить робоче місце на території м. Харкова або Харківської області для посадової особи, на яку буде покладатися забезпечення дотримання визначеного «Правилами роздрібного ринку електричної енергії» порядку розгляду звернень/скарг/претензій споживачів та проведення особистого прийому споживачів, у відповідності до вимог п.8.3.6. та 8.3.17 «Правил роздрібного ринку електричної енергії», затверджених постановою НКРЕКП від 14.03.2018р. №312 (зі змінами)
За таких умов, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть лише ті суб'єкти господарювання, які мають в наявності центр обслуговування споживачів або власний структурний підрозділ на території певної області або посадову особу, з робочим місцем на території певної області, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб'єктів господарювання. (З рішення Постійно діючої адміністративної колегії АМКУ з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 22165-р/пк-пз від 30.11.2020 р., UA-2020-11-06-010330-c)
Відповідно до діючого законодавства постачальники не зобов'язані мати свої центри обслуговування споживачів, структурні підрозділи по окремих областях України. Електропостачальники отримують відповідну ліцензію, згідно якої мають право здійснювати господарську діяльність по всій території України. Жодними чинними нормативно-правовими актами не встановлено обов'язок постачальника створювати центри обслуговування споживачів, структурні підрозділів у всіх чи в окремих регіонах, як це вимагається тендерною документацією.
Щодо здійснення комунікації між сторонами, надання інформації, рахунків тощо впродовж виконання договірних правовідносин, то відповідно до п.п.2 п.3.2.4, п.4.14, п.п. 14, 15 п. 5.2.2, п. 9.1.3, 9.2.1, 9.6.3 Правил роздрібного ринку електричної енергії (ПРРЕЕ), затверджених Постановою НКРЕКП від 14.03.2018 р. № 312, передбачений персональний електронний кабінет на офіційному веб-сайті постачальника, а також інші дистанційні засоби обміну інформацією.
Наприклад, п.4.14 ПРРЕ визначено, що Платіжні документи (рахунки) на оплату надаються споживачам у відповідних структурних підрозділах електропостачальника, через персональну сторінку споживача на вебсайті електропостачальника або електронною поштою, факсимільним зв'язком, поштовим зв'язком, кур'єром чи іншими способами з використанням інформаційних технологій у системі електронного документообігу у порядку, передбаченому договором про постачання електричної енергії споживачу.
Зазначена вимога тендерної документації порушує принципи здійснення публічних закупівель, передбачені ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», зокрема, недискримінацію учасників та рівне ставлення до них.
Відповідно до п. 4 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Висновок про наявність дискримінаційних умов в тендерній документації у випадку вимоги наявності центра обслуговування споживачів або власного структурного підрозділу в певному регіоні підтверджується, зокрема, наступними рішеннями Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель:
- № 22165-р/пк-пз від 30.11.2020 р., UA-2020-11-06-010330-c;
- № 9665-р/пк-пз від 18.05.2020 р., UA-2020-04-08-000945-b;
- № 6773-р/пк-пз від 28.05.2019 р., UA-2019-05-02-000456-a;
- № 4897-р/пк-пз від 22.04.2019 р., UA-2019-03-27-000358-a;
- № 11881-р/пк-пз від 01.08.2023 р., UA-2023-07-10-010043-a тощо.
На підставі вищезазначеного, вимагаємо вилучити з тендерної документації дискримінаційні вимоги про наявність власного окремого структурного підрозділу на території м. Харкова або Харківської області, або посадової особи, з робочим місцем на території м. Харкова або Харківської області. В іншому випадку ми будемо вимушені звернутись із скаргою до Комісії АМКУ з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель для захисту своїх прав.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
20.12.2023 21:38
Вирішення:
Шановний учаснику!
Розглянувши Ваше звернення, Замовником внесено зміни до закупівлі.
Статус вимоги:
Задоволено