• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 1

Електрична енергія (електрична енергія)

Завершена

9 661 015.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 96 610.15 UAH
Період оскарження: 16.12.2023 12:42 - 21.12.2023 00:00
Вимога
Вирішена

Незаконні вимоги ТД

Номер: 712ec6763bd8486a97baf4ab5ee9931a
Ідентифікатор запиту: UA-2023-12-16-000724-a.a1
Назва: Незаконні вимоги ТД
Вимога:
Згідно з додатком 2 тендерної документації, встановлені, зокрема вимоги до учасників надати наступні документи (сертифікати): - ДСТУ ISO 9001:2015 (9001:2018) «Системи управління якістю. Вимоги». Сфера сертифікації: торгівля електричною енергією. Виданого на ім‘я учасника закупівлі органом сертифікації, включеним до реєстру акредитованих органів оцінки відповідності Національного агентства з акредитації України. Наданий документ повинен відповідати предмету закупівлі та бути чинним на момент подачі тендерної пропозиції. Якщо дата видачі сертифікату більша ніж 12 місяців від дати подання тендерної пропозиції, додатково надається звіт за результатами наглядового аудиту, який виданий органом, що здійснював аудит і сертифікацію; - ISO 14001:2015 «Системи екологічного управління. Вимоги та настанови щодо застосування». Сфера сертифікації: торгівля електричною енергією. Виданого на ім‘я учасника закупівлі органом сертифікації, включеним до реєстру акредитованих органів оцінки відповідності Національного агентства з акредитації України. Наданий документ повинен відповідати предмету закупівлі та бути чинним на момент подачі тендерної пропозиції. Якщо дата видачі сертифікату більша ніж 12 місяців від дати подання тендерної пропозиції, додатково надається звіт за результатами наглядового аудиту, який виданий органом, що здійснював аудит і сертифікацію; - ISO 45001:2019 (ISO 45001:2018) «Системи управління охороною здоров’я та безпекою праці. Вимоги та настанови щодо застосування».Сфера сертифікації: торгівля електричною енергією. Виданого на ім‘я учасника закупівлі органом сертифікації, включеним до реєстру акредитованих органів оцінки відповідності Національного агентства з акредитації України. Наданий документ повинен відповідати предмету закупівлі та бути чинним на момент подачі тендерної пропозиції. Якщо дата видачі сертифікату більша ніж 12 місяців від дати подання тендерної пропозиції, додатково надається звіт за результатами наглядового аудиту, який виданий органом, що здійснював аудит і сертифікацію. Зазначені вимоги не відповіжають пункту 29 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», що затверджені Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 "Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період 2 дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування" затверджено Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», (далі - Особливості) та не можуть бути встановлені до предмету закупівлі, оскільки є дискримінаційними в силу того, що законодавством не передбачено обов'язковості отримання зазначених сертифікатів постачальниками електроенергії. Так, пунктом 29 Особливостей встановлено, що у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються. У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі). Предметом закупівлі згідно ТД є електрична енергія (є ДК 021:2015: 09310000-5 — Електрична енергія), вимоги щодо якої визначено Національним стандартом ДСТУ EN 50160:2014. «Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загального призначення (EN 50160:2010, IDT)» (далі – ДСТУ EN 50160:2014). Вказаним ДСТУ EN 50160:2014 не передбачено вимог, включених Замовником до ТД. Тому, пропонуємо Вам до оскарження умов ТД, виключити вказані вимоги з ТД. А тому, встановлення в ТД таких вимог є незаконним, оскільки не відповідає п. 29 Особливостей, з урахуванням яких має відбуватися дана закупівлі. Крім цього, встановлення вищевказаної вимоги про наявність згаданих сертифікатів є дискримінацією учасників, що не мають цих сертифікатів. Оскільки вимагаються документи (сертифікати), що не визначені діючим законодавством як обов’язкові для діяльності на ринку. Внаслідок цього учасники, що не мають вищезгаданих сертифікатів, але відповідають всім іншим умовам ТД, і які в змозі конкурувати з іншими учасниками, в разі перемоги в закупівлі опиняються порівняно з учасниками, які мають зазначені сертифікати, в завідомо нерівних умовах умовах. Оскільки можуть бути формально дискваліфіковані. Так, заявник цієї вимоги не має обов’язку отримувати вищезгадані сертифікати, не має їх, але відповідає іншим вимогам ТД. Тому, має намір взяти участь у закупівлі без додавання зазначених сертифікатів. І в разі перемоги заявника цієї вимоги в закупівлі, він має повне право на визнання його переможцем та укладання договору про закупівлю. Дискваліфікація ж заявника цієї вимоги за відсутність згаданих сертифікатів буде неконкурентною, дискримінаційною та становитиме підставу для оскарження такого рішення замовника до Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (яка неодноразово в 2023 р. вже ухвалювала рішення на користь учасника/потенційного учасника із зазначеного питання). Так, до даної вимоги додаємо рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, що стосуються дискримінаційних умов ТД щодо встановлення вимог наявності сертифікатів для постачальників електроенергії, що не передбачені відповідним національним стандартом для електричної енергії – ДСТУ EN 50160:2014. Відтак пропонуємо замовнику внести зміни до ТД, якими виключити з неї вимоги до учасників мати зазначені вище сертифікати. Зазначене унеможливить оскарження результатів закупівлі учасником, що має право бути переможцем, оскільки відповідає всім іншим вимогам ТД. Довідково надаємо частину рішень Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (що додаютьсчя).
Пов'язані документи: Учасник
Вирішення: Шановний автор вимоги на Ваше прохання вносяться зміни до Тендерної документації та Додатку №2 до Тендерної документації
Статус вимоги: Задоволено