-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Електрична енергія
на 2024 рік
Завершена
3 450 049.88
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 17 250.25 UAH
мін. крок: 0.5% або 17 250.25 UAH
Період оскарження:
15.12.2023 20:24 - 21.12.2023 00:00
Вимога
Вирішена
НЕзаконні вимоги тендерної документації
Номер:
5182ae3dc67e45b8adb6bf74855770c9
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-12-15-021153-a.b1
Назва:
НЕзаконні вимоги тендерної документації
Вимога:
Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 "Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період 2 дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування" затверджено Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Особливості).
Пунктом 29 Особливостей встановлено, що у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються. У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Предметом закупівлі в цій закупівлі є електрична енергія (ДК 021:2015: 09310000-5 — Електрична енергія), вимоги щодо якої визначено Національним стандартом ДСТУ EN 50160:2014. «Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загального призначення (EN 50160:2010, IDT)» (далі – ДСТУ EN 50160:2014).
Вказаним ДСТУ EN 50160:2014 не передбачено вимог, включених Замовником до тендерної документації (далі - ТД) сосовно сертифікації.
Тому, пропонуємо Вам до оскарження умов ТД, виключити вказані вимоги з ТД:
Такими є наступні дискримінаційні вимоги до учасників надати:
- Документальне підтвердження стосовно сертифікації уповноваженою організацією відповідності ISO 50001 «Система енергетичного менеджменту», або іншим аналогічним державним стандартам в сфері сертифікації діяльності підприємства, з наданням відповідного сертифікату, виданого на ім’я учасника закупівлі, що є чинним на момент його подання пропозиції, із метою підтвердження того, що Учасник відповідає новітнім вимогам у сфері енергетичного менеджменту. Належність процедури отримання такого сертифікату та його дійсність - повинна підтверджуватися до міжнародних стандартів згідно критеріїв та компетенції 17021, також цей сертифікат повинен містити реквізити для можливість перевірити в загальному публічному доступі його дійсність на момент проведення закупівлі,
- Документальне підтвердження стосовно сертифікації уповноваженою організацією відповідності управління якістю учасника закупівлі згідно вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT) «Системи управління якістю. Вимоги» або аналогічних систем чи більш нових версій стандартів,
- Документальне підтвердження стосовно сертифікації уповноваженою організацією відповідності ДСТУ ISO 37001:2018 «Системи управління щодо протидії корупції. Вимоги та настанови щодо застосування» видані органом з сертифікації діяльність якого відповідає ДСТУ EN ISO/IEC 17021-1:2017 з наданням відповідного сертифікату, виданого на ім’я учасника закупівлі, що є чинним на момент його подання пропозиції, із метою підтвердження того, що Учасник у свої діяльності відповідає вимога законодавства України у сфері боротьби із корупцією та відповідним міжнародним стандартам. Належність процедури отримання такого сертифікату та його дійсність - повинна підтверджуватися до міжнародних стандартів згідно критеріїв та компетенції 17021, також цей сертифікат повинен містити реквізити для можливість перевірити в загальному публічному доступі його дійсність на момент проведення закупівлі,
- Документальне підтвердження стосовно сертифікації уповноваженою організацією відповідності ISO 27701 «Методи безпеки. Розширення для управління інформацією про конфіденційність. Вимоги та вказівки», або іншим аналогічним державним стандартам в сфері сертифікації діяльності підприємства, з наданням відповідного сертифікату, виданого на ім’я учасника закупівлі, що є чинним на момент його подання пропозиції, із метою підтвердження того, що Учасник забезпечить збереження інформації із обмеженим доступом у ході виконання Договору. Належність процедури отримання такого сертифікату та його дійсність - повинна підтверджуватися до міжнародних стандартів, що замовник повинен мати можливість перевірити в загальному публічному доступі.
встановлення в ТД таких вимог є незаконним, оскільки не відповідає п. 29 Особливостей, з урахуванням яких має відбуватися дана закупівлі.
Крім цього, встановлення вищевказаної вимоги про наявність згаданих сертифікатів є дискримінацією учасників, що не мають цих сертифікатів. Оскільки вимагаються документи (сертифікати), що не визначені діючим законодавством як обов’язкові для діяльності на ринку.
Внаслідок цього учасники, що не мають вищезгаданих сертифікатів, але відповідають всім іншим умовам ТД, і які в змозі конкурувати з іншими учасниками, в разі перемоги в закупівлі опиняються порівняно з учасниками, які мають зазначені сертифікати, в завідомо нерівних умовах умовах. Оскільки можуть бути формально дискваліфіковані.
Так, заявник цієї вимоги не має обов’язку отримувати вищезгадані сертифікати, не має їх, але відповідає іншим вимогам ТД.
Тому, має намір взяти участь у закупівлі без додавання зазначених сертифікатів. І в разі перемоги заявника цієї вимоги в закупівлі, він має повне право на визнання його переможцем та укладання договору про закупівлю.
Дискваліфікація ж заявника цієї вимоги за відсутність згаданих сертифікатів буде неконкурентною, дискримінаційною та становитиме підставу для оскарження такого рішення замовника до Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (яка неодноразово в 2023 р. вже ухвалювала рішення на користь учасника/потенційного учасника із зазначеного питання).
Так, до даної вимоги додаємо рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, що стосуються дискримінаційних умов ТД щодо встановлення вимог наявності сертифікатів для постачальників електроенергії, що не передбачені відповідним національним стандартом для електричної енергії – ДСТУ EN 50160:2014.
Відтак пропонуємо замовнику внести зміни до ТД, якими виключити з неї вимоги до учасників мати зазначені вище сертифікати.
Зазначене унеможливить оскарження результатів закупівлі учасником, що має право бути переможцем, оскільки відповідає всім іншим вимогам ТД.
Пов'язані документи:
Учасник
- 18721-рпк-пз від 21.11.2023.pdf 16.12.2023 03:12
- Рішення від 30.08.2023 №13782.pdf 16.12.2023 03:12
- 13782-рпк-пз від 30.08.2023.pdf 16.12.2023 03:12
Дата подачі:
16.12.2023 03:12
Вирішення:
Повідомляємо, що згідно Вашого запиту до Тендерної документації будуть внесені зміни, які будуть доведені до відома потенційних учасників у строк та спосіб, визначений Законом України "Про публічні закупівлі".
Статус вимоги:
Задоволено