• Спрощена закупівля
  • Безлотова
  • КЕП
  • 1

Послуги з прання, прасування та дезінфекції постільної і натільної білизни всіх найменувань та іншого санітарно-господарчого майна (Послуги з прання і сухого чищення, код за ДК 021:2015 - 98310000-9)

Закупівля послуг з прання і сухого чищення проводиться на 2024 рік.

Завершена

2 000 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 20 000.00 UAH
Період оскарження: 15.12.2023 19:49 - 21.12.2023 11:00
Вимога
Відхилено

щодо огляду

Номер: a6a4cd18a9b54cb2b5b2c7ad13ad7f0b
Ідентифікатор запиту: UA-2023-12-15-020983-a.b1
Назва: щодо огляду
Вимога:
Відповідно до вимог ТД вимагається надати: Лист-згоду, в довільній формі, про те, що учасник надасть доступ для огляду виробничих приміщень пральні Замовником для підтвердження відповідності технологічної бази та технології, які учасник декларує при наданні пропозиції, про що Учасником та Замовником буде складено спільний акт огляду. відповідно до статті 8 Конституції України в Україні визнається і діє принцип верховенства права. Слід зазначити, що Замовник, з метою дотримання цього принципу, зобов’язаний у свої діяльності дотримуватися законодавства України, загальновизнаних принципів і норм міжнародного права, які стосуються його сфери діяльності, а також положень його Статуту. Ні законодавство України, ні норми міжнародного права не наділяють Замовника контролюючими функціями, зокрема функціями перевірки інших суб’єктів господарювання щодо дотримання ними вимог законодавства. Закон не наділяє Замовника правом здійснювати будь-які перевірки дотримання учасниками вимог тендерної документації, під час здійснення ними господарчої діяльності. Права Замовника під час перевірки відповідності тендерної пропозиції учасника вимогам Документації чітко визначені у Законі. При цьому, відповідно до п. 31 Особливостей: Тендерні пропозиції подаються відповідно до порядку, визначеного статтею 26 Закону, крім положень частин першої, четвертої, шостої та сьомої статті 26 Закону. Тендерна пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям (у разі їх (його) встановлення, наявність/відсутність підстав, установлених у пункті 47 цих особливостей і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації. В той же час норма п.42 Особливостей надає Замовнику наступне право: «Замовник має право звернутися за підтвердженням інформації, наданої учасником/переможцем процедури закупівлі, до органів державної влади, підприємств, установ, організацій відповідно до їх компетенції». Таким чином вказана норма також не надає право Замовнику самостійно здійснювати перевірку учасника як до аукціону так і після його проведення, а лише дозволяє йому звернутися до відповідних органів державної влади, підприємств, установ, організацій. На законодавчому рівні не встановлено порядку огляд приміщень на етапі кваліфікації учасника, не встановлено методології (методики, тощо) та/або критеріїв, за якими буде проводитись огляд приміщень на етапі кваліфікації учасника, а так само не встановлено наслідків огляд приміщень на етапі кваліфікації учасника, в т.ч. чи впливають будь-яким чином результати такої огляду на відповідність пропозиції учасника. Отже, відповідно до вищезазначеного, ані Закон, ані Особливості не надає Замовнику жодних прав здійснювати огляд приміщення, де готуються страви з метою перевірки дотримання вимог законодавства та вимог тендерної документації. Встановивши вищевказану норму у Документації, Замовник грубо порушив порядок проведення процедури закупівлі, передбачений Законом, та надав собі повноважень, які не передбачені чинним законодавством, що призвело до порушення принципів проведення закупівель, а саме принципу запобігання корупційним діям та зловживанням. Крім того, дії Замовника свідчать про порушення ним принципу недискримінації учасників та рівного ставлення до них, оскільки Замовник самостійно вирішує у непрозорий спосіб, пропозиція кого з учасників, на його думку, може не відповідати умовам Документації, та наведена в ній інформація потребує здійснення додаткової перевірки шляхом огляду приміщень учасника. ТАКИМ ЧИНОМ, ОГЛЯД НА ЕТАПІ КВАЛІФІКАЦІЇ Є НЕЗАКОННИМ. У ВИПАДКУ НЕВИДАЛЕННЯ ДАНОЇ ВИМОГИ, ЗМУШЕНІ БУДЕМО ІЗ ЗАЛЕЧЕННЯМ ГРОМАДСЬКИХ ОРГАНІЗАЦІЙ ЗВЕРТАТИСЯ ДО КЕРІВНИЦТВА ЗАМОВНИКА ТА МІНІСТЕРСТВА ОБОРОНИ УКРАЇНИ ЗАДЛЯ ПОПЕРЕДЖЕННЯ ЗЛОВЖИВАНЬ В ДАНІЙ ЗАКУПІВЛІ
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: 15.12.2023 Замовником була оголошена закупівля на послуги з прання, прасування та дезінфекції постільної і натільної білизни всіх найменувань та іншого санітарно-господарчого майна (Послуги з прання і сухого чищення, код за ДК 021:2015 - 98310000-9), зареєстрована за ідентифікатором: UA-2023-12-15-020983-a. 18.12.23 о 16:48 була подана вимога UA-2023-12-15-020983-a.b1, щодо неправомірності вимоги Замовника відповідно пункту 8 Додатку № 4 Вимог до кваліфікації учасників: надати учасником Лист-згоду, складений у довільній формі, про надання можливості представнику Замовника, в разі необхідності, перевірити наявність зазначеного в пропозиції обладнання та матеріально-технічної бази. Замовником розглянуто та опрацьовано дану вимогу. Відповідно до оголошення про проведення спрощеної закупівлі учасник в складі пропозиції має надати лист-згоду в довільній формі, про те, що учасник надасть доступ для огляду виробничих приміщень пральні Замовником для підтвердження відповідності технологічної бази та технології, які учасник декларує при наданні пропозиції, про що Учасником та Замовником буде складено спільний акт огляду. Даний огляд жодним чином не є перевіркою суб’єктів господарювання, щодо дотримання ними вимог законодавства. Лише за необхідності Замовник зможе оглянути ті потужності, про які учасник надав інформацію в своїй пропозиції, і ніякі перевірки дотримання законодавства Замовником робитись не будуть. Замовник є бюджетною організацією, який напряму залежить від фінансування своєї діяльності з державного бюджету України. Своєчасно надані послуги та у необхідній кількості безпосередньо залежатимуть від наявності потужності обладнання у Виконавця. Крім того, Замовник не бачить жодних перешкод для надання такої згоди, якщо інформація надана в тендерній пропозиції відповідає тому, що є в наявності. Хочемо звернути увагу на те, що в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі немає жодної вимоги про здійснення огляду приміщення, де готуються справи з метою перевірки дотримання вимог законодавства та вимог тендерної документації. Є лише вимога про надання згоди на доступ для огляду виробничих приміщень пральні Замовником для підтвердження відповідності технологічної бази та технології, які учасник декларує при наданні пропозиції, а не дотримання вимог законодавства та вимог тендерної документації. Враховуючи вищевикладене, зазначена вимога не є дискримінаційною та такою, що порушує принципи здійснення закупівель.
Статус вимоги: Відхилено