• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

Газове паливо (Газ природний для потреб підрозділів поліції ГУНП в Миколаївській області)

Торги відмінено

4 240 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 21 200.00 UAH
Період оскарження: 09.05.2018 00:14 - 20.05.2018 00:00
Вимога
Є відповідь

Проект договору

Номер: ac396b9d04b64ac9bf1ac1ead638ae94
Ідентифікатор запиту: UA-2018-05-09-000001-a.a1
Назва: Проект договору
Вимога:
Розглянувши оприлюднену Вами тендерну документацію та проект договору із закупівлі природного газу, вважаємо за необхідне наголосити, що Вами було порушено п.2 ч.4 ст.36 Закону України «Про публічні закупівлі» в проекті Договору пункт 4.3.2 "Не раніше, ніж через три місяці від дати початку постачання газу за цим Договором, зміни ціни в бік збільшення за одиницю газу не більше ніж на 10 відсотків у разі коливання ціни на ринку за умови, що зазначена зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі. Зменшення ціни за одиницю газу може бути здійснено без обмежень строків і розмірів". Згідно п.2 ч.4 ст.36 Закону України «Про публічні закупівлі» зазначається про зміну ціни 10% у разі коливання ціни такого товару на ринку за умови, що зазначена зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі, а також Звертаємо Вашу увагу про відсутність терміну «3 місяці від початку постачання газу». Взагалі даний підпункт є несинітним, адже термін поставки згідно проекту Договору тендерної документації становить 3 місяці. Попереджаємо, що у випадку не усунення вимоги, Автор Вимоги буде змушений звернутись до Антимонопольного комітету України із скаргою.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Більшість учасників публічних закупівель, нажаль, свідомо використовують демпінг для здобуття перемоги на аукціоні і свідомо передбачають укладення додаткових угод про збільшення ціни. Крім того слід зважити на те, що початок опалювального сезона завжди супроводжувався зростанням цін на природний газ. Вказані дії призводять до зменшення об’ємів закупівлі, які ретельно готуються з метою найбільш ефективного використання ресурсів. Враховуючи вказані обставини та для забезпечення найбільш реалістичних цін на товари і як наслідок збереження об’ємів закупівлі, було прийнято рішення встановити саме такі умови договору. Разом з цим, в п. 2 ч. 4 ст. 36 Закону України «Про публічні закупівлі» встановлено, що умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції за результатами аукціону (у тому числі ціни за одиницю товару) переможця процедури закупівлі або ціни пропозиції учасника у разі застосування переговорної процедури. Істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов'язань сторонами в повному обсязі, крім випадків зміни ціни за одиницю товару не більше ніж на 10 відсотків у разі коливання ціни такого товару на ринку, за умови, що зазначена зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі. Згідно з підпунктом 57 пункту 4 Положення про Міністерство економічного розвитку і торгівлі України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 20.08.2014 N459, вказане Міністерство надає роз'яснення щодо застосування законодавства у сфері державних закупівель. Згідно роз'яснень Міністерства економічного розвитку і торгівлі України "Щодо зміни істотних умов договору про закупівлю" від 07.04.2015 №3302-05/11398-07 у залежності від коливання ціни товару на ринку сторони протягом дії договору про закупівлю можуть вносити зміни декілька разів в частині ціни за одиницю товару не більше ніж на 10 відсотків кожного разу з урахуванням попередніх змін, внесених до нього, сукупність яких може перевищувати 10 відсотків від ціни за одиницю товару, визначеної сторонами на момент укладання договору про закупівлю та за умови, що зазначена зміна не призведе до збільшення суми, визначеної у договорі, і виконати свої зобов'язання відповідно до такого договору з урахуванням зазначених змін. Отже, сторони у випадку коливання цін на ринку наділені правом (не обов’язком) вносити зміни до ціни товару декілька разів, але не більше, ніж на 10% від ціни за одиницю товару, і такі зміни сторони вносять з урахуванням вже внесених попередніх змін. Кожна зміна до договору має містити окреме документальне підтвердження. У такому разі контрагент надає замовнику документальне підтвердження коливання ціни товару на ринку. І хоча Закон № 922 не містить ні переліку уповноважених органів, які видають документи, що підтверджують факт коливання цін, ні переліку документів, які були б підтвердженням такого коливання, унесення змін до договору в такому разі має бути обґрунтованим та документально підтвердженим. Тож такий документ може бути виданий відповідним органом, який уповноважений здійснювати моніторинг цін на певні товари та визначати зміни ціни цього товару на ринку, а також має право надавати іншим органам, підприємствам, установам, організаціям відповідну інформацію на їх запити. (Перевірити справжність довідки та коливання ціни на товар можна звернувшись до торгово-промислової палати (її територіальної структури), ДП “Держзовнішінформ”, ДП “Укрпромзовнішекспертиза”). Враховуючи викладене, законодавець все ж таки залишив передбачену чинним законодавством України свободу договору. Відповідно до ст.183 Господарського кодексу України договори за державним замовленням укладаються між визначеними законом суб'єктами господарювання - виконавцями державного замовлення та державними замовниками, що уповноважені від імені держави укладати договори (державні контракти), в яких визначаються господарські зобов'язання сторін та регулюються відносини замовника з виконавцем щодо виконання державного замовлення. Разом з цим, згідно ст. 641 Цивільного кодексу України пропозицію укласти договір (оферту) може зробити кожна із сторін майбутнього договору. Пропозиція укласти договір має містити істотні умови договору і виражати намір особи, яка її зробила, вважати себе зобов'язаною у разі її прийняття. Якщо учасник не погоджується на запропоновані умови договору, то не подає тендерну пропозицію та не приймає участь в електронному аукціоні. Статтею 3 Закону визначені принципи здійснення закупівель, один з них - відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель, чудовий принцип - дати всім бажаючим висловитися! І всіх уважно заслухати. Тоді вже точно не пропустиш нічого важливого. І з певним досвідом, і внутрішньою дисципліною, і повагою до співрозмовників, Управління вважає доцільним внести деякі зміни до проекту Договору пункту 4.3.2 і викласти його в наступній редакції: «4.3.2. Не раніше, ніж через один місяць від дати початку постачання газу за цим Договором, зміни ціни в бік збільшення за одиницю газу не більше ніж на 10 відсотків у разі коливання ціни на ринку за умови, що зазначена зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі. Зменшення ціни за одиницю газу може бути здійснено без обмежень строків і розмірів».
Статус вимоги: Задоволено