• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 2

Електрична енергія; ДК 021:2015:09310000-5

Завершена

7 495 100.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 37 475.50 UAH
Період оскарження: 15.12.2023 13:53 - 23.12.2023 00:00
Вимога
Вирішена

Надання сертифікатів відповідності ДСТУ

Номер: 0c84323c0a644f7ca3c2182157f8d53c
Ідентифікатор запиту: UA-2023-12-15-011736-a.b2
Назва: Надання сертифікатів відповідності ДСТУ
Вимога:
Шановний Замовник! Відповідно до вимог Вашої тендерної документації, у складі своєї тендерної пропозиції учасники зобов'язані надати оригінали сертифікатів відповідності вимогам ДСТУ ISO 50001:2020, ДСТУ ISO 28000:2008, ДСТУ EN ISO 9001:2015. Відповідно до пункту 29 Особливостей: - у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються. - у разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі). Тобто, Замовник при здійсненні закупівлі електричної енергії не може вимагати: 1) підтвердження наявності в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій, наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід; 2) будь-який документ, який не передбачено відповідним національним стандартом. Предметом закупівлі за цими торгами є ДК 021:2015: 09310000-5 — Електрична енергія. Для електричної енергії передбачено діючий стандарт ДСТУ EN 50160:2014. "Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загального призначення (EN 50160:2010, IDT)", який також не передбачає обов’язковість наявності в Постачальника електричної енергії Сертифікатів ДСТУ ISO 50001:2020, ДСТУ ISO 28000:2008, ДСТУ EN ISO 9001:2015. Жодним нормативно-правовим актом не передбачено необхідності отримання електропостачальником Сертифікатів ДСТУ ISO 50001:2020, ДСТУ ISO 28000:2008, ДСТУ EN ISO 9001:2015. Така сертифікація може здійснюватись ним на добровільній основі. Учасники не зобов’язані витрачати зайві кошти на отримання такого сертифікату, щоб лише взяти участь в оголошеній Замовником процедурі закупівлі. А тому взяти участь в такій закупівлі зможуть тільки ті учасники, які вже мають в наявності такий сертифікат або мають зайві кошти на його отримання. Практикою органу оскарження підтверджується неправомірність вимоги щодо надання зазначених сертифікатів UA-2023-10-30-004586-a, UA-2023-05-02-014006-a, UA-2023-10-02-002228-a, UA-2023-10-06-012690-a, UA-2023-09-13-005723-a. У зв’язку з цим вимога Замовника щодо надання учасниками відповідних сертифікатів є незаконною, дискримінаційною, а тому має бути вилучена Замовником з тексту тендерної документації.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Добрий день. За результатами розгляду Вашої вимоги щодо усунення порушення повідомляю наступне. До тендерної документації внесені відповідні зміни. Тендерна документація зі змінами оприлюднена в електронній системі закупівель.
Статус вимоги: Задоволено
Вимога
Вирішена

Дискримінаційні вимоги в тендерній документації

Номер: f947e14036b14e419d7c323e9b537b12
Ідентифікатор запиту: UA-2023-12-15-011736-a.b1
Назва: Дискримінаційні вимоги в тендерній документації
Вимога:
Положеннями додатку 4 до тендерної документації передбачено надання учасниками у складі тендерної пропозиції: 1. На виконання вимог Третього енергетичного пакету щодо інтеграції суб’єктів у сфері закупівлі електричної енергії України до загальноєвропейських стандартів та загальноєвропейського ринку, учасники зобов’язані документально підтвердити у складі своєї пропозиції успішне проходження сертифікації їхньої діяльності вимогам ДСТУ EN ISO 9001:2015 «Системи управління якістю. Вимоги», шляхом надання відповідного сертифікату, який має бути чинним на дату подання пропозиції, та виданий органом сертифікації, що включений до реєстру акредитованих органів оцінки відповідності Національного агентства з акредитації України. Сертифікат ДСТУ EN ISO 9001:2015 вважається чинним за умови щорічного підтвердження (вимога не застосовується до сертифікатів, термін видачі яких складає менше року з дати видачі), а тому учасники у складі пропозиції повинні надати скан-копію документа, який підтверджує продовження терміну дії сертифікату ДСТУ EN ISO 9001:2015 (рішення уповноваженого органу сертифікації, звіт по аудиту). Сертифікат повинен бути виданий органом сертифікації, включеним до реєстру акредитованих органів оцінки відповідності Національного агентства з акредитації України, перевірити включення до реєстру можливе за посиланням: https://naau.org.ua/3-reiestr-akreditovanikh-oov. 2. Учасник повинен підтвердити використання системи менеджменту безпеки ланцюга постачань стосовно поставки предмету закупівлі шляхом надання у складі тендерної пропозиції діючого сертифікату ДСТУ ISO 28000:2008 «Системи управління безпекою ланцюга постачання. Вимоги», виданого на ім‘я учасника закупівлі органом сертифікації, що включений до реєстру акредитованих органів оцінки відповідності Національного агентства з акредитації України. Наданий документ повинен відповідати предмету закупівлі та бути чинним на момент подачі тендерної пропозиції. Якщо дата видачі сертифікату більша ніж 12 місяців (вимога не застосовується до сертифікатів, термін видачі яких складає менше року з дати видачі) від дати подання тендерної пропозиції, додатково надається звіт за результатами наглядового аудиту, який виданий органом, що здійснював аудит і сертифікацію. Сертифікат повинен бути виданий органом сертифікації, включеним до реєстру акредитованих органів оцінки відповідності Національного агентства з акредитації України, перевірити включення до реєстру можливе за посиланням: https://naau.org.ua/3-reiestr-akreditovanikh-oov. 3.У складі тендерної пропозиції учасник надає оригінал або копію сертифікату відповідності вимогам ДСТУ ISO 50001:2020 «Системи енергетичного менеджменту. Вимоги та настанова щодо використання», який видано на ім‘я учасника закупівлі органом сертифікації, включеним до реєстру акредитованих органів оцінки відповідності Національного агентства з акредитації України. Наданий документ повинен бути чинним на момент подачі тендерної пропозиції. Якщо дата видачі сертифікату більша ніж 12 місяців (вимога не застосовується до сертифікатів, термін видачі яких складає менше року з дати видачі) від дати подання тендерної пропозиції, додатково надається звіт за результатами наглядового аудиту, який видано органом, що здійснював аудит і сертифікацію. Сертифікат повинен бути виданий органом сертифікації, включеним до реєстру акредитованих органів оцінки відповідності Національного агентства з акредитації України, перевірити включення до реєстру можливе за посиланням: https://naau.org.ua/3-reiestr-akreditovanikh-oov. Вважаємо, що зазначені вище вимоги щодо надання сертифікатів в частині того, що вони повинені бути видані органом сертифікації, включеним до реєстру акредитованих органів оцінки відповідності Національного агентства з акредитації України, є такими що не відповідають положенням чинного законодавства (у тому числі ЗУ «Про публічні закупівлі» та Особливостям здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування»), оскільки вони є явно дискримінаційними по відношенню до потенційних учасників закупівлі. Ст. 5 ЗУ «Про акредитацію органів з оцінки відповідності» встановлений принцип добровільності акредитації. На офіційному сайті Національного агентства з акредитації України чітко вказано: «Основними принципами діяльності НААУ є:…добровільність акредитації. У ст. 10 зазначеного Закону йдеться про органи з оцінки відповідності, які можуть бути акредитовані національним органом з акредитації, але законом не передбачається обов’язкова акредитацію Національним агентством з Акредитації України, так як це суперечило б як вітчизняним, так і міжнародним нормам. Таким, чином чинним законодавством передбачена акредитація виключно в добровільному порядку та не передбачено, що в обов’язковому порядку органи акредитації повинні бути акредитовані у НААУ. Тобто, положення тендерної документації в зазначеній частині грубо порушують положення ЗУ «Про акредитацію органів з оцінки відповідності» , також є такими, суттєво обмежують коло учасників процедури закупівлі (є дискримінаційними). ОДНОЧАСНО ЗАЗНАЧАЄМО, АКМУ У СВОЇХ РІШЕННЯХ НЕОДНОРАЗОВО ЗВЕРТАВ УВАГУ, НА ТЕ ЩО ВКАЗАНІ ВИЩЕ ВИМОГИ ЗАМОВНИКІВ Є ПОРУШЕННЯМ ЧИННОГО ЗАКОНОДАВСТВА, Й ЯК СЛІД, ЗАМОВНИКИ НЕ МАЛИ ЗАКОННОГО ПРАВА ЗАЗНАЧАТИ У ВИМОГАХ САМЕ ВИМОГУ ЩОДО ВИДАЧІ СЕРТИФІКАТІВ ОРГАНАМИ СЕРТИФІКАЦІЇ, ВКЛЮЧЕНИМИ ДО РЕЄСТРУ АКРЕДИТОВАНИХ ОРГАНІВ ОЦІНКИ ВІДПОВІДНОСТІ НАЦІОНАЛЬНОГО АГЕНТСТВА З АКРЕДИТАЦІЇ УКРАЇНИ. Враховуючи вищевикладене, привести документацію у відповідність до чинного законодавства та внести до неї відповідні зміни.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Добрий день. За результатами розгляду Вашої вимоги щодо усунення порушення повідомляю наступне. До тендерної документації внесені відповідні зміни. Тендерна документація зі змінами оприлюднена в електронній системі закупівель.
Статус вимоги: Задоволено