-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Послуги з фізичної охорони приміщень, що розташовані за адресою м.Дніпро, вул.Ближня,31 (АЗПСМ№4 КНП «ДЦПМСД№6»ДМР)
Завершена
1 401 600.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 7 008.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 7 008.00 UAH
Період оскарження:
15.12.2023 13:46 - 24.12.2023 00:00
Вимога
Вирішена
Дискримінаційна вимога
Номер:
e1cd9706122247b484cac15c893072b9
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-12-15-011475-a.c4
Назва:
Дискримінаційна вимога
Вимога:
Шановний Замовник! Додаток 2 до тендерної документації ІНФОРМАЦІЯ ПРО НЕОБХІДНІ ТЕХНІЧНІ, ЯКІСНІ ТА КІЛЬКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ ТА ВИМОГИ ДО УЧАСНИКІВ, СПОСІБ ЇХ ПІДТВЕРДЖЕННЯ містить наступну вимогу: Виконавець повинен організувати взаємодію з державними правоохоронними органами з метою належного виконання зобов’язань за Договором, негайно оповіщати правоохоронні органи та відповідальних працівників Замовника у випадку виявлення порушення цілісності об’єкту охорони, крадіжки, грабежу, розбою, підпалу, тощо. До прибуття представників вищезазначених органів Учасник забезпечує недоторканість місця події (надати копію меморандуму про співпрацю з органами поліції МВС та лист про співпрацю з територіальним органом патрульної поліції).
Ми, як потенційний Учасник, зазначаємо, що Замовник закуповує послуги з охорони. Даний вид діяльності проводиться на основі отриманої ліцензії МВС, Закону України «Про охоронну діяльність» та Ліцензійних умов на провадження охоронної діяльності, затверджених постановою КМУ від 18.11.2015 № 960 (далі - Ліцензійні умови) та ніяких інших документів на провадження охоронної діяльності передбачених Законом - учасник не повинен мати, в тому числі Договорів на охорону/взаємодію з працівниками Національної поліції України (в даному випаду – це Управління поліції охорони в Дніпропетровській області чи інший підрозділ МВС).
Дана вимога є дискримінаційною, оскільки, як суб’єкт охоронної діяльності має пульт централізованого спостереження, працівників відповідної кваліфікації та досвідом згідно вимогам Ліцензійних умов, транспорт реагування та службовий автотранспорт. Таким чином, як Виконавець, не має обов’язку укладати договір про співпрацю або меморандум з територіальними підрозділами МВС.
Згідно статті 19 Закону України «Про охоронну діяльність» від 22 березня 2012 року № 4616-VI:
1. Суб'єкти охоронної діяльності організовують взаємодію з правоохоронними органами у формі:
1) проведення спільних нарад, консультацій;
2) обміну інформацією з питань попередження та припинення правопорушень;
3) інших не заборонених законодавством заходів за умови, що не порушуються права та обов'язки суб'єктів господарювання і здійснення таких заходів належить до компетенції відповідного правоохоронного органу.
Тобто, суб’єкт надання охоронних послуг має право обрати один із способів взаємодії, це не є прямим обов’язком. Також, зазначаємо про те, що суб’єкти охоронної діяльності мають право самостійно надавати послуги реагування, маючи транспорт реагування, пункт спостереження та працівників відповідної кваліфікації.
Згідно статті 2 Закону України «Про Національну поліцію» від 2 липня 2015 року № 580-VIII: Завданнями поліції є надання поліцейських послуг у сферах:
1) забезпечення публічної безпеки і порядку;
2) охорони прав і свобод людини, а також інтересів суспільства і держави;
3) протидії злочинності;
4) надання в межах, визначених законом, послуг з допомоги особам, які з особистих, економічних, соціальних причин або внаслідок надзвичайних ситуацій потребують такої допомоги.
З цієї норми вбачаємо, що кожен громадянин або людина, має право повідомити в любий зручний спосіб Національну поліцію про вчинення правопорушення, які зобов’язані здійснити невідкладні заходи реагування щодо попередження, недопущення та припинення вчинення кримінального правопорушення. Це є прямий обов’язок Національної поліції України та не потребує укладання будь – яких додаткових договорів.
Зазначаємо, що згідно з Наказом МВС України від 14.12.2022 № 816 (Зареєстровано в Міністерстві юстиції України 20 січня 2023 р. за № 126/39182) «Про затвердження Порядку забезпечення охорони об’єктів органами поліції охорони на договірних засадах», а саме:
Вид охорони визначається органами поліції охорони спільно з органом, підприємством, установою, організацією, у віданні яких перебувають об’єкти (далі - замовник), стосовно кожного окремого об’єкта з урахуванням його індивідуальних характеристик (розташування, територія, інженерна й технічна захищеність, наявність іншої охорони, протяжність поста / маршруту тощо).
Охорона об’єктів здійснюється на підставі договору про надання послуг з охорони, укладеного між органом поліції охорони та замовником у письмовій формі відповідно до законодавства України.
Передумовою підготовки проекту договору є письмове звернення замовника до органу поліції охорони.
У разі проведення процедури публічної закупівлі надання послуг з охорони, забезпечення охорони об’єктів органами поліції охорони на договірних засадах здійснюється згідно із законодавством України.
До письмового звернення замовником додаються завірені в установленому порядку копії:
1) належним чином зареєстрованого (затвердженого) установчого документа (юридичні особи, установчі документи яких оприлюднені на порталі електронних сервісів юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, установчі документи в паперовій формі не подають); положення про юридичних осіб публічного права, які затверджуються розпорядчими актами Президента України, органу державної влади, органу влади Автономної Республіки Крим або органу місцевого самоврядування, засвідчення не потребують. Юридичні особи публічного права, які діють на підставі законів, установчі документи не подають;
2) документів, які підтверджують право власності чи користування об’єктом на законних підставах, охорона якого є предметом договору.
Виходячи з вищевикладеного та керуючись вимогами Наказу МВС України від 14.12.2022 № 816 «Про затвердження Порядку забезпечення охорони об’єктів органами поліції охорони на договірних засадах» укладання договору щодо забезпечення виїзду озброєних нарядів поліції охорони на об’єкт Замовника, здійснюється виключно власником об’єкта, а саме: - Замовником.
У зв’язку з вищевикладеним, ми не можемо погодитися з умовами тендерної документації і зазначаємо, що такі умови порушують наші права та інтереси та норми Закону та не дають можливості прийняти участь у закупівлі.
Аналогічна позиція висвітлена в Рішенні № 11661 від 31.07.2023 р. Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (надалі — Колегія) (процедура закупівлі за ідентифікатором UA-2023-07-24-002387-a; додаток № 5 до скарги)
Колегія постановила, що: «…Замовник не довів необхідність встановлення наведеної вище умови Документації.
Виходячи з наведеного, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть суб’єкти господарювання, які нададуть чинний договір про взаємодію з Управлінням поліції охорони в місті Києві, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі, Скаржника…».
На підставі вищевикладеного, вимагаємо внести зміни в Документацію та виключити дану вимогу.
Пов'язані документи:
Замовник
- ПУО про зміни2 до ТД.pdf 22.12.2023 15:50
Дата подачі:
21.12.2023 14:19
Вирішення:
відповідно рішення уповноваженої особи
Статус вимоги:
Задоволено
Вимога
Вирішена
Дискримінація
Номер:
af9bad7b448643deba88b7031a178f80
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-12-15-011475-a.c3
Назва:
Дискримінація
Вимога:
Шановний Замовник! В Додатку 2 до тендерної документації ІНФОРМАЦІЯ ПРО НЕОБХІДНІ ТЕХНІЧНІ, ЯКІСНІ ТА КІЛЬКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ ТА ВИМОГИ ДО УЧАСНИКІВ, СПОСІБ ЇХ ПІДТВЕРДЖЕННЯ, Розділ 2, п. 3 Вами зазначена наступна вимога: «Для посилення послуг фізичної охорони Учасник повинен мати власні групи швидкого реагування у м. Дніпро»; п. 4 «Патрульні групи швидкого реагування Учасника повинні бути штатними працівниками Учасника, мати відповідні посвідчення, свідоцтва проходження курсів охоронців професійної охорони (рівня кваліфікації не менш ІІІ розряду), одягнені у формений одяг встановленого зразку у відповідності до сезону з атрибутикою Учасника, екіпіровані спеціальними засобами відповідно до вимог Постанови КМ України від 11.02.2013 р. №97 (бронежилети, газові балончики з аерозолями сльозоточивої та дратівної дії, гумові кийки, наручники пластикові (текстильні) одноразового використання)»; п. 6 «До виконання послуги Учасник, у разі визнання переможцем торгів, не повинен залучати субпідрядні підприємства або передавати виконання послуги іншому підприємству».
Вищезазначені вимоги є дискримінаційними для нас з наступних причин:
1. Згідно ст. 16 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) визначено, що «що «якщо для закупівлі робіт або послуг замовник встановлює кваліфікаційний критерій такий як наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій та/або наявність працівників, які мають необхідні знання та досвід, учасник може для підтвердження своєї відповідності такому критерію залучити спроможності інших суб’єктів господарювання як субпідрядників/співвиконавців».
Тобто Законом не заборонено залучення субпідрядників/співвиконавців для надання послуг. Ми, як потенційний Учасник, маємо укладений договір на надання послуг групами швидкого реагування. Відповідно до цього договору буде забезпечено виїзд груп швидкого реагування на об’єкти Замовника. Разом з тим, ця група не перебуває у нашій власності, а буде залучена для надання послуг з охорони об’єкту Замовника. Тобто ми, як потенційний Учасник не маємо саме штатних працівників груп швидкого реагування.
Вищезазначені вимоги Замовника про необхідність саме власних груп швидкого реагування, патрульних груп швидкого реагування, які повинні бути штатними працівниками Учасника, та незалучення субпідрядника/співвиконавця є невиправданими, недоцільними, неправомірними, та такими, що не відповідають нормам чинного законодавства України. Замовник жодним чином не довів та не обгрунтував необхідність вищезазначених вимог. Вищевказані вимоги обмежують конкуренцію та порушують принципи здійснення закупівель, зокрема принцип недискримінації учасників та рівного ставлення до них, так як позбавляють можливості участі у закупівлі тих учасників, які не мають у власності групи швидкого реагування.
Залучення субпідрядника/співвиконавця жодним чином не вплине негативно на якість надання послуг та не заборонено Законом. А отже подібні вимоги Замовника є необгрунтованим обтяженням для учасників, яке обмежує конкуренцію та призводить до дискримінації учасників.
Таким чином порушуються наступні принципи здійснення закупівель, визначені статтею 5 Закону:
- Добросовісна конкуренція серед учасників;
- Максимальна економія, ефективність та пропорційність;
- Недискримінація учасників та рівне ставлення до них.
Дані вимоги носять дискримінаційний характер зважаючи на те, що їх можуть виконати виключну ті учасники, які мають власні групи швидкого реагування із штатними патрульними. При цьому законодавство, що регулює охоронну діяльність, а саме Закон України «Про охоронну діяльність» не встановлює обмежень для суб’єктів охоронної діяльності за територіальними ознаками. Відповідно до п. 4 Ліцензійних умов провадження охоронної діяльності, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 18.11.2015 р. №960 охоронну діяльність можуть провадити на всій території України юридичні особи, а також фізичні особи – підприємці на підставі ліцензії, за наявності матеріально-технічної бази, необхідної для провадження такої діяльності, та за умови виконання такими особами організаційних, кадрових і технологічних вимог, передбачених цими Ліцензійними умовами.
Законодавством України і зокрема, статтею 16 Закону не встановлено право Замовника обмежувати надання послуг наявність матеріально-технічної бази за територіальною ознакою. Зважаючи на вищевикладене, вимагаємо Замовника внести відповідні зміни до тендерної документації з метою усунення дискримінаційних та таких, що обмежують коло потенційних учасників вимог, а саме:
1. Дозволити залучення субпідрядника/співвиконавця згідно чинного законодавства.
2. Для посилення послуг фізичної охорони Учасник повинен мати власні/або залучені групи швидкого реагування у м. Дніпро.
Пов'язані документи:
Замовник
- ПУО про зміни2 до ТД.pdf 22.12.2023 15:50
Дата подачі:
21.12.2023 12:34
Вирішення:
відповідно рішення уповноваженої особи
Статус вимоги:
Задоволено
Вимога
Вирішена
Дискримінаційна вимога
Номер:
a282b72f73c3404893344d40413e2af2
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-12-15-011475-a.b2
Назва:
Дискримінаційна вимога
Вимога:
Шановний Замовник! Розділом ІІІ. Інструкція з підготовки тендерної пропозиції, п. 5 вказана наступна вимога - 5.1.1 наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій: Учасник повинен надати довідку на фірмовому бланку (у разі наявності такого бланку) у довільній формі за підписом уповноваженої особи, що містить інформацію про наявність у учасника відповідного обладнання та матеріально-технічної бази, згідно Закону України «Про охоронну діяльність», необхідних для надання послуг що є предметом закупівлі. Довідка повинна обов’язково включати наявність: 5.1.1.1.структурного підрозділу (філії, відділення) Учасника зареєстрованого та розташованого у м. Дніпро. На підтвердження інформації в довідці необхідно надати документи, що підвереджують право власності або право користування. Вимагаючи наявність офісного приміщення у період подачі Тендерної пропозиції Замовник суттєво обмежує Нас як потенційного учасника та інших учасників, які здійснюють свою діяльність по всій території України, проте не мають офісного приміщень в м. Дніпро. Враховуючи, що згідно Ліцензійних умов провадження охоронної діяльності і Закону України "Про охоронну діяльність" для суб'єктів господарювання у даній сфері не передбачено, що вони зобов'язані мати офіс в певному регіоні, області чи місті надання послуг, то така вимога є незаконною. Ліцензія на право надання охоронник послуг не має обмежень по територіальному принципу, а тому схиляння суб'єктів господарювання до здійснення правочинів, які не передбачені законодавством є грубим порушенням. Наша компанія має дуже великий досвід в наданні охоронних послуг по всій території нашої країни як комерційним так і державним замовникам, та у випадку перемоги в даній закупівлі ми зможемо орендувати відповідне приміщення. Ваші дії в частині встановлення у Документації наведеної вище вимоги, порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Учасника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною першою статті 5 Закону. Вимагаємо вилучити вимогу щодо наявності в учасника офісного приміщення у місті Дніпро, та додати вимогу щодо надання гарантійного листа, щодо документального підтвердження офісного приміщення під час укладання договору.
Пов'язані документи:
Замовник
- ПУО про зміни до ТД.pdf 21.12.2023 10:17
Дата подачі:
19.12.2023 16:54
Вирішення:
відповідно рішення уповноваженої особи
Статус вимоги:
Задоволено
Вимога
Вирішена
Дискримінаційна вимога
Номер:
04da2b6c97a2444a84bed667725d0769
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-12-15-011475-a.b1
Назва:
Дискримінаційна вимога
Вимога:
Шановний Замовник! В Тендерній документації, а саме в Додатку 2 вами зазначена наступна вимога:
Виїзд за сигналом тривоги здійснюють групи швидкого реагування Учасника на автомобільному транспорті з дислокацією у м. Дніпро. Учасник зобов’язується організувати місце дислокації автомобілю групи швидкого реагування біля об’єкту охорони в межах доїзду до об’єкту впродовж 10 (десяти) хвилин в осінньо-зимовий період та впродовж 5 (п’яти) хвилин в весняно-літній період. У складі тендерної пропозиції надати:
· гарантійний лист про термін доїзду;
· копії реєстраційних документів на власний транспорт реагування;
· підтверджуючі фото власного транспорту реагування, обладнаного відповідними кольорографічними схемами (написами), які ідентифікують Виконавця, зокрема, його скорочене найменування, номер телефону та емблема (пп. 2 п. 12 Постанови КМ України від 18.11.2015 р. № 960);
· копії дозволів на встановлення та використання спеціальних світлових сигнальних пристроїв автожовтого (оранжевого) кольору на транспортних засобах реагування учасника.
Ми, як потенційний учасник, вважаємо дану вимогу дискримінаційною, та такою що грубо порушує Закон України про «Публічні закупівлі» № 922-VIII (далі - Закон) та Постанову Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 "Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, з наступних причин:
Відповідно до Визначення термінів статті 1 Закону України «Про охоронну діяльність», визначено, що транспорт реагування - транспортний засіб суб'єкта охоронної діяльності, що призначений для забезпечення негайного реагування персоналу охорони на протиправні дії щодо об'єкта охорони або на події та обставини, що завдають (можуть завдати) майнову шкоду або створюють можливу загрозу життю і здоров'ю громадян або персоналу охорони на об'єктах охорони. Законом не заборонено залучати транспорт реагування для надання охоронних послуг. В своїй діяльності ми використовуємо транспорт реагування інших суб’єктів охоронної діяльності, що мають відповідну ліцензію та всі необхідні дозвільні документи, та діємо на підставі договору оренди транспортних засобів.
Також хочемо зазначити, що ст.16 Закону визначено, що «якщо для закупівлі робіт або послуг замовник встановлює кваліфікаційний критерій такий як наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій та/або наявність працівників, які мають необхідні знання та досвід, учасник може для підтвердження своєї відповідності такому критерію залучити спроможності інших суб’єктів господарювання як субпідрядників/співвиконавців».
Отже, на підставі вищевикладеного, вважаємо дану вимогу щодо наявності саме власних транспортних засобів для реагування не обґрунтованою та дискримінаційною, а також такою, що обмежує коло учасників, штучно створюючи нерівні умови для учасників та порушує наші охоронювані законом права та інтереси. Вимагаємо від Замовника внести зміни до тендерної документації.
Ми розуміємо, що звернення з вимогою можуть не дати належних очікуваних результатів, тому нагадуємо, що в залежності від результатів розгляду нашої вимоги в порядку громадського контролю зможемо проінформувати відповідні правоохоронні, аудиторські органи контролю, які зможуть провести моніторинг Вашої закупівлі та надати відповідну правову оцінку очевидним діям Замовника і окремо діям уповноваженої особи Замовника, яка на підставі статті 44 Закону несе персональну відповідальність за прийняте нею рішення.
Пов'язані документи:
Замовник
- ПУО про зміни до ТД.pdf 21.12.2023 10:18
Дата подачі:
19.12.2023 16:46
Вирішення:
відповідно рішення уповноваженої особи
Статус вимоги:
Задоволено