• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 1

09310000-5 – Електрична енергія (Електрична енергія) на 2024 рік

Уся документація надається виключно на українській мові

Завершена

8 373 900.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 83 739.00 UAH
Період оскарження: 15.12.2023 11:50 - 22.12.2023 00:00
Вимога
Залишено без розгляду

Сертифікати відповідності вимогам ДСТУ

Номер: fdf37dda29b1420bafe83415d5704d7e
Ідентифікатор запиту: UA-2023-12-15-007314-a.b1
Назва: Сертифікати відповідності вимогам ДСТУ
Вимога:
Шановний замовник! 1. Відповідно до вимог Вашої тендерної документації (додаток 1), у складі своєї тендерної пропозиції учасники зобов'язані надати оригінали сертифікатів відповідності ДСТУ: - ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT) / ДСТУ ISO 9001:2018 «Системи управління якістю. Вимоги», - ISO 14001:2015(ISO 14001:2015, IDT), «Системи екологічного управління. Вимоги та настанови щодо застосування» , - ISO 45001:2019 «Системи управління охороною здоров’я та безпекою праці. Вимоги та настанови щодо до застосування» (ISO 45001:2018, IDT), - ISO 50001:2020 (ISO 50001:2018, IDT) «Системи енергетичного менеджменту. Вимоги та настанова щодо використання», - ISO 37001:2018 (ISO 37001:2016, IDT) «Системи управління щодо протидії корупції. Вимоги та настанови щодо застосування», - ISO 28000:2008 (ISO 28000:2007, IDT) «Системи управління безпекою ланцюга постачання. Вимоги» - ISO/IEC 27001:2015 (ISO/IEC 27001:2022, IDТ) «Інформаційна безпека, кібербезпека та захист конфіденційності. Системи керування інформаційною безпекою. Вимоги», виданих на ім’я учасника закупівлі та чинних на момент подачі тендерної пропозиції. Надані документи повинні відповідати предмету закупівлі. Зазначені вимоги є незаконними та безпідставними. Усі ці стандарти стосуються безпосередньо менеджменту та бізнес-процесів, які в результаті опосередковано впливатимуть на якість продукції, захист довкілля та безпеку праці. Організація ISO не сертифікує компанії на відповідність стандартами і відповідно до своїх повноважень не може зобов'язати сертифікувати у обов'язковому порядку ні певну компанію, ні певну галузь. Ці рішення приймаються виключно на рівні кожної окремої держави, а в Україні діє принцип добровільної сертифікації. Тобто, ніхто не може зобов'язати бізнес в примусовому порядку сертифікувати товар чи підприємство, оскільки дана вимога відсутня в чинному законодавстві. Відповідно до абзацу 2 п. 29 Особливостей Замовник при здійсненні закупівлі електричної енергії не може вимагати будь-який документ, який не передбачено відповідним національним стандартом. Предметом закупівлі за цими торгами є ДК 021:2015: 09310000-5 — Електрична енергія. Для електричної енергії передбачено діючий стандарт ДСТУ EN 50160:2014. «Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загального призначення (EN 50160:2010, IDT)», який не передбачає обов’язковість наявності в Постачальника електричної енергії вищезазначених сертифікатів. Практикою органу оскарження підтверджується неправомірність вимоги щодо надання зазначених сертифікатів (закупівлі UA-2023-06-13-010888-a, UA-2023-05-02-014006-a UA-2023-04-26-009178-a, UA-2023-03-01-012510-a). У зв’язку з цим вимога Замовника щодо надання учасниками відповідних сертифікатів є незаконною, дискримінаційною, а тому має бути вилучена Замовником з тексту тендерної документації.
Пов'язані документи: Замовник
Вирішення: Доброго ранку! Вашу вимогу (скаргу) розглянуто. Роз’яснюю, що Замовник здійснює дану закупівлю згідно вимог Закону України «Про публічні закупівлі» (надалі – Закон) та з урахуванням положень постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (надалі – Особливості). Предметом цієї закупівлі є ДК 021:2015: 09310000-5 «Електрична енергія», яка є специфічним товаром та її постачання нерозривно пов’язане з наданням електропостачальником відповідних послуг споживачу. Звертаю увагу, що сертифікація передбачає перевірку підприємства електропостачальника, який надає комплекс послуг з постачання, а не самого товару. Функції національного органу стандартизації виконує Державне підприємство “Український науково-дослідний і навчальний центр проблем стандартизації, сертифікації та якості” відповідно до Розпорядження КМУ від 26.11.2014 р. № 1163-р «Про визначення державного підприємства, яке виконує функції національного органу стандартизації». З метою вибору надійного, відповідального та добросовісного постачальника, діяльність якого відповідає вимогам чинного законодавства України, замовник зазначає інші вимоги до учасника закупівлі (майбутнього постачальника) згідно з абзацом першим частини третьої статті 22 Закону, зокрема, щодо необхідності підтвердження впровадження ним та підтвердження їхньої відповідності системам управління (менеджменту), а саме: - ISO 9001:2015 «Системи управління якістю. Вимоги» (ДСТУ прийнято та введено в дію з 01.07.2016 року відповідно до наказу Державного підприємства "Український науково-дослідний і навчальний центр проблем стандартизації, сертифікації та якості" від 21.12.2015 № 203); - ISO 14001:2015 «Системи екологічного управління. Вимоги та настанови щодо застосування» (ДСТУ прийнято та введено в дію з 01.07.2016 року відповідно до наказу Державного підприємства "Український науково-дослідний і навчальний центр проблем стандартизації, сертифікації та якості" від 21.12.2015 № 203); - ISO 45001:2019 (ISO 45001:2018) «Системи управління охороною здоров’я та безпекою праці. Вимоги та настанови щодо застосування» (ДСТУ прийнято та введено в дію з 01.01.2021 року відповідно до наказу Державного підприємства «Український науково-дослідний і навчальний центр проблем стандартизації, сертифікації та якості» від 26.12.2019 р. № 502); - ISO 50001:2020 (ISO 50001:2018) «Системи енергетичного менеджменту. Вимоги та настанова щодо використання» (ДСТУ прийнято та введено в дію з 15.09.2020 року відповідно до наказу Державного підприємства «Український науково-дослідний і навчальний центр проблем стандартизації, сертифікації та якості» від 03.06.2020 р. №104); - ISO/IEC 27001:2023 (ISO/IEC 27001:2022, IDТ) «Інформаційна безпека, кібербезпека та захист конфіденційності. Системи керування інформаційною безпекою. Вимоги» (ДСТУ прийнято та введено в дію з 22.08.2023 року відповідно до наказу Державного підприємства «Український науково-дослідний і навчальний центр проблем стандартизації, сертифікації та якості» від 17.08.2023 р. №210); - ISO 37001:2018 (ISO 37001:2016) «Системи управління щодо протидії корупції. Вимоги та настанови щодо застосування» (ДСТУ прийнято та введено в дію з 01.01.2020 року відповідно до наказу Державного підприємства «Український науково-дослідний і навчальний центр проблем стандартизації, сертифікації та якості» від 18.12.2018 р. №507); - ДСТУ ISO 28000:2008 «Системи управління безпекою ланцюга постачання. Вимоги» (ISO 28000:2007) (ДСТУ прийнято та введено в дію з 01.01.2009 року відповідно до наказу Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики від 04.08.2008 р. №268). Звертаю Вашу увагу, що вимоги тендерної документації щодо підтвердження учасниками впровадження та їхньої відповідності вищезазначеним системам управління (менеджменту) не є кваліфікаційним критерієм або вимогами до предмета закупівлі (вимогами щодо сертифікації електричної енергії) у розумінні Закону та цієї тендерної документації, а як зазначено вище, включені до тендерної документації керуючись абзацом першим частини третьої статті 22 Закону. Пунктом 28 Особливостей визначено, що тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Замовником при складанні цієї тендерної документації дотримано вимоги чинного законодавства, тендерна документація не містить вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Це також підтверджує практика Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель: рішення № 19004-р/пк-пз від 20.12.2019 р. (UA-2019-11-20-002217-b); рішення № 7185-р/пк-пз від 14.04.2020 р. (UA-2020-03-17-001400-c); рішення № 2309 -р/пк-пз від 06.02.2020 р. (UA-2020-01-10-001583-c); рішення №19422-р/пк-пз від 27.12.2019 р. (UA-2019-11-25-003122-b); рішення № 11184-р/пк-пз від 21.05.2021 р. UA-2021-03-26-014987-c); рішення № 9066-р/пк-пз від 26.04.2021 р. (UA-2021-03-19-000685-c); рішення № 9066-р/пк-пз від 26.04.2021 р. (UA-2021-03-19-000685-c). З огляду на зазначене, у Замовника відсутні підстави та обов’язок внесення змін до тендерної документації в цієї частині. З повагою, уповноважена особа Замовника.
Статус вимоги: Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду: 25.12.2023 00:02