-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 1
згідно ЄЗС ДК 021:2015 – 55520000-1 «Кейтерингові послуги» (Послуги з організації шкільного харчування у Ліцеї № 100 «Поділ»)
Торги не відбулися
845 760.00
UAH без ПДВ
мін. крок: 0.5% або 4 228.80 UAH
мін. крок: 0.5% або 4 228.80 UAH
Період оскарження:
15.12.2023 10:38 - 22.12.2023 00:00
Скарга
Виконана замовником
СКАРГА У СФЕРІ ПУБЛІЧНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ, UA-2023-12-15-003910-a.
Номер:
8eb385c36de9475b8bdc1cffafe5eabf
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-12-15-003910-a.b1
Назва:
СКАРГА У СФЕРІ ПУБЛІЧНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ, UA-2023-12-15-003910-a.
Скарга:
Управлінням освіти Подільської районної в м. Києві державної адміністрації (далі – Замовник) згідно оголошення UA-2023-12-15-003910-a про проведення відкритих торгів з особливостями, що оприлюднене в електронній системі закупівель (далі, також - ЕСЗ), було оголошено про проведення відкритих торгів з закупівлі Згідно ЄЗС ДК 021:2015 – 55520000-1 «Кейтерингові послуги» (Послуги з організації шкільного харчування у Ліцеї № 100 «Поділ»), далі – Процедура закупівлі, Закупівля, а також Відкриті торги.
В даній Процедурі закупівлі взяли участь ФОП «МУЗИЧУК ЄВГЕН ВАЛЕНТИНОВИЧ», Товариство з Обмеженою Відповідальністю «Підліток» та ТОВ «РАМЕДАС УКРАЇНА» (далі, також – Скаржник).
Згідно оприлюдненої 27.12.2023 в ЕСЗ інформації тендерна пропозиція ТОВ «РАМЕДАС УКРАЇНА» була відхилена на підставі абзацу 2 підпункту 2 пункту 44 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених Постановою Кабінету Міністрів України № 1178 від 12 жовтня 2022 р. (далі - Особливості), а саме: тендерна пропозиція учасника не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 Особливостей.
Окрім того, згідно оприлюдненої 27.12.2023 в ЕСЗ інформації та Протоколу № 159 щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 27.12.2023 ТОВ «Підліток» було визнано переможцем Процедури закупівлі та прийнято рішення про намір укласти договір з таким Переможцем.
В той же час, вважаємо вищезазначене рішення Замовника про відхилення тендерної пропозиції Скаржника, а так само рішення Замовника про визнання переможцем в даній Процедурі закупівлі ТОВ «Підліток» та про намір укласти договір з ТОВ «Підліток» передчасним, необґрунтованим та таким, що порушує інтереси та права Скаржника, з огляду на наступне.
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга на Управління освіти Подільської районної в м. Києві державної адміністрації_оголошення UA-2023-12-15-003910-a.pdf 01.01.2024 17:24
- Додаткові пояснення по скарзі від 10.01.24.pdf 10.01.2024 20:07
- Дод-поясн_АМК_Поділ №100_UA-2023-12-15-003910-a.b1.doc 10.01.2024 20:18
- рішення від 03.01.2024 № 147.pdf 03.01.2024 13:49
- інформація про резолютивну частину рішення від 12.01.2024 № 738.pdf 15.01.2024 10:00
- рішення від 12.01.2024 № 738.pdf 17.01.2024 13:50
- Пояснення на АМКУ від 04.01.2024 № 106_52-37.PDF 04.01.2024 17:45
- Пояснення на АМКУ від 04.01.2024 № 106_52-37.docx 04.01.2024 17:46
Дата прийняття скарги до розгляду:
01.01.2024 17:28
Дата розгляду скарги:
12.01.2024 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
03.01.2024 13:50
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
17.01.2024 13:51
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Рішення Комісії Антимонопольного Комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 12.01.2024 № 78-р/пк-пз приведено в дію.
Скарга
Відхилено
КЕП
СКАРГА У СФЕРІ ПУБЛІЧНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ
Номер:
af9a73dc564d4915b415583b631e2e58
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-12-15-003910-a.b2
Назва:
СКАРГА У СФЕРІ ПУБЛІЧНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ
Скарга:
Пов'язані документи:
Орган оскарження
- рішення від 12.02.2024 № 2603.pdf 15.02.2024 11:22
- Інформація про резолютивну частину рішення від 12.02.2024 № 2603.pdf 13.02.2024 13:54
- рішення від 06.02.2024 № 2201.pdf 06.02.2024 16:17
- Дод-поясн_АМК_Поділ №100_відміна_UA-2023-12-15-003910-a.pdf 09.02.2024 22:10
- sign.p7s 03.02.2024 19:22
- UA-2024-01-26-008526-a-open.pdf 03.02.2024 19:21
- Скарга_АМК_Поділ №100_відміна_UA-2023-12-15-003910-a.pdf 03.02.2024 19:21
- Додаток № 5.pdf 08.02.2024 15:58
- Додаток № 2.pdf 08.02.2024 15:57
- Додаток № 1.PDF 08.02.2024 15:57
- Пояснення АМКУ від 08.02.2024 № 106.52-298.docx 08.02.2024 15:56
- Пояснення АМКУ від 08.02.2024 № 106.52-298.pdf 08.02.2024 15:56
- Додаток № 4.pdf 08.02.2024 15:58
- Додаток № 3.PDF 08.02.2024 15:57
Дата прийняття скарги до розгляду:
03.02.2024 19:27
Дата розгляду скарги:
12.02.2024 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
06.02.2024 16:17
Дата прийняття рішення про відхилення скарги:
15.02.2024 11:22
Пункт скарги
Номер:
822434e284ff4a5680d28f999de01969
Заголовок пункту скарги:
Відкриті торги були відмінені з причин скорочення видатків на здійснення закупівлі товарів, робіт і послуг. Коментар щодо відміни містить наступну інформацію: Відмінити відкриті торги на закупівлю згідно ЄЗС ДК 021:2015 – 55520000-1 «Кейтерингові послуги» (Послуги з організації шкільного харчування у Ліцеї № 100 «Поділ») на підставі Рішення Київської міської ради «Про бюджет міста Києва на 2024 рік» від 14.12.2024 №7531/7572 та у відповідності до підпункту 3 пункту 50 Особливостей, а саме: «скорочення обсягу видатків на здійснення закупівлі товарів, робіт чи послуг». Згідно розміщеного в ЕСЗ Протоколу № 11 від 25.12.2023 щодо прийняття рішення уповноваженою особою (далі – Протокол), уповноваженою особою було прийнято рішення відмінити відкриті торги на закупівлю згідно ЄЗС ДК 021:2015 – 55520000-1 «Кейтерингові послуги» (Послуги з організації шкільного харчування у Ліцеї № 100 «Поділ») на підставі Рішення Київської міської ради «Про бюджет міста Києва на 2024 рік» від 14.12.2024 №7531/7572 та у відповідності до підпункту 3 пункту 50 Особливостей, а саме: «скорочення обсягу видатків на здійснення закупівлі товарів, робіт чи послуг».
Вважаємо вищезазначене рішення Замовника про відміну Відкритих торгів необґрунтованим й протиправним та таким, що порушує інтереси та права Скаржника, з огляду на наступне.
Опис заперечення:
1. Згідно підпункту 3 пункту 50 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених Постановою Кабінету Міністрів України № 1178 від 12 жовтня 2022 р. (далі - Особливості) замовник відміняє відкриті торги у разі скорочення обсягу видатків на здійснення закупівлі товарів, робіт чи послуг.
В обґрунтування відміни Відкритих торгів згідно пп. 3 п. 50 Особливостей Замовник посилається на Рішення Київської міської ради «Про бюджет міста Києва на 2024 рік» від 14.12.2024 №7531/7572.
В той же час, ані оприлюднена в ЕСЗ Інформація про відміну, ані положення Протоколу не містять жодних відомостей з посиланням на відповідні положення згаданого Рішення Київської міської ради «Про бюджет міста Києва на 2024 рік» від 14.12.2024 №7531/7572, згідно яких відбулося скорочення видатків саме на здійснення цієї Закупівлі.
Окрім того, не ставлячи за мету вдаватися до зайвого формалізму, тим не менш хотіли б звернути увагу на те, що Рішення Київської міської ради «Про бюджет міста Києва на 2024 рік» №7531/7572 від 14.12.2024 взагалі не існує.
Таким чином, враховуючи приписи підпункту 3 пункту 50 Особливостей, Замовник не обґрунтував правомірність відміни Процедури закупівлі з причини скорочення обсягу видатків на здійснення закупівлі саме тих послуг, що є предметом цієї Процедури закупівлі.
2. Окрім того, дії Замовника з відміни цих Відкритих торгів носять абсолютно штучний характер, не відповідають таким основним принципам здійснення публічних закупівель як добросовісна конкуренція серед учасників, максимальна економія, ефективність та пропорційність, тощо, та фактично направлені на спотворення результатів торгів.
Підтвердженням цьому є той факт, що на наступний день після відміни цих Відкритих торгів, тобто 26.01.2024, Замовником в ЕСЗ оприлюднюється оголошення UA-2024-01-26-008526-a про закупівлю тих самих послуг, що були предметом даної Процедури закупівлі - згідно ЄЗС ДК 021:2015 – 55520000-1 «Кейтерингові послуги» (Послуги з організації шкільного харчування у Ліцеї № 100 «Поділ»).
Так, згідно оголошення UA-2024-01-26-008526-a Замовником закуповуються ті самі послуги, що є предметом даних Відкритих торгів, з тим самим місцем наданням послуг, з тим самим строком надання послуг (впродовж 2024 року), однак з меншим розміром очікуваної вартості, що обумовлено вочевидь зменшенням кількості діто-днів.
Отже постає очевидним той факт, що ніякого скорочення обсягу видатків на здійснення закупівлі Послуг з організації шкільного харчування у Ліцеї № 100 «Поділ» (код згідно ЄЗС ДК 021:2015 – 55520000-1 «Кейтерингові послуги») немає, оскільки це повністю спростовується обставиною оголошення ідентичної закупівлі, однак з меншим обсягом самої послуги (діто-днів).
В той же час, згідно пп. 1 п. 19 Особливостей істотні умови договору про закупівлю, укладеного відповідно до пунктів 10 і 13 (крім підпункту 13 пункту 13) цих особливостей, не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім, випадку зменшення обсягів закупівлі, зокрема з урахуванням фактичного обсягу видатків замовника.
Отже, чинним законодавством у сфері публічних закупівель передбачено механізм реагування на зменшення обсягів закупівлі, зокрема з урахуванням фактичного обсягу видатків замовника, під час виконання укладеного за результатами відкритих торгів договору про закупівлю.
Таким чином, на дату прийняття рішення про відміну Відкритих торгів, Замовник мав передбачену чинним законодавством у сфері публічних закупівель можливість завершити Закупівлю шляхом проведення розгляду тендерних пропозицій учасників Закупівлі, визначення переможця Закупівлі та укладення з таким переможцем договору про закупівлі, з наступним аргументованим внесенням змін до такого договору, зокрема, в частині зменшення обсягів закупівлі, в т.ч. з урахуванням фактичного обсягу видатків Замовника (якщо таке зменшення реально існує).
Однак, в порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель зазначеними вище можливостями та передбаченим механізмом Замовник не скористався.
Таким чином, відміна Відкритих торгів з підстав, визначених підпункту 3 пункту 50 Особливостей - скорочення обсягу видатків на здійснення закупівлі товарів, робіт чи послуг, як зазначено у Протоколі, не лише не обґрунтована, а повністю неправомірна.
При цьому, враховуючи, що згідно усталеної практики інші процедури закупівлі не можуть бути предметом розгляду органом оскарження під час розгляду зазначеної Скарги, до цієї Скарги додаються інформація про оголошення UA-2024-01-26-008526-a в порядку виконання окремих положень ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі», зокрема, про те, що до скарги додаються документи та матеріали (за наявності) в електронній формі (в тому числі у форматі pdf), що підтверджують інформацію, викладену у скарзі, та порушення процедури закупівлі або неправомірність рішень, дій або бездіяльності замовника.
3. Таким чином, рішення про відміну Відкритих торгів з підстав скорочення обсягу видатків на здійснення закупівлі товарів, робіт чи послуг, зокрема, як зазначено в Інформації про відміну та Протоколі, є неправомірним.
В той же час, враховуючи, що Скаржник прийняв участь у даній Процедурі, безпідставне та неправомірне рішення Замовника про відміну Відкритих торгів, як зазначено вище, також фактично порушує потенційне право Скаржника на участь у торгах, на розгляд його тендерної пропозиції в порядку, визначеному законодавством, та на потенційну можливість бути визнаним переможцем Процедури закупівлі.
Згідно ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», закупівлі здійснюються за такими, серед іншого, принципами: добросовісна конкуренція серед учасників; недискримінація учасників та рівне ставлення до них; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі.
Виходячи з наведеного вище, рішення Замовника про відміну Відкритих торгів є незаконним, таким що порушує права та інтереси Скаржника, зокрема на участь у відкритих торгах у передбаченому законом порядку, на об'єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі, тощо.
В обґрунтування відміни Відкритих торгів згідно пп. 3 п. 50 Особливостей Замовник посилається на Рішення Київської міської ради «Про бюджет міста Києва на 2024 рік» від 14.12.2024 №7531/7572.
В той же час, ані оприлюднена в ЕСЗ Інформація про відміну, ані положення Протоколу не містять жодних відомостей з посиланням на відповідні положення згаданого Рішення Київської міської ради «Про бюджет міста Києва на 2024 рік» від 14.12.2024 №7531/7572, згідно яких відбулося скорочення видатків саме на здійснення цієї Закупівлі.
Окрім того, не ставлячи за мету вдаватися до зайвого формалізму, тим не менш хотіли б звернути увагу на те, що Рішення Київської міської ради «Про бюджет міста Києва на 2024 рік» №7531/7572 від 14.12.2024 взагалі не існує.
Таким чином, враховуючи приписи підпункту 3 пункту 50 Особливостей, Замовник не обґрунтував правомірність відміни Процедури закупівлі з причини скорочення обсягу видатків на здійснення закупівлі саме тих послуг, що є предметом цієї Процедури закупівлі.
2. Окрім того, дії Замовника з відміни цих Відкритих торгів носять абсолютно штучний характер, не відповідають таким основним принципам здійснення публічних закупівель як добросовісна конкуренція серед учасників, максимальна економія, ефективність та пропорційність, тощо, та фактично направлені на спотворення результатів торгів.
Підтвердженням цьому є той факт, що на наступний день після відміни цих Відкритих торгів, тобто 26.01.2024, Замовником в ЕСЗ оприлюднюється оголошення UA-2024-01-26-008526-a про закупівлю тих самих послуг, що були предметом даної Процедури закупівлі - згідно ЄЗС ДК 021:2015 – 55520000-1 «Кейтерингові послуги» (Послуги з організації шкільного харчування у Ліцеї № 100 «Поділ»).
Так, згідно оголошення UA-2024-01-26-008526-a Замовником закуповуються ті самі послуги, що є предметом даних Відкритих торгів, з тим самим місцем наданням послуг, з тим самим строком надання послуг (впродовж 2024 року), однак з меншим розміром очікуваної вартості, що обумовлено вочевидь зменшенням кількості діто-днів.
Отже постає очевидним той факт, що ніякого скорочення обсягу видатків на здійснення закупівлі Послуг з організації шкільного харчування у Ліцеї № 100 «Поділ» (код згідно ЄЗС ДК 021:2015 – 55520000-1 «Кейтерингові послуги») немає, оскільки це повністю спростовується обставиною оголошення ідентичної закупівлі, однак з меншим обсягом самої послуги (діто-днів).
В той же час, згідно пп. 1 п. 19 Особливостей істотні умови договору про закупівлю, укладеного відповідно до пунктів 10 і 13 (крім підпункту 13 пункту 13) цих особливостей, не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім, випадку зменшення обсягів закупівлі, зокрема з урахуванням фактичного обсягу видатків замовника.
Отже, чинним законодавством у сфері публічних закупівель передбачено механізм реагування на зменшення обсягів закупівлі, зокрема з урахуванням фактичного обсягу видатків замовника, під час виконання укладеного за результатами відкритих торгів договору про закупівлю.
Таким чином, на дату прийняття рішення про відміну Відкритих торгів, Замовник мав передбачену чинним законодавством у сфері публічних закупівель можливість завершити Закупівлю шляхом проведення розгляду тендерних пропозицій учасників Закупівлі, визначення переможця Закупівлі та укладення з таким переможцем договору про закупівлі, з наступним аргументованим внесенням змін до такого договору, зокрема, в частині зменшення обсягів закупівлі, в т.ч. з урахуванням фактичного обсягу видатків Замовника (якщо таке зменшення реально існує).
Однак, в порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель зазначеними вище можливостями та передбаченим механізмом Замовник не скористався.
Таким чином, відміна Відкритих торгів з підстав, визначених підпункту 3 пункту 50 Особливостей - скорочення обсягу видатків на здійснення закупівлі товарів, робіт чи послуг, як зазначено у Протоколі, не лише не обґрунтована, а повністю неправомірна.
При цьому, враховуючи, що згідно усталеної практики інші процедури закупівлі не можуть бути предметом розгляду органом оскарження під час розгляду зазначеної Скарги, до цієї Скарги додаються інформація про оголошення UA-2024-01-26-008526-a в порядку виконання окремих положень ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі», зокрема, про те, що до скарги додаються документи та матеріали (за наявності) в електронній формі (в тому числі у форматі pdf), що підтверджують інформацію, викладену у скарзі, та порушення процедури закупівлі або неправомірність рішень, дій або бездіяльності замовника.
3. Таким чином, рішення про відміну Відкритих торгів з підстав скорочення обсягу видатків на здійснення закупівлі товарів, робіт чи послуг, зокрема, як зазначено в Інформації про відміну та Протоколі, є неправомірним.
В той же час, враховуючи, що Скаржник прийняв участь у даній Процедурі, безпідставне та неправомірне рішення Замовника про відміну Відкритих торгів, як зазначено вище, також фактично порушує потенційне право Скаржника на участь у торгах, на розгляд його тендерної пропозиції в порядку, визначеному законодавством, та на потенційну можливість бути визнаним переможцем Процедури закупівлі.
Згідно ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», закупівлі здійснюються за такими, серед іншого, принципами: добросовісна конкуренція серед учасників; недискримінація учасників та рівне ставлення до них; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі.
Виходячи з наведеного вище, рішення Замовника про відміну Відкритих торгів є незаконним, таким що порушує права та інтереси Скаржника, зокрема на участь у відкритих торгах у передбаченому законом порядку, на об'єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі, тощо.
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на відміну
Тип порушення:
Інші дії замовника
Ідентифікатор класифікації:
Інші умови тендерної документації
Тип порушення:
Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги:
1. Згідно підпункту 3 пункту 50 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених Постановою Кабінету Міністрів України № 1178 від 12 жовтня 2022 р. (далі - Особливості) замовник відміняє відкриті торги у разі скорочення обсягу видатків на здійснення закупівлі товарів, робіт чи послуг.
В обґрунтування відміни Відкритих торгів згідно пп. 3 п. 50 Особливостей Замовник посилається на Рішення Київської міської ради «Про бюджет міста Києва на 2024 рік» від 14.12.2024 №7531/7572.
В той же час, ані оприлюднена в ЕСЗ Інформація про відміну, ані положення Протоколу не містять жодних відомостей з посиланням на відповідні положення згаданого Рішення Київської міської ради «Про бюджет міста Києва на 2024 рік» від 14.12.2024 №7531/7572, згідно яких відбулося скорочення видатків саме на здійснення цієї Закупівлі.
Окрім того, не ставлячи за мету вдаватися до зайвого формалізму, тим не менш хотіли б звернути увагу на те, що Рішення Київської міської ради «Про бюджет міста Києва на 2024 рік» №7531/7572 від 14.12.2024 взагалі не існує.
Таким чином, враховуючи приписи підпункту 3 пункту 50 Особливостей, Замовник не обґрунтував правомірність відміни Процедури закупівлі з причини скорочення обсягу видатків на здійснення закупівлі саме тих послуг, що є предметом цієї Процедури закупівлі.
2. Окрім того, дії Замовника з відміни цих Відкритих торгів носять абсолютно штучний характер, не відповідають таким основним принципам здійснення публічних закупівель як добросовісна конкуренція серед учасників, максимальна економія, ефективність та пропорційність, тощо, та фактично направлені на спотворення результатів торгів.
Підтвердженням цьому є той факт, що на наступний день після відміни цих Відкритих торгів, тобто 26.01.2024, Замовником в ЕСЗ оприлюднюється оголошення UA-2024-01-26-008526-a про закупівлю тих самих послуг, що були предметом даної Процедури закупівлі - згідно ЄЗС ДК 021:2015 – 55520000-1 «Кейтерингові послуги» (Послуги з організації шкільного харчування у Ліцеї № 100 «Поділ»).
Так, згідно оголошення UA-2024-01-26-008526-a Замовником закуповуються ті самі послуги, що є предметом даних Відкритих торгів, з тим самим місцем наданням послуг, з тим самим строком надання послуг (впродовж 2024 року), однак з меншим розміром очікуваної вартості, що обумовлено вочевидь зменшенням кількості діто-днів.
Отже постає очевидним той факт, що ніякого скорочення обсягу видатків на здійснення закупівлі Послуг з організації шкільного харчування у Ліцеї № 100 «Поділ» (код згідно ЄЗС ДК 021:2015 – 55520000-1 «Кейтерингові послуги») немає, оскільки це повністю спростовується обставиною оголошення ідентичної закупівлі, однак з меншим обсягом самої послуги (діто-днів).
В той же час, згідно пп. 1 п. 19 Особливостей істотні умови договору про закупівлю, укладеного відповідно до пунктів 10 і 13 (крім підпункту 13 пункту 13) цих особливостей, не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім, випадку зменшення обсягів закупівлі, зокрема з урахуванням фактичного обсягу видатків замовника.
Отже, чинним законодавством у сфері публічних закупівель передбачено механізм реагування на зменшення обсягів закупівлі, зокрема з урахуванням фактичного обсягу видатків замовника, під час виконання укладеного за результатами відкритих торгів договору про закупівлю.
Таким чином, на дату прийняття рішення про відміну Відкритих торгів, Замовник мав передбачену чинним законодавством у сфері публічних закупівель можливість завершити Закупівлю шляхом проведення розгляду тендерних пропозицій учасників Закупівлі, визначення переможця Закупівлі та укладення з таким переможцем договору про закупівлі, з наступним аргументованим внесенням змін до такого договору, зокрема, в частині зменшення обсягів закупівлі, в т.ч. з урахуванням фактичного обсягу видатків Замовника (якщо таке зменшення реально існує).
Однак, в порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель зазначеними вище можливостями та передбаченим механізмом Замовник не скористався.
Таким чином, відміна Відкритих торгів з підстав, визначених підпункту 3 пункту 50 Особливостей - скорочення обсягу видатків на здійснення закупівлі товарів, робіт чи послуг, як зазначено у Протоколі, не лише не обґрунтована, а повністю неправомірна.
При цьому, враховуючи, що згідно усталеної практики інші процедури закупівлі не можуть бути предметом розгляду органом оскарження під час розгляду зазначеної Скарги, до цієї Скарги додаються інформація про оголошення UA-2024-01-26-008526-a в порядку виконання окремих положень ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі», зокрема, про те, що до скарги додаються документи та матеріали (за наявності) в електронній формі (в тому числі у форматі pdf), що підтверджують інформацію, викладену у скарзі, та порушення процедури закупівлі або неправомірність рішень, дій або бездіяльності замовника.
3. Таким чином, рішення про відміну Відкритих торгів з підстав скорочення обсягу видатків на здійснення закупівлі товарів, робіт чи послуг, зокрема, як зазначено в Інформації про відміну та Протоколі, є неправомірним.
В той же час, враховуючи, що Скаржник прийняв участь у даній Процедурі, безпідставне та неправомірне рішення Замовника про відміну Відкритих торгів, як зазначено вище, також фактично порушує потенційне право Скаржника на участь у торгах, на розгляд його тендерної пропозиції в порядку, визначеному законодавством, та на потенційну можливість бути визнаним переможцем Процедури закупівлі.
Згідно ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», закупівлі здійснюються за такими, серед іншого, принципами: добросовісна конкуренція серед учасників; недискримінація учасників та рівне ставлення до них; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі.
Виходячи з наведеного вище, рішення Замовника про відміну Відкритих торгів є незаконним, таким що порушує права та інтереси Скаржника, зокрема на участь у відкритих торгах у передбаченому законом порядку, на об'єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі, тощо.
В обґрунтування відміни Відкритих торгів згідно пп. 3 п. 50 Особливостей Замовник посилається на Рішення Київської міської ради «Про бюджет міста Києва на 2024 рік» від 14.12.2024 №7531/7572.
В той же час, ані оприлюднена в ЕСЗ Інформація про відміну, ані положення Протоколу не містять жодних відомостей з посиланням на відповідні положення згаданого Рішення Київської міської ради «Про бюджет міста Києва на 2024 рік» від 14.12.2024 №7531/7572, згідно яких відбулося скорочення видатків саме на здійснення цієї Закупівлі.
Окрім того, не ставлячи за мету вдаватися до зайвого формалізму, тим не менш хотіли б звернути увагу на те, що Рішення Київської міської ради «Про бюджет міста Києва на 2024 рік» №7531/7572 від 14.12.2024 взагалі не існує.
Таким чином, враховуючи приписи підпункту 3 пункту 50 Особливостей, Замовник не обґрунтував правомірність відміни Процедури закупівлі з причини скорочення обсягу видатків на здійснення закупівлі саме тих послуг, що є предметом цієї Процедури закупівлі.
2. Окрім того, дії Замовника з відміни цих Відкритих торгів носять абсолютно штучний характер, не відповідають таким основним принципам здійснення публічних закупівель як добросовісна конкуренція серед учасників, максимальна економія, ефективність та пропорційність, тощо, та фактично направлені на спотворення результатів торгів.
Підтвердженням цьому є той факт, що на наступний день після відміни цих Відкритих торгів, тобто 26.01.2024, Замовником в ЕСЗ оприлюднюється оголошення UA-2024-01-26-008526-a про закупівлю тих самих послуг, що були предметом даної Процедури закупівлі - згідно ЄЗС ДК 021:2015 – 55520000-1 «Кейтерингові послуги» (Послуги з організації шкільного харчування у Ліцеї № 100 «Поділ»).
Так, згідно оголошення UA-2024-01-26-008526-a Замовником закуповуються ті самі послуги, що є предметом даних Відкритих торгів, з тим самим місцем наданням послуг, з тим самим строком надання послуг (впродовж 2024 року), однак з меншим розміром очікуваної вартості, що обумовлено вочевидь зменшенням кількості діто-днів.
Отже постає очевидним той факт, що ніякого скорочення обсягу видатків на здійснення закупівлі Послуг з організації шкільного харчування у Ліцеї № 100 «Поділ» (код згідно ЄЗС ДК 021:2015 – 55520000-1 «Кейтерингові послуги») немає, оскільки це повністю спростовується обставиною оголошення ідентичної закупівлі, однак з меншим обсягом самої послуги (діто-днів).
В той же час, згідно пп. 1 п. 19 Особливостей істотні умови договору про закупівлю, укладеного відповідно до пунктів 10 і 13 (крім підпункту 13 пункту 13) цих особливостей, не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім, випадку зменшення обсягів закупівлі, зокрема з урахуванням фактичного обсягу видатків замовника.
Отже, чинним законодавством у сфері публічних закупівель передбачено механізм реагування на зменшення обсягів закупівлі, зокрема з урахуванням фактичного обсягу видатків замовника, під час виконання укладеного за результатами відкритих торгів договору про закупівлю.
Таким чином, на дату прийняття рішення про відміну Відкритих торгів, Замовник мав передбачену чинним законодавством у сфері публічних закупівель можливість завершити Закупівлю шляхом проведення розгляду тендерних пропозицій учасників Закупівлі, визначення переможця Закупівлі та укладення з таким переможцем договору про закупівлі, з наступним аргументованим внесенням змін до такого договору, зокрема, в частині зменшення обсягів закупівлі, в т.ч. з урахуванням фактичного обсягу видатків Замовника (якщо таке зменшення реально існує).
Однак, в порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель зазначеними вище можливостями та передбаченим механізмом Замовник не скористався.
Таким чином, відміна Відкритих торгів з підстав, визначених підпункту 3 пункту 50 Особливостей - скорочення обсягу видатків на здійснення закупівлі товарів, робіт чи послуг, як зазначено у Протоколі, не лише не обґрунтована, а повністю неправомірна.
При цьому, враховуючи, що згідно усталеної практики інші процедури закупівлі не можуть бути предметом розгляду органом оскарження під час розгляду зазначеної Скарги, до цієї Скарги додаються інформація про оголошення UA-2024-01-26-008526-a в порядку виконання окремих положень ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі», зокрема, про те, що до скарги додаються документи та матеріали (за наявності) в електронній формі (в тому числі у форматі pdf), що підтверджують інформацію, викладену у скарзі, та порушення процедури закупівлі або неправомірність рішень, дій або бездіяльності замовника.
3. Таким чином, рішення про відміну Відкритих торгів з підстав скорочення обсягу видатків на здійснення закупівлі товарів, робіт чи послуг, зокрема, як зазначено в Інформації про відміну та Протоколі, є неправомірним.
В той же час, враховуючи, що Скаржник прийняв участь у даній Процедурі, безпідставне та неправомірне рішення Замовника про відміну Відкритих торгів, як зазначено вище, також фактично порушує потенційне право Скаржника на участь у торгах, на розгляд його тендерної пропозиції в порядку, визначеному законодавством, та на потенційну можливість бути визнаним переможцем Процедури закупівлі.
Згідно ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», закупівлі здійснюються за такими, серед іншого, принципами: добросовісна конкуренція серед учасників; недискримінація учасників та рівне ставлення до них; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі.
Виходячи з наведеного вище, рішення Замовника про відміну Відкритих торгів є незаконним, таким що порушує права та інтереси Скаржника, зокрема на участь у відкритих торгах у передбаченому законом порядку, на об'єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі, тощо.
×
-
Назва доказу:
Скарга, що додається.
-
Опис доказу:
Згідно скарги, що додається.
-
Повʼязаний документ:
Скарга_АМК_Поділ №100_відміна_UA-2023-12-15-003910-a.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника скасувати рішення (повністю чи частково)
×
-
Враховуючи викладене вище, керуючись пунктами 55 – 67 Особливостей, статтею 18 Закону України «Про публічні закупівлі», просимо: 1. Прийняти цю скаргу до розгляду. 2. Встановити факт порушення Управлінням освіти Подільської районної в м. Києві державної адміністрації Процедури закупівлі «Згідно ЄЗС ДК 021:2015 – 55520000-1 «Кейтерингові послуги» (Послуги з організації шкільного харчування у Ліцеї № 100 «Поділ»)», оголошення UA-2023-12-15-003910-a, зокрема, у вигляді неправомірної відміни такої Процедури закупівлі. 3. Зобов'язати Управління освіти Подільської районної в м. Києві державної адміністрації скасувати прийняте рішення про відміну Процедури закупівлі «Згідно ЄЗС ДК 021:2015 – 55520000-1 «Кейтерингові послуги» (Послуги з організації шкільного харчування у Ліцеї № 100 «Поділ»)», оголошення UA-2023-12-15-003910-a.