• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Кілька (код ДК 021:2015 - 15242000-6), сардина (код ДК 021:2015 - 15241300-2)

Завершена

343 760.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 3 437.60 UAH
Період оскарження: 14.12.2023 17:43 - 27.12.2023 00:00
Скарга
Виконана замовником

Скарга

Номер: ab198dc5deb0452990d84dd860f7f9d0
Ідентифікатор запиту: UA-2023-12-14-021385-a.b6
Назва: Скарга
Скарга:
На підставі викладеного у скарзі, ст. 5, 31 та керуючись ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі», п.п. 55-67 Особливостей просимо Антимонопольний комітет України, як орган оскарження, з метою неупередженого та ефективного захисту наших прав та законних інтересів: 1. Прийняти дану скаргу до розгляду та призупинити процедуру закупівлі № UA-2023-12-14-021385-a. 2. Скасувати рішення про відхилення пропозиції Скаржника та всіх подальших рішень у процедурі закупівлі за номером UA-2023-12-14-021385-a для усунення замовником порушень, зазначених у цій скарзі. 3. Встановити невідповідність ФОП Лисун Олена Вікторівна вимогам ТД, кваліфікаційним критеріям, невідповідність пропозиції учасника умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі у закупівлі № UA-2023-12-14-021385-a. 4. Скасувати рішення про визнання ФОП Лисун Олена Вікторівна переможцем закупівлі за номером UA-2023-12-14-021385-a та зобов’язати замовника скасувати всі рішення прийняті у цій закупівлі з моменту визнання ФОП Лисун Олена Вікторівна переможцем. 5. Зобов’язати замовника відхилити пропозицію ФОП Лисун Олена Вікторівна у закупівлі за номером UA-2023-12-14-021385-a.
Дата розгляду скарги: 18.01.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 12.01.2024 16:24
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 31.01.2024 16:12
Коментар замовника щодо усунення порушень: Рішення органу оскарження виконано. Порушення усунуто. Скасовано рішення про відхилення тендерної пропозиції та рішення про визначення переможцем за процедурою закупівлі
Автор: ТОВ "ПРАЙМ ТЕРРА", Я. Олексієнко +380961437356 primeterra.ck@gmail.com
Скарга
Розгляд припинено

Скарга

Номер: 5ba757ebffd443f6833868dd82181b91
Ідентифікатор запиту: UA-2023-12-14-021385-a.c5
Назва: Скарга
Скарга:
На підставі викладеного у сказі, ст. 3, 5, 36 та керуючись ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі», п.п. 55-67 Особливостей просимо Антимонопольний комітет України, як орган оскарження, з метою неупередженого та ефективного захисту наших прав та законних інтересів: 1. Прийняти дану скаргу до розгляду у закупівлі UA-2023-12-14-021385-a. 2. Зобов'язати Замовника – Гельмязівський психоневрологічний інтернат усунити вищезазначені порушення, усунути дискримінаційні умови Тендерної документації та внести відповідні зміни до закупівлі UA-2023-12-14-021385-a.
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 28.12.2023 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 20.12.2023 17:05
Причина: Замовником відповідно до Закону про публічні закупівлі усунено порушення
Дата прийняття рішення про припинення розгляду скарги: 02.01.2024 13:24
Дата прийняття рішення про припинення розгляду скарги: 02.01.2024 13:24
Автор: ТОВ "ПРАЙМ ТЕРРА", Я. Олексієнко +380961437356 primeterra.ck@gmail.com
Вимога
Залишено без розгляду

Щодо рефрижераторів

Номер: 59de994c26fb4ca5b6536974117efa34
Ідентифікатор запиту: UA-2023-12-14-021385-a.c4
Назва: Щодо рефрижераторів
Вимога:
Щодо рефрижераторів Відповідно до вимог п. 6.4 Розділу Інструкція з підготовки тендерної пропозиції тендерної документації учасники зобов’язані надати: - експлуатаційний дозвіл на холодильний склад, який вказаний ним у довідці про наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій, який надає йому право провадити діяльність зі зберігання харчових продуктів тваринного походження. Транспортування товару для забезпечення вчасної доставки має здійснюватися мінімум двома спеціалізованими транспортними засобами, які обладнані ізотермічним кузовом, холодильною установкою або рефрижератором (учасник підтверджує відповідність транспортних засобів документами, які видані відповідними підприємствами, установами, організаціями). З огляду на те, що закупівлі не потребує наявності рефрижератора, виникає питання навіщо Ви вимагаєте підтвердити наявність холодильного складу, експлуатаційного дозволу, та транспортного засобу, обладнаного холодильною установкою або рефрижератором? Обмеження повинні бути обґрунтованими, просимо не створювати штучних перешкод.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Учасник не довів та не підтвердив необхідність внесення змін до тендерної документації, а також документально не підтвердив неможливість виконання вказаної умови тендерної документації та не довів, яким чином наведена вище умова порушує права та законні інтереси Учасника, пов’язані з участю у процедурі закупівлі.
Статус вимоги: Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду: 02.01.2024 13:25
Вимога
Залишено без розгляду

Щодо навчання

Номер: 0ea4ee7bb0054d0ebd00f5602638b062
Ідентифікатор запиту: UA-2023-12-14-021385-a.c3
Назва: Щодо навчання
Вимога:
Щодо сертифікату навчання Відповідно до вимог п. 6.4 Розділу Інструкція з підготовки тендерної пропозиції тендерної документації учасники зобов’язані надати: - посвідчення/сертифікат про проходження курсу по вимогам чинного законодавства України у сфері безпечності харчових продуктів, аспекти розроблення та впровадження системи безпечності харчових продуктів (системи НАССР), виданий відповідним сертифікованим по ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT) системи управління якістю у сфері консультаційно-методичних послуг з питань розробки та впровадження систем управління (менеджменту) відповідно до вимог стандартів ISO навчальним центром (додатково в складі пропозиції надається чинний сертифікат ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT) системи управління якістю у сфері консультаційно-методичних послуг з питань розробки та впровадження систем управління (менеджменту) відповідно до вимог стандартів ISO навчального центру, АТЕСТАТ про акредитацію органу з сертифікації, який видав сертифікат). Навчання наших уповноважений осіб здійснюється організаціями, які мають атестат про акредитацію органу з сертифікації, у т.ч. за сферою освіта. Ваша вимога обмежує коло учасників, та в нашому випадку призводить до того, що учасники зобов’язані звертатися до організацій, які сертифіковані органами з сертифікації, які атестовані. Виникає питання чому саме до них коли можна звернутися за навчанням до органу з сертифікації, який перевіряє такі організації та сертифікує їх? Просимо надати можливість підтверджувати навчання, посвідченням-сертифікатом про навчання, видане органом з сертифікації. Обмеження повинні бути обґрунтованими, просимо не створювати штучних перешкод.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Дана умова не є дискримінаційною так як відповідно до статті 23 Закону технічна специфікація повинна містити опис усіх необхідних характеристик товарів, робіт або послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні, функціональні та якісні характеристики. Характеристики товарів, робіт або послуг можуть містити опис конкретного технологічного процесу або технології виробництва чи порядку постачання товару (товарів), виконання необхідних робіт, надання послуги (послуг). У разі встановлення екологічних чи інших характеристик товару, роботи чи послуги замовник повинен в тендерній документації зазначити, які маркування, протоколи випробувань або сертифікати можуть підтвердити відповідність предмета закупівлі таким характеристикам. Маркування, протоколи випробувань та сертифікати повинні бути видані органами з оцінки відповідності, компетентність яких підтверджена шляхом акредитації або іншим способом, визначеним законодавством. З урахуванням вище зазначеного, одним із доказів необхідного рівня якості товару є підтвердження на виконання вимог статті 20, 21 Закону України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів» від 23.12.1997 №771/97-ВР зі змінами; наказу Мінагрополітики України «Про затвердження Вимог щодо розробки, впровадження та застосування постійно діючих процедур, заснованих на принципах Системи управління безпечністю харчових продуктів (НАССР)» від 01.10.2012 № 590 зі змінами рівня знань по вимогам чинного законодавства України у сфері безпечності харчових продуктів, аспекти розроблення та впровадження системи безпечності харчових продуктів (системи НАССР) працівників, якими буде здійснюватися доставка товарів, які перевірені сертифікованим по ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT) системи управління якістю у сфері консультаційно-методичних послуг з питань розробки та впровадження систем управління (менеджменту) відповідно до вимог стандартів ISO навчальним центром. Наявність у підприємства сертифікату на систему менеджменту якості відповідно до вимог ISO 9001 свідчить про спроможність підприємства здійснити консультаційно-методичні послуги з питань розробки та впровадження систем управління (менеджменту) відповідно до вимог стандартів ISO у відповідності до вимог діючої нормативно–правової документації, а не містить жодних дискримінаційних елементів. Учасник не довів та не підтвердив необхідність внесення змін до тендерної документації, а також документально не підтвердив неможливість виконання вказаної умови тендерної документації та не довів, яким чином наведена вище умова порушує права та законні інтереси Учасника, пов’язані з участю у процедурі закупівлі.
Статус вимоги: Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду: 02.01.2024 13:25
Вимога
Залишено без розгляду

Щодо техпаспорту

Номер: 6eacbdb6217f455d880f88f5afb953b8
Ідентифікатор запиту: UA-2023-12-14-021385-a.b2
Назва: Щодо техпаспорту
Вимога:
Щодо технічного паспорта Відповідно до вимог п. 6.4 Розділу Інструкція з підготовки тендерної пропозиції тендерної документації учасники зобов’язані надати: - технічний паспорт на складське приміщення, що підтверджує наявність обладнання - холодильна камера (+2 +4) та морозильна камера (-18 -20). Технічний паспорт на приміщення підтверджує розташування, квадратуру та загальне призначення приміщення, однак він не надає характеристику холодильного обладнання в ньому. Просимо також враховувати, що таке обладнання може бути розташоване у складському приміщенні і після здачі його у експлуатацію, що унеможливить надання такого технічного паспорту як то вимагається у тендерній документації. Просимо внести зміни у ТД та прибрати вимоги, які обмежують конкуренцію та створюють необґрунтовані перешкоди, зокрема, в частині вимоги надання технічного паспорту, який підтверджує наявність обладнання з певними температурними характеристиками. Крім того, звертаємо Вашу увагу, що вимога наявності і холодильної і морозильної камери необґрунтовано з огляду на предмет закупівлі. Предмет даної закупівлі взагалі не потребує холодильного обладнання.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Учасник не довів та не підтвердив необхідність внесення змін до тендерної документації, а також документально не підтвердив неможливість виконання вказаної умови тендерної документації та не довів, яким чином наведена вище умова порушує права та законні інтереси Учасника, пов’язані з участю у процедурі закупівлі.
Статус вимоги: Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду: 02.01.2024 13:25
Вимога
Залишено без розгляду

Щодо ТУ

Номер: fe4f3114361d4a77a2a2bb0fb0b00894
Ідентифікатор запиту: UA-2023-12-14-021385-a.b1
Назва: Щодо ТУ
Вимога:
Відповідно до вимог п. 6.4 Розділу Інструкція з підготовки тендерної пропозиції тендерної документації: З метою підтвердження відповідності холодильної установки/рефрижератора заданим температурним режимам» учасник в складі тендерної пропозиції надає протокол випробувань такої установки/рефрижератора згідно п.п. 3.2 ТУ У 71.2-37408023-009:2022 «Процес вимірювання та фіксації базових параметрів мікроклімату в транспортних системах з підтримкою заданого мікроклімату. Технічні умови», проведене акредитованою НААУ у відповідній сфері установою з наданням відповідного атестату та дозволу на відтворення результатів випробувань, що наведені в протоколі від такої установи. Фактично відбувається коло потенційних учасників лише тими, які знайомі з власником ТУ У 71.2-37408023-009:2022 та отримали згоду на його використання для проведення технічних випробувань. Наше підприємство не змогло знайти даний стандарт в жодній системі каталогів та баз даних ТУ У виробників на території України, зокрема, відсутня така інформація і в каталозі ТУ Україні онлайн (доступне за посиланням http://csm.kiev.ua/tu/), яке відображає на сайті csm.kiev.ua інформацію щодо бази даних «Технічні умови України» - автоматизованої системи збирання, накопичення та опрацювання даних про ТУ, чинні в Україні, яку веде ДП «Укрметртестстандарт». Слід зазначити, що у нашого підприємства не має жодної інформації щодо існування такого ТУ У виробника чи власника цього стандарту. Відповідно до положень ч. 1 ст. 16 Закону України «Про стандартизацію» підприємства, мають право розробляти, приймати, перевіряти, переглядати та скасовувати технічні умови і зміни до них, установлювати процедури їх розроблення, прийняття, перевірки, перегляду, скасування та застосування. Технічні умови, прийняті підприємствами, установами та організаціями, застосовуються на добровільній основі. Відповідно до ч. 3 ст. 16 Закону України «Про стандартизацію» право власності на технічні умови належать таким підприємствам, які їх прийняли. Така умова тендерної документації визначає певного суб’єкта господарювання, який фактично має право визначати кому надавати право на використання власного даних технічних умов, та як наслідок отримувати відповідні протоколи випробувань, відсутність яких унеможливить участь будь-якого суб’єкта господарювання в даній процедурі закупівлі – що є дискримінаційною для всіх інших потенційних учасників, у т.ч. скаржника, а також порушує принципи відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, рівного ставлення до учасників, добросовісної конкуренції серед учасників. Замовником запроваджена непрозора система штучного обмеження кола учасників. Скаржник планує залучати до постачання транспортний засіб марки Mercedes-Benz 410D, вантажний-спеціалізований фургон-рефрижератор, 1995 року випуску, номер кузова WDB6114181P370294, державний номер СА 4387 ІЕ (свідоцтва про реєстрацію транспортного засобу № СХB 409680). На підтвердження можливості дотримання температурного режиму транспортування продуктів харчування та справності холодильного обладнання скаржник надає свідоцтво про калібрування холодильного обладнання даного транспортного засобу виданий акредитованою НААУ у відповідній сфері установою. Яким чином перевірка холодильного обладнання транспортних засобів потенційних учасників за ТУ У виробника, яка відсутня у вільному доступі та є власністю якогось підприємства, впливає на можливості такого учасника чи якість та надійність під час поставок предмета закупівлі. Скаржник повідомляє, що холодильне обладнання його транспортного засобу пройшло калібрування у визначений законодавством спосіб, тому те, що він не може знайти приватне ТУ У та провести технічні випробування, не може бути підставою для обмеження його участі у закупівлі, така умова є дискримінаційним по відношенню до скаржника та левової частини потенційних учасників, які не знають про існування такої ТУ У. Таке обмеження абсолютно безпідставне та створює штучні перешкоди для участі потенційних учасників, у т.ч. скаржника. З огляду на вищезазначене, просимо не порушувати принципи відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, недискримінації учасників та рівного ставлення до них. Чим пояснюється необхідність встановлення вимоги щодо надання протоколів випробувань саме у такій редакції. Безпідставне звуження кола потенційних учасників створюючи штучні фільтри, покликані забезпечити конкурентні переваги певним учасниками. Відповідно до п. 4 ч. 1 ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» закупівлі здійснюються за такими принципами: недискримінація учасників та рівне ставлення до них. Згідно з ч. 2 ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» Учасники (резиденти та нерезиденти) всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель/спрощених закупівлях на рівних умовах. Відповідно до ч. 4 ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Частиною четвертою статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України «Про доступ до публічної інформації» та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним. Таким чином, Тендерна документація обмежує право на участь у процедурі закупівлі Скаржника, оскільки Скаржник не зможе виконати вимогу Замовника в частині надання протокол випробувань холодильної установки (рефрижератора) на відповідність п.п. 3.2 ТУ У 71.2-37408023-009:2022 «Процес вимірювання та фіксації базових параметрів мікроклімату в транспортних системах з підтримкою заданого мікроклімату. Технічні умови», проведене акредитованою НААУ у відповідній сфері установою з наданням відповідного атестату та дозволу на відтворення результатів випробувань, що наведені в протоколі від такої установи, з незалежних від Скаржника обставин. До того ж, Тендерна документація в цій частині надає перевагу учасникам, які здійснюють діяльність та можуть отримати дозвіл від власника такого ТУ У. Встановлення у тендерній документації умов, що є дискримінаційними, обмежують конкуренцію та порушують принцип рівності учасників, є порушенням ст. 5 та ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі». Отже, з метою забезпечення рівних прав для всіх ймовірних учасників закупівлі, забезпечення права на участь у закупівлі, наше підприємство просить внести зміни в цій частині Тендерної документації. Питання вимоги документа за ТУ У 71.2-37408023-009:2022 вже було предметом розгляду постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, яка за результатом розгляду скарги UA-2023-01-14-000398-a.b3 прийняла рішення № 933-р/пк-пз від 26.01.2023 р., яке засвідчило неправомірність такої вимоги.
Пов'язані документи: Учасник
Вирішення: Дана умова не є дискримінаційною так як відповідно до статті 23 Закону технічна специфікація повинна містити опис усіх необхідних характеристик товарів, робіт або послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні, функціональні та якісні характеристики. Характеристики товарів, робіт або послуг можуть містити опис конкретного технологічного процесу або технології виробництва чи порядку постачання товару (товарів), виконання необхідних робіт, надання послуги (послуг). У разі встановлення екологічних чи інших характеристик товару, роботи чи послуги замовник повинен в тендерній документації зазначити, які маркування, протоколи випробувань або сертифікати можуть підтвердити відповідність предмета закупівлі таким характеристикам. Маркування, протоколи випробувань та сертифікати повинні бути видані органами з оцінки відповідності, компетентність яких підтверджена шляхом акредитації або іншим способом, визначеним законодавством. З урахуванням вище зазначеного, одним із доказів необхідного рівня якості товару є підтвердження відповідності технічних і споживчих характеристик холодильної установки/рефрижератора заданим температурним режимам на транспортному засобі, яким буде здійснюватися доставка товарів загальновизнаним вимогам (ДСТУ, ГОСТ, ТУ) шляхом проведення незалежної оцінки або сертифікації. Тому Замовник вимагає від Учасників надання протоколу випробувань такої установки/рефрижератора згідно п.п. 3.2 ТУ У 71.2-37408023-009:2022 «Процес вимірювання та фіксації базових параметрів мікроклімату в транспортних системах з підтримкою заданого мікроклімату. Технічні умови», проведене акредитованою НААУ у відповідній сфері, котрий підтверджує відповідність вимогам базових параметрів мікроклімату в транспортних системах згідно п.п. 3.2 ТУ У 71.2-37408023-009:2022, який діє в Україні. ТУ У 71.2-37408023-009:2022 визначає вимоги до процесу вимірювання та фіксації базових параметрів мікроклімату в транспортних системах. Наявність у підприємства такого протоколу випробувань свідчить про спроможність підприємства здійснити поставку товару у відповідності до вимог діючої нормативно–правової документації, а не містить жодних дискримінаційних елементів. Учасник не довів та не підтвердив необхідність внесення змін до тендерної документації, а також документально не підтвердив неможливість виконання вказаної умови тендерної документації та не довів, яким чином наведена вище умова порушує права та законні інтереси Учасника, пов’язані з участю у процедурі закупівлі.
Статус вимоги: Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду: 02.01.2024 13:25