• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 1

Електрична енергія, код ДК 021:2015 :09310000-5 – Електрична енергія

Завершена

1 500 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 7 500.00 UAH
Період оскарження: 14.12.2023 12:37 - 19.12.2023 00:00
Вимога
Залишено без розгляду

ППКО

Номер: f1b3fc0271034ae192806b773ddf69a6
Ідентифікатор запиту: UA-2023-12-14-009291-a.c2
Назва: ППКО
Вимога:
Згідно Додатку № 2 до тендерної документації, від учасника вимагається: "З метою щоденного формування та управління даними комерційного обліку, надання можливості аналізування та прогнозування, оптимізації електроспоживання, отримання Замовником якісних послуг з постачання та комерційного обліку електричної енергії, Учасник повинен мати статус чинного постачальника послуг комерційного обліку з функцією «оператор зчитування даних з лічильників (ОЗД)». Інформація про Учасника в статусі постачальника послуг комерційного обліку (ППКО) з вказаною функцією повинна бути внесена в реєстр постачальників послуг комерційного обліку (ППКО), розміщеному на офіційному сайті НЕК «Укренерго» https://ua.energy/. Учасник має фактично підтвердити дану інформацію. У разі, якщо Замовником буде виявлено, що інформація про Учасника в статусі постачальника послуг комерційного обліку (ППКО) з функцією «оператор зчитування даних з лічильників (ОЗД)» не внесена в реєстр «постачальників послуг комерційного обліку (ППКО)», розміщеному на сайті НЕК «Укренерго», тендерна пропозиція такого Учасника буде відхилена". Шановний замовнику, звертаємо Вашу увагу на наступне. Відповідно до Закону України «Про ринок електричної енергії» (далі – Закон): Електрична енергія (активна) - енергія, що виробляється на об'єктах електроенергетики і є товаром, призначеним для купівлі-продажу. Постачання електричної енергії - продаж електричної енергії споживачу відповідно до умов договору. Електропостачальник - суб'єкт господарювання, який здійснює продаж електричної енергії за договором постачання електричної енергії споживачу. Постачальник послуг комерційного обліку електричної енергії (ППКО) - суб'єкт господарювання, який надає послуги комерційного обліку на ринку електричної енергії відповідно до вимог Закону України "Про ринок електричної енергії" та Кодексу комерційного обліку електричної енергії. Відповідно до ст.74 Закону комерційний облік на ринку електричної енергії організовується адміністратором комерційного обліку (АКО) та здійснюється постачальником послуг комерційного обліку (ППКО) відповідно до вимог цього Закону, кодексу комерційного обліку та правил ринку. Метою організації комерційного обліку електричної енергії на ринку електричної енергії є надання учасникам ринку повної та достовірної інформації про обсяги виробленої, відпущеної, переданої, розподіленої, імпортованої та експортованої, а також спожитої електричної енергії у певний проміжок часу з метою її подальшого використання для здійснення розрахунків між учасниками ринку. Надання послуг комерційного обліку здійснюються на конкурентних засадах за умови реєстрації ППКО та реєстрації його автоматизованих систем комерційного обліку електричної енергії адміністратором комерційного обліку у порядку, встановленому кодексом комерційного обліку. До послуг комерційного обліку електроенергії належать: 1) установлення, налаштування, заміна, модернізація, введення та виведення з експлуатації, а також технічна підтримка та обслуговування засобів комерційного обліку, допоміжного обладнання та автоматизованих систем, що використовуються для комерційного обліку електричної енергії, їх програмного та апаратного забезпечення; 2) збір, керування та адміністрування даних щодо комерційного обліку відповідно до кодексу комерційного обліку. Згідно ч.6 до ст.74 Закону оператор системи передачі та оператори систем розподілу мають зареєструватися в адміністратора комерційного обліку як постачальники послуг комерційного обліку електричної енергії. Таким чином, відповідно до вимог Закону, функції постачальника послуг комерційного обліку електричної енергії покладено на оператора системи передачі та оператора системи розподілу (обленерго). Тобто, електропостачальники здійснюють продаж електричної енергії за договором постачання електричної енергії споживачу без обов’язковості виконання функцій ППКО, що покладено на операторів систем. Отже, вказана вимога до учасника закупівлі, що зазначена у Додатку №4 до тендерної документації, є незаконною, дискримінаційною, та суперечить вимогам чинного законодавства. Відповідно до ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Пунктом 4 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Таким чином вимога щодо надання документів, не передбачених чинним законодавством, не є обґрунтованою та дискримінує потенційних учасників, що є порушенням ст. 5, 22 Закону України «Про публічні закупівлі». Враховуючи вищевикладене, вимагаємо усунути порушення та привести тендерну документацію у відповідність до вимог законодавства. Просимо врахувати, що у випадку відсутності належного реагування на дане звернення ми залишаємо право звертатися до Антимонопольного комітету України та/або інших контролюючих чи правоохоронних органів.
Пов'язані документи: Замовник
Вирішення: Дякуємо за цікавість до нашої закупівлі. Для роботи з ПК «Датахаб» необхідно пройти процедуру реєстрації у якості ППКО. Для додавання користувачів ВЖЕ зареєстрованим ППКО необхідно надати заявку, скріплену КЕП керівника або уповноваженої ним особи , з долученою до неї довіреністю в частині повноважень користувача від імені ППКО здійснювати інформаційний обмін через Датахаб відповідно до заявленої ролі, на електронну адресу mop.datahub@ua.energy або support.datahub@ua.energy . Отже, на даний час функції постачальника послуг комерційного обліку електричної енергії здійснюють не тільки оператор системи передачі та оператор системи розподілу (обленерго), а і інші учасники ринку – постачальники електричної енергії.
Статус вимоги: Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду: 22.12.2023 00:04
Вимога
Відкликано скаржником

ППКО

Номер: 9679f555451c426d99dd522aa64705aa
Ідентифікатор запиту: UA-2023-12-14-009291-a.b1
Назва: ППКО
Вимога:
Згідно Додатку № 4 до тендерної документації, від учасника вимагається: "З метою щоденного формування та управління даними комерційного обліку, надання можливості аналізування та прогнозування, оптимізації електроспоживання, отримання Замовником якісних послуг з постачання та комерційного обліку електричної енергії, Учасник повинен мати статус чинного постачальника послуг комерційного обліку з функцією «оператор зчитування даних з лічильників (ОЗД)». Інформація про Учасника в статусі постачальника послуг комерційного обліку (ППКО) з вказаною функцією повинна бути внесена в реєстр постачальників послуг комерційного обліку (ППКО), розміщеному на офіційному сайті НЕК «Укренерго» https://ua.energy/. Учасник має фактично підтвердити дану інформацію. У разі, якщо Замовником буде виявлено, що інформація про Учасника в статусі постачальника послуг комерційного обліку (ППКО) з функцією «оператор зчитування даних з лічильників (ОЗД)» не внесена в реєстр «постачальників послуг комерційного обліку (ППКО)», розміщеному на сайті НЕК «Укренерго», тендерна пропозиція такого Учасника буде відхилена". Шановний замовнику, звертаємо Вашу увагу на наступне. Відповідно до Закону України «Про ринок електричної енергії» (далі – Закон): Електрична енергія (активна) - енергія, що виробляється на об'єктах електроенергетики і є товаром, призначеним для купівлі-продажу. Постачання електричної енергії - продаж електричної енергії споживачу відповідно до умов договору. Електропостачальник - суб'єкт господарювання, який здійснює продаж електричної енергії за договором постачання електричної енергії споживачу. Постачальник послуг комерційного обліку електричної енергії (ППКО) - суб'єкт господарювання, який надає послуги комерційного обліку на ринку електричної енергії відповідно до вимог Закону України "Про ринок електричної енергії" та Кодексу комерційного обліку електричної енергії. Відповідно до ст.74 Закону комерційний облік на ринку електричної енергії організовується адміністратором комерційного обліку (АКО) та здійснюється постачальником послуг комерційного обліку (ППКО) відповідно до вимог цього Закону, кодексу комерційного обліку та правил ринку. Метою організації комерційного обліку електричної енергії на ринку електричної енергії є надання учасникам ринку повної та достовірної інформації про обсяги виробленої, відпущеної, переданої, розподіленої, імпортованої та експортованої, а також спожитої електричної енергії у певний проміжок часу з метою її подальшого використання для здійснення розрахунків між учасниками ринку. Надання послуг комерційного обліку здійснюються на конкурентних засадах за умови реєстрації ППКО та реєстрації його автоматизованих систем комерційного обліку електричної енергії адміністратором комерційного обліку у порядку, встановленому кодексом комерційного обліку. До послуг комерційного обліку електроенергії належать: 1) установлення, налаштування, заміна, модернізація, введення та виведення з експлуатації, а також технічна підтримка та обслуговування засобів комерційного обліку, допоміжного обладнання та автоматизованих систем, що використовуються для комерційного обліку електричної енергії, їх програмного та апаратного забезпечення; 2) збір, керування та адміністрування даних щодо комерційного обліку відповідно до кодексу комерційного обліку. Згідно ч.6 до ст.74 Закону оператор системи передачі та оператори систем розподілу мають зареєструватися в адміністратора комерційного обліку як постачальники послуг комерційного обліку електричної енергії. Таким чином, відповідно до вимог Закону, функції постачальника послуг комерційного обліку електричної енергії покладено на оператора системи передачі та оператора системи розподілу (обленерго). Тобто, електропостачальники здійснюють продаж електричної енергії за договором постачання електричної енергії споживачу без обов’язковості виконання функцій ППКО, що покладено на операторів систем. Отже, вказана вимога до учасника закупівлі, що зазначена у Додатку №4 до тендерної документації, є незаконною, дискримінаційною, та суперечить вимогам чинного законодавства. Відповідно до ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Пунктом 4 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Таким чином вимога щодо надання документів, не передбачених чинним законодавством, не є обґрунтованою та дискримінує потенційних учасників, що є порушенням ст. 5, 22 Закону України «Про публічні закупівлі». Враховуючи вищевикладене, вимагаємо усунути порушення та привести тендерну документацію у відповідність до вимог законодавства. Просимо врахувати, що у випадку відсутності належного реагування на дане звернення ми залишаємо право звертатися до Антимонопольного комітету України та/або інших контролюючих чи правоохоронних органів.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Опис причини скасування: 1
Дата скасування: 17.12.2023 15:03