• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Молоко ультрапастеризоване

Завершена

6 920 266.92 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 69 202.67 UAH
Період оскарження: 14.12.2023 11:51 - 19.12.2023 00:00
Скарга
Виконана замовником

Скарга

Номер: 6cd984649a9d4fc784e11bbc1edbf548
Ідентифікатор запиту: UA-2023-12-14-007550-a.c2
Назва: Скарга
Скарга:
Щодо прийнятих рішень, дії чи бездіяльності замовника, які відбулися після розгляду тендерних пропозиції, у процедурі відкритих торгів з особливостями на закупівлю
Дата розгляду скарги: 25.01.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 18.01.2024 18:23
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 30.01.2024 16:41
Коментар замовника щодо усунення порушень: Скасували рішення про визначення приватного акціонерного товариства "ЮРІЯ" переможцем процедури закупівлі — "Молоко ультрапастеризоване", оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2023-12-14-007550-a.
Автор: ТОВ "Проект Інвест ХХІ", Дмитро Анатолійович Мільніченко +380504151529, +0482355050 tender@utecon.com
Вимога
Є відповідь

ВИМОГА на неправомірні дії Замовника щодо визначення переможцем закупівлі учасника - ПРИВАТНЕ АКЦІОНЕРНЕ ТОВАРИСТВО "ЮРІЯ"

Номер: 373affb3766348ca8363a6c0d80766e1
Ідентифікатор запиту: UA-2023-12-14-007550-a.c1
Назва: ВИМОГА на неправомірні дії Замовника щодо визначення переможцем закупівлі учасника - ПРИВАТНЕ АКЦІОНЕРНЕ ТОВАРИСТВО "ЮРІЯ"
Вимога:
ВИМОГА на неправомірні дії Замовника щодо визначення переможцем закупівлі учасника - ПРИВАТНЕ АКЦІОНЕРНЕ ТОВАРИСТВО "ЮРІЯ" КОМУНАЛЬНИМ ПІДПРИЄМСТВОМ ВИКОНАВЧОГО ОРГАНУ КИЇВРАДИ (КИЇВСЬКОЇ МІСЬКОЇ ДЕРЖАВНОЇ АДМІНІСТРАЦІЇ) "КИЇВТЕПЛОЕНЕРГО" (надалі - Замовник) 14 грудня 2023 року в електронній системі закупівель було оприлюднене оголошення UA-2023-12-14-007550-a про проведення процедури закупівлі за кодом ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» - 15510000-6 Молоко та вершки (Молоко ультрапастеризоване). 25 грудня 2023 року відбувся електронний аукціон, в якому взяли участь три учасника - ПАТ "ЮРІЯ", ТОВ "Спарта 2015" та ТОВ "ПРОЕКТ ІНВЕСТ ХХІ". За результатами проведеного електронного аукціону щодо Закупівлі, пропозицію Учасника – ПАТ "ЮРІЯ" було визначено найбільш економічно вигідною, та прийняте рішення яким визначено переможцем процедури закупівлі ПАТ "ЮРІЯ", про що свідчить протокол № 29/24 від 11.01.2024 (далі – Протокол), який було оприлюднено в електронній системі закупівель 11.01.2024 о 09:46. Повідомлення про намір укласти договір було оприлюднено Замовником в електронній системі закупівель: 11.01.24 о 09:46. Учасник закупівлі - ТОВ "ПРОЕКТ ІНВЕСТ ХХІ", ознайомившись з тендерною пропозицією ПАТ "ЮРІЯ" вважає, що рішення Замовника про визначення ПАТ "ЮРІЯ" переможцем процедури закупівлі, прийняте з порушенням вимог чинного законодавства України, внаслідок чого порушені права нашого підприємства, як учасника. Відповідно, зазначене рішення Замовника, оформлене Протоколом, підлягає скасуванню з огляду на наступне. 1. Вимогами пункту 7 Додатку 2 до тендерної документації «ТЕХНІЧНА СПЕЦИФІКАЦІЯ Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі - технічні вимоги до предмета закупівлі ДК 021:2015: 15510000-6 Молоко та вершки (Молоко ультрапастеризоване)» встановлено, що учасники повинні надати у складі пропозиції документ(и) (сертифікат(и) та/або свідоцтво(а), які підтверджують, що Учасник забезпечив належну підготовку всіх осіб, які є відповідальними за застосування постійно діючих процедур, що базуються на принципах системи аналізу небезпечних факторів та контролю у критичних точках, за ці процедури, під час виробництва та обігу харчових продуктів згідно із Законом України № 771/97 «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів». Відповідно до наданого ПАТ "ЮРІЯ" Наказу № 18 від 28.01.21 «Про розробку та впровадження системи менеджменту якості та безпечності харчових продуктів у відповідності до вимог міжнародних стандартів ISO 9001:2015 та ISO 22000:2018» на підприємстві створено групу НАССР у складі керівника групи Музика І.О., заступника керівника групи НАССР Киричук В.Ю. та членів групи: Вавілонська З.В., Каліновська В.А., Гусєв М.Ю., Чепурний В.В., Тодосійчук О.М., Лісовий О.О., Питель Л.В., Серник А.А., Кутова О.В., Горбунов І.М., Золотаренко М.С., Оніщенко О.А., Заруба С.П., тобто відповідальними за застосування постійно діючих процедур, що базуються на принципах системи аналізу небезпечних факторів та контролю у критичних точках під час виробництва та обігу харчових продуктів згідно із Законом України № 771/97 «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів» встановлено коло осіб загальною кількістю 15 осіб. ПАТ "ЮРІЯ" у складі тендерної пропозиції надав документи, що підтверджують підготовку тільки на керівника групи Музика І.О., документального же підтвердження забезпечення належної підготовки таких відповідальних осіб, як Киричук В.Ю., Вавілонська З.В., Каліновська В.А., Гусєв М.Ю., Чепурний В.В., Тодосійчук О.М., Лісовий О.О., Питель Л.В., Серник А.А., Кутова О.В., Горбунов І.М., Золотаренко М.С., Оніщенко О.А., Заруба С.П. у складі тендерної пропозиції ПАТ "ЮРІЯ" не надано. 2. Вимогами пункту 10 Додатку 2 до тендерної документації «ТЕХНІЧНА СПЕЦИФІКАЦІЯ Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі - технічні вимоги до предмета закупівлі ДК 021:2015: 15510000-6 Молоко та вершки (Молоко ультрапастеризоване)» встановлено, що учасники повинні надати у складі пропозиції довідку у довільній формі, яка містить опис всіх обов`язкових процедур, що реалізують усі принципи передбачені ст. 21 Закону України № 771/97 «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів» зі змінами та надати документи, які підтверджують проведення Учасником аналізу небезпечних факторів, виявлення критичних точок та здійснення контролю за критичними точками. Приписами статті 21 Закону України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів» встановлені вимоги щодо застосування постійно діючих процедур, заснованих на принципах системи аналізу небезпечних факторів та контролю у критичних точках, зокрема частиною 1 цієї статті встановлено, що оператори ринку розробляють, запроваджують та використовують постійно діючі процедури, які базуються на принципах системи аналізу небезпечних факторів та контролю у критичних точках. Згідно з ч. 3 цього Закону, до принципів системи аналізу небезпечних факторів та контролю у критичних точках, зазначених у частині першій цієї статті, належать: 1) ідентифікація небезпечних факторів, яким необхідно запобігти або які необхідно усунути або зменшити до прийнятного рівня; 2) визначення критичних контрольних точок на етапах, на яких контроль управління є визначальним для запобігання виникненню небезпечних факторів, їх усунення або зменшення до прийнятного рівня; 3) установлення критичних меж у критичних контрольних точках, які дають змогу відрізнити прийнятність харчового продукту від неприйнятності з точки зору його безпечності; 4) проведення процедур моніторингу в критичних контрольних точках, які забезпечують отримання даних для оперативного управління небезпечними факторами; 5) запровадження коригувальних дій, які повинні проводитися, якщо результати моніторингу свідчать про те, що певна критична контрольна точка вийшла з-під контролю; 6) розроблення процедур валідації і верифікації з метою перевірки результативності заходів, зазначених у пунктах 1-5 частини третьої цієї статті; 7) розроблення документів та ведення записів відповідно до виду діяльності та обсягів виробництва для підтвердження результативного застосування заходів, які зазначені у пунктах 1-6 частини третьої цієї статті. Разом з тим, в складі тендерної пропозиції ПАТ "ЮРІЯ" відсутня довідка, яка містить опис всіх обов`язкових процедур, що реалізують усі принципи передбачені зазначеною статтею Закону України № 771/97 «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів», що, в свою чергу, свідчить про невиконання ПАТ "ЮРІЯ" вимоги пункту 10 Додатку 2 до тендерної документації в частині надання довідки у довільній формі, яка містить опис всіх обов`язкових процедур, що реалізують усі принципи передбачені ст. 21 Закону України № 771/97 «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів» зі змінами. 3. На виконання вимоги щодо усунення виявлених недоліків від 09.01.24 о 16:35, ПАТ "ЮРІЯ" не в повному обсязі надано документи, що підтверджують здійснення Учасником контролю за критичними точками. Так, відповідно до наданого ПАТ "ЮРІЯ" Плану НАССР Ф-(М-09)-06-23 в редакції від 07.11.2022р., на підприємстві встановлені критичні точки – «КТК 1Б». Згідно з зазначеним Планом НАССР моніторинг за встановленими критичними точками – «КТК 1Б» здійснюється регулярно з реєстрацією даних контролю у наступних документах: 1) Журнал контролю КТК; 2) Термограма; 3) Технологічний журнал продукту; 4) Журнал лабораторного контролю виробництва продукту. Разом з тим, в складі пропозиції ПАТ "ЮРІЯ" відсутній наступний документ, що підтверджує здійснення моніторингу за критичними точками - Журнал контролю КТК. Таким чином, Учасником закупівлі - ПАТ "ЮРІЯ" не виконанні вимоги тендерної документації в частині підтвердження контролю (моніторингу) за визначеними критичними точками. Закон України «Про публічні закупівлі» встановлює основні принципи здійснення закупівель, яких повинні дотримуватись як Учасник, так і Замовник закупівлі. Перелік цих принципів міститься в ст. 5 Закону, серед яких визначає наступні: - добросовісна конкуренція серед учасників; - максимальна економія, ефективність та пропорційність; - відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; - недискримінація учасників та рівне ставлення до них; - об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; - запобігання корупційним діям і зловживанням. Отже, Замовник повинен неухильно дотримуватись статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», оскільки закупівля повинна здійснюватися за принципами добросовісної конкуренції учасників, максимальної економії, ефективності та пропорційності; відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель; об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі. Згідно з абз. 1 п.п. 2 п. 44 Особливостей, замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей. Не відхиливши тендерну пропозицію ПАТ "ЮРІЯ", яка не відповідала встановленим Замовником вимогам, Замовник тим самим порушив право ТОВ "ПРОЕКТ ІНВЕСТ ХХІ" на розгляд його тендерної пропозиції та можливість отримати перемогу у процедурі закупівлі. Відповідно до частини 4 статті 33 Закону України «Про публічні закупівлі», учасник, якого не визнано переможцем процедури закупівлі/спрощеної закупівлі за результатами оцінки та розгляду його тендерної пропозиції/пропозиції, може звернутися через електронну систему закупівель до замовника з вимогою щодо надання інформації про тендерну пропозицію/пропозицію переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі, у тому числі щодо зазначення її переваг порівняно з тендерною пропозицією/пропозицією учасника, який надіслав звернення, а замовник зобов’язаний надати йому відповідь не пізніше ніж через п’ять днів з дня надходження такого звернення. На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 5, 33 Закону України «Про публічні закупівлі», абз. 1 п.п. 2 п. 44 Особливостей вимагаємо: 1.Скасувати рішення про визначення Учасника закупівлі - ПАТ "ЮРІЯ" переможцем процедури UA-2023-12-14-007550-a про проведення процедури закупівлі за кодом ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» - 15510000-6 Молоко та вершки (Молоко ультрапастеризоване), оформлене Протоколом уповноваженої особи № 29/24 від 11.01.2024. 2. Відхилити пропозицію Учасника - ПАТ "ЮРІЯ" в порядку абз. 1 п.п. 2 п. 44 Особливостей, як таку, що не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей. У разі незадоволення зазначеної вимоги, ТОВ «ПРОЕКТ ІНВЕСТ ХХІ» задля захисту своїх законних прав, як учасника процедури закупівлі, буде змушений звернутися із скаргою до АМКУ, а також з відповідною інформацією до органів Держаудитслужби в порядку статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі».
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Розглянувши Вашу вимогу, повідомляємо наступне: 1. Відповідно до вимог додатку 2 до тендерної документації, а саме п.7 ПЕРЕЛІКу ДОКУМЕНТІВ, ЯКІ МАЮТЬ БУТИ НАДАНІ У СКЛАДІ ТЕНДЕРНОЇ ПРОПОЗИЦІЇ, учасник повинен надати документ(и) (сертифікат(и) та/або свідоцтво(а), які підтверджують, що Учасник забезпечив належну підготовку всіх осіб, які є відповідальними за застосування постійно діючих процедур, що базуються на принципах системи аналізу небезпечних факторів та контролю у критичних точках, за ці процедури, під час виробництва та обігу харчових продуктів згідно із Законом України № 771/97 «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів». На виконання цієї вимоги в складі пропозиції ПРИВАТНЕ АКЦІОНЕРНЕ ТОВАРИСТВО "ЮРІЯ" (далі – ПрАТ "ЮРІЯ") надані свідоцтва та сертифікат щодо проходження навчання Музики Ірини Олексіївни. Відповідно до наказу №09 від 09.01.2023, що наданий в складі пропозиції ПрАТ "ЮРІЯ", відповідальною особою за ІСМ є Музика І.О. та створено групу НАССР для функціонування, підтримки та покращення ІСМ. Враховуючи викладене, особою, яка є відповідальною за застосування постійно діючих процедур, що базуються на принципах системи аналізу небезпечних факторів та контролю у критичних точках, за ці процедури, під час виробництва та обігу харчових продуктів згідно із Законом України № 771/97 «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів» назначена Музика І.О., а отже ПрАТ "ЮРІЯ" виконав вищезазначену вимогу тендерної документації. 2. На вимогу додатку 2 до тендерної документації п.10 ПЕРЕЛІКу ДОКУМЕНТІВ, ЯКІ МАЮТЬ БУТИ НАДАНІ У СКЛАДІ ТЕНДЕРНОЇ ПРОПОЗИЦІЇ, в частині «Довідка у довільній формі, яка містить опис всіх обов`язкових процедур, що реалізують усі принципи передбачені ст. 21 Закону України № 771/97 «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів» зі змінами» ПрАТ "ЮРІЯ" надано: «Довідка, що містить опис заходів для виконання вимог ч.2 статті 20 та ст. 21 Законом України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів»» та «Перелік методик, суміжних програм та методик». Відповідно до п.2 розділу 5 Тендерної документації відповідальність за достовірність наданої інформації у своїй тендерній пропозиції несе Учасник, та враховуючи, що вищезазначена вимога документації передбачає довільну форму ПрАТ "ЮРІЯ" виконав дану вимогу в повному обсязі. 3. Щодо документів, які підтверджують проведення Учасником аналізу небезпечних факторів, виявлення критичних точок та здійснення контролю за критичними точками, ПрАТ "ЮРІЯ" надано: «План НАССР», «Карта аналізу небезпечних чинників», «Журнал контролю якості молока заготівельного», «Журнал обліку і контролю надходження молока», «Технологічний журнал по виробництву молока ультрапастеризованого», «Журнал лабораторного контролю виробництва молока коров’ячого ультрапастеризованого для торгових марок» та ін. Враховуючи, що вимогами документації не передбачено надання всіх документів що стосуються аналізу небезпечних факторів, виявлення критичних точок та здійснення контролю за критичними точками, надані документи ПрАТ "ЮРІЯ" містять вичерпну інформацію. З огляду на викладене, Замовником встановлено відповідність пропозиції ПрАТ "ЮРІЯ" умовам тендерної документації та відсутність підстав
Статус вимоги: Відхилено