-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
електрична енергія ( з урахуванням послуги розподілу та передачі)
Завершена
1 330 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 6 650.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 6 650.00 UAH
Період оскарження:
14.12.2023 09:28 - 21.12.2023 00:00
Вимога
Вирішена
ДИСКРИМІНАЦІЙНІ ВИМОГИ !
Номер:
ec5c9699ae8b4c0dbe3ca481191953bd
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-12-14-001725-a.c3
Назва:
ДИСКРИМІНАЦІЙНІ ВИМОГИ !
Вимога:
Шановний Замовник! Відповідно до п 29. Особливостей 1178 : у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, !!!! електричної енергії !!!!!! положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Наведені Вами пункти в тендерній документації, а саме Додатку 3 :
- Відповідно до ст. 22 Закону України «Про охорону праці» і ст. 36 Закону України «Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування» на виконання положень Постанови КМУ «Про затвердження Порядку розслідування та обліку нещасних випадків, професійних захворювань та аварій на виробництві» від 17.04.2019 р. № 337, учасники у складі своїх тендерних пропозицій подають інформацію, що видана на ім’я такого учасника не раніше 2023 року з Державної служби України з питань праці та/або її структурних підрозділів або Фонду соціального страхування про наявність або про відсутність нещасних випадків на підприємстві учасника.
- Відповідно до ст. 131 Кодексу цивільного захисту України на виконання положень Постанови КМУ «Про затвердження Порядку ведення обліку надзвичайних ситуацій» від 9 жовтня 2013 р. № 738, учасники у складі своїх тендерних пропозицій надають інформацію від територіального органу ДСНС України (в залежності від розташування об’єктів учасника) про наявність або про відсутність інформації про надзвичайні ситуації на об’єктах учасника за період 2022 року та 2023 р.
Жоден з наведених документів не передбачені національним стандартом до предмету закупівлі ЕЛЕКТРИЧНОЇ ЕНЕРГІЇ ДСТУ EN 50160:2014 «Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загальної призначеності» тому, ВИМАГАЄМО ПРИБРАТИ ДИСКРИМІНАЦІЙНІ ВИМОГИ.
Пов'язані документи:
Замовник
- перелік змін що вносяться в ТД.doc 19.12.2023 11:21
Дата подачі:
18.12.2023 11:00
Вирішення:
Зміни до ТД внесено, перелік змін надаємо
Статус вимоги:
Задоволено
Вимога
Вирішена
Дискримінаційні вимоги
Номер:
304e3ecf2c354382876e8d4bbc715a8e
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-12-14-001725-a.a2
Назва:
Дискримінаційні вимоги
Вимога:
Відповідно до додатку 3 до тендерної документації: на підтвердження відповідності тендерної пропозиції вимогам до предмета закупівлі учасник має надати копію ліцензії з постачання електричної енергії споживачу завірену у порядку відповідному до чинного законодавства та лист від НКРЕКП щодо сертифікації електричної енергії.
Пунктом 29 Особливостей встановлено, що у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунальнопобутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються. У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
В документації вказано предмет закупівлі – електрична енергія, такий же предмет вказано у відповідному полі в електронній системі закупівель. Стандартом який визначає вимоги до електричної енергії є ДСТУ EN 50160:2014 «Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загальної призначеності».
Такий документ не містить вказаного замовником документу: лист від НКРЕКП щодо сертифікації електричної енергії.
Також повідомляємо, що Електрична енергія не підлягає обов’язковій сертифікації та оцінці відповідності на підставі наказу Мінекономрозвитку України від 26.01.2018p. за № 93, зареєстрованого в Міністерстві юстиції 16.02.2018p. за №194/31646 та діючих в Ухраїні Технічних регламентів. Законом України «Про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг» не визначено таких завдань НКРЕКП як сертифікація електричної енергії або ж видачі листів такого типу.
Тому дана вимога є незаконною та безпідставною. Вона дискримінує Учасників, зокрема і унеможливлює його участь у торгах.
Просимо Замовника внести зміни до тендерної документації. Зазначена вище вимога Замовника, окрім того, що порушує вимоги пункту 29 Особливостей, є необґрунтованою і дискримінаційною, а відтак незаконною та обмежує коло учасників, які бажають взяти участь у закупівлі.
Пов'язані документи:
Замовник
- перелік змін що вносяться в ТД.doc 19.12.2023 11:21
Дата подачі:
18.12.2023 11:00
Вирішення:
внесено зміни в ТД згідно Ваших вимог
Статус вимоги:
Задоволено
Вимога
Вирішена
дискримінаційні вимоги!!!!!!!!
Номер:
533de267ea014475ba2bc89307d6a0c3
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-12-14-001725-a.b1
Назва:
дискримінаційні вимоги!!!!!!!!
Вимога:
Відповідно до вимог тендерної документації а саме Додатку 3, у складі своєї тендерної пропозиції Учасник повинен надати:
- Оригінал сертифікату відповідності вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT) / ДСТУ ISO 9001:2018 «Системи управління якістю. Вимоги», виданого на ім‘я учасника закупівлі та чинного на момент подачі тендерної пропозиції, або іншого сертифікату відповідності національному стандарту, що установлює вимоги до системи управління якістю та виданого на ім‘я учасника закупівлі у відповідності до міжнародних норм та вимог Національної агенції з акредитації України, та чинного на момент подачі тендерної пропозиції. Наданий документ повинен відповідати предмету закупівлі; -Оригінал сертифікату відповідності вимогам ДСТУ ISO 50001:2020 (ISO 50001:2018, IDT) «Системи енергетичного менеджменту. Вимоги та настанова щодо використання», виданого на ім‘я учасника закупівлі у відповідності до міжнародних норм та вимог Національної агенції з акредитації України, та чинного на момент подачі тендерної пропозиції, або іншого сертифікату відповідності національному стандарту, що установлює вимоги та настанови щодо використання до системи енергетичного менеджменту та виданого на ім‘я учасника закупівлі у відповідності до міжнародних норм та вимог Національної агенції з акредитації України, та чинного на момент подачі тендерної пропозиції. Наданий документ повинен відповідати предмету закупівлі; -Оригінал сертифікату відповідності вимогам ДСТУ ISO/IEC 27001:2015 (ISO/IEC 27001:2013; Cor 1:2014, IDТ) «Інформаційні технології. Методи захисту. Системи управління інформаційною безпекою. Вимоги», виданого на ім‘я учасника закупівлі у відповідності до міжнародних норм та вимог Національної агенції з акредитації України, та чинного на момент подачі тендерної пропозиції, або іншого сертифікату відповідності національному стандарту, що установлює вимоги до інформаційних технологій, методів захисту, системи управління інформаційною безпекою та виданого на ім‘я учасника закупівлі у відповідності до міжнародних норм та вимог Національної агенції з акредитації України, та чинного на момент подачі тендерної пропозиції. Наданий документ повинен відповідати предмету закупівлі; -Оригінал сертифікату відповідності вимогам ДСТУ ISO 37001:2018 (ISO 37001:2016, IDT) «Системи управління щодо протидії корупції. Вимоги та настанови щодо застосування», виданого на ім‘я учасника закупівлі у відповідності до міжнародних норм та вимог Національної агенції з акредитації України, та чинного на момент подачі тендерної пропозиції, або іншого сертифікату відповідності національному стандарту, що установлює вимоги та настанови щодо застосування до системи управління щодо протидії корупції та виданого на ім‘я учасника закупівлі у відповідності до міжнародних норм та вимог Національної агенції з акредитації України, та чинного на момент подачі тендерної пропозиції. Наданий документ повинен відповідати предмету закупівлі.;
Зазначені вимоги є незаконними та безпідставними і жодним чином не забезпечать постачання Замовнику «найякіснішої продукції», оскільки електрична енергія НЕ ОБИРАЄТЬСЯ ПОСТАЧАЛЬНИКОМ, а за її якість відповідає Оператор системи розподілу. Отримання вище описаних сертифікатів не є обов'язковим. Це добровільна справа будь-якого постачальника. Діяльність постачальників електроенергії регулюють низка законів та підзаконних нормативно-правових актів, зокрема, Закон України «Про ринок електричної енергії»; Правила роздрібного ринку електричної енергії (затверджені постановою НКРЕКП від 14.03.2018 р. № 312) та інші нормативно-правові акти, прийняті на виконання Закону України «Про ринок електричної енергії», які не встановлюють обов'язкову наявність ЖОДНОГО сертифікату ISO у постачальників електричної енергії. Вимога щодо наявності даних сертифікатів є ДИСКРИМІНАЦІЙНОЮ, оскільки суттєво зменшує коло можливих учасників аукціону, а наявність такого чи подібного сертифікату в того чи іншого учасника жодним чином не впливає на якість, своєчасність та ефективність при здійсненні постачання електроенергії . Так, відповідно до частини 4 статті 22 Закону України "Про публічні закупівлі" тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Разом з тим, втановлення таких вимог порушує основні принципи здійснення публічних закупівель (стаття 5 Закону) , а саме: 1) добросовісна конкуренція серед учасників; 2) максимальна економія, ефективність та пропорційність; 3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; 4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них; 5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; 6) запобігання корупційним діям і зловживанням. Ураховуючи викладене та мету Закону, якою є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції, замовнику під час проведення процедури закупівлі, необхідно дотримуватись принципів здійснення закупівель, не призводячи своїми діями до штучного та/або формального обмеження потенційного кола учасників. Слід зазначити, що відповідно до ч.4 ст.5 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Відповідно до ч.1 ст.5 Закону, закупівлі здійснюються з дотриманням принципів відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, недискримінації учасників та рівного ставлення до них, добросовісної конкуренції серед учасників. Згідно з ч.4 ст.22 Закону, тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Надаємо сучасну практику АМКУ щодо оскарження ISO (практика 2023 року), а саме – рішення № 1117-р/пк-пз від 01.02.2023 р. по закупівлі UA-2023-01-10-006734-a, а також рішення №836-р/пк-пз від 25.01.2023 р. по закупівлі UA-2023-01-12-007764-a. Просимо Вас усунути порушення норм законодавства в сфері публічних закупівель шляхом виключення (видалення) з тендерної документації вищезазначених дискримінаційних вимог.
На підставі вище викладеної інформації, просимо внести зміни до ТД та прибрати дискримінаційні
Пов'язані документи:
Замовник
- перелік змін що вносяться в ТД.doc 19.12.2023 11:22
Дата подачі:
18.12.2023 10:59
Вирішення:
внесено зміни в ТД згідно Ваших вимог.
Статус вимоги:
Задоволено