• Відкриті торги з особливостями
  • Мультилотова
  • КЕП

Телекомунікаційні послуги з доступу до мережі інтернет виключно за адресами підключення об’єктів (інтернет по існуючим мережам волокно-оптичного каналу зв’язку; бездротове підключення з використанням мобільного зв’язку (Інтернет))

Строк надання послуг 3 01.01.2024 року до 31.12.2024 року.

Завершена

358 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.2% або 590.00 UAH
Період оскарження: 14.12.2023 09:14 - 19.12.2023 00:00
Скарга
Виконана замовником

Скарга щодо дискваліфікації АТ "Укртелеком"

Номер: 709bf06737ec40bbba5483e2f60fe0a4
Ідентифікатор запиту: UA-2023-12-14-001365-a.c1
Назва: Скарга щодо дискваліфікації АТ "Укртелеком"
Скарга:
Замовником, Відділ освіти виконавчого комітету Царичанської селищної ради, оголошено закупівлю та оприлюднено на веб-порталі Уповноваженого органу за UA-2023-12-14-001365-а ТЕНДЕРНУ ДОКУМЕНТАЦІЮ (з додатками) щодо умов проведення публічних закупівель по процедурі закупівлі «Відкриті торги з особливостями» про надання послуг Інтернет по існуючим мережам волокно-оптичного каналу зв’язку у таких локаціях: 1. Дніпропетровська обл., смт. Царичанка, вул.Соборна, 40а; 2. Дніпропетровська обл.,смт. Царичанка, вул.Олійника, 9; 3. Дніпропетровська обл., смт. Царичанка, вул.Царичанська, 89г; 4. Дніпропетровська обл., смт. Царичанка, вул.Соборна, 40а; 5. Дніпропетровська обл.,смт. Царичанка, вул.Бутенка, 2а; 6. Дніпропетровська обл.,смт. Царичанка, вул.Бутенка, 2; 7. Дніпропетровська обл., смт. Царичанка, вул.Соборна, 40а; 8. Дніпропетровська обл.,смт. Царичанка, квартал Слави, 3а; 9. Дніпропетровська обл., смт. Царичанка, вул.Царичанська, 42б. (3) Підстави для подання скарги: Згідно з інформацією оприлюдненою на веб-порталі Уповноваженого органу статус Пропозиції Акціонерного товариства «Укртелеком» (далі – АТ «Укртелеком», Скаржник) на момент подання скарги "відхилено". Протокольним рішенням (протоколом № 73) Уповноваженої особи від 27.12.2022 (далі – протокол №73) зафіксовано рішення про відхилення тендерної пропозиції АТ «Укртелеком», у зв’язку з невідповідністю тендерної пропозиції, вимогам тендерної документації. Скаржник не погоджується з рішеннями Замовника про відхилення тендерної пропозиції та рішенням про визначення переможцем виходячи з наступного. (4) Обґрунтування наявності порушених прав та законних інтересів. Замовник відхилив тендерну пропозицію АТ «Укртелеком», з наступних підстав. Додатком 2 до Тендерної документації «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі — технічні вимоги до предмета закупівлі Замовник всупереч діючому законодавству другий рік поспіль передбачив наявність копії ліцензії (ліцензій) на ведення господарської діяльності з монтажу внутрішніх інженерних мереж, систем, приладів і засобів вимірювання (монтаж автоматизації і контрольно- вимірювальних приладів, монтаж зв’язку, сигналізації, радіо, телебачення, інформаційних мереж), монтажу зовнішніх інженерних мереж, систем, споруд, приладів і засобів вимірювання, іншого обладнання (монтаж зв’язку, сигналізації, радіо, телебачення, інформаційних); АТ «Укртелеком», як і минулого року беручі участь у ідентичній за предметом закупівлі цього ж Замовника на виконання цієї вимоги надав Лист –роз’яснення щодо ліцензування у сфері будівництва на зміни у законодавстві та запровадження декларативного порядку набуття відповідних прав, замість ліцензії. Втім є пояснення встановлення Замовником такої вимоги, адже ще одним Учасником цієї закупівлі і переможцем минулорічної закупівлі ПП «Першою Телекомунікаційною Компанією» така нечинна ліцензія подається. Так, у переліку документів, що викладено цим Учасником у цій закупівлі є файл під назвою Ліцензія-будівельна. Отже така поведінка Замовника, як системне встановлення вимоги, що не відповідає діючому законодавству України та не визнання, як виконання вимоги щодо ліцензування поданого АТ «Укртелеком» Листа – роз’яснення щодо ліцензування, порушує принципи здійснення публічних закупівель та недискримінація учасників, передбачених статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі». Не відповідає дійсності та об’єктивним обставинам вказівка Замовника на те, що АТ «Укртелеком» не надано у складі тендерної пропозиції дозвільних документів, що надають право виконувати роботи з підвищеної небезпеки або інформацію про субпідрядників, що можуть виконувати обслуговування та поточний ремонт телекомунікаційних мереж для надання послуг відповідно до умов договору. При цьому, слід вказати і на положення розділу 4 Додатку 1 Тендерної документації, згідно якого, «достовірна інформація у вигляді довідки довільної форми, у якій зазначити дані про наявність чинної ліцензії або документа дозвільного характеру на провадження виду господарської діяльності, якщо отримання дозволу або ліцензії на провадження такого виду діяльності передбачено законом. Замість довідки довільної форми учасник може надати ліцензію або документ дозвільного характеру». Так, у складі тендерної пропозиції АТ «Укртелеком» надано відповідні декларації – документи дозвільного характеру, що підтверджують право на виконання робіт з підвищеної небезпеки (додаються). 2. Щодо не надання документів, що підтверджують право Учасника виконувати роботи , а саме: роботи, що виконуються на висоті понад 1,3 метра; роботи верхолазні; зварювальні роботи; роботи в колодязях, шурфах, траншеях, котлованах, бункерах, камерах, колекторах, замкнутому просторі ( ємностях, боксах, топках, трубопроводах), посвідчень працівників, що можуть виконувати ці роботи; Зазначена вимога містить перелік різних види робіт підвищеної небезпеки, які можуть знадобитись Учаснику цієї закупівлі для надання послуги Замовнику і не містить вказівки на те, що всі зазначені у переліку роботи мають бути виконані Учасником. Отже, це дає альтернативу кожному з Учасників обрати той вид робіт за допомогою, якого зможе надати послугу Замовнику. Саме альтернативний перелік, як найкраще відповідає принципам конкуренції, меті та духу Закону України «Про публічні закупівлі». Тому, спираючись саме на такий альтернативний перелік, АТ «Укртелеком» щодо верхолазних робіт, надав інформаційну довідку з поясненням, про те, що для надання Замовнику послуги, АТ «Укртелеком» не знадобиться виконувати верхолазні роботи, оскільки останній володіє таким матеріально-технічним ресурсом, як кабельна каналізація електрозв’язку і відповідно усі кабельні лінії для надання послугу розміщуватимуться там. Також на додаток для виконання цією вимоги були надані посвідчення на працівників з кваліфікацією кабельник-спаювальник. 3. ДОДАТОК 1 до тендерної документації у розділі Інші документи від Учасника містить Лист - згоду в довільній формі на обробку наявних персональних даних відповідно до Закону України «Про захист персональних даних», оформлений відповідно до вимог тендерної документації, на кожного працівника, якого зазначено в пропозиції. Замовник, вказав, що АТ «Укртелеком» не надав у складі тендерної пропозиції згоди на усіх працівників, які у ній зазначені і вважає це не виконанням вимог тендерної документації. Разом з тим, тендерні вимоги Замовника, викладені в основній частині (розділ 5 Оцінка тендерних пропозицій) містять наступне положення: «Факт подання тендерної пропозиції учасником — фізичною особою чи фізичною особою — підприємцем, яка є суб’єктом персональних даних, вважається безумовною згодою суб’єкта персональних даних щодо обробки її персональних даних у зв’язку з участю в процедурі закупівлі, відповідно до абзацу 4 статті 2 Закону України «Про захист персональних даних» від 01.06.2010 № 2297-VI, жодних окремих підтверджень не потрібно подавати в складі тендерної пропозиції. В усіх інших випадках факт подання тендерної пропозиції учасником – юридичною особою, що є розпорядником персональних даних, вважається підтвердженням наявності у неї права на обробку персональних даних, а також надання такого права замовнику як одержувачу зазначених персональних даних від імені суб’єкта (володільця)». Тобто при оцінці тендерної пропозиції, Замовник повинен був застосувати вище зазначене положення, оскільки факт подання АТ «Укртелеком» пропозицій свідчить про те, що у нього є право на обробку персональних даних, а також надання такого права замовнику на усіх працівників Учасника, що подані у тендерній пропозиції. Якщо Замовник з певних обґрунтованих підстав (яких у протоколі №73 наведено не було) не застосував вказану норму, то Замовник мав застосувати пункт 43 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 12 травня 2023 р. № 471) (далі – Особливості), відповідно до якого «якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель». Згідно з частиною дев'ятою статті 26 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) учасник процедури закупівлі виправляє невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у своїй тендерній пропозиції, виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій, шляхом завантаження через електронну систему закупівель уточнених або нових документів в електронній системі закупівель протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей. Зазначаємо, що є практика органу оскарження, яка визнає неправомірним ненадання Учаснику в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах його тендерної пропозиції. Зокрема це рішення ПОСТІЙНО ДІЮЧОЇ АДМІНІСТРАТИВНОЇ КОЛЕГІЇ АНТИМОНОПОЛЬНОГО КОМІТЕТУ УКРАЇНИ З РОЗГЛЯДУ СКАРГ ПРО ПОРУШЕННЯ ЗАКОНОДАВСТВА У СФЕРІ ПУБЛІЧНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ від 22.12.2022 №7654, № закупівлі UA-2022-11-21-005762-a.c2 4. Наступною необґрунтованою підставою відхилення тендерної пропозиції АТ «Укртелеком» є відхилення за ненадання акту виконаних робіт. Згідно Додатку 1 , пункту 3 Тендерної документації, Учасник на підтвердження досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) Учасник має надати: 3.1.1. довідку в довільній формі, з інформацією про виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) (не менше одного договору). Під аналогічним договором мається на увазі договір, за яким учасник надавав послуги з доступу до мережі Інтернет 3.1.2. не менше 1 копії договору, зазначеного в довідці в повному обсязі, 3.1.3. копії/ю документів/а на підтвердження виконання не менше ніж одного договору, зазначеного в наданій Учасником довідці. Тобто, згідно вище вказаних положень, відсутні окремі положення щодо надання документу під назвою «акт виконаних робіт», а зазначено копії/ю документів/а. При цьому, АТ «Укртелеком» надало документ, який відповідно до законодавства, є і рахунком і актом виконаних. Рахунок-акт, таку назву має наданий АТ «Укртелеком» документ, містить усі необхідні ознаки акту виконаних робіт. Акт виконаних робіт (наданих послуг) належить до первинних документів та фіксує факт здійснення господарської операції. Форма акта виконаних робіт (наданих послуг) є стандартною. Згідно законодавства, суб’єкт господарювання може розробити особисто зручний для застосування бланк акта, який повинен відповідати вимогам Закону «Про бухгалтерській облік та фінансову звітність в Україні» №996 (далі Закон №996). Так відповідно до ст. 9 Закону №996 первинні облікові документи можуть бути складені у паперовій або в електронній формі та повинні мати такі обов’язкові реквізити: назву документа (форми); дату складання; назву підприємства, від імені якого складено документ; зміст та обсяг господарської операції, одиницю виміру господарської операції; посади осіб, відповідальних за здійснення господарської операції і правильність її оформлення; особистий підпис або інші дані, що дають змогу ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції. Наведене вище свідчить про виконання АТ «Укртелеком» усіх вимог тендерної документації Замовника, та безпідставне відхилення його тендерної пропозиції. (5) Перелік документів (доказів), що підтверджують наявність у суб’єкта оскарження порушених прав: Підтверджують порушення прав та законних інтересів Укртелекому при прийняті рішення про відміну тендеру: - протокол від 27.12.2023 №73; - ліцензія будівельна; - Декларації 32-22-339;32-22-441;32-21-295; -рахунок –акт; Інші докази-документи, на які є посилання у скарзі оприлюднені у електронній системі закупівль. (6) Вимоги суб’єкта оскарження та їх обґрунтування: Зважаючи на вище наведене, вважаємо, що Замовник порушив процедуру публічних закупівель , вимоги статтей 29, 31 Закону, пункт 43 Особливостей та позбавив Учасника права на визнання переможцем та укладання договору. Неправомірно відхиливши Пропозицію Скаржника з підстав, зазначених у протоколі щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 27.12.2023 № 73, Замовник порушив вимоги пункти 41 та 43 Особливостей. Відповідно до частини вісімнадцятої статті 18 Закону за результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення: 1) про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або неоприлюднення інформації про процедури закупівлі, передбаченої цим Законом); 2) про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов'язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, Враховуючи порушення прав та законних інтересів Скаржника та керуючись ст. 5, 18 Закону України «Про публічні закупівлі», пунктом 55, 67 Особливостей, прошу орган оскарження: 1. Встановити порушення процедури закупівлі Замовником, а саме не надання АТ «Укртелеком» в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою та строком для усунення невідповідностей у тендерній пропозиції АТ «Укртелеком» . 2. Встановити безпідставність та необгрунтованість відхилення тендерної пропозиції АТ «Укртелеком». 3. Зобов’язати Відділ освіти виконавчого комітету Царичанської селищної ради скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції Акціонерного товариства «Укртелеком» - код за ДК 021:2015: 72410000-7 Послуги провайдерів (телекомунікаційні послуги з доступу до мережі інтернет виключно за адресами підключення об’єктів(інтернет по існуючим мережам волокно-оптичного каналу зв’язку) оприлюдненого на веб-порталі Уповноваженого органу; Додатки, що підтверджують інформацію викладену у скарзі (у форматіPDF): 1. протокол від 27.12.2023 №73 (копія); 2. ліцензія будівельна (копія); 3. Декларації 32-22-339;32-22-441;32-21-295 (копії); 4. рахунок –акт (копія) 5. Платіжне доручення про оплату за скаргу; 6. Довіреність уповноваженої особи АТ «Укртелеком». Уповноважена особа на проведення процедури закупівель АТ «Укртелеком»
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 12.01.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 03.01.2024 14:31
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 17.01.2024 15:17
Коментар замовника щодо усунення порушень: Рішення №730-р/пк-пз від 12.01.2024 року виконано.
Автор: АКЦІОНЕРНЕ ТОВАРИСТВО "УКРТЕЛЕКОМ" (ДНІПРОПЕТРОВСЬКА ФІЛІЯ), Инфо Тендер +380911142279 t.pyshna@ukrtelecom.ua