-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Студійне телевізійне й аудіовізуальне обладнання в рамках реалізації грантового проєкту “Посилення стійкості та потенціалу Суспільного мовлення під час війни” з Європейським Союзом в особі Європейської Комісії
строки поставки товарів протягом 30 днів з дати підписання Договору
Торги відмінено
4 980 998.96
UAH без ПДВ
мін. крок: 1.4% або 70 000.00 UAH
мін. крок: 1.4% або 70 000.00 UAH
Період оскарження:
13.12.2023 17:47 - 22.12.2023 00:00
Скарга
Розгляд припинено
СКАРГА щодо порушення законодавства та встановлення замовником дискримінаційної вимоги у тендерній документації
Номер:
3e866f0c1adf4b448ed55ddf44c50d26
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-12-13-020248-a.a2
Назва:
СКАРГА
щодо порушення законодавства та встановлення замовником
дискримінаційної вимоги у тендерній документації
Скарга:
СКАРГА
щодо порушення законодавства та встановлення замовником
дискримінаційної вимоги у тендерній документації
13 грудня 2023 року Замовник оприлюднив Оголошення про закупівлю UA-2023-12-13-020248-a, щодо закупівлі товарів ДК021:2015: 32320000-2 — «Телевізійне й аудіовізуальне обладнання», а саме: Студійне телевізійне й аудіовізуальне обладнання в рамках реалізації грантового проєкту «Посилення стійкості та потенціалу Суспільного мовлення під час війни» з Європейським Союзом в особі Європейської Комісії. Процедура закупівлі - Відкриті торги з особливостями. Ознайомившись з Тендерною документацією (далі - Документація), ми виявили в ній вимоги, які не відповідають чинним стандартам і законодавству та обмежують конкуренцію, а саме:
Замовник в своїй тендерній документації в останньому абзаці пункту 29 Додатку 2 до тендерної документації, як умова участі в тендерних торгах, вимагає від Учасника «надати сертифікат авторизованного партнера від виробника».
В той же час, в п. 5 розділу 1 Тендерної документації вказано: " Вітчизняні та іноземні учасники всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель на рівних умовах."
Уважно вивчивши інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики
предмета закупівлі в Додатку 2 до тендерної документації ми дійшли висновку, що в пункті 29 вимагається запропонувати Цифрову матрицю зв’язку AEQ CtrossNet72 компанії AEQ (посилання на сайт виробника http://www.aeq.eu/products/crossnet).
Вважаючи, що вимога надання авторизації партнера від виробника не відноситься до технічних характеристик обладнання та має бути вилучена з вимог до технічних характеристик обладнання, ми звернулися з відповідною вимогою UA-2023-12-13-020248-a.b1 (надалі – вимога) до Замовника, але не отримали жодної аргументованої відповіді від Замовника стосовно наявності цієї вимоги саме в пункті 29. Відповідь Замовника, що «вимога надати сертифікат авторизованого партнера від виробника відноситься до якісних характеристик предмету закупівлі та дозволяє гарантувати необхідний замовнику рівень якості, а саме - гарантує якісний рівень, відповідно до стандартів виробника обладнання» не надає відповідь на нашу вимогу. Зокрема Замовник не надав відповіді, чому саме необхідно гарантувати якісний рівень обладнання тільки для одного пункту Студійного телевізійного й аудіовізуальне обладнання, а для всього іншого обладнання не треба.
Також в своїй відповіді на вимогу Замовник зазначив, що «жодним чином не обмежує право учасників отримати відповідний сертифікат від виробника». Тому ми звернулися до головного офісу компанії-виробника, а саме AEQ, але отримали вичерпну та лаконічну відповідь від представника AEQ, що з нами не будуть співпрацювати по цьому проекту та нам не буде надано авторизаційний сертифікат (листування додається)
Замовники здебільшого, вимагаючи авторизаційний лист, та, не бажаючи вилучати цю вимогу з Тендерної документації аргументують це небажання тим, що вони хочуть отримати оригінальний якісний товар з гарантійним обслуговуванням. Але для цього необов’язково встановлювати дискримінаційні вимоги, а достатньо, наприклад, вимагати від учасника надання гарантійних талонів, оформлених належним чином, а також технічний паспорт, при поставці обладнання. І це буде гарантувати якісний рівень обладнання, відповідно до стандартів виробника обладнання, та гарантійне обслуговування обладнання. Крім того, сама наявність авторизаційного листа виробника ще ніяк не гарантує якісне виконання робіт по інсталяції обладнання.
Тому вважаємо, що вимога в Додатку 2 Тендерної документації про надання сертифікат авторизованного партнера від виробника є дискримінаційною та протиправною та порушує основні принципи здійснення публічних закупівель згідно ст. 5 Закону, зокрема п.4, та умови частини четвертої статті 22 Закону.
Крім того в статті 16 Закону Замовнику надається можливість вибору достатньої кількості кваліфікаційних критеріїв, щоб гарантувати собі поставку та підтримку товару, який закуповується.
Наявність порушених прав обґрунтовується тим фактом, що наша компанія бажає взяти участь у відповідній процедурі та реально претендує на укладення договору з Замовником у майбутньому, крім того ТОВ «ПАНАСИСТЕМ» є реальним учасником відповідного ринку Телевізійне й аудіовізуальне обладнання, має необхідний потенціал та досвід для виконання поставки обладнання та проведення інсталяційних робіт за предметом закупівлі, має можливість поставки якісного товару з гарантійним обслуговуванням, працюючи як з партнерами виробників, так і з виробниками обладнання, Замовнику згідно його технічних, якісних та кількісних вимог до предмету закупівлі по офіційним каналам імпорту в Україну. Але своєю вимогою п. 29 таблиці Додатку 2 до Тендерної документації Замовник обмежує нашу потенційну участь в тендері. Бо отримати надання сертифікат авторизованого партнера від виробника ми не можемо, так як останній нам відмовив в цьому. Тому наша пропозиція буде відхилена Замовником, про що також свідчить Висновок стосовно відповідності нашої пропозиції технічному завданню, який був зроблений у минулій ітерації цього тендера (Ідентифікатор UA-2023-11-27-016520-a), в якому ми приймали участь, де невідповідність стосовно пункту 29 таблиці Додатку 2 тендерної документації була вказана наступна: «Учасником не надано сертифікат авторизованого партнера від виробника, що не відповідає вимогам Технічного завдання».
- ТОВ «ПАНАСИСТЕМ» не являється виробником або офiцiйним представником виробника або дилером товарiв AEQ.
- ТОВ «ПАНАСИСТЕМ» має досвiд продажу предмету закупiвлi державним та комунальним установам, фiзичним та юридичним особам.
- ТОВ «ПАНАСИСТЕМ» має багато партнерів по всьому світу, зокрема співпрацює з партнерами компанії AEQ, може гарантувати якiсть товару, що буде запропонувати у своїй тендерній пропозиції, а також гарантує вiдповiднiсть технiчних параметрiв запропонованого товару вимогам Замовника.
- ТОВ «ПАНАСИСТЕМ» доводить до вiдома, що розгляд виключно пропозицiй Учасника, який має сертифікат авторизованного партнера від виробника є дискримiнацiйною вимогою. Монополiя у данiй сферi сприяє штучному завищенню цiн i не є гарантією якості поставленого товару та виконаної інсталяції.
Виходячи з вищевикладеного та керуючись ст. 18 ЗУ «Про публічні закупівлі» та Конституцією України,
ПРОСИМО:
1. Прийняти Скаргу до розгляду
2. Зобов’язати замовника усунути дискримінаційну умову зазначену вище та привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства
З повагою,
Директор А.В. Явдощук
Датовано 18.12.2023
Пов'язані документи:
Учасник
- Переклад листування з представником AEQ.pdf 18.12.2023 18:27
- Скарга-АМК-ворд.docx 18.12.2023 18:27
- Скарга-АМК.pdf 18.12.2023 18:27
- Gmail - 2.Re 1.Re request.pdf 18.12.2023 18:27
- receipt_doc.pdf 18.12.2023 21:39
- Протокол змін.pdf 20.12.2023 14:30
- Відповідь на скаргу.docx 22.12.2023 16:09
- відповідь на скаргу АКМУ.pdf 22.12.2023 16:09
- рішення від 20.12.2023 № 20495.pdf 20.12.2023 18:24
- Інформація про резолютивну частину рішення від 28.12.2023 № 21072.pdf 29.12.2023 13:45
- Рішення від 28.12.2023 № 21072.pdf 02.01.2024 13:47
Дата прийняття скарги до розгляду:
18.12.2023 18:37
Дата розгляду скарги:
28.12.2023 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
20.12.2023 18:25
Причина:
Замовником відповідно до Закону про публічні закупівлі усунено порушення
Дата прийняття рішення про припинення розгляду скарги:
02.01.2024 13:47
Дата прийняття рішення про припинення розгляду скарги:
02.01.2024 13:47
Вимога
Відхилено
Дискримінаційна вимога тендерної документації
Номер:
9f717c6f2fb44c1b9b02a6fc089a7a3f
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-12-13-020248-a.b1
Назва:
Дискримінаційна вимога тендерної документації
Вимога:
Вимагаємо прибрати з п. 29 таблиці Додатку № 2 до тендерної документації наступну фразу: -Необхідно надати сертифікат авторизованного партнера від виробника. Бо це не є вимога до технічних характеристик товару, які вказані в стовпці 4 «Технічні характеристики» таблиці, де саме повинні бути вказані ТІЛЬКИ вимоги до технічних характеристик товару, виходячи з назви цього стовпця, як, наприклад, кількісні характеристики товару вказані в стовпці 3 «Кількість». Справжні вимоги до якісних характеристик товару відсутні як в таблиці 2, так і взагалі в Додатку №2.
Минулого разу пан Бруснікін відхиляючі аналогічну вимогу стверджував, що «Вимога надати сертифікат авторизованого партнера від виробника відноситься до якісних характеристик предмету закупівлі та дозволяє гарантувати необхідний замовнику рівень якості, а саме - гарантує якісний рівень, відповідно до стандартів виробника обладнання».
По-перше, як нами показано в абзаці 1 нашої вимоги, в таблиці Додатку 2 не містить жодного стовпця «Якісні характеристики», та будь-які вимоги до якісних характеристик не можуть міститися в вимогах до технічних характеристик.
По-друге, чому саме до одного пункту вимагається надання сертифікату авторизованого партнера від виробника? Чому не для всіх 50 пунктів? Чому Замовник вимагає надання авторизованого сертифікату до обладнання AEQ, в той же час не вимагає, наприклад, надати сертифікат авторизованого партнера до обладнання Blackmagic Design, обсяг якого за кількісними та вартісними параметрами майже не поступається обладнанню AEQ? Чому пану Бруснікіну потрібна гарантія якісного рівня, відповідно до стандартів виробника обладнання, тільки на обладнання пункту 29 таблиці, а саме обладнання AEQ, а на все інше обладнання гарантій якісного рівня пану Бруснікіну не потрібно? Тобто, виходячи з логіки пана Бруснікіна, якісним відповідно до стандартів виробника повинно бути тільки обладнання одного виробника, а все інше може бути неякісним?
Висновок очевидний: ТОВ «Віжн Хаус», яке лобіює та бачить переможцем цього тендеру пан Бруснікін, може надати партнерський сертифікат компанії AEQ, та не може надати партнерський сертифікат більшості інших виробників, в тому числі компанії Blackmagic Design.
Також наголошуємо, що сама вимога партнерських відносин з одним виробником з десятка другого інших виробників, ще не є підтвердженням, що компанія, яка зможе надати сертифікат авторизованого партнера, зможе надати саме якісне обладнання та провести його якісну інсталяцію. А ця вимога є дискримінаційною, бо обмежує участь інших учасників, які не зможуть надати сертифікат авторизованого партнера AEQ, бо як показує минула ітерація цього тендеру (Ідентифікатор UA-2023-11-27-016520-a) ненадання цього сертифікату до п. 29 таблиці Додатку 2 іншим учасником (крім ТОВ «Віжн Хаус»), який працює з партнерами виробника, та може запропонувати обладнання AEQ та провести його професійну інсталяцію та запуск, дасть пану Бруснікіну разом з його прямим технічним керівником можливість відхилити пропозицію цього учасника як таку, що не відповідає технічним вимогам по п. 29 таблиці Додатку 2.
В п. 5 розділу 1 Тендерної документації вказано: Вітчизняні та іноземні учасники всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель на рівних умовах.
Ми вважаємо, що Замовник обмежує участь багатьох можливих учасників, а крім того порушує свій же пункт тендерної документації про недискримінацію учасників, а крім того п. 4 ст. 5, та п. 4 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі».
Вищевказаною вимогою Замовник порушує наші права, як потенційного учасника, та права інших потенційних учасників. Ми маємо досвід, необхідну матеріально-технічну базу та співробітників для здійснення поставки та інсталяції товару за цим тендером, та маємо можливість поставки якісного товару з гарантійним обслуговуванням. Але своєю дискримінаційною та незаконною вимогою п. 29 таблиці Додатку № 2 Замовник обмежує нашу потенційну участь в тендері.
Тому, з метою забезпечення можливості участі в тендері нашої та інших компаній, вимагаємо вилучити дискримінаційну вимогу з п. 29 Додатку 2 до тендерної документації та привести вимоги до предмета закупівлі Додатку 2 до тендерної документації у відповідність до п. 5 розділу 1 тендерної документації та статті 5 та п.4 статті 22 Закону України "Про публічні закупівлі".
Якщо наша вимога буде відхилена то це буде приводом для розгляду скарги в органі оскарження, та можливо зацікавить громадські організації та представників грантодавця.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
13.12.2023 23:52
Вирішення:
Добрий день. Шановний Учасник, на Вашу вимогу відповідь надана ініціатором закупівлі директором департаменту технічних стандартів та сервісів Андрієм Бруснікіним. " Шановний учаснику, Вимога надати сертифікат авторизованого партнера від виробника відноситься до якісних характеристик предмету закупівлі та дозволяє гарантувати необхідний Замовнику рівень якості, а саме - гарантує якісний рівень, відповідно до стандартів виробника обладнання. Замовник жодним чином не обмежує право учасників отримати відповідний сертифікат від виробника на підтвердження необхідного Замовнику рівня якості.
Статус вимоги:
Відхилено