-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
«Основні неорганічні хімічні речовини» (Гіпохлорит натрію)
Завершена
3 066 600.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 15 333.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 15 333.00 UAH
Період оскарження:
13.12.2023 16:01 - 13.01.2024 00:00
Вимога
Вирішена
Корегування тендерної документації
Номер:
6b45ce31f7cc465e877d91ce4949c9d9
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-12-13-016431-a.b2
Назва:
Корегування тендерної документації
Вимога:
Добрий день!
Наша компанія ТОВ «КОМПАНІЯ ЗІРЕКС» має намір брати участь у закупівлі UA-2023-12-13-016431-a. Але вивчаючи тендерну документацію, нами було виявлено дискримінаційну умову, а саме вимога щодо надання сканованої копії висновку державної санітарно – епідеміологічної експертизи на запропонований товар щодо можливості його використання для знезараження в системі питного водопостачання, який чинний на момент подання пропозиції. Оскільки З 1 жовтня 2023 року набрали чинності окремі положення нового Закону про систему громадського здоров’я №2573-IX, які скасують необхідність отримувати Висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи виробниками та імпортерами нехарчової продукції, наразі є неможливим отримання нового висновку державної санітарно – епідеміологічної експертизи, що в свою чергу дискримінує учасників в яких сплив термін придатності даного висновку або тих учасників, що стали імпортерами після скасування даного висновку. Саме тому просимо Вас звернути на це увагу та внести правки до тендерної документації.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
11.01.2024 10:17
Вирішення:
Завантажені файли в новій редакції!
Статус вимоги:
Задоволено
Скарга
Виконана замовником
СКАРГА на порушення замовником порядку проведення процедури закупівлі
Номер:
e2fd1bf496374af384bf682dcd14c473
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-12-13-016431-a.a1
Назва:
СКАРГА на порушення замовником порядку проведення процедури закупівлі
Скарга:
Відповідно до оголошення про здійснення відкритих торгів з особливостями від 13.12.2023 р., ідентифікатор № UA-2023-12-13-016431-a (далі – Закупівля), МІСЬКЕ КОМУНАЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО «ХМЕЛЬНИЦЬКВОДОКАНАЛ» (далі – Замовник) здійснює закупівлю, предметом якої є: ДК 021:2015 24310000-0 «Основні неорганічні хімічні речовини» (Гіпохлорит натрію)».
Відповідно до ч. 1 ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі» скарга до органу оскарження подається суб’єктом оскарження у формі електронного документа через електронну систему закупівель.
Відповідно до ч. 2 ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі» скарги, що стосуються тендерної документації та/або прийнятих рішень, дії чи бездіяльності замовника, що відбулися до закінчення строку, установленого для подання тендерних пропозицій, можуть подаватися до органу оскарження з моменту оприлюднення оголошення про проведення торгів, але не пізніше ніж за чотири дні до дати, установленої для подання тендерних пропозицій.
Відповідно до преамбули Закону України «Про публічні закупівлі» метою Закону є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції.
Згідно з нормами ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) принципами здійснення закупівель є: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія та ефективність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників; об’єктивна та неупереджена оцінка тендерних пропозицій; запобігання корупційним діям і зловживанням.
Учасники (резиденти та нерезиденти) всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель/спрощених закупівлях на рівних умовах. Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Відповідно до п. 28 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі – Особливості), тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Частиною 4 статті 22 Закону визначено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
ТОВ «КАПІТАЛ-РОСТ» має намір взяти участь у Закупівлі, але вважає, що тендерна документація Замовника містить положення та вимоги, які порушують встановлені Законом принципи здійснення публічних закупівель щодо недискримінації учасників, максимальної економії та ефективності, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, що вбачається з наступного.
Підстави подання скарги, посилання на порушення процедури закупівлі та фактичні обставини, що це підтверджують
1. Відповідно до пункту 2.6. Додатку 2 до Тендерної документації: «Товар доставляється окремими партіями в поліетиленових контейнерах, місткістю 1 м3 або еквівалент 1,27 т, транспортом постачальника згідно заявок Замовника».
В той же час пунктом 2.2. Додатку 2 до Тендерної документації передбачено, що поставка товару повинна здійснюватися: «автотранспортом постачальника, що забезпечений насосним обладнанням для розвантаження товару у склад замовника.»
Дана вимога є дискримінаційною по відношенню до Скаржника да інших учасників, які можуть поставляти Товар у автомобільних цистернах.
В даному випадку вид пакування під час транспортування Товару до Замовника не має значення, оскільки відповідно до пункту 2.2. Додатку 2 до Тендерної документації Товар повинен бути злитий з транспортного засобу у склад Замовника.
При цьому у проекті договору, що є додатком 3 до Тендерної документації не визначено, що Товар має транспортуватись виключно в поліетиленових контейнерах, місткістю 1 м3 або еквівалент 1,27 т.
Отже зазначена вимога є дискримінаційною, оскільки участь у процедурі закупівлі зможуть взяти лише ті учасники, які можуть перевозити Товар у поліетиленових контейнерах, місткістю 1 м3 або еквівалент 1,27 т.
Оскільки така вимога порушує положення статті 5 та частини 4 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі», вона повинна бути виключена з тендерної документації.
2. Відповідно до пункту 3.3. додатку 2 до Тендерної документації у складі свої тендерної пропозиції учасники повинні надати сертифікат на систему управління якістю ДСТУ ISO 9001:2015 щодо виробництва (виготовлення) гіпохлориту натрію, виданий на виробника запропонованого товару.
Відповідно до чинного законодавства України ДСТУ – це Державний стандарт України, отже дія цього документа розповсюджуються виключно на резидентів України, тобто юридичних осіб створених відповідно до законодавства України та фізичних осіб, що здійснюють підприємницьку діяльність на території України, відповідно до законодавства України.
Таким чином, зазначена умова дозволяє учасникам запропонувати Товар виключно українського виробництва, оскільки дія ДСТУ ISO 9001:2015 не розповсюджується на іноземних виробників. Таким чином вони не можуть надати відповідні документи.
ТОВ «КАПІТАЛ-РОСТ» має намір взяти участь у процедурі закупівлі та запропонувати Товар іноземного виробника, однак через наведену вище умову не може цього зробити.
Отже, наведена умова є дискримінаційною по відношенню до учасників, які мають намір запропонувати Товар іноземного виробника, а тому підлягає виключенню з тендерної документації.
3. Відповідно до пункту 3.3. додатку 2 до Тендерної документації у складі свої тендерної пропозиції учасники повинні надати скановану копію карти даних небезпечного фактору на запропонований товар, яка чинна на момент подання пропозиції.
Зазначена вимога не відповідає вимогам чинного законодавства України виходячи з наступного.
01.10.2023 р. було введено в дію Закон України «Про систему громадського здоров’я».
Відповідно до п. 2 Розділу «IX. Прикінцеві та перехідні положення» зазначеного закону втратив чинність Закон України «Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення», яким було встановлено обов’язковість наявності карти даних небезпечного фактору.
Отже з втратою чинності Законом України «Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення», такий документ карта даних небезпечного фактору фактично є таким, наявність якого у суб’єкта господарювання не передбачена вимогами чинного законодавства.
Таким чином вимоги Тендерної документації в цій частині підлягають виключенню, оскільки вимагають від учасника надати документи не передбачені чинним законодавством України.
ТОВ «КАПІТАЛ-РОСТ» не має карти даних небезпечного фактору на Гіпохлорит натрію але має можливість надати паспорт безпеки на товар від виробника і тому зазначені вище умови тендерної документації щодо надання непередбаченого законодавством документу є дискримінаційними по відношенню до нашого підприємства, оскільки їх відсутність стане підставою для відхилення тендерної пропозиції ТОВ «КАПІТАЛ-РОСТ».
Обґрунтування наявності порушених прав та охоронюваних законом інтересів скаржника
Як вбачається з наведених вище обставин, Замовником допущені порушення процедури закупівлі, а саме ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» в частині недискримінації учасників та рівного ставлення до них; участі у процедурах закупівель на рівних умовах.
Таким чином, зазначені у даній Скарзі вимоги Тендерної документації є дискримінаційними по відношенню до нашого підприємства, яке не має можливості виконати викладені в Скарзі вимоги Тендерної документації та позбавляють ТОВ «КАПІТАЛ-РОСТ» можливості взяти участь у Закупівлі, а також порушують права та інтереси ТОВ «КАПІТАЛ-РОСТ», пов’язані з його участю у Закупівлі з дотриманням принципів недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель.
Вимоги суб’єкта оскарження та їх обґрунтування
Усунення зазначених в даній Скарзі порушень процедури Закупівлі можливе шляхом покладення на Замовника зобов’язання внесення змін до Тендерної документації, перелік яких наведений нижче в прохальній частині даної Скарги
Враховуючи викладене вище, на підставі ст.ст. 5, 18, 22, Закону України «Про публічні закупівлі», п. 28 Особливостей,
ПРОШУ:
1. Прийняти дану скаргу до розгляду.
2. Прийняти рішення про наявність порушень Замовником процедури Закупівлі № UA-2023-12-13-016431-a.
3. Зобов’язати МІСЬКЕ КОМУНАЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО «ХМЕЛЬНИЦЬКВОДОКАНАЛ» усунути допущені порушення процедури Закупівлі шляхом виключення з тендерної документації зазначених в даній Скарзі вимог.
ТОВ «КАПІТАЛ-РОСТ» заявляє про бажання взяти участь у розгляді даної скарги шляхом присутності свого представника на засіданні Органу оскарження та надання додаткових пояснень.
Реквізити рахунка, на який повертається плата за скаргу у випадках, визначених Законом України «Про публічні закупівлі» та Порядком здійснення плати за подання скарги до органу оскарження через електронну систему закупівель та її повернення суб'єкту оскарження (затверджено постановою КМУ від 22.04.2020 р. № 292):
Банківські реквізити Рахунок IBAN – UA503052990000026005036213405; Банк – АТ КБ «Приватбанк» МФО – 305299
Додатки:
1. Технічний паспорт на автомобільну цистерну.
2. Дозвіл на перевезення небезпечних речовин виданий на автомобільну цистерну.
3. Сертифікат на систему управління якістю ISO 9001:2015.
4. Паспорт безпеки на товар.
Пов'язані документи:
Учасник
- ISO 9001 копія.pdf 17.12.2023 16:20
- СКАРГА на ТД Хмельницькводоканал.pdf.asice.zip 17.12.2023 16:20
- СВ реест Цистерна BO2131XF Делчем.pdf 17.12.2023 16:20
- Дозволи на машини красна полоса 2131 цистерна.pdf 17.12.2023 16:20
- СКАРГА на ТД Хмельницькводоканал.pdf 17.12.2023 16:20
- ISO 9001 переклад.pdf 17.12.2023 16:20
- СКАРГА на ТД Хмельницькводоканал.docx 17.12.2023 16:20
- Гипохлорит натрію_паспорт безпеки.pdf 17.12.2023 16:20
- рішення від 19.12.2023 № 20363.pdf 19.12.2023 15:58
- інформація про перенесення розгляду скарги від 26.12.2023 №2002.pdf 27.12.2023 11:22
- інформація про резолютивну частину рішення від 04.01.2024 № 251.pdf 05.01.2024 12:29
- рішення від 04.01.2024 № 251.pdf 08.01.2024 17:20
- Заперечення.pdf 20.12.2023 13:06
- заперечення - ТОВ КАПІТАЛ РОСТ.docx 20.12.2023 13:06
Дата прийняття скарги до розгляду:
17.12.2023 17:51
Дата розгляду скарги:
26.12.2023 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
19.12.2023 15:58
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
08.01.2024 17:21
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель №251-р/пк-пз від 04.01.2024 виконано, а саме внесені зміни до тендерної документації.