-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
флокулянт
Завершена
7 692 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 2% або 153 840.00 UAH
мін. крок: 2% або 153 840.00 UAH
Період оскарження:
13.12.2023 14:33 - 06.01.2024 00:00
Скарга
Відхилено
СКАРГА на незаконні рішення, дії та бездіяльність Замовника в порядку ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі» (надалі – Закон) з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених Постановою КМУ від 12 жовтня 2022 р. № 1178 ОБЛАСНЕ КОМУНАЛЬНЕ ВИРОБНИЧЕ ПІДПРИЄМСТВО «ДНІПРО-КІРОВОГРАД» (надалі за текстом – Замовник) 13 грудня 2023 року опубліковано оголошення (ідентифікатор закупівлі: UA-2023-12-13-012649-a) щодо проведення відкритих торгів з особливостями на закупівлю «КОД ДК 021:2015 24950000-8 Спеціалізована хімічна продукція. Очікувана вартість закупівлі становить 7 692 000,00 гривень з ПДВ. Для участі в даній закупівлі свої тендерні пропозиції подали три учасники: ТОВ "ЕНЕРГОХІМСЕРВІС" ТОВ "ХІМЕФЕКТ – надалі Скаржник ТОВ "ХІМРЕАГЕНТ" В результаті відкриття пропозицій учасників, пропозицію учасника ТОВ "ЕНЕРГОХІМСЕРВІС" було визнано найбільш економічно вигідною. Після оцінки тендерної пропозиції ТОВ "ЕНЕРГОХІМСЕРВІС", Замовник прийняв рішення відхилити його тендерну пропозицію на підставі п.п. 2 п.44 Особливостей як таку, що не відповідає вимогам тендерної документації Замовника, про що складено протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою ОКВП «Дніпро-Кіровоград» про відхилення учасника №24 від 11 січня 2024 року. Наступною, найбільш економічно вигідною пропозицією була пропозиція ТОВ «ХІМЕФЕКТ». Однак, після оцінки тендерної пропозиції учасника ТОВ «ХІМЕФЕКТ», пропозицію Скаржника також було відхилено, на підставі п.п. 1, 2 п. 44 Особливостей як таку, що не відповідає вимогам тендерної документації Замовника, про що складено протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою ОКВП «Дніпро-Кіровоград» про відхилення учасника №25 від 12 січня 2024 року. Наступною і останньою пропозицією була пропозиція учасника ТОВ «ХІМРЕАГЕНТ», якого в результаті розгляду його тендерної пропозиції, було обрано переможцем в даній процедурі закупівель, про що складено протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою ОКВП «Дніпро-Кіровоград» про визначення переможця №30 від 15 січня 2024 року. Скаржник, ознайомившись зі змістом тендерної пропозиції учасника ТОВ «ХІМРЕАГЕНТ», не може погодитись з рішенням уповноваженої особи про визначення переможця, вважає його хибним, а пропозицію учасника такою, що не відповідає вимогам діючого законодавства та дійсним обставинам, виходячи з наступного:
Номер:
2e51dd42fe3748908bfc7cb70ce2a462
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-12-13-012649-a.b2
Назва:
СКАРГА
на незаконні рішення, дії та бездіяльність Замовника в порядку ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі» (надалі – Закон) з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених Постановою КМУ
від 12 жовтня 2022 р. № 1178
ОБЛАСНЕ КОМУНАЛЬНЕ ВИРОБНИЧЕ ПІДПРИЄМСТВО «ДНІПРО-КІРОВОГРАД» (надалі за текстом – Замовник) 13 грудня 2023 року опубліковано оголошення (ідентифікатор закупівлі: UA-2023-12-13-012649-a) щодо проведення відкритих торгів з особливостями на закупівлю «КОД ДК 021:2015 24950000-8 Спеціалізована хімічна продукція.
Очікувана вартість закупівлі становить 7 692 000,00 гривень з ПДВ.
Для участі в даній закупівлі свої тендерні пропозиції подали три учасники:
ТОВ "ЕНЕРГОХІМСЕРВІС"
ТОВ "ХІМЕФЕКТ – надалі Скаржник
ТОВ "ХІМРЕАГЕНТ"
В результаті відкриття пропозицій учасників, пропозицію учасника ТОВ "ЕНЕРГОХІМСЕРВІС" було визнано найбільш економічно вигідною.
Після оцінки тендерної пропозиції ТОВ "ЕНЕРГОХІМСЕРВІС", Замовник прийняв рішення відхилити його тендерну пропозицію на підставі п.п. 2 п.44 Особливостей як таку, що не відповідає вимогам тендерної документації Замовника, про що складено протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою ОКВП «Дніпро-Кіровоград» про відхилення учасника №24 від 11 січня 2024 року.
Наступною, найбільш економічно вигідною пропозицією була пропозиція ТОВ «ХІМЕФЕКТ».
Однак, після оцінки тендерної пропозиції учасника ТОВ «ХІМЕФЕКТ», пропозицію Скаржника також було відхилено, на підставі п.п. 1, 2 п. 44 Особливостей як таку, що не відповідає вимогам тендерної документації Замовника, про що складено протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою ОКВП «Дніпро-Кіровоград» про відхилення учасника №25 від 12 січня 2024 року.
Наступною і останньою пропозицією була пропозиція учасника ТОВ «ХІМРЕАГЕНТ», якого в результаті розгляду його тендерної пропозиції, було обрано переможцем в даній процедурі закупівель, про що складено протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою ОКВП «Дніпро-Кіровоград» про визначення переможця №30 від 15 січня 2024 року.
Скаржник, ознайомившись зі змістом тендерної пропозиції учасника ТОВ «ХІМРЕАГЕНТ», не може погодитись з рішенням уповноваженої особи про визначення переможця, вважає його хибним, а пропозицію учасника такою, що не відповідає вимогам діючого законодавства та дійсним обставинам, виходячи з наступного:
Скарга:
По-перше.
Вимогами тендерної документації Замовника, зокрема Додатком №2 Технічна специфікація, передбачені вимоги щодо надання учасниками у складі тендерної пропозиції документів, що видані, зокрема на виробника товару, зокрема:
«2.1 сертифікат/паспорт якості на запропонований товар де вказано: назву виробника, його адресу, масу продукції, дату виготовлення. Сертифікат/паспорт якості повинен підтверджувати відповідність товару всім вимогам, що встановлені в цьому технічному завданні та документації, у відповідності з якою виготовляється запропонований Товар;
2.2. ….
2.3 висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи на запропонований Товар, що пропонується учасником, для підтвердження можливості його застосування для очищення питної води. Висновок повинен бути дійсним на момент проведення торгів;
2.5 копію сторінок технічних умов України, у відповідності з якими виготовляється запропонований товар, з підтвердженням нормування всіх, зазначених вище, властивостей товару, з детальною та поетапною методикою проведення аналізу з контролю якості Товару, який пропонується учасником, на відповідність фактичним показникам сертифікату та/або паспорту якості для проведення вхідного контролю Товару лабораторією Замовника; у разі виготовлення запропонованого Товару за технічними умовами або стандартами інших країн, учасник надає оригінали документів (з перекладом на українську мову) у відповідності з якими виготовляється запропонований Товар з підтвердженням нормування всіх, зазначених вище, властивостей товару, з детальними та поетапними методиками проведення аналізу з контролю якості Товару, який пропонується учасником, на відповідність фактичним показникам сертифікату та/або паспорту якості для проведення вхідного контролю Товару лабораторією Замовника;
2.6 …
2.7 копію сертифіката управління якості виробника Товару згідно вимогам міжнародного стандарту ISO 9001:2015 з доказами щорічного підтвердження, що видані органом сертифікації (якщо така вимога передбачена сертифікатом);
2.8 копію сертифікату екологічного менеджменту виробника Товару відповідно до вимог міжнародного стандарту ISO 14001:2015 з доказами щорічного підтвердження, що видані органом сертифікації (якщо така вимога передбачена сертифікатом);
2.9 копію сертифікату ISO 45001:2018 виробника Товару з доказами щорічного підтвердження, що видані органом сертифікації (якщо така вимога передбачена сертифікатом);
2.10 скан-копії дилерських/представницьких договорів, або договорів постачання (купівлі-продажу), що підтверджують співпрацю учасника з виробником чи постачальником запропонованого товару, у разі якщо Учасник не є виробником товару (Замовник залишає за собою право перевірити дану інформацію)».
2.11 гарантійний лист, що запропоновані технічні, якісні характеристики товару передбачають усі заходи із захисту довкілля.
Учасник, якого обрано переможцем процедури закупівлі, ТОВ «ХІМРЕАГЕНТ», на виконання зазначених вимог надав:
2.1 копію сертифікату якості на флокулянт полімерний BUKOFLOCK СР-88, в якому зазначено виробника товару - ТОВ «СЕТ», його адресу: 58013, Україна Чернівецька область, м. Чернівці вул. Рівненська, 5А, оф. 183-14, маса нетто: 2 тони, зазначена дата виробництва партії флокулянту - 11.04.2023 рік, номер партії 564/88-1.
2.3 висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи на запропонований Товар, зокрема флокулянт полімерний BUKOFLOCK СР-88, що пропонується учасником, для підтвердження можливості його застосування для очищення питної води від 12.08.2022 №12.2-18-1/5338.
2.5 копію сторінок технічних умов України, у відповідності з якими виготовляється запропонований товар, виробника товару - ТОВ «СЕТ» – ТУ У 20.1-44452757-006:2022, дата набрання чинності 28 червня 2022 року.
2.6 …
2.7 копію сертифіката управління якості виробника Товару ТОВ «СЕТ» згідно вимогам міжнародного стандарту ISO 9001:2015 з доказами щорічного підтвердження, що видані органом сертифікації (якщо така вимога передбачена сертифікатом);
2.8 копію сертифікату екологічного менеджменту виробника Товару ТОВ «СЕТ» відповідно до вимог міжнародного стандарту ISO 14001:2015 з доказами щорічного підтвердження, що видані органом сертифікації (якщо така вимога передбачена сертифікатом);
2.9 копію сертифікату ISO 45001:2018 виробника Товару ТОВ «СЕТ» з доказами щорічного підтвердження, що видані органом сертифікації (якщо така вимога передбачена сертифікатом);
2.10 скан-копію договору поставки №1-ХР-52-СЕТ від 26 липня 2022 року (дилерський договір) укладеного між ТОВ «ХІМРЕАГЕНТ» та виробником товару ТОВ «СЕТ», предметом якого є виробництво та постачання продукції зазначеної у Специфікації дилерського договору в адресу ТОВ «ХІМРЕАГЕНТ»
2.11 гарантійний лист №01/53/ХР від 04.01.2024р., що запропоновані технічні, якісні характеристики товару передбачають усі заходи із захисту довкілля.
З огляду на долучені до складу тендерної пропозиції ТОВ «ХІМРЕАГЕНТ» документи, виробником товару, що пропонує учасник є ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «СУЧАСНІ ЕКОЛОГІЧНІ ТЕХНОЛОГІЇ» і саме під час поставки товару саме цього виробника Учасник гарантував усі заходи із захисту довкілля.
Держмитслужба листом від 13.12.2010 N 11/2-10.10/15938-ЕП роз'яснила, що під поняттям "виробник товару" слід розуміти особу, яка заявляє про себе як про виробника товару, розміщуючи на товарі та/або на упаковці чи супровідних документах, що разом з товаром передаються споживачеві, своє найменування (ім'я), торговельну марку або інший елемент, який ідентифікує таку особу, незалежно від того, чи виготовляє ця особа товар безпосередньо, чи такий товар виготовляється на її замовлення.
Закон, що встановлює правові та організаційні засади оцінки впливу на довкілля, спрямованої на запобігання шкоді довкіллю, забезпечення екологічної безпеки, охорони довкілля, раціонального використання і відтворення природних ресурсів, у процесі прийняття рішень про провадження господарської діяльності, яка може мати значний вплив на довкілля, з урахуванням державних, громадських та приватних інтересів – є Закон України «Про оцінку впливу на довкілля» (надалі Закон), що прийнято 23.05.2017 року.
Атмосферне повітря є одним з основних життєво важливих елементів навколишнього природного середовища.
Закон, що визначає правові і організаційні основи та екологічні вимоги в галузі охорони атмосферного повітря, спрямований на збереження та відновлення природного стану атмосферного повітря, створення сприятливих умов для життєдіяльності, забезпечення екологічної безпеки та запобігання шкідливому впливу атмосферного повітря на здоров’я людей та навколишнє природне середовище, - є Закон України «Про охорону атмосферного повітря»
Відповідно до Прикінцевих положень Закону, Закон набирає чинності з дня, наступного за днем його опублікування, та вводиться в дію через шість місяців з дня набрання ним чинності. Дія цього Закону не поширюється на суб’єктів господарювання, які отримали рішення про провадження планованої діяльності до набрання чинності цим Законом, крім випадків, передбачених пунктом 22 частини другої та пунктом 14 частини третьої статті 3 цього Закону. Висновки державної екологічної експертизи, одержані до введення в дію цього Закону, зберігають чинність та мають статус висновку з оцінки впливу на довкілля.
Дата державної реєстрації суб’єкта господарської діяльності виробника товару що пропонує Учасник ТОВ «СЕТ» - 10.12.2021 року.
Тобто, маючи намір провадити господарську діяльність, що підлягає проведенню оцінці впливу на довкілля, виробник товару що пропонує Учасник - ТОВ «СЕТ» мав керуватися вимогами Закону України «Про оцінку впливу на довкілля».Однак, відповідно до наявної у Скаржника інформації, що надана МІНІСТЕРСТВОМ ЗАХИСТУ ДОВКІЛЛЯ ТА ПРИРОДНИХ РЕСУРСІВ УКРАЇНИ виробник коагулянтів, що наразі пропонує ТОВ «ХІМРЕАГЕНТ» у закупівлі – ТОВ «СЕТ» не є виробником основних неорганічних хімічних речовин, з огляду на те, що матеріали для отримання висновків з оцінки впливу на довкілля ТОВ «СЕТ», станом на 25.05.2023 року - відсутні, а відтак висновок з оцінки впливу на довкілля зазначеному суб’єкту господарювання міністерством не видавався, а відповідно і дозволу на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами ТОВ «СЕТ» не має (відповідь міністерства додаємо).
По-друге.
Відповідно до розділу ІІІ Інструкції з підготовки тендерної пропозиції, Зміст та спосіб подання тендерної пропозиції, Тендерна пропозиція подається в електронному вигляді шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх установлення замовником), та завантаження файлів у форматі PDF, в тому числі файлів з інформацією про:
….
- повноваження щодо підпису документів тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі підтверджується випискою з протоколу засновників, наказом про призначення, довіреністю, дорученням.
Втім, всупереч вимогам тендерної документації, у складі тендерної пропозиції учасника ТОВ «ХІМРЕАГЕНТ» наявний протокол, а не виписка загальних зборів, також відсутні довіреність та доручення, що не відповідає вимогам тендерної документації Замовника.
Звертаємо увагу на те, що умовами тендерної документації не передбачено надання одного або іншого документу. Замовник встановив вимогу щодо надання усіх перелічених документів: випискою з протоколу засновників, наказом про призначення, довіреністю, дорученням.
А тому, тендерна пропозиція ТОВ «ХІМРЕАГЕНТ» не відповідає вимогам тендерної документації Замовника, а тому має бути відхилена.
Відповідно до статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі» (надалі Закон), з урахуванням правової норми абзацу третього пункту 56 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі» на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (надалі - Особливості) скарги, що стосуються прийнятих рішень, дій чи бездіяльності замовника, які відбулися після оцінки тендерних пропозицій учасників, подаються протягом п’яти днів з дня, коли суб’єкт оскарження дізнався або повинен був дізнатися про порушення своїх прав унаслідок рішення, дії чи бездіяльності замовника, але до дня укладення договору про закупівлю.
Пунктом 52 Особливостей визначено, що оскарження відкритих торгів відбувається відповідно до статті 18 Закону з урахуванням цих особливостей.
Пунктом 17 частини 1 статті 1 Закону передбачено, що «орган оскарження - цс Антимонопольний комітет України».
Згідно пункту 30 частини 1 статті 1 Закону суб'єкт оскарження в органі оскарження - це фізична чи юридична особа, яка звернулася до органу оскарження з метою захисту своїх прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи.
Згідно з ч.1 п.53 Особливостей скарга до органу оскарження подається суб’єктом оскарження у формі електронного документа через електронну систему закупівель.
В ст. 18 Закону наведено вичерпний перелік підстав, за яких скарга Учасника може бути залишена без розгляду, а саме: «1) суб’єкт оскарження подає скаргу щодо того самого порушення, у тій самій процедурі закупівлі та з тих самих підстав, що вже були предметом розгляду органу оскарження і щодо яких органом оскарження було прийнято відповідне рішення; 2) скарга не відповідає вимогам частин другої, п’ятої, восьмої та дев’ятої цієї статті; 3) замовником відповідно до цього Закону усунуто порушення, зазначені в скарзі; 4) до моменту оприлюднення скарги замовником прийнято рішення про відміну тендеру чи визнання його таким, що не відбувся, відміну переговорної процедури закупівлі, крім випадку оскарження будь-якого з цих рішень.».
Скарга подана в межах строку на оскарження, встановленого електронною системою закупівель.
Ч.3 ст.12 Закону України «Про публічні закупівлі» встановлює, що електронна система закупівель повинна бути загальнодоступною та гарантувати недискримінацію, рівні права під час реєстрації всім заінтересованим особам та рівний доступ до інформації всім особам, обмін і збереження інформації та документів має відбуватися з гарантуванням непорушності даних про учасників і їхніх пропозицій під час проведення процедури закупівлі та їх конфіденційність до моменту розкриття тендерних пропозицій.
Враховуючи зазначене та керуючись нормами чинного законодавства України в сфері публічних закупівель, вважаємо, що Замовником не дотримано положення щодо оцінки тендерних пропозицій учасників, чим порушено ст.5 Закону України «Про публічні закупівлі» та такі принципи здійснення державних закупівель як недискримінація учасників, об’єктивна та неупереджена оцінка тендерних пропозицій, принцип об'єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі, принцип відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, та як результат неправомірно відхилено пропозицію Учасника - Скаржника, яка повністю відповідає вимогам тендерної документації Замовника, чим порушено права Скаржника, який належним чином підготував тендерну пропозицію та виконав усі вимоги тендерної документації Замовника та неправомірно визнано переможцем процедури закупівлі учасника, пропозиція якого не відповідає вимогам тендерної документації Замовника.
Одночасно, Замовником порушена правова норма п.4 ст.10, ст.11 Закону, яка зобов’язує Замовника забезпечити рівні умови для всіх учасників, об’єктивний та чесний вибір переможця процедури закупівлі.
Виходячи з вищенаведеного, керуючись статтями 3, 5, 8, 11, 18, 22, 23, 25, 28, 30 Закону, пунктами 28, 52, 53, 56 Особливостей,
ПРОШУ:
1. Прийняти Скаргу до розгляду.
2. Встановити наявність порушення законодавства Замовником при проведенні процедури закупівлі за ідентифікатором UA-2023-12-13-012649-a.
3. Зобов’язати ОКВП «ДНІПРО-КІРОВОГРАД» скасувати рішення про обрання переможцем процедури закупівлі ТОВ «ХІМРЕАГЕНТ», що викладене в Протоколі щодо прийняття рішення уповноваженою особою ОКВП «Дніпро-Кіровоград» про визначення переможця №30 від 15 січня 2024 року.
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга Дніпро-Кіровоград кваліфікація.docx.asice 19.01.2024 15:28
- Скарга Дніпро-Кіровоград кваліфікація.docx.pdf 19.01.2024 15:28
- Дозвіл на викиди (2).pdf 19.01.2024 15:28
- Протокол визначення переможця Хімреагент.pdf 19.01.2024 15:28
- Лист Миндовкілля.pdf 19.01.2024 15:28
- Дозвіл на викиди Хімефект.pdf 19.01.2024 15:28
- Висновок ОВД Хімефект.pdf 19.01.2024 15:28
- Скарга Дніпро-Кіровоград кваліфікація.docx 19.01.2024 15:28
- рішення від 23.01.2024 № 1297.pdf 23.01.2024 18:02
- Інформація про резолютивну частину рішення від 01.02.2024 № 2001.pdf 02.02.2024 11:09
- рішення від 01.02.2024 № 2001.pdf 06.02.2024 13:08
- Пояснення по суті скарги флокулянт 2.pdf 25.01.2024 10:36
- Пояснення по суті скарги флокулянт 2 (з можливістю копіювання тексту).doc 25.01.2024 10:36
Дата прийняття скарги до розгляду:
19.01.2024 15:37
Дата розгляду скарги:
01.02.2024 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
23.01.2024 18:02
Дата прийняття рішення про відхилення скарги:
06.02.2024 13:13
Скарга
Виконана замовником
СКАРГА про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (в порядку ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі»)
Номер:
e05dbbeb68674570971e46263e30d16b
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-12-13-012649-a.b1
Назва:
СКАРГА
про порушення законодавства у сфері публічних закупівель
(в порядку ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі»)
Скарга:
ОБЛАСНЕ КОМУНАЛЬНЕ ВИРОБНИЧЕ ПІДПРИЄМСТВО «ДНІПРО-КІРОВОГРАД» (надалі за текстом – Замовник) 13 грудня 2023 року опубліковано оголошення (ідентифікатор закупівлі: UA-2023-12-13-012649-a) щодо проведення відкритих торгів з особливостями на закупівлю «КОД ДК 021:2015 24950000-8 Спеціалізована хімічна продукція.
Оголошення про проведення процедури закупівлі містить документ «ТЕНДЕРНА ДОКУМЕНТАЦІЯ «Процедура закупівлі – відкриті торги» Найменування предмета закупівлі: Код ДК 021-2015 (CPV): 24950000-8 - Спеціалізована хімічна продукція (флокулянт), що «ЗАТВЕРДЖЕНО» рішенням уповноваженої особи від 13.12.2023 року №541.
Пунктом 37 розділу Х “Прикінцеві та перехідні положення” Закону України “Про публічні закупівлі” (далі – Закон) установлено, що на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених цим Законом, визначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз.
З 19.10.2022 на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі відповідно до Закону з урахуванням Особливостей.
Відповідно до п. 28. Особливостей, Тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Відповідно до ч.4 ст.5 Закону замовники не мають права встановлювати жодні дискримінаційні вимоги до учасників.
Статтею 5 Закону встановлено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель.
Ч.4 ст.22 Закону встановлено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
При цьому, тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачено законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації (ч.3 ст. 22 Закону).
Товариство з обмеженою відповідальністю «Хімефект» виявило бажання прийняти участь у даній закупівлі, однак, ознайомившись зі змістом тендерної документації Замовника, вважає, що вимоги тендерної документації до потенційних учасників, яким є і скаржник, є дискримінаційними та такими, які штучно обмежують конкуренцію, а тому фактично позбавляють можливості Скаржника прийняти участь, та фактично бути обраним переможцем в даній закупівлі, та порушують наші права як потенційного учасника.
Відповідно до ч.8 ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі за текстом скарги – «Закон»), скарги, що стосуються тендерної документації та/або прийнятих рішень, дії чи бездіяльності замовника, що відбулися до закінчення строку, установленого для подання тендерних пропозицій, можуть подаватися до органу оскарження з моменту оприлюднення оголошення про проведення торгів, але не пізніше ніж за чотири дні до дати установленої для подання тендерних пропозицій.
Вважаємо, що вимоги встановлені Замовником в тендерній документації порушують права ТОВ «ХІМЕФЕКТ» та унеможливлюють його участь у даній закупівлі, оскільки містять вимоги, що у своїй сукупності не передбачені діючим законодавством України та штучно обмежують конкуренцію.
Дискримінаційні вимоги Замовника полягають у наступному:
І. Тендерна документація Замовника містить Додаток 2.
ДОДАТКОМ 2, ТЕХНІЧНА СПЕЦИФІКАЦІЯ до предмета закупівлі: ДК 021:2015: 24950000-8 Спеціалізована хімічна продукція (флокулянт) передбачено, що:
«2. Для підтвердження якості запропонованого товару Учасник надає:
2.1 сертифікат/паспорт якості на запропонований товар де вказано: назву виробника, його адресу, масу продукції, дату виготовлення. Сертифікат/паспорт якості повинен підтверджувати відповідність товару всім вимогам, що встановлені в цьому технічному завданні та документації, у відповідності з якою виготовляється запропонований Товар;
….
2.5 копію сторінок технічних умов України, у відповідності з якими виготовляється запропонований товар, з підтвердженням нормування всіх, зазначених вище, властивостей товару, з детальною та поетапною методикою проведення аналізу з контролю якості Товару, який пропонується учасником, на відповідність фактичним показникам сертифікату та/або паспорту якості для проведення вхідного контролю Товару лабораторією Замовника; у разі виготовлення запропонованого Товару за технічними умовами або стандартами інших країн, учасник надає оригінали документів (з перекладом на українську мову) у відповідності з якими виготовляється запропонований Товар з підтвердженням нормування всіх, зазначених вище, властивостей товару, з детальними та поетапними методиками проведення аналізу з контролю якості Товару, який пропонується учасником, на відповідність фактичним показникам сертифікату та/або паспорту якості для проведення вхідного контролю Товару лабораторією Замовника;»
ІІ. Тендерна документація Замовника містить Додаток 2.
ДОДАТОКОМ 2, ТЕХНІЧНА СПЕЦИФІКАЦІЯ до предмета закупівлі: ДК 021:2015: 24950000-8 Спеціалізована хімічна продукція (флокулянт) передбачено, що:
«2. Для підтвердження якості запропонованого товару Учасник надає:
2.3 висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи на запропонований Товар, що пропонується учасником, для підтвердження можливості його застосування для очищення питної води. Висновок повинен бути дійсним на момент проведення торгів;
2.4 висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи на нормативну документацію, згідно до якої виготовляється запропонований Товар. Висновок повинен бути дійсним на момент проведення торгів».
ДОДАТОК 2 ТЕХНІЧНА СПЕЦИФІКАЦІЯ до предмета закупівлі: ДК 021:2015: 24950000-8 Спеціалізована хімічна продукція (флокулянт) містить вимогу, зокрема:
«2. Для підтвердження якості запропонованого товару Учасник надає:
….
Всі наведені вимоги тендерної документації Замовника, у своїй сукупності свідчать про те, що дані вимоги прописані виходячи з наявності чи відсутності документів у потенційних учасників, які вже здійснюють доставку товару на адресу Замовника, і заради яких Замовник і прописав вимоги, які є дискримінаційними.
На підставі викладеного вважаємо, що Замовником штучно обмежено коло потенційних учасників закупівлі, в тому числі Скаржника, та застосовано дискримінаційні метод формування тендерної документації, та необґрунтовано необхідність наявності вищевказаних вимог в тендерній документації.
Вважаємо, що вимоги встановлені в тендерній документації порушують права Скаржника та унеможливлюють його участь в закупівлі, а в результаті позбавляють можливості бути обраним переможцем.
Замовником в тендерній документації не дотримано принципів ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» та порушено принцип недискримінацїї учасників та рівного ставлення до них; участі у процедурах закупівель на рівних умовах; запобігання корупційним діям і зловживанням, та вимог статті 22 Закону України "Про публічні закупівлі" в частині вимог Замовником інформації, вимоги щодо наявності якої не передбачені чинним законодавством України.
Враховуючи вищевикладене, керуючись ст.5, 18, 22, 24, 31 ЗУ «Про публічні закупівлі» у зв’язку з порушенням наших законних прав та інтересів, -
ПРОШУ:
1. Прийняти Скаргу до розгляду.
2. Встановити наявність порушення законодавства Замовником при проведенні процедури закупівлі за ідентифікатором UA-2023-12-13-012649-a.
3. Зобов’язати ОКВП «ДНІПРО-КІРОВОГРАД» внести зміни до тендерної документації, якими усунути допущені дискримінаційні вимоги, що викладені в даній Скарзі.
Додатки:
1. ТУ У 20.1-38985841-005:2019 ТОВ «ХІМЕФЕКТ».
2. Сертифікат якості на флокулянт ТОВ «ХІМЕФЕКТ»
3. Висновок ДСЕЕ на флокулянт ТОВ «ХІМЕФЕКТ»
4. Рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 06.09.2023 р. № 14208-р/пк-пз, №15426 від 27.09.2023, №19320 від 30.11.2023.
5. ДСТУ ISO 10012:2005.
6. Технічні умови виробника флокулянтів ТОВ «СЕТ».
7. Тендерна документація Замовника.
Пов'язані документи:
Учасник
- ТУ ФЛОКУЛЯНТ-.pdf 18.12.2023 20:08
- Скарга Дніпро-Кіровоград ПДФ.pdf 18.12.2023 20:08
- Скарга Дніпро-Кіровоград.docx 18.12.2023 20:08
- Висновок флокулянт Хімефект.pdf 18.12.2023 20:08
- Сертифікат якості Хімефект 407.pdf 18.12.2023 20:08
- ТД флокулянт_compressed (2).pdf 18.12.2023 20:08
- копія ТУ СЕТ.pdf 18.12.2023 20:08
- Стандарт.pdf 18.12.2023 20:08
- рішення від 06.09.2023 № 14208 (лабораторія).pdf 18.12.2023 20:08
- рішення від 30.11.2023 № 19320.pdf 18.12.2023 20:08
- Рішення від 27.09.2023 №15426 (лабораторія).pdf 18.12.2023 20:08
- Скарга Дніпро-Кіровоград.docx.asice 18.12.2023 20:33
- Рішення від 20.12.2023 № 20528.pdf 20.12.2023 16:55
- Інформація про резолютивну частину рішення від 28.12.2023 № 21113.pdf 29.12.2023 12:41
- Рішення від 28.12.2023 № 21113.pdf 02.01.2024 15:16
- Пояснення по суті скарги флокулянт (з можливістю копіювання тексту).doc 22.12.2023 13:28
- Пояснення по суті скарги флокулянт.pdf 22.12.2023 13:28
Дата прийняття скарги до розгляду:
18.12.2023 23:00
Дата розгляду скарги:
28.12.2023 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
20.12.2023 16:55
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
02.01.2024 15:17
Коментар замовника щодо усунення порушень:
ОКВП "Дніпро - Кіровоград" виконано рішення Органу оскарження від 28.12.2023 № 21113.