-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
(ДК 021:2015 - 79710000-4 - Охоронні послуги) – Забезпечення комплексної безпеки функціонування адміністративної будівлі
Завершена
552 600.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 763.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 2 763.00 UAH
Період оскарження:
12.12.2023 14:48 - 17.12.2023 00:00
Вимога
Відкликано скаржником
Дискримінаційні вимоги в ТД
Номер:
6cc5775195c444d6a8ff80371f9829cb
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-12-12-014529-a.a2
Назва:
Дискримінаційні вимоги в ТД
Вимога:
Шановний Замовнику! В представлених змінах технічної документації, а саме Додаток №3 в п1, підпункті 4 який викладено в наступному формулюванні «4) Учасник повинен надати інформацію про наявність пункту централізованого спостереження у відповідності до Постанови Кабінету Міністрів України від 18 листопада 2015 року №960 «Про затвердження Ліцензійних умов провадження охоронної діяльності», який повинен відповідати вимогам ДСТУ EN 50518:2019, на підтвердження надати у складі пропозиції сертифікат відповідності пункту централізованого спостереження в якості центру спостереження та приймання тривожних сповіщень і послуг з централізованого спостереження. А також надати підтверджуючі документи на приміщення (право власності, Договір оренди, лізингу, тощо).»
Ми вважаємо необґрунтованою, безпідставною та дискримінаційною вищезазначену вимогу Замовника. Порушення прав нашого підприємства цією вимогою пояснюється наступним:
На сьогоднішній день відсутні законодавчі підстави вимагати даний сертифікат. Наказом Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики від 01.02.2005 № 28, затверджено Перелік продукції, що підлягає обов'язковій сертифікації в Україні. Даний перелік містив таке обладнання як: Прилади охоронних теле(відео)систем, Пристрої охоронних теле(відео)систем. Вираз «пункт централізованого спостереження (ПЦС) в якості центру спостереження та приймання тривожних сповіщень і послуг з централізованого спостереження (ЦСПТС) і послуг з централізованого спостереження за підохороними об’єктами» в даному переліку взагалі ніколи не був передбачений.
Також зазначаємо, що даний наказ втратив чинність від 16.03.2018, отже і не підлягає обов'язковій сертифікації відповідно пункт централізованого спостереження (ПЦС) в якості центру спостереження та приймання тривожних сповіщень і послуг з централізованого спостереження.
Додатково зазначаємо, що жодним акредитованим органом не видається СЕРТИФІКАТ ВІДПОВІДНОСТІ НА ПОСЛУГИ, оскільки СЕРТИФІКУВАТИСЯ МОЖЕ ЛИШЕ ПРОДУКЦІЯ.
Відповідно до Закону України «Про технічні регламенти та оцінку відповідності» передбачається два види оцінки відповідності: обов’язкова та добровільна. Обов’язкове проведення оцінки відповідності вимогам технічних регламентів здійснюється у випадках передбачених у технічних регламентах.
Технічний регламент ДСТУ 4030-2001, ГСТУ 78.11.001-1998 не передбачає обов’язкової оцінки відповідності ПОСЛУГ.
Ми надаємо ПОСЛУГИ, а не ПРОДУКЦІЮ, оскільки предметом закупівлі є саме охоронні послуги, отже не може мати даного сертифікату.
Декрет КМУ № 46-93 втратив чинність від 01.01.2018, про що також є лист Мінекономрозвитку від 12.01.2018 р. № 3433-06/1382-07, де зазначено, що "З 01.01.2018 у зв'язку із втратою чинності Декрету державна система сертифікації припинила своє існування, а тому з 01.01.2018 відсутні правові підстави провадження органами із сертифікації діяльності як призначених органів із сертифікації в державній системі сертифікації. Отже, з 01.01.2018 органи із сертифікації при проведенні будь-яких видів робіт із сертифікації не можуть посилатися на рішення про їх призначення органами із сертифікації в державній системі сертифікації та використовувати у своїй діяльності бланки документів (крім бланків копій документів) державної системи сертифікації.
Згідно з ч.11 ст.26 Закону України «Про публічна закупівлі», документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції/пропозиції та не вимагаються під час проведення переговорів з учасником (у разі застосування переговорної процедури закупівлі). Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, у складі тендерної пропозиції/пропозиції, не може бути підставою для її відхилення замовником."
Додатково повідомляємо, що сертифікація на відповідність положенням будь-яких стандартів, у тому числі державних стандартів України, може здійснюватись суб’єктами господарювання виключно на добровільних засадах, за наявності у них такої потреби. Для розуміння ситуації слід зазначити, що послуги із добровільної сертифікації центрів спостереження на комерційних засадах пропонуються Державним центром сертифікації засобів охоронного призначення Департаменту поліції охорони. Так, на сайті ДЦСЗОП ДПО зазначено, що в системі поліції охорони запроваджені переклади Національних стандартів України ДСТУ EN 50518-1:2014, ДСТУ EN 50518-2:2014, ДСТУ EN 50518-3:2014, затверджені Наказом Департаменту поліції охорони від 30.12.2015 №45. Державний центр сертифікації засобів охоронного призначення Департаменту поліції охорони ПРОПОНУЄ державним та приватним організаціям провести сертифікацію, що викладені в стандартах серії ДСТУ EN 50518.».
ВКАЗАНИЙ ЗАМОВНИКОМ ДСТУ ЕN 50518-2019 РЕГЛАМЕНТУЄ СЕРТИФІКАЦІЮ ПРИЛАДІВ, А НЕ ДІЯЛЬНІСТЬ ОХОРОННИХ ПІДПРИЄМСТВ.
Отримання Управлінням Поліції Охорони "Сертифіката Відповідності" -являється внутрішньо регламентованим документом та отриманий він від ДЕПАРТАМЕНТУ ПОЛІЦІЇ ОХОРОНИ. Тобто головний департамент сертифікує свої філії на місцях, а точніше не філії а обладнання яке вони мають право там використовувати.
Дану сертифікацію проводить лише Департамент поліції охорони що на нашу думку є пов’язаною особою із Управлінням поліції охорони.
Додатково повідомляємо, що пункт централізованого спостереження (ПЦС) в якості центру спостереження та приймання тривожних сповіщень і послуг з централізованого спостереження (ЦСПТС) і послуг з централізованого спостереження за підохороними об’єктами в жодному разі не можуть бути продукцією, оскільки:
Продукція – це (англ. production, output, produce, нім. Produktion f, Erzeugnisse n pl, Produkte n pl, Güter n pl) — матеріальний результат трудової діяльності або виробничих процесів, що має корисні властивості і призначений для використання споживачем.
Послуга – це (англ. service) — це дія, результат якої споживається в процесі її виконання. Послуги становлять собою діяльність індивіда на користь іншої особи. «Цілеспрямована діяльність, результати якої мають прояв у корисному ефекті».
Оскільки продукція та послуги це зовсім різні поняття, вважаємо, що даний сертифікат, який вимагає замовник, не може вважатися сертифікатом.
Ми, відповідно до наявної чинної ліцензії, надаємо ПОСЛУГИ а не постачаємо ПРОДУКЦІЮ, оскільки предметом закупівлі є саме охоронні послуги, отже ми можемо не мати сертифікату на продукцію.
Ми, як потенційний учасник маємо чинний сертифікат на систему управління якості стосовно діяльності приватних охоронних служб, обслуговування систем безпеки і т.д ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015; ISO 9001:2015, IDT) «Системи управління якістю. Вимоги», та інші сертифікати, які підтверджують надання нами послуг якісно та вчасно.
Проте, відповідно до умов даної тендерної документації, ми не можемо прийняти участь у даній закупівлі, бо Замовник обмежив коло учасників і вимагає надання саме сертифікату відповідності пункту централізованого спостереження (ПЦС), який відповідає вимогам ДСТУ ЕN 50518-2019, ЩО ОБМЕЖУЄ НАШЕ ПРАВО НА ПРИЙНЯТТЯ УЧАСТІ У ДАНІЙ ЗАКУПІВЛІ.
На підставі вищевикладеного, вимагаємо Замовника внести зміни до тендерної документації та видалити дану дискримінаційну вимогу.
Ми розуміємо, що звернення з вимогою можуть не дати належних очікуваних результатів, тому в залежності від результатів розгляду нашої вимоги, в порядку громадського контролю (стаття 9 Закону України «Про публічні закупівлі») зможемо проінформувати відповідні правоохоронні, аудиторські органи контролю, які зможуть провести моніторинг Вашої закупівлі та надати відповідну правову оцінку очевидним діям Замовника і окремо діям уповноваженої особи Замовника, яка на підставі статі 38 несе персональну відповідальність за прийняте нею рішення.
Окрім цього звертаю Вашу увагу на практику розгляду даного питання Антимнопольної комісії України, зокрема Рішення АМКУ від 20.11.2023 №18584, де чітко визначено, що дана вимога не відповідає нормам закону та зобов’язано Замовника внести зміни в ТД.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
15.12.2023 17:55
Опис причини скасування:
Помилково
Дата скасування:
18.12.2023 10:59
Вимога
Вирішена
Дискримінаційні вимоги
Номер:
326341009799483a88c214bab1027a22
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-12-12-014529-a.a1
Назва:
Дискримінаційні вимоги
Вимога:
В додатку №3 Розділу 1 "Наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій", пункт 1.1 підпукт 2 викладено в такій редакції " Довідку про наявність не менш ніж 1-го персонального супутникового GPS трекера з функцією «тривожна кнопка» та можливістю моніторингу шляхів пересування охоронників (із зазначенням їх моделей, кодів ІМЕІ, коротким описом технічних характеристик) з надання копій підтверджувальних документів: копія видаткової накладної на придбання. Додатково надати оригінал листа від ДП «Українській державний центр радіочастот», виданий не раніше дати виходу оголошення, про наявність кодів ІМЕІ GPS трекерів, які учасник планує використовувати під час надання послуг, в узагальненій базі даних кодів ІМЕІ.", вважаємо, що дана вимога надання листа ДП "Український державний центр радіочастот", виданий не раніше дати вихду оголошення є дискримінаційною, порушує наші права як учасника. Так на підтверження наявності не менше 1 трекеру ми маємо всі необхідні документи, а саме (видакова накладна, фото самихтрекерів та лист з ДП "Український державний центр радіочастот" датований до початку оголошення цих торгів. Лист має відповідний кюаркод за яким можливо замовнику перевірити дійсніть та дстовірність наданої учасником інформації. Відповідно до законодавства та аналогічних рішень АМКУ з цих питань вимоги надання тих чи інших документів датованих не раніше дати оголошення є незаконними та дискримінаційними, так як значно обмежують коло можливих учасників. Враховуючи наведене вимагємо видалити вказану вимогу "датований не раніше дати оголошення". В іншому випадку ми будемо вимушені оскаржити Ваше рішення в Антимонопольному комітеті України. Ми вважаємо, що Замовник свідомо прописав таку дискримінаційнувимогу, виключно під "свого" учасника, тому що в такі стислі терміни зробити новий запит і отримати нову відповідь нереально.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
15.12.2023 13:10
Вирішення:
Замовником буде внесено зміни до Тендерної документації
Статус вимоги:
Задоволено