• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

ДК 021:2015 09130000-9 Нафта і дистиляти (Бензин А 95 (талони (скретч – картки, відпускні облікові картки), Дизельне паливо (талони (скретч – картки, відпускні облікові картки)

Завершена

1 831 675.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 9 158.38 UAH
Період оскарження: 12.12.2023 11:42 - 17.12.2023 00:00
Вимога
Вирішена

Дискримінаційні вимоги документації

Номер: 93923b5556ae49328fcc7f8fb98afedd
Ідентифікатор запиту: UA-2023-12-12-007640-a.a1
Назва: Дискримінаційні вимоги документації
Вимога:
Шановний замовнику! Відповідно до вимог підпункту 1.1 Додатку 2 до тендерної документації, «Сертифікат відповідності Технічному регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив та ДСТУ 7687:2015, ДСТУ 7688:2015, виданий Учаснику уповноваженим (акредитованим) органом з оцінки відповідності, строк дії якого є не менший ніж строк дії договору про закупівлю.». Не заперечуючи проти необхідності надання, як такого, Сертифікату відповідності на пальне, яке є предметом закупівлі, вважаємо необхідним зауважити, що вимога про його надання у редакції, викладеній у пункті 2 Додатку 2 до тендерної документації, обмежує можливості участі у цій закупівлі, а отже порушує вимоги частини 4 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі», відповідно до якої тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Так, відповідно до вимог пункту 29 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178, у разі здійснення закупівель, в тому числі, бензину, дизельного пального, замовники НЕ МОЖУТЬ установлювати вимоги до предмета закупівлі, що НЕ ПЕРЕДБАЧЕНІ відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі). Вимоги до здійснення оцінки відповідності пального вимогам технічних регламентів (результати яких оформлюються у формі Сертифікатів відповідності) визначені Законом України «Про технічні регламенти та оцінку відповідності». Відповідно до вимог частини 2 статті 25 зазначеного Закону, процедури оцінки відповідності вимогам технічних регламентів застосовуються ВИРОБНИКАМИ, а у випадках, в яких згідно з відповідними технічними регламентами обов’язки виробників покладаються на імпортерів, розповсюджувачів або інших осіб, - імпортерами, розповсюджувачами чи іншими особами. При цьому, вимоги до бензину та дизельного палива, які є предметом закупівлі, встановлені Технічним регламентом щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2013 № 927. Зазначений Технічний регламент НЕ ЗОБОВ’ЯЗУЄ інших учасників ринку, ніж виробники (імпортерів, розповсюджувачів), замовляти здійснення оцінки відповідності пального вимогам технічних регламентів, за умов наявності чинного Сертифіката відповідності, виданого ВИРОБНИКУ. Також зауважуємо, що відповідно до ДСТУ 7687:2015 гарантійний термін зберігання бензину А-95 становить 6 місяців з моменту виробництва, а відповідно до ДСТУ 7688:2015 гарантійний термін зберігання є 12 місяців. Сама сертифікація проводиться під конкретну партію продукції. Зважаючи на те, що договір за результатами проведення закупівлі буде діяти до кінця 2024 року, то Учасники, які проводять сертифікацію конкретної партії продукції не мають технічної змоги надати сертифікати, які будуть чинними довше, ніж гарантійний термін зберігання самої продукції. Дані сертифікати можуть бути чинними саме на момент подання пропозиції, а оновлені будуть надаватися замовнику під час дії договору. Таким чином, вимога замовника щодо надання Сертифікат відповідності Технічному регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив та ДСТУ 7687:2015, ДСТУ 7688:2015, виданий Учаснику уповноваженим (акредитованим) органом з оцінки відповідності, строк дії якого є не менший ніж строк дії договору про закупівлю, штучно обмежує можливість участі у торгах для учасників, які мають відповідний Сертифікат відповідності, однак який (згідно з вимогами Закону України «Про технічні регламенти та оцінку відповідності») виданий УЧАСНИКУ. Аргументи про те, що будь-який учасник може ініціативно звернутися до органу з оцінки відповідності та замовити сертифікат відповідності на своє ім’я - не витримують критики, адже, по-перше, закон НЕ ВИМАГАЄ цього від учасників, які є розповсюджувачами пального та мають чинні сертифікати відповідності, видані на ім’я виробника, і по-друге, тривалість процедури здійснення оцінки відповідності пального вимогам технічних регламентів не дозволить вчасно отримати такий сертифікат, та, відповідно, взяти участь у закупівлі. За умов такого штучного обмеження кількості ймовірних учасників цієї закупівлі, участь у ній візьмуть лише компанії, які були заздалегідь проінформовані про встановлення замовником такої нетипової та протизаконної обмежувальної вимоги. Зазначене надасть таким компаніям можливість отримати прибутки, недосяжні за умов існування суттєвої конкуренції, що також призведе до надмірного витрачання коштів замовника. У свою чергу, наявність такої впевненості може свідчити про існування негласних попередніх домовленостей між замовником та таким учасником, що має ознаки протиправних та корупційних діянь, які переслідуються законом. Враховуючи наведене, з метою недопущення обмеження, спотворення та усунення конкуренції під час здійснення цієї закупівлі, не допущення надмірного витрачання коштів замовника, який є комунальним підприємством, а також з метою упередження вчинення протиправних корупційних дій, пропонуємо добровільно внести зміни до підпункту 1.1 Додатку 2 до тендерної документації, ВИКЛЮЧИВШИ з нього слова «виданий Учаснику» та «строк дії якого є не менший ніж строк дії договору про закупівлю». У разі відмови від усунення з тендерної документації зазначених обмежувальних та корупційно-небезпечних норм, залишаємо за собою право поінформувати відповідні правоохоронні та контролюючі органи.
Пов'язані документи: Замовник
Вирішення: Шановний учаснику. Ми погоджуємося з вашою вимогою та зобов’язуємося внести відповідні зміни до тендерної документації.
Статус вимоги: Задоволено