ВІДДІЛ ОСВІТИ,МОЛОДІ ТА СПОРТУ КАЛИНІВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ Україна, 22400, Вінницька обл., місто Калинівка, ВУЛИЦЯ В. НЕСТЕРЧУКА, будинок 47 Код ЄДРПОУ 40385478 категорія- юридичні особи, які є підприємствами, установами, організаціями (крім тих, які визначені у пунктах 1 і 2 цієї частини) та їх об’єднання, які забезпечують потреби держави або територіальної громади, якщо така діяльність не здійснюється на промисловій чи комерційній основі. - процедура закупівлі відкриті торги з особливостями- для замовників, визначених у пунктах 1-3 частини першої статті 2 Закону, якщо вартість предмета закупівлі товару (товарів), послуги (послуг) дорівнює або перевищує 100 тисяч гривень, а робіт - 1,5 мільйона гривень . Якість товару повинна відповідати відповідним ГОСТ та ТУ, встановленим на даний вид товару.
Завершена
1 040 520.00UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 5 202.60 UAH
Період оскарження:12.12.2023 10:45 - 17.12.2023 00:00
Скарга
Відхилено
Скарга
Номер:a7c027718c9949b58f3e07f48692563a
Пов'язана кваліфікація:ТОВ "КРАЇНА ВІЛЬНИХ", UA-EDR 45122822
Ідентифікатор запиту:UA-2023-12-12-004756-a.b2
Назва:Скарга
Скарга:
СКАРГА НА ДІЇ ЗАМОВНИКА ЩОДО НЕПРАВОМІРНОГО ВІДХИЛЕННЯ ТЕНДЕРНОЇ ПРОПОЗИЦІЇ УЧАСНИКА ТОВ «КРАЇНА ВІЛЬНИХ»
Відділом освіти, молоді та спорту Калинівської міської ради (далі Замовник) розпочато процедуру закупівлі – відкриті торги з особливостями, предмет закупівлі ДК 021:2015:15220000-6: Риба, рибне філе та інше м’ясо риби морожені (РИБА МОРОЖЕНА ХЕК), ідентифікатор закупівлі UA-2023-12-12-004756-a (далі Закупівля).
ТОВ «КРАЇНА ВІЛЬНИХ» (далі Скаржник) є учасником даної Закупівлі.
20.12.2023 року відбулося розкриття тендерних пропозицій, згідно реєстру в Закупівлі прийняло участь 2 учасника:
- ТОВ "КРАЇНА ВІЛЬНИХ", остаточна цінова пропозиція - 990 288,00 грн з ПДВ;
- ТОВ "Вінпродплюс", остаточна цінова пропозиція - 1 038 080,16 грн з ПДВ.
Згідно положень ОСОБЛИВОСТЕЙ здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування - Оцінка тендерної пропозиції проводиться електронною системою закупівель автоматично на основі критеріїв і методики оцінки, визначених замовником у тендерній документації, шляхом визначення тендерної пропозиції найбільш економічно вигідною. Найбільш економічно вигідною тендерною пропозицією електронна система закупівель визначає тендерну пропозицію, ціна/приведена ціна якої є найнижчою.
Критерії вибору переможця – ціна 100%.
Найнижчою пропозицією автоматично було визначено пропозицію учасника ТОВ "КРАЇНА ВІЛЬНИХ".
20.12.2023 року, Замовником було оприлюднено повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей, одним з пунктів якого було: «завантажити через електронну систему закупівель копію діючого на момент подачі сертифікату ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015), стосовно послуг з оптової торгівлі, постачання, зберігання та складування, транспортування харчових продуктів та допоміжних послуг щодо транспортування який видано учаснику та/або виробнику та/або офіційному представнику виробника та/або дистриб’ютору та/або продавцю товару в якого учасник буде придбавати товар, що є предметом закупівлі», що в подальшому стало підставою для відхилення тендерної пропозиції Скаржника.
26.12.2023 року тендерну пропозицію учасника ТОВ «КРАЇНА ВІЛЬНИХ» було відхилено ПРОТОКОЛОМ ЩОДО ПРИЙНЯТТЯ РІШЕННЯ УПОВНОВАЖЕНОЮ ОСОБОЮ №210 з наступних підстав:
«Учасник не виправив виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності, що подані ним у своїй тендерній пропозиції, що були зазначені в повідомленні, протягом 24 годин з моменту розміщення відповідного повідомлення, на підставі викладеного нижче.
В Україні проводиться сертифікація за стандартом ISO 9001, який містить вимоги до систем управління якістю підприємств. Стандарти ISO 9001 багаторазово переглядалися і модернізувалися. Існує різноманітність серій сертифікатів ISO 9001 яка визначає обов’язкові вимоги для всіх основних систем управління якістю. 31.12.2015р. в Україні був прийнятий як національний стандарт ДСТУ ISO 9001:2015 Системи управління якістю. Вимоги (ISO 9001:2015, IDT). Розробник: ДП «НДІ «Система». Даний стандарт був переглянутий, оновлений і доповнений та, як наслідок, 30.11.2018 в Україні був прийнятий як національний стандарт ДСТУ EN ISO 9001:2018 Системи управління якістю. Вимоги (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT). Розробник: ДП «УкрНДНЦ». Тож, це різні версії стандарту.
В порушення вимог тендерної документації та повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей, Учасник не завантажив через електронну систему закупівель копію діючого на момент подачі сертифікату ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015), стосовно послуг з оптової торгівлі, постачання, зберігання та складування, транспортування харчових продуктів та допоміжних послуг щодо транспортування який видано учаснику та/або виробнику та/або офіційному представнику виробника та/або дистриб’ютору та/або продавцю товару в якого учасник буде придбавати товар, що є предметом закупівлі.
Разом з тим, Учасником не надано ні сертифікату ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) ні сертифікату ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT) стосовно послуг з постачання, складування та допоміжних послуг щодо транспортування який видано учаснику та/або виробнику та/або офіційному представнику виробника та/або дистриб’ютору та/або продавцю товару в якого учасник буде придбавати товар, що є предметом закупівлі.
Відповідно до підпункту 1 пункту 44 Особливостей замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли учасник процедури закупівлі не виправив виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у складі своєї тендерної пропозиції, та/або змінив предмет закупівлі (його найменування, марку, модель тощо) під час виправлення виявлених замовником невідповідностей, протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей.
Враховуючи викладене, тендерна пропозиція Учасника підлягає відхиленню на підставі зазначеної норми».
Скаржник Не погоджується з Рішенням Замовника з наступних підстав:
Тендерною документацією Замовника, Розділ 5. Оцінка тендерної пропозиції, п.2 Інша інформація пп.12.1. вимагалось:
«З метою підтвердження того, що пропоновані товари за своїми екологічними чи іншими характеристиками відповідають вимогам, установленим у тендерній документації; підтвердження дотримання безпеки ланцюга постачання, Закону України «Про запобігання корупції», відповідності вимогам законодавства пов’язаних з інформаційною безпекою, учасник повинен надати наступні документи у складі своєї пропозиції:
- копії діючих на момент подачі сертифікатів ДСТУ ISO 22000:2019 (ISO 22000:2018, IDT), ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015), ДСТУ ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015, IDT), ДСТУ ISO 28000:2008 (ISO 28000:2007, IDT) стосовно послуг з оптової торгівлі, постачання, зберігання та складування, транспортування харчових продуктів та допоміжних послуг щодо транспортування; копію діючого сертифікату ISO 37001:2018 (ISO 37001:2016, IDT) на систему управління щодо протидії корупції стосовно послуг з оптової торгівлі, постачання, зберігання та складування, транспортування харчових продуктів; копію діючого сертифікату ISO 27001:2023 (ISO/ІЕС 27001:2022, IDT) на систему управління інформаційною безпекою стосовно послуг з оптової торгівлі, постачання, зберігання та складування, транспортування харчових продуктів, які видані учаснику та/або виробнику та/або офіційному представнику виробника та/або дистриб’ютору та/або продавцю товару в якого учасник буде придбавати товар, що є предметом закупівлі.
У випадку надання документів що вимагаються п.п12.1 ч.2 Розділу 5 тендерної документації, виданих виробнику та/або офіційному представнику виробника та/або дистриб’ютору та/або продавцю товару в якого учасник буде придбавати товар, що є предметом закупівлі, учасник додатково надає в складі тендерної пропозиції відповідний договір, що підтверджує співпрацю учасника з цим виробником та/або офіційним представником виробника та/або дистриб’ютором та/або продавцем товару в якого учасник буде придбавати товар»
Зважаючи на той факт, що з 1 січня 2018 року в Україні була скасована обов’язкова сертифікація продукції (відповідно до наказу Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 26.01.2018 № 93 про визнання такими, що втратили чинність, деяких наказів скасовано накази Державного комітету України по стандартизації, метрології та сертифікації, Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики та Міністерства економічного розвитку і торгівлі України, які регламентували положення обов’язкової сертифікації), перелік сертифікатів, які Замовник вимагає надати у складі тендерної пропозиції Учасників є вражаючим, як і рівень обізнаності Уповноваженої особи щодо модернізації національних стандартів.
Разом з тим, п.5 ст.23 ЗУ «Про Публічні закупівлі», містить тезу, яку активно використовують Замовники для обґрунтування вимоги надання того чи іншого сертифікату: «Замовник може вимагати від учасників підтвердження того, що пропоновані ними товари, послуги чи роботи за своїми екологічними чи іншими характеристиками відповідають вимогам, установленим у тендерній документації. У разі встановлення екологічних чи інших характеристик товару, роботи чи послуги замовник повинен в тендерній документації зазначити, які маркування, протоколи випробувань, декларація або сертифікати можуть підтвердити відповідність предмета закупівлі таким характеристикам».
На виконання вимог ТД, Учасником ТОВ «КРАЇНА ВІЛЬНИХ», у складі тендерної пропозиції надано ДСТУ ISO 22000:2019 (ISO 22000:2018, IDT), ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT), ДСТУ ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015, IDT), ДСТУ ISO 28000:2008 (ISO 28000:2007, IDT), ДСТУ ISO 37001:2018 (ISO 37001:2016, IDT), ДСТУ ISO/IES 27001:2023 (ISO/ІЕС 27001:2022, IDT), видані на ім’я продавця/постачальника товару, в якого Учасник буде придбавати товар.
По суті справи хочемо повідомити наступне:
ISO 9001:2015. Один із найпопулярніших стандартів, розроблених Міжнародною організацією зі стандартизації (у вересні 2015 року Міжнародною організацією зі стандартизації ISO була прийнята п’ята редакція стандартів ISO 9000:2015 та ISO 9001:2015. Розробником міжнародних стандартів серії ISO 9000 є Міжнародна організація зі стандартизації ISO (International Organization for Standardization) – це всесвітня федерація національних органів стандартизації (комітетів – членів)). Він прийнятий у більш ніж 190 країнах світу.
ISO 9001 – це система управління якістю, сертифікація за якою гарантує, що підприємство може випускати продукцію на стабільному рівні якості та постійно його підвищувати. В Україні аналогом цього стандарту є ДСТУ ISO 9001:2015. Робота за принципами ISO 9001 означає, що компанія контролює якість на виробництві. Це мінімізує ризик отримання продукції невідповідної якості та перетворює роботу з поліпшення якості на фундамент виробничого процесу.
В Україні прийняті ідентичні даному стандарту ДСТУ ISO 9001:2015 Системи управління якістю. Вимоги (ISO 9001:2015, IDT) та ДСТУ EN ISO 9001:2018 Системи управління якістю. Вимоги (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT). Обоє стандарти наразі є чинними, з різницею у тому, що останній – це «ЄВРОПЕЙСЬКА» версія стандарту: (теза з офіційного документу).
Також, згідно інформації, яка міститься на офіційному сайті ДП «Український науково-дослідний і навчальний центр проблем стандартизації, сертифікації та якості» (ДП «УкрНДНЦ») (https://online.budstandart.com/ua/catalog/doc-page?id_doc=79941), документ ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) прийнято як національний стандарт методом «підтвердження» за позначенням Відповідає офіційному тексту, згідно Наказу від 30.11.2018 № 454 Про прийняття та відновлення дії національних стандартів, мовою документа є англійська мова.
Для підтвердження наданої інформації в Додатках до Скарги ми надаємо повний оригінальний текст обох документів.
Також, хочемо звернути увагу, на те, що, Учасником ТОВ «КРАЇНА ВІЛЬНИХ» було надано сертифікат ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT), виданий Учаснику (скаржнику) та ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT), виданий продавцю/постачальнику товару чинні на момент подання тендерної пропозиції (на підтвердження співпраці надано скан - копію Договору поставки товару №Х-КВ/24-23 від 01.09.2023 року, даний документ вимагався умовами ТД) та надано лист - повідомлення, в якому Учасник ТОВ «КРАЇНА ВІЛЬНИХ» надає пояснення, щодо того, чому у складі тендерної пропозиції він надає стандарт сертифікат ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT), а не ДСТУ EN ISO 9001:2018(EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT).
Щодо зазначеної у Протоколі №210 інформації про те, що Учасником не надано ні сертифікату ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) ні сертифікату ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT) стосовно послуг з постачання, складування та допоміжних послуг щодо транспортування який видано учаснику та/або виробнику та/або офіційному представнику виробника та/або дистриб’ютору та/або продавцю товару в якого учасник буде придбавати товар, що є предметом закупівлі, хочемо повідомити наступне:
Основною метою запровадження того чи іншого стандарту на підприємстві є, насамперед, забезпечення виробництва та реалізації безпечної продукції, удосконалення виробничих процесів, побудованих на використанні максимально ефективних ресурсів із мінімальним впливом на навколишнє середовище. Кожне підприємство запроваджує державні стандарти відповідно до сфери діяльності такого підприємства.
Основними видами діяльності Скаржника є:
46.36 Оптова торгівля цукром, шоколадом і кондитерськими виробами (основний)
46.32 Оптова торгівля м'ясом і м'ясними продуктами
46.33 Оптова торгівля молочними продуктами, яйцями, харчовими оліями та жирами
46.38 Оптова торгівля іншими продуктами харчування, у тому числі рибою, ракоподібними та молюсками.
Відповідно, Скаржник запроваджує той чи інший державний стандарт, стосовно роду діяльності, яку він здійснює, і не переписує їх в залежності з трактуванням Замовником.
Більше того, предметом закупівлі є саме товар – «РИБА МОРОЖЕНА ХЕК», а не послуги з постачання, складування та допоміжні послуги щодо транспортування, тому незрозуміло чому Замовник акцентує увагу саме на послугах та відхиляє тендерну пропозицію Скаржника з цієї підстави.
Також, хочемо звернути увагу на той факт, що Сертифікати ISO, надані іншим Учасником даної закупівлі ТОВ «ВІНПРОДПЛЮС», дослівно цитують вимоги тендерної документації Замовника, хоча, згідно наднаданого Учасником Витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань від 13.12.2023 року основним видом діяльності ТОВ «ВІНПРОДПЛЮС» є КВЕД 46.90 – неспеціалізована оптова торгівля.
На підставі вищевикладеного, вважаємо, що прийнявши Рішення про відхилення тендерної пропозиції учасника ТОВ «КРАЇНА ВІЛЬНИХ», Замовник порушив норми ст..5 ЗУ «Про Публічні закупівлі» - принципи здійснення публічних закупівель та недискримінація учасників та ПРОСИМО:
- Прийняти Скаргу до розгляду;
- Зобов’язати Замовника скасувати Рішення про відхилення тендерної пропозиції Учасника ТОВ «КРАЇНА ВІЛЬНИХ» та розглянути тендерну пропозицію Учасника згідно норм чинного законодавства
ДОДАТКИ:
- Протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою №210;
- Тендерна документація;
- Копії Сертифікатів ДСТУ ISO 22000:2019 (ISO 22000:2018, IDT), ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT), ДСТУ ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015, IDT), ДСТУ ISO 28000:2008 (ISO 28000:2007, IDT), ДСТУ ISO 37001:2018 (ISO 37001:2016, IDT), ДСТУ ISO/IES 27001:2023 (ISO/ІЕС 27001:2022, IDT), видані на ім’я продавця/постачальника товару, в якого Учасник буде придбавати товар;
- Лист-повідомлення
Шановний Замовнику!
Згідно положень Санітарних норм виробничого шуму, ультразвуку та інфразвуку -
ДСН 3.3.6.037-99 П. 1.3. Санітарні норми є обов'язковими для всіх міністерств,
відомств, підприємств, установ, незалежно від відомчої приналежності та
форм власності, громадян, які проектують, виготовляють та експлуатують
обладнання, механізми і інструменти, які є джерелами шуму, ультразвуку
та інфразвуку; які розробляють та впроваджують заходи щодо зниження
шкідливого впливу акустичних коливань на працюючих; які виконують державний
санітарний нагляд за умовами праці. Вантажний автомобіль не є джерелом
ультразвуку та інфразвуку. Щодо мікроклімату та шумового навантаження, то
наразі всі ізотермічні фургони/рефрижератори, які ми використовуємо для
поставки продукції, яка потребує спеціального температурного режиму, обладнані
регульованим температурним режимом (клімат контроль) та шумоізоляцією, тому
водії та експедитори не піддаються такому шумовому навантаженню, що може
несприятливо впливати на стан їх здоров'я та можуть в ручному режимі
регулювати мікроклімат в кабіні автомобіля.
Щодо вимоги в тендерній документації про надання копії протоколів проведення
досліджень мікроклімату, шумового навантаження та інфразвуку на робоче місце
(професію), технологічний процес, що виконується (виконувався) на водіїв та
експедиторів, які будуть залучені до виконання договору, видані не раніше
четвертого кварталу 2023 року, то дана вимога є відверто дискримінаційною та
обмежує коло потенційних учасників, оскільки проведення таких досліджень не є
плановим та немає часових обмежень.
На підставі вищевикладеного, просимо внести зміни до тендерної документації,
шляхом видалення даної вимоги.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:13.12.2023 13:54
Вирішення:Шановний учаснику!
Розглянувши Вашу Вимогу повідомляємо наступне. Відповідно до ст. 13 Закону України «Про охорону праці» роботодавець зобов’язаний створити на робочому місці в кожному структурному підрозділі умови праці відповідно до нормативно-правових актів, а також забезпечити додержання вимог законодавства щодо прав працівників у галузі охорони праці. З цією метою роботодавець забезпечує функціонування системи управління охороною праці, зокрема організовує проведення аудиту охорони праці, лабораторних досліджень умов праці, оцінку технічного стану виробничого обладнання та устаткування, атестацій робочих місць на відповідність нормативно-правовим актам з охорони праці в порядку і строки, що визначаються законодавством, та за їх підсумками вживає заходів до усунення небезпечних і шкідливих для здоров’я виробничих факторів. З огляду на те, що постійно діючими факторами виробничого середовища, рівні яких перевищують нормативні значення на робочих місцях водіїв автотранспортних засобів та експедиторів транспортних є, зокрема шум, інфразвук, та параметри мікроклімату, а показники шкідливості та небезпечності факторів виробничого середовища безпосередньо впливають на виконання договору з постачання предмета закупівлі (постачання продуктів харчування), для підтвердження лабораторних досліджень умов праці, Замовник вимагає надати в складі тендерної пропозиції копії протоколів проведення досліджень мікроклімату, шумового навантаження та інфразвуку на робоче місце (професію), технологічний процес, що виконується (виконувався) на водіїв та експедиторів які будуть залучені до виконання договору з постачання предмету закупівлі та вказані в довідці, складеній відповідно до вимог п. 2.1. Таблиці 1 Додатку 1 до тендерної документації, видані не раніше четвертого кварталу 2023 року установою, що має право на проведення таких досліджень. Враховуючи вищевикладене, у Замовника відсутні правові підстави для задоволення Вашої вимоги.