• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Електрична енергія з постачанням та передачею

Завершена

1 130 199.70 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 5 651.00 UAH
Період оскарження: 11.12.2023 18:02 - 17.12.2023 00:00
Вимога
Вирішена

Щодо вилучення умови

Номер: d9703e6467ad48b1912ee20b70cc940a
Ідентифікатор запиту: UA-2023-12-11-020790-a.b2
Назва: Щодо вилучення умови
Вимога:
Просимо вилучити вимогу з додатку 2 наступного змісту: "З метою щоденного формування та управління даними комерційного обліку, надання можливості аналізування та прогнозування, оптимізації електроспоживання, отримання Замовником якісних послуг з постачання та комерційного обліку електричної енергії, Учасник повинен мати статус чинного постачальника послуг комерційного обліку з функцією «оператор зчитування даних з лічильників (ОЗД)». Інформація про Учасника в статусі постачальника послуг комерційного обліку (ППКО) з вказаною функцією повинна бути внесена в реєстр постачальників послуг комерційного обліку (ППКО), розміщеному на офіційному сайті НЕК «Укренерго» https://ua.energy/. На підтвердження вищезазначеного, Учасник у складі пропозиції надає: 3.1. Гарантійний лист наступного змісту: « Учасник _______ (вказати назву), цим листом гарантує, що має статус чинного постачальника послуг комерційного обліку з функцією «оператор зчитування даних з лічильників (ОЗД)». Інформація про _______________________ (вказати назву Учасника) в статусі постачальника послуг комерційного обліку (ППКО) з вказаною функцією внесена в реєстр «постачальників послуг комерційного обліку (ППКО)», розміщеному на офіційному сайті НЕК «Укренерго»https://ua.energy/.» У разі, якщо Замовником буде виявлено, що інформація про Учасника в статусі постачальника послуг комерційного обліку (ППКО) з функцією «оператор зчитування даних з лічильників (ОЗД)» не внесена в реєстр «постачальників послуг комерційного обліку (ППКО)», розміщеному на сайті НЕК «Укренерго», тендерна пропозиція такого Учасника буде відхилена." Відповідно до Кодексу комерційного обліку електричної енергії Учаснику ринку електричної енергії не обовязково мати статус ППКО, оскільки такі функції комерційного обліку здійснює оператор системи розподілу.
Пов'язані документи: Замовник
Вирішення: Згідно Вашої вимоги внесено зміни до тендерної документації
Статус вимоги: Задоволено
Вимога
Вирішена

Вилучити дискримінаційні умови

Номер: e2bc8870816947a78bbf2559f51f53d0
Ідентифікатор запиту: UA-2023-12-11-020790-a.b1
Назва: Вилучити дискримінаційні умови
Вимога:
Вимога вилучити всі сертифікати ISO з тендерної документації. Відповідно до ч. 11 ст. 26 Закону України «Про публічні закупівлі» документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції/пропозиції та не вимагаються під час проведення переговорів з учасником (у разі застосування переговорної процедури закупівлі). Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, у складі тендерної пропозиції/пропозиції, не може бути підставою для її відхилення замовником. Згідно з ч. 5 ст. 23 Закону Замовник може вимагати від учасників підтвердження того, що пропоновані ними товари, послуги чи роботи за своїми екологічними чи іншими характеристиками відповідають вимогам, установленим у тендерній документації. У разі встановлення екологічних чи інших характеристик товару, роботи чи послуги замовник повинен в тендерній документації зазначити, які маркування, протоколи випробувань, декларація або сертифікати можуть підтвердити відповідність предмета закупівлі таким характеристикам. Товаром (предметом закупівлі) є електрична енергія. Закон України «Про ринок електричної енергії»; Правила роздрібного ринку електричної енергії (затверджені постановою НКРЕКП від 14.03.2018 р. № 312) та інші нормативно-правові акти, прийняті на виконання Закону України «Про ринок електричної енергії», не встановлюють обов'язкову наявності ЖОДНОГО сертифікату ISO та документів про відповідність екологічному законодавству у постачальників електричної енергії. Законом України «Про оцінку впливу на довкілля» не містить положень, які зобов’язують постачальника здійснювати оцінку впливу на довкілля. Замовником вимагається надання сертифікатів та документів, які встановлюють вимоги не до предмету закупівлі (електричної енергії), а до діяльності постачальника. Так, у тендерній документації вимагається надання сертифікату ДСТУ ISO 9001:2015 «Системи управління якістю», ДСТУ ISO 14001:2015 «Системи екологічного управління», ДСТУ ISO 27001:2015 «Інформаційні технології», ДСТУ ISO 45001:2018 «Системи менеджменту/управління охорони здоровя та безпеки праці», ISO 50001 «Система енергетичного менеджменту», ДСТУ ISO 37001:2018 «Системи управління щодо протидії корупції», ISO 27701 «Методи безпеки. Розширення для управління інформацією про конфіденційність. Вимоги та вказівки», документального підтвердження відповідності учасника вимогам екологічного законодавства. Жоден із вказаних документів не встановлює вимоги до характеристик електричної енергії як товару. Закон України «Про публічні закупівлі» не передбачає права замовника вимагати документи на підтвердження відповідності діяльності постачальника будь-яким сертифікатам. Законом передбачено право замовника вимагати виключно сертифікати відповідності пропонованого товару. Замовником також вимагається надання копії документів, що в розумінні законодавства засвідчують якість товару, (сертифікатів якості). Відповідно до Постанови НКРЕКП від 14.03.2018 № 310 "Про затвердження Кодексу систем розподілу", п. 11.4.1, Правил роздрібного ринку електричної енергії (далі – ПРРЕЕ), та інформації, яка розміщена на офіційному веб-сайті НКРЕКП, відповідальним за якість електричної енергії – є Оператор системи розподілу. Враховуючи вищевикладене, в учасника відсутня можливість надати в складі тендерної пропозиції завірені копії документів, які посвідчують якість товару (сертифікатів відповідності та/або паспортів якості та/або посвідчень на товар тощо) оскільки такі докумети не існують. Вимоги щодо сертифікатів ISO порушують пункт 29 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості). Даним пунктом передбачено, що у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону України «Про публічні закупівлі» замовником не застосовуються. У разі здійснення закупівель, визначених абзацом 1 цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі). Для електричної енергії передбачено відповідний діючий національний стандарт ДСТУ EN 50160:2014 «Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загального призначення (EN 50160:2010, IDT)». Національний стандарт ДСТУ EN 50160:2014 для електричної енергії не передбачає наявності вищезазначених сертифікатів ISO. Аналогічна позиція викладена у Рішенні АМКУ № 15184-р/пк-пз від 22.09.2023, Рішення АМКУ № 15435-р/пк-пз від 27.09.2023. Вищевказані вимоги Документації є незаконними, дискримінаційними та такими, що порушують законодавство, тому просимо Замовника внести відповідні зміни до Документації та виключити всі дискримінаційні вимоги.
Пов'язані документи: Замовник
Вирішення: Згідно Вашої вимоги внесено зміни до тендерної документації
Статус вимоги: Задоволено