-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
ДК 021:2015.15540000-5 Сирні продукти (сир твердий (15544000-3), сир кисломолочний (15542000-9))
Завершена
257 020.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 2 570.20 UAH
мін. крок: 1% або 2 570.20 UAH
Період оскарження:
11.12.2023 16:59 - 16.12.2023 00:00
Вимога
Вирішена
Дискримінаційні вимоги
Номер:
44cacce7410448db923e67044f1939e0
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-12-11-019172-a.c1
Назва:
Дискримінаційні вимоги
Вимога:
Шановний замовник!
Відповідно до частини 1 статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) Закупівлі здійснюються за такими принципами:
1) добросовісна конкуренція серед учасників;
2) максимальна економія, ефективність та пропорційність;
3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
Частиною 4 статті 5 Закону передбачено, що Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Замовником торгів проводиться процедура закупівлі «Відкриті торги», згідно Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, які затверджені Постановою КМУ 1178 від 12.10.2022 (далі – Особливості) Замовником торгів у тендерній документації, які затверджені рішенням Уповноваженої особи, встановлено дискримінаційні вимоги, які унеможливлюють участь Скаржника у процедурі закупівлі товару ДК 021:2015.15540000-5 Сирні продукти (сир твердий (15544000-3), сир кисломолочний (15542000-9)). Скаржник не має можливості взяти участь процедури закупівлі у зв’язку із наявними наступними дискримінаційними вимогами у тендерній документації, які суперечать положенням Закону.
Відповідно п.1, п.5 Додатку 4 ТД Замовника Учасник зобов’язаний надати:
- Копії (скан-копії оригіналів) документів, що засвідчують якість та безпеку запропонованої продукції, наявність яких передбачена чинним законодавством, а саме: декларація виробника; копії протоколів випробувань харчової продукції, видані відповідною акредитованою лабораторією, експертних висновків та протоколів (експертних висновків) досліджень на ГМО, досліджень на вміст немолочних жирів (число Рейхерта-Мейсля) виданих не раніше жовтня 2023 року.
- Акт Держпродспоживслужби, складений не раніше листопада 2023 року за результатами проведення планового (позапланового) заходу державного контролю (інспектування) стосовно дотримання операторами ринку (Учасником - виробником) вимог законодавства про харчові продукти, згідно Наказу Мінекономіки від 21.01.2022 № 143-22 без виявлених порушень. У випадку якщо Учасник не є виробником, Учасник надає зазначений документ від безпосереднього виробника запропонованого товару.
Скаржнику не зрозуміло, яка буде відмінність від експертного висновку/протоколу досліджень, який отримано 29 вересня 2023 року, а Акт перевірки Держпродспоживслужби складений у жовтні 2023р., між експертним висновком, який отримано 1 жовтня 2023р, а Акт перевірки у листопаді 2023, враховуючи те, що за обидва цих періоду висновку щодо предмета закупівлі однаково закінчились (Сир кисломолочний), або не закінчився термін своєї дії враховуючи термін зберігання Сиру, а Акт перевірки Держпродспоживслужби у воєнний час проводиться лише по запиту, а у довоєнний час плановий проводився раз у рік, тобто як мінімум Акт можна вимагати давності не раніше річної давнини відносно дати оголошення закупівлі.
Відносно п.6 Додатку 4 ТД Замовника Учасник зобов’язаний надати:
- Сертифікат на систему управління безпечністю харчових продуктів стосовно виробництва, переробки, зберігання, складування, транспортування та реалізації (оптової, роздрібної) молока, масла, сиру, молочних продуктів, спредів та морозива, що відповідає вимогам ДСТУ ISO 22000:2019 «Система управління безпечністю харчових продуктів. Вимоги до будь-яких організацій в харчовому ланцюгу» (ISO 22000:2018, ITD)
постає питання, яке відношення має вимога надання даного сертифікату на
виробництво, переробку, зберігання, складування, транспортування та реалізації (оптової, роздрібної) щодо молока, масла, молочних продуктів, спредів та морозива, якщо предмет закупівлі Сирні продукти?
Незрозумілі вимоги надання сертифікатів ДСТУ ISO 27001, 28000, 37001?
Наголошуємо, що Антимонопольний Комітету України неодноразово у своїх рекомендаціях про здійснення заходів, спрямованих на розвиток конкуренції, запобіганням порушення законодавства про захист економічної конкуренції вказує, що Головна ознака умов тендерної документації, за якою їх можна віднести до дискримінаційних – це негативні наслідки, зумовлені такими умовами, якими є обмеження конкуренції та дискримінації учасників. Тобто, замовник встановлює такі вимоги до учасників торгів або до предмета закупівлі, які є надмірними або занадто деталізованими порівняно з вимогами, які звичайно висуваються та вживаються об’єктивно необхідними для успішного виконання договору про закупівлю. Шляхом включення до тендерної документації дискримінаційних умов Замовник необґрунтовано звужує коло потенційних учасників закупівель, перешкоджаючи певним постачальникам (виконавцям, підрядникам), які спроможні виконати умови договору, брати участь у конкурсі.
Наявність вищенаведеної дискримінаційної умови не дає можливість Скаржнику, як безпосередньому виробнику предмету закупівлі, належним чином взяти участь у такій закупівлі, за умови повної відповідності його документів щодо спроможності поставки товару, який є предметом закупівлі та в частині підтвердження його якості.
Скаржник просить видалити вимоги Додатку 4 ТД Замовника відповідно пунктів 5,9,10,11 та внести зазначені зміни до п. 1,6, виклавши їх у наступній редакції:
П.1. Копії (скан-копії оригіналів) документів, що засвідчують якість та безпеку запропонованої продукції, наявність яких передбачена чинним законодавством, а саме: декларація виробника; копії протоколів випробувань харчової продукції, видані відповідною акредитованою лабораторією, експертних висновків та протоколів (експертних висновків) досліджень на ГМО, досліджень на вміст немолочних жирів (число Рейхерта-Мейсля) виданих не раніше грудня 2022 року.
П.6. Сертифікат на систему управління безпечністю харчових продуктів, що відповідає вимогам ДСТУ ISO 22000:2019 «Система управління безпечністю харчових продуктів. Вимоги до будь-яких організацій в харчовому ланцюгу» (ISO 22000:2018, ITD).
У разі ігнорування викладеної вимоги, змушені будемо звернутись до АМКУ.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
13.12.2023 11:20
Вирішення:
Ваша вимога з приводу на Вашу думку дискримінаційних умов в тендерній документації розглянута, про що повідомляємо наступне:
1. З приводу надання Копії (скан-копії оригіналів) документів, що засвідчують якість та безпеку запропонованої продукції, наявність яких передбачена чинним законодавством, а саме: декларація виробника; копії протоколів випробувань харчової продукції, видані відповідною акредитованою лабораторією, експертних висновків та протоколів (експертних висновків) досліджень на ГМО, досліджень на вміст немолочних жирів (число Рейхерта-Мейсля) виданих не раніше жовтня 2023 року.
Роз’яснюємо, що в зв’язку з тим, що товари за предметом закупівлі закуповуються для харчування дітей тому якість є основним критерієм для забезпечення їх здорового харчування, а для підтвердження якісних показників необхідно надати найбільш актуальні результати досліджень, тому Замовником встановлено розумний період для отримання таких досліджень. Однак, з метою задоволення Вашої вимоги в цій частині будуть внесені відповідні зміни щодо видання таких документів не раніше серпня 2023 року виключно виробнику запропонованого товару і вважаємо, що вказане трактування є розумним та будь-який учасник зможе вільно взяти учать у закупівлі. Крім того, зауважуємо, що будь-які перепони для отримання вказаних результатів досліджень відсутні і Ви належним чином не довели та не спростували не можливість отримати таких результатів досліджень у акредитованій організації у встановлені строки.
2. З приводу надання Акту Держпродспоживслужби, складений не раніше листопада 2023 року за результатами проведення планового (позапланового) заходу державного контролю (інспектування) стосовно дотримання операторами ринку (Учасником - виробником) вимог законодавства про харчові продукти, згідно Наказу Мінекономіки від 21.01.2022 № 143-22 без виявлених порушень. У випадку якщо Учасник не є виробником, Учасник надає зазначений документ від безпосереднього виробника запропонованого товару.
Як Вами зазначається у вимозі такі Акти під час воєнного стану оформляються згідно заявок оператора ринку харчових продуктів, а у довоєнний час один раз на рік. Тобто Ви підтверджуєте те, що за запитом оператора ринку інспектування може бути проведено та видано відповідний Акт встановленої форми. Як зазначалося вище товар, який є предметом закупівлі, буде використовуватись для харчування дітей, а під час інспектування оператора ринку (виробника товару) підтверджується дотримання ним гігієнічних вимог під час виробництва та переробки харчових продуктів. Таким чином, в цій частині Вашої вимоги її буде задоволено частково, а саме збільшено строки видання такого Акту не раніше другого півріччя 2023 року. Крім того, будь-які перепони для отримання Акту відсутні і потенційний Учасник не довів та не спростував не можливість його отримання у встановлені строки.
3. З приводу надання Сертифікату на систему управління безпечністю харчових продуктів стосовно виробництва, переробки, зберігання, складування, транспортування та реалізації (оптової, роздрібної) молока, масла, сиру, молочних продуктів, спредів та морозива, що відповідає вимогам ДСТУ ISO 22000:2019 «Система управління безпечністю харчових продуктів. Вимоги до будь-яких організацій в харчовому ланцюгу» (ISO 22000:2018, ITD), який підтверджує впровадження, застосування та постійну дію на підприємстві Виробника процедур, заснованих на принципах системи аналізу небезпечних факторів та контролю у критичних точках стосовно предмета закупівлі з відповідним кодом категорії харчового ланцюга: С (виробництво харчових продуктів), який виданий Виробнику. запропонованого товару Органом з сертифікації, діяльність якого відповідає ДСТУ ISO/IEC 17021-1:2017 (з наданням підтверджуючих документів) та чинний протягом усього строку поставки товару.
Ваша вимога в цій частині задоволена та її буде викладено у наступній редакції «Сертифікат на систему управління безпечністю харчових продуктів, що відповідає вимогам ДСТУ ISO 22000:2019 «Система управління безпечністю харчових продуктів. Вимоги до будь-яких організацій в харчовому ланцюгу» (ISO 22000:2018, ITD) який підтверджує впровадження, застосування та постійну дію на підприємстві Виробника процедур, заснованих на принципах системи аналізу небезпечних факторів та контролю у критичних точках стосовно предмета закупівлі з відповідним кодом категорії харчового ланцюга: С (виробництво харчових продуктів), який виданий Виробнику. запропонованого товару Органом з сертифікації, діяльність якого відповідає ДСТУ ISO/IEC 17021-1:2017 (з наданням підтверджуючих документів) та чинний протягом усього строку поставки товару.»
3. З приводу не зрозумілості з Вашого боку щодо надання копії діючого сертифікату ISO 37001:2018 (ISO 37001:2016, IDT), що засвідчує використання Виробником запропонованого товару системи управління щодо протидії корупції, який чинний протягом усього строку поставки товару повідоляємо наступне.
Замовник завжди орієнтується на дотримання вимог чинного законодавства України під час здійснення публічних закупівель, однак завжди повинен орієнтуватись на сьогоденні реалії, тому з метою підтвердження того, що виробником запропонованого Товару вживаються заходи щодо протидії корупційним проявам будуть внесені відповідні корективи з метою розширення кола учасників, а саме шляхом надання Учасниками діючого сертифікату ISO 37001 щодо впровадження системи управління щодо протидії корупції. Крім того, будь-які перепони для отримання відповідного сертифікату відсутні і потенційний Учасник належним чином не довів та не спростував не можливість отримати такий сертифікат у відповідній організації.
4. З приводу не зрозумілості з Вашого боку щодо надання копії діючого сертифікату ДСТУ ISO/ІЕС 27001:2023 (ISO/ІЕС 27001:2022;IDT) “Інформаційна безпека, кібербезпека та захист конфіденційності. Системи керування інформаційною безпекою. Вимоги» повідомляємо наступне
Замовник завжди орієнтується на дотримання вимог чинного законодавства України під час здійснення публічних закупівель, однак 24 лютого 2022 року в зв’язку із військовою агресією російської федерації на території України відповідно до Указу Президента України № 64 «Про введення воєнного стану в Україні» (із змінами і доповненнями) було введено воєнний стан тому нами як Замовниками бюджетної сфери - специфічного напрямку роботи необхідно бути переконаними, що будь – яка інформація буде передаватись безпечними каналами зв’язку. Тому з метою підтвердження досягнення контролю за безпекою та контролю доступу до даних, конфіденційності, доступності і цінності інформації - будуть внесені відповідні корективи з метою розширення кола учасників, а саме шляхом надання Учасниками діючого сертифікату ISO 27001 щодо використання системи захисту управління інформаційною безпекою. Крім того, будь-які перепони для отримання відповідного сертифікату відсутні і потенційний Учасник належним чином не довів та не спростував не можливість отримати такий сертифікат у строки.
5. З приводу не зрозумілості з Вашого боку щодо надання діючого сертифікату ДСТУ ISO 28000:2008 (ISO 28000:2007 IDT), що підтверджує використання системи управління безпекою ланцюга постачання,повідомляємо насупне.
Замовник завжди орієнтується на дотримання вимог чинного законодавства України під час здійснення публічних закупівель, однак завжди повинен орієнтуватись на сьогоденні реалії, тому з метою підтвердження контролю за безпечністю і якістю предмету закупівлі від поставки сировини до доставки його кінцевому споживачу – в даній ситуації призначеного для харчування дітей буде розширено коло учасників шляхом внесення відповідних коректив до даної вимоги щодо надання Учасниками діючого сертифікату ISO 28000. Крім того, будь-які перепони для отримання відповідного сертифікату відсутні і потенційний Учасник належним чином не довів та не спростував не можливість отримати такий сертифіка
Враховуючи викладене Ваша вимога не є достатньо обґрунтованою та документально підтвердженою тому підлягає частковому задоволенню про, що будуть внесені відповідні зміни до тендерної документації. Також хочемо наголосити, що ISO – це міжнародна організація зі стандартизації, метою якої є ратифікація розроблених стандартів. Питання сертифікації ISO у публічних закупівлях передбачається у частині 5 статті 23 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), замовник може вимагати від учасників, у тому числі, і сертифікати, які підтверджують відповідність предмета закупівлі іншим характеристикам, установленим у тендерній документації. Тобто, Закон: 1. передбачає, що замовник може вимагати від учасників сертифікати; 2. не забороняє вимагати саме сертифікати ISO. Відповідно до частини 3 ст. 22 ЗУ «Про публічні закупівлі», тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Звертаємо вашу увагу, що Замовник має на меті співпрацювати з добросовісними Учасниками, які керуються у своїй діяльності стандартами, в тому числі, які спрямовані на посилення поточного контролю, сприяє зниженню різних ризиків тощо; норм та настанов з інформаційної безпеки, заходів по боротьбі з корупцією та вдосконаленню процесів управління безпекою постачання. В Україні існує значна кількість підприємств, які здійснюють сертифікацію осіб. Тому будь-який учасник, за наявності бажання, має можливість здійснити сертифікацію власних процесів організації системи.
Статус вимоги:
Задоволено