-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Електрична енергія
Завершена
457 600.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 288.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 2 288.00 UAH
Період оскарження:
08.12.2023 16:52 - 13.12.2023 00:00
Вимога
Вирішена
надання Довідки про створення Учасником на території Сумської області Центру обслуговування споживачів
Номер:
393f5041560f4003800de0716d3e0fd8
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-12-08-019037-a.c1
Назва:
надання Довідки про створення Учасником на території Сумської області Центру обслуговування споживачів
Вимога:
Шановний Замовнику!
Тендерною документацією передбачено надання Довідки про створення Учасником на території Сумської області Центру обслуговування споживачів.
За таких умов, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть лише ті суб'єкти господарювання, які мають в наявності центр обслуговування споживачів або власний структурний підрозділ на території певної області або посадову особу, з робочим місцем на території певної області, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб'єктів господарювання. (З рішення Постійно діючої адміністративної колегії АМКУ з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 22165-р/пк-пз від 30.11.2020 р., UA-2020-11-06-010330-c)
Відповідно до діючого законодавства постачальники не зобов'язані мати свої центри обслуговування споживачів, структурні підрозділи по окремих областях України. Електропостачальники отримують відповідну ліцензію, згідно якої мають право здійснювати господарську діяльність по всій території України. Жодними чинними нормативно-правовими актами не встановлено обов'язок постачальника створювати центри обслуговування споживачів, структурні підрозділів у всіх чи в окремих регіонах, як це вимагається тендерною документацією.
Щодо здійснення комунікації між сторонами, надання інформації, рахунків тощо впродовж виконання договірних правовідносин, то відповідно до п.п.2 п.3.2.4, п.4.14,п.п. 14, 15 п. 5.2.2, п. 9.1.3, 9.2.1, 9.6.3 Правил роздрібного ринку електричної енергії (ПРРЕЕ), затверджених Постановою НКРЕКП від 14.03.2018 р. № 312, передбачений персональний електронний кабінет на офіційному веб-сайті постачальника, а також інші дистанційні засоби обміну інформацією.
Наприклад, п.4.14 ПРРЕ визначено, що Платіжні документи (рахунки) на оплату надаються споживачам у відповідних структурних підрозділах електропостачальника, через персональну сторінку споживача на вебсайті електропостачальника або електронною поштою, факсимільним зв'язком, поштовим зв'язком, кур'єром чи іншими способами з використанням інформаційних технологій у системі електронного документообігу у порядку, передбаченому договором про постачання електричної енергії споживачу.
Зазначена вимога тендерної документації порушує принципи здійснення публічних закупівель, передбачені ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», зокрема, недискримінацію учасників та рівне ставлення до них.
Відповідно до п. 4 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Висновок про наявність дискримінаційних умов в тендерній документації у випадку вимоги наявності центра обслуговування споживачів або власного структурного підрозділу в певному регіоні підтверджується, зокрема, наступними рішеннями Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель:
- № 22165-р/пк-пз від 30.11.2020 р., UA-2020-11-06-010330-c;
- № 9665-р/пк-пз від 18.05.2020 р., UA-2020-04-08-000945-b;
- № 6773-р/пк-пз від 28.05.2019 р., UA-2019-05-02-000456-a;
- № 4897-р/пк-пз від 22.04.2019 р., UA-2019-03-27-000358-a;
- № 11881-р/пк-пз від 01.08.2023 р., UA-2023-07-10-010043-a тощо.
На підставі вищезазначеного, вимагаємо вилучити з тендерної документації дискримінаційні вимоги про наявність центру обслуговування споживачів або власного структурного підрозділу на території певного регіону.
В іншому випадку ми будемо вимушені звернутись із скаргою до Комісії АМКУ з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель для захисту своїх прав.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
10.12.2023 02:30
Вирішення:
Добрий день!
З метою усунення порушень законодавства у сфері публічних закупівель, зазначених у Вашій вимозі від 10.12.2023:
1. Виключено п. 15 Додатку 3 Тендерної документації.
2. Виключено п. 15.1. Додатку 3 Тендерної документації.
Статус вимоги:
Задоволено