-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 1
09130000-9 – нафта і дистиляти (бензин А-92, бензин А-95, дизельне паливо та нафтовий газ скраплений (талони))
Завершена
3 840 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 19 200.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 19 200.00 UAH
Період оскарження:
08.12.2023 15:22 - 13.12.2023 00:00
Вимога
Відхилено
ПОРУШЕННЯ ЗАКОНОДАВСТВА
Номер:
b81e7671777b4f38883fc2fe0cceb660
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-12-08-016171-a.a1
Назва:
ПОРУШЕННЯ ЗАКОНОДАВСТВА
Вимога:
Замовником, який проводить закупівлю (далі - Замовник) – КОМУНАЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО «ТЕПЛОЕНЕРГО» ЛОЗІВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ оприлюднено закупівлю за ідентифікатором UA-2023-12-08-016171-a, за предметом Бензин А-92, бензин А-95, дизельне паливо та нафтовий газ скраплений (талони) (код ДК 021:2015 - 09130000-9 «Нафта і дистиляти»).
Вивчивши умови тендерної документації встановлено, що вони суперечать законодавству з питань публічних закупівель, зокрема Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Особливостям здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (Далі - Особливості), зокрема:
1. Відповідно до п. 1 Розділу 3 «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації:
«Тендерна пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям (у разі їх (його) встановлення, наявність/відсутність підстав, установлених у пункті 47 Особливостей і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації:
− інформація та документи, які підтверджують відповідність технічним, якісним та кількісним характеристикам предмета закупівлі встановленим замовником згідно з Додатком №2 до тендерної документації;.»
Відповідно до Додатку № 2 до тендерної документації:
«Наявність зразків талонів обов’язкова на яких повинно бути захисний та секретний код. Ціна на товар, що є предметом закупівлі, повинна враховувати усі податки та збори, що сплачуються або мають бути сплачені стосовно запропонованого товару з урахуванням страхування, навантажувально-розвантажувальних робіт, сплати митних тарифів та усіх інших витрат.»
Умова тендерної документації щодо наявності на талонах, по яким Замовник планує здійснювати заправку автомобілів на АЗС учасників, захисного та секретного коду носить обмежувальний характер, оскільки такі реквізити не встановлені, як обов’язкові на законодавчому рівні.
Відповідно до Інструкції про порядок приймання, транспортування, зберігання, відпуску та обліку нафти і нафтопродуктів на підприємствах і організаціях України (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0805-08#Text) , Талон - спеціальний талон, придбаний за умовами та відпускною ціною обумовленого номіналу, що підтверджує право його власника на отримання на АЗС фіксованої кількості нафтопродукту певного найменування і марки, які позначені на ньому.
10.3.3.1 Форму, зміст та ступінь захисту бланків талонів установлює емітент талона. При цьому необхідними елементами змісту талона є його серійний та порядковий номери.
Замовник обмежує в праві на участь тих учасників, які здійснюють продаж талонів, які не містять захисний та секретний код.
Форму, зміст та ступінь захисту бланків талонів установлює емітент талона. При цьому необхідними елементами змісту талона є його серійний та порядковий номери.
Не зрозумілим та дискримінаційним є факт того, що Замовник вимагає від учасників наявність на талоні «секретного коду» та «захисного коду», оскільки не всі емітенти талонів зазначають на них «секретні коди».
Як зазначено в Інструкції про порядок приймання, транспортування, зберігання, відпуску та обліку нафти і нафтопродуктів на підприємствах і організаціях України – обов’язковим елементом змісту талона є лише його серійний номер та порядковий номер.
2. Відповідно до п. 1 Розділу 3 «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації:
«Тендерна пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям (у разі їх (його) встановлення, наявність/відсутність підстав, установлених у пункті 47 Особливостей і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації:
− інформація та документи, які підтверджують відповідність технічним, якісним та кількісним характеристикам предмета закупівлі встановленим замовником згідно з Додатком №2 до тендерної документації;.»
Відповідно до Додатку № 2 до тендерної документації:
«Якщо Учасник не є емітентом талонів що пропонуються Замовнику, Учасник повинен надати гарантійний лист від емітента талонів, адресований Замовнику( який містить ідентифікатор закупівлі, номер та дату договору на поставку емітентом талонів про можливість безумовного, цілодобового та безперебійного отоварення запропонованих Учасником талонів протягом всього періоду їх дії. Копію договору від емітента талонів. Якщо Учасник є емітентом талонів, що пропонуються Замовнику, Учасник повинен надати Довідку в довільній формі зі зразком талонів.»
Замовник вимагає від учасника надання листа від емітенту талонів на ім’я Замовника.
Така умова носить дискримінаційний характер, оскільки у разі, якщо учансик не має власних емітованих талонів, а планує запропонувати Замовнику здійснювати заправку автотранспорту через мережі АЗС, які не належить учаснику на праві власності або користування – його права порушені.
Замовник вимагає, що змістом листа має бути передбачено номер оголошення даної закупівлі та найменування Замовника закупівлі. Повідомляємо, що партнер учасника не несе зобов’язання перед Замовником. Він несе зобов’язання перед нами за укладеним між нами договором, що описано вище. Умовами такого договору дозволений перепродаж талонів контрагентам Скаржника.
З огляду на це, партнер Скаржника не може гарантувати Замовнику виконання своїх зобов’язань перед Замовником, оскільки не має на пряму перед ним таких зобов’язань
3. Замовником визначено предмет закупівлі «Предмет закупівлі: код за ДК 021:2015 - 09130000-9 – нафта і дистиляти (бензин А-92, бензин А-95, дизельне паливо та нафтовий газ скраплений (талони)).»
Відповідно до пункту 22 частини першої статті 1 Закону України «Про публічні закупівлі» - предмет закупівлі - товари, роботи чи послуги, що закуповуються замовником у межах єдиної процедури закупівлі або в межах проведення спрощеної закупівлі, щодо яких учасникам дозволяється подавати тендерні пропозиції/пропозиції або пропозиції на переговорах (у разі застосування переговорної процедури закупівлі). Предмет закупівлі визначається замовником у порядку, встановленому Уповноваженим органом, із застосуванням Єдиного закупівельного словника, затвердженого у встановленому законодавством порядку;
У разі закупівлі товарів (окрім будівель та споруд і медикаментів), предмет закупівлі визначається за четвертим знаком класифікатора ДК 021:2015
Відповідно до Єдиного закупівельного словника ДК 021:2015:
CPV складається з основного словника і додаткового словника.
Основний словник базується на системі кодів, що мають ієрархічну структуру і
складаються з дев’яти цифр; групи цифр, у свою чергу, відповідають найменуванню,
що описує товари, роботи і послуги, які становлять предмет контракту.
Код складається з 8 цифр, що згруповані таким чином:
перші дві цифри визначають розділ (XX000000-Y);
перші три цифри визначають групу (XXX00000-Y);
перші чотири цифри визначають клас (XXXX0000-Y);
перші п’ять цифр визначають категорію (XXXXX000-Y).
Останні три цифри коду дають більший ступінь деталізації в межах кожної
категорії.
Дев’ята цифра — контрольна.
Додатковий словник містить більш детальний опис предмету контракту. Він
базується на системі абетково-цифрових кодів, яким відповідає формулювання, що
може деталізувати характер чи призначення товарів.
Абетково-цифровий код складається з трьох рівнів:
перший рівень складає літера, що позначає секцію;
другий рівень складає літера, що позначає групу;
третій рівень складають три цифри, що позначають підрозділ.
Остання цифра — контрольна.
Газове паливо має наступний Код CPV: 09120000-6
Бензин автомобільний має наступний Код CPV: 09132000-3
Дизельне паливо має наступний Код CPV: 09134200-9
Замовником визначено предмет закупівлі 09130000-9 , що не відповідає умові законодавства про визначення предмета закупівлі за четвертим знаком класифікатора ДК 021:2015.
Тобто, Замовник мав здійснити поділ закупівлі на лоти та здійснювати закупівлю Газу за іншим предметом закупівлі, який відповідає четвертому знаку класифікатора ДК 021:2015, зокрема 09120000-6 – Газове паливо.
Таким чином, тендерна документація в частині визначення предмету закупівлі, складена Замовником з порушеннями вимог пункту 22 частини 1 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі».
З огляду на зазначене – вимагаємо вилучити умови документації, які складені із порушенням законодавства.
Пов'язані документи:
Учасник
- ВИМОГА ТЕПЛОЕНЕРГО ЛОЗОВА.pdf 12.12.2023 18:54
- ПРОТОКОЛ ПО ВИМОЗІ.doc 15.12.2023 15:27
- ВІДПОВІДЬ ПО ВИМОЗІ.docx 15.12.2023 15:27
Дата подачі:
12.12.2023 18:54
Вирішення:
Уповноважена особа КП "Теплоенерго" Лозівської міської ради Харківської області" (надалі Замовник) щодо вимоги при закупівлі: “Код ДК 021:2015: 09130000-9 – нафта і дистиляти (Бензин А-92, бензин А-95, дизельне паливо та нафтовий газ скраплений (талони))” (ідентифікатор закупівлі: UA-2023-12-08-016171-a) повідомляє наступне: відповідно до норм Закону України “Про публічні закупівлі” від 25.12.2015 року №922-VIІІ (надалі - Закон) та особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених Постановою Кабінету Міністрів України №1178 від 12 жовтня 2022 року (надалі - Особливості) тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням Особливостей та повинна містити: інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). Також тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Тендерна документація, затверджена рішенням уповноваженої особи Замовника містить інформацію про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, зазначену у Додатку 2, а саме:
Предмет закупівлі: код за ДК 021:2015 - 09130000-9 – нафта і дистиляти (бензин А-92, бензин А-95, дизельне паливо та нафтовий газ скраплений (талони)).
Строк поставки товарів: з 01 січня 2024 року до 31.12.2024 року (включно).
Відпуск бензину А-92, бензину А-95, дизельного палива та нафтового газу скрапленого здійснюється цілодобово на всіх АЗС, запропонованих учасником. На кожну партію палива видаються талони номіналом 10 літрів (20 літрів), за якими буде безпосередньо здійснюватися заправка автотранспорту замовника.
Талани повинні мати термін дії не менше одного року з дня отримання та діяти на всіх АЗС Учасника. Номінал талонів може бути скоригований у залежності від наявних потреб Замовника, за його погодженням, у межах кількості предмету закупівлі.
Наявність зразків талонів обов’язкова на яких повинно бути захисний та секретний код. Ціна на товар, що є предметом закупівлі, повинна враховувати усі податки та збори, що сплачуються або мають бути сплачені стосовно запропонованого товару з урахуванням страхування, навантажувально-розвантажувальних робіт, сплати митних тарифів та усіх інших витрат.
Розташування діючих автозаправних станцій (далі – АЗС) учасника або партнерських для отримання замовником бензину А-92, бензину А-95, дизельного палива: в м. Лозова не менше двох, в м. Харків не менше двох, наявність діючих АЗС учасника або партнерських на трасі Лозова – Харків.
Для отримання замовником нафтового газу скрапленого в м. Лозова не менше однієї.
Учасник у складі тендерної пропозиції повинен надати довідку, складену в довільній формі щодо діючих АЗС учасника або партнерських, розташованих в м. Лозова, м. Харків, на трасі Лозова – Мерефа – Харків, на яких буде здійснюватись заправка автотранспорту замовника, із зазначенням адрес АЗС та підстав користування АЗС: власна(-і) або орендована(-і) АЗС чи АЗС партнера(-ів) мережі АЗС (вказати назву партнера мережі АЗС).
Учасник повинен дотримуватись норм чинного законодавства України, щодо підвищення якості й безпечності нафтопродуктів, які реалізуються через мережу АЗС: забороняється продаж нафтопродуктів, які не відповідають обов’язковим вимогам щодо їх якості та безпечності.
Бензин А-92, бензин А-95, дизельне паливо, нафтовий газ скраплений повинні відповідати діючим стандартам ДСТУ.
Найближча автозаправна станція не повинна бути розташована далі десяти кілометрів від місця паркування автотранспорту (Харківська область, м. Лозова, вул. Григорія Сковороди, 23 та знаходитись на маршрутах його руху.
Постійна наявність палива на АЗС учасника або партнерських.
Паливо, що є предметом закупівлі, повинно бути таким, що не має негативного впливу на навколишнє середовище, тобто учасник гарантує, що технічні і якісні характеристики палива відповідають встановленим законодавством нормам.
На підтвердження відповідності технічним вимогам учасник надає документи, чинні на момент розкриття тендерних пропозицій:
1. Сертифікат відповідності Технічному регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив та ДСТУ 7687:2015 «Бензини автомобільні Євро. Технічні умови» на бензин (далі – паливо)/або паспорт якості із зазначенням технічних характеристик пропонованого палива/або декларація учасника про відповідність палива Технічному регламенту та ДСТУ 7687:2015.
2. Оригінал або завірена належним чином копія договору між лабораторією контролю якості пального та запропонованими АЗС учасника.
3. Якщо Учасник не є емітентом талонів що пропонуються Замовнику, Учасник повинен надати гарантійний лист від емітента талонів, адресований Замовнику( який містить ідентифікатор закупівлі, номер та дату договору на поставку емітентом талонів про можливість безумовного, цілодобового та безперебійного отоварення запропонованих Учасником талонів протягом всього періоду їх дії. Копію договору від емітента талонів. Якщо Учасник є емітентом талонів, що пропонуються Замовнику, Учасник повинен надати Довідку в довільній формі зі зразком талонів.
4. Гарантійний лист щодо здійснення дозаправки по чеку на АЗС Учасника протягом тижня у випадку невикористання номіналу талону в повному обсязі.
З урахуванням принципів здійснення публічних закупівель: добросовісна конкуренція серед учасників, максимальна економія, ефективність та пропорційність, з метою запобігання закупівлі фальсифікатів та отримання гарантій на своєчасне постачання товару у кількості, якості та зі строками - перелік документів, які Замовник вимагає надати від Учасників для підтвердження технічних та якісних характеристик предмета закупівлі спрямовані на те, щоб отримати за даною закупівлею якісний товар з максимальною економією. Підстави для внесення змін до тендерної документації відсутні в цій частині.
Замовником оголошено відкриті торги та визначено предмет закупівлі: “Код ДК 021:2015: 09130000-9 – нафта і дистиляти (Бензин А-92, бензин А-95, дизельне паливо та нафтовий газ скраплений (талони))” (ідентифікатор закупівлі: UA-2023-12-08-016171-a) відповідно до норм Наказу МІНІСТЕРСТВО РОЗВИТКУ ЕКОНОМІКИ, ТОРГІВЛІ ТА СІЛЬСЬКОГО ГОСПОДАРСТВА УКРАЇНИ 15.04.2020 №708 “Про затвердження Порядку визначення предмета закупівлі” (надалі – Порядок), а саме: предмет закупівлі товарів і послуг визначається замовником згідно з пунктами 21 і 34 частини першої статті 1 Закону та за показником четвертої цифри Єдиного закупівельного словника.
Четверта цифра Єдиного закупівельного словника для даного предмету закупівлі: 09130000-9 — Нафта і дистиляти.
Номенклатурні знаки для даного предмету закупівлі:
09132000-3 – Бензин;
09134200-9 - Дизельне паливо;
09133000-0 - Нафтовий газ скраплений, які входять до четвертого знаку Єдиного закупівельного словника 09130000-9 — Нафта і дистиляти, а відповідно є єдиним предметом даної закупівлі.
На підставі зазначеного вище, тендерна документація, затверджена рішенням уповноваженої Замовника не містить дискримінаційних вимог до учасників та предмет Закупівлі визначено у відповідності до вимог Закону, Особливостей та Порядку. Підстави для внесення змін до тендерної документації та до предмету закупівлі - відсутні.
Статус вимоги:
Відхилено