-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Деревина хвойних порід
Завершена
7 742 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 38 710.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 38 710.00 UAH
Період оскарження:
08.12.2023 14:45 - 17.12.2023 00:00
Вимога
Є відповідь
Оскарження кваліфікації
Номер:
6633a4d5664f49a1980da666b8c41f4e
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-12-08-014232-a.b1
Назва:
Оскарження кваліфікації
Вимога:
ВИМОГА
21.12.2023 на електронному майданчику PROZORRO здійснився аукціон на закупівлю Деревина за кодом CPV за ДК 021:2015 – 03410000-7 (деревина хвойних порід за кодом CPV за ДК 021:2015 – 03411000-4). Замовник закупівлі – Державне підприємство «Мирноградвугілля», ЄДРПОУ: 32087941, 85323, Україна, Донецька область, Мирноград, вул. Соборна, буд. 1, ідентифікатор закупівлі на PROZORRO: UA-2023-12-08-014232-a. Документація щодо проведення закупівлі через електронну систему закупівель затверджена протокольним рішенням уповноваженої особи Замовника від 08 грудня 2023року №1.
Участь в аукціоні взяли три учасники: ФІЗИЧНА ОСОБА-ПІДПРИЄМЕЦЬ Маркевич В.М., ФІЗИЧНА ОСОБА-ПІДПРИЄМЕЦЬ СУХЕНКО ІГОР ІВАНОВИЧ, ФІЗИЧНА ОСОБА-ПІДПРИЄМЕЦЬ АГЕЄВ ДМИТРО ВІКТОРОВИЧ.
За результатами аукціону найнижчу ціну надав учасник ФІЗИЧНА ОСОБА-ПІДПРИЄМЕЦЬ Маркевич В.М. із пропозицією – 6 190 000,00 грн з ПДВ.
Під час розгляду Замовником тендерної пропозиції учасника ФОП Маркевич В.М. виявлено невідповідності в документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції, а саме: - у складі тендерної пропозиції відсутні зразки документів, що будуть надаватись з продукцією та підтверджуватимуть її приналежність і якість (сертифікат/паспорт якості), у випадку якщо виробником є (являється) виробник - нерезидент, Учасник закупівлі повинен надати документи які підтверджують якість Товару відповідно до вимог законодавства країни виробника – нерезидента. Відповідно до вимоги тендерної документації п.2.9 Додаток 2.
Учасником ФОП Маркевич В.М. було викладено документи на усунення виявлених невідповідностей:
Зразок Паспорта якості.
Зразки сертифікатів якості.
За результатами оцінки тендерної пропозиції та документів, наданих на усунення невідповідностей, Замовником було визначено переможцем ФОП Маркевич В.М. (протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 28.12.2023 №3).
Уважно вивчивши Протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 28.12.2023 №3 та документів учасника ФОП Маркевич В.М. вкладених до тендерної пропозиції і вкладених до пропозиції на «Кваліфікації», ФІЗИЧНА ОСОБА-ПІДПРИЄМЕЦЬ АГЕЄВ ДМИТРО ВІКТОРОВИЧ хоче зазначити наступне:
По-перше, Учасником ФОП Маркевич В.М. 27.12.2023 об 10:55:20 на усунення невідповідностей було викладено «Зразок Паспорта якості» виданий 17.02.2023 №131 Філією «Золотоніське лісове господарство» ДП «Ліси України» Фізичній особі-підприємцю Білану О.М., який є виробником зазначеної в Паспорті продукції, але Учасником не надано підтверджуючих документів (інформація про представництво, договір постачання тощо), на підставі яких ця продукція буде постачатися.
Випадково, аналогічний документ «Зразок Паспорта якості» виданий 17.02.2023 №131 Філією «Золотоніське лісове господарство» ДП «Ліси України» Фізичній особі-підприємцю Білану О.М. було викладено з нашого боку разом із нашою тендерною пропозицією, тобто раніше.
Таким чином, надана учасником ФОП Маркевич В.М. інформація щодо усунення невідповідностей є такою, що підпадає під дію підпункту 1) пункту 3.1 розділу V. Оцінка тендерної пропозиції Тендерної документації: «учасник зазначив у тендерній пропозиції недостовірну інформацію, що є суттєвою для визначення результатів відкритих торгів, яку замовником виявлено згідно з абзацом першим пункту 42 цих особливостей».
По-друге, підпунктом 4 пункту 1 розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» передбачено, що тендерна пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх установлення замовником), та завантаження файлів в сканованому вигляді в форматі PDF або JPEG - кожний документ окремим файлом з:
4. Документами, що підтверджують повноваження посадової особи або представника учасника процедури закупівлі щодо підпису документів тендерної пропозиції (виписка з протоколу засновників ,або наказ про призначення, або довіреність, або доручення або інший документ, що підтверджує повноваження посадової особи учасника на підписання документів).
Натомість учасником не було надано будь-якого документу про представника учасника процедури закупівлі щодо підпису ним документів тендерної пропозиції.
По-третє, пунктом 1.1 Додатку 2 «ПЕРЕЛІК ДОКУМЕНТІВ, ЯКІ ПІДТВЕРДЖУЮТЬ: ВІДПОВІДНІСТЬ УЧАСНИКА КВАЛІФІКАЦІЙНИМ КРИТЕРІЯМ ЗГІДНО СТ.16 ЗАКОНУ; ВІДСУТНІСТЬ ПІДСТАВ, ВИЗНАЧЕНИХ СТАТТЕЮ 17 ЗАКОНУ УКРАЇНИ «ПРО ПУБЛІЧНІ ЗАКУПІВЛІ»; ВІДПОВІДНІСТЬ ІНШИМ ВИМОГАМ ЗАМОВНИКА» визначено:
1.1.Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічних договорів (додаток 5) з додаванням до неї відповідних договорів з додатками у разі наявності та документів, які підтверджують їх виконання (акти приймання-передачі товару та/або видаткові накладні).
Учасником ФОП Маркевич В.М. надана «Довідка про виконання аналогічних договорів» від 19.12.2023 №141, яка містить інформацію про такі виконані договори:
1 Договір від 27.01.2023 №17 з КНП Овідіопольської селищної ради «Овідіопольська лікарня», ЄДРПОУ 01998845, предметом договору є «Дрова паливні твердих порід (0341000-7 «Деревина»)».
2 Договір від 29.11.2022 № 55 з Ананьївською міською радою, ЄДРПОУ 04056807, предметом договору є «ДК 021:2015, код 03410000-7 – Деревина (Деревина непромислового використання)».
3 Договір від 27.10.2022 №76 з Вигодянською сільською радою Одеського району Одеської області, ЄДРПОУ 04377701, предметом договору є «Дрова паливні (дрова колоті твердих порід), код ДК 021:2015:0340000-7 Деревина».
4 Договір від 11.05.2023 №60 з Відділом освіти Куяльницької сільської ради Подільського району Одеської області, ЄДРПОУ 41839175, предметом договору є «Деревина дров’яна непромислового використання твердолистяних порід».
5 Договір від 31.08.2023 №3108/23 з ДУ «Держгідрографія», ЄДРПОУ 25948214, предметом договору є «Деревина непромислового використання».
Хочемо зауважити, що Тендерною документацією визначено предмет закупівлі – «Деревина за кодом CPV за ДК 021:2015 – 03410000-7 (ДЕРЕВИНА ХВОЙНИХ ПОРІД ЗА КОДОМ CPV ЗА ДК 021:2015 – 03411000-4)».
Також, звертаємо увагу, що додатком 3 до Тендерної документації зазначена наступна інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі:
№
з/п Найменування обладнання Од. вим. Кількість
1 Рудстійка хвойних порід Ø10-14 мм L 2-4 м м3 200
2 Рудстійка хвойних порід Ø16-22 мм L 2-4 м м3 1800
Тобто, аналогічним має бути договір на постачання рудничної стійки хвойних порід Ø10-14 мм L 2-4 м та Ø16-22 мм L 2-4 м, не «деревина непромислового використання», «дрова колоті твердих порід», «дрова паливні (дрова колоті твердих порід)» тощо.
Таким чином «Довідка про виконання аналогічних договорів» від 19.12.2023 №141, надана учасником ФОП Маркевич В.М. до тендерної пропозиції є такою, що не відповідає умовам пункту 1.1 Додатку 2 Тендерної документації.
З урахуванням наведеної вище інформації та, керуючись практиками оскарження закупівель АМКУ, у Системах DOZORO та PROZORO, дотримуючись принципів здійснення закупівель та недискримінації учасників відповідно до чинного законодавства, ФІЗИЧНА ОСОБА-ПІДПРИЄМЕЦЬ АГЕЄВ ДМИТРО ВІКТОРОВИЧ вимагає:
1. Визнати тендерну пропозицію ФОП Маркевич В.М. такою, що не відповідає вимогам, визначеним в Тендерній документації на закупівлю «Деревина за кодом CPV за ДК 021:2015 – 03410000-7 (ДЕРЕВИНА ХВОЙНИХ ПОРІД ЗА КОДОМ CPV ЗА ДК 021:2015 – 03411000-4)».
2. Скасувати рішення Замовника про визначення ФОП Маркевич В.М. переможцем та ухвалення рішення щодо укладання з ним договору (протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 28.12.2023 №3) на підставі порушення останнім умов Тендерної документації на закупівлю «Деревина за кодом CPV за ДК 021:2015 – 03410000-7 (ДЕРЕВИНА ХВОЙНИХ ПОРІД ЗА КОДОМ CPV ЗА ДК 021:2015 – 03411000-4)» та норм Закону України «Про публічні закупівлі» щодо надання відомостей, які не відповідають вимогам Тендерної документації.
Пов'язані документи:
Учасник
- Вимога Мирноград.pdf 29.12.2023 11:44
- Відповідь.doc 04.01.2024 11:11
Дата подачі:
29.12.2023 11:45
Вирішення:
1. «Учасником ФОП Маркевич В.М. 27.12.2023 об 10:55:20 на усунення невідповідностей було викладено «Зразок Паспорта якості» виданий 17.02.2023 №131 Філією «Золотоніське лісове господарство» ДП «Ліси України» Фізичній особі-підприємцю Білану О.М., який є виробником зазначеної в Паспорті продукції, але Учасником не надано підтверджуючих документів (інформація про представництво, договір постачання тощо), на підставі яких ця продукція буде постачатися»
Згідно п.п. 2.9 п. 2 Додатку 2 до ТД, Учасник у складі своєї тендерної пропозиції повинен надати: Зразки документів, що будуть надаватись з продукцією та підтверджуватимуть її приналежність і якість (сертифікат/паспорт якості), у випадку якщо виробником є (являється) виробник - нерезидент, Учасник закупівлі повинен надати документи які підтверджують якість Товару відповідно до вимог законодавства країни виробника – нерезидента.
ФОП «Маркевич В.М.» 27.12.2023 на усунення невідповідностей були надані зразки сертифікатів якості продукції, виробником яких є ФІЛІЯ «ПОЛТАВСЬКЕ ЛІСОВЕ ГОСПОДАРСТВО» ДП «ЛІСИ УКРАЇНИ», ФІЛІЯ «ТЕТЕРІВСЬКЕ ЛІСОВЕ ГОСПОДАРСТВО» ДП «ЛІСИ УКРАЇНИ, а також паспорт якості товару, виробником якого є Філія «Золотоніський лісгосп » ДП «Ліси України».
Замовником у тендерній документації вимагалися саме зразки документів, при цьому надання підтверджуючих документів (інформація про представництво, договір постачання тощо), на підставі яких ця продукція буде постачатися Замовником не вимагалося.
Те, що ФОП «Агеєвим Д.В.» надано аналогічний документ «Зразок Паспорта якості» виданий 17.02.2023 №131 Філією «Золотоніське лісове господарство» ДП «Ліси України» підтверджує лише той факт, що виробником товару надано один і той же зразок різним покупцям (контрагентам) своєї продукції та не свідчить про те, що інформація подана учасником є недостовірною та підпадає під дію підпункту 1) пункту 3.1 розділу V. Оцінка тендерної пропозиції Тендерної документації: «учасник зазначив у тендерній пропозиції недостовірну інформацію, що є суттєвою для визначення результатів відкритих торгів, яку замовником виявлено згідно з абзацом першим пункту 42 цих особливостей».
у звʼязку з чим підстав для відхилення пропозиції ФОП «Маркевич В.М.» за цією вимогою не вбачається.
2. «Документами, що підтверджують повноваження посадової особи або представника учасника процедури закупівлі щодо підпису документів тендерної пропозиції (виписка з протоколу засновників ,або наказ про призначення, або довіреність, або доручення або інший документ, що підтверджує повноваження посадової особи учасника на підписання документів). Натомість учасником не було надано будь-якого документу про представника учасника процедури закупівлі щодо підпису ним документів тендерної пропозиції.»
Дана вимога стосується саме посадових осіб або представників учасників процедури закупівлі.
Відповідно до Розʼяснень Міністерства юстиції України від 14.01.2011 фізична особи - підприємця - це юридичний статус, який засвідчує право особи на заняття підприємницькою діяльністю, а саме: самостійною, ініціативною, систематичною, на власний ризик господарською діяльністю, що здійснюється суб'єктами господарювання (підприємцями) з метою досягнення економічних і соціальних результатів та одержання прибутку.
Статтею 128 ГКУ Громадянин визнається суб'єктом господарювання у разі здійснення ним підприємницької діяльності за умови державної реєстрації його як підприємця без статусу юридичної особи відповідно до статті 58 цього Кодексу. Громадянин-підприємець відповідає за своїми зобов'язаннями усім своїм майном, на яке відповідно до закону може бути звернено стягнення. Громадянин може здійснювати підприємницьку діяльність: безпосередньо як підприємець або через приватне підприємство, що ним створюється; із залученням або без залучення найманої праці; самостійно або спільно з іншими особами.
Громадянин-суб’єкт підприємницької діяльності може бути визнаний службовою особою (посадовою особою) лише тоді, коли такий громадянин на умовах трудового договору наймає працівників для сприяння йому у здійсненні підприємницької діяльності. За таких обставин він набуває організаційно-розпорядчих повноважень стосовно найманих працівників (право ставити перед ними певні завдання, визначати розмір заробітної плати, розпорядок робочого дня, застосовувати дисциплінарні стягнення тощо). Зазначене викладене в листі Міністерства юстиції України від 03.11.2006 № 22-48-548 «Щодо роз’яснення понять «службова особа» та «посадова особа».
Тобто за відсутності найманих працівників фізична особа підприємець не може визнаватись службовою особою.
Відповідно до змісту положень ст. 177.8 ПКУ, незалежно від обраної системи оподаткування, єдиним документом, що підтверджує державну реєстрацію фізичної особи як суб'єкта підприємницької діяльності та його повноваження є витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань.
Крім того, повноваження щодо підпису документів тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі та договору про закупівлю для учасника фізичної особи – підприємця підтверджуються: копією паспорту або іншим документом, передбаченим статтею 13 Закону України «Про Єдиний державний демографічний реєстр та документи, що підтверджують громадянство України, посвідчують особу чи її спеціальний статус» від 20.11.2012р. №5492-VI (із змінами), копією довідки про присвоєння індивідуального податкового номеру.
Натомість, діючим законодавтсвом України не передбачено надання фізичною особою-підприємцем будь-яких внутріщніх документів, таких як «виписка з протоколу засновників ,або наказ про призначення, або довіреність, або доручення або інший документ».
Згідно вимог законодавства єдиним документом, що підтверджує повноваження фізичної особи-підприємця є інформація у формі витягу чи виписки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, яку було надано учасником.
3. Щодо непідтвердження документального досвіду виконання аналогічних договорів.
Кваліфікаційний критерій «наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів)» - один із критеріїв, який дає змогу замовнику переконатися в тому, що учасник уже має позитивний досвід роботи, тобто виконує свої зобовʼязання якісно та в зазначений термін. Чіткого визначення «аналогічний договір» у чинному законодавстві не існує.
Згідно з наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України «Про затвердження Порядку визначення предмета закупівлі» від 15.04.2020 р. N° 708 замовник визначає предмет закупівлі відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) із застосуванням показників цифр основного словника національного класифікатора України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник», щозатверджений наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 23.12.2015 р. N° 1749 (далі - Єдиний закупівельний словник, ДК 021:2015, класифікатор), а також особливості визначення предмета закупівлі для окремих товарів, робіт і послуг.
Замовник має право визначити предмет закупівлі (для окремих частин, лотів) за четвертою-восьмою цифрою ДК 021:2015, за обсягом, номенклатурою, місцем поставки товарів, виконання робіт або надання послуг (якщо можливо здійснити такий поділ у межах однієї процедури закупівлі). Учасники зобовʼязані виконати лише ті вимоги, які зазначені в тендерній документації замовника.
Наказом Мінекономіки «Про затвердження Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі» від 11.06.2020 р. N° 1082 передбачено внесення замовниками інформації в окремих полях назви предмета закупівлі та код предмета закупівлі.
При цьому листом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України «Щодо визначення предмета закупівлі та розміщення інформації в електронній системі закупівель» від 03.09.2020 р. N° 3304-04/53972-06 надані детальні пояснення щодо визначення предмета закупівлі
Для товарів та послуг предмет закупівлі визначається згідно з пунктами 21 і 34 статті 1 Закону та за класом (тобто за показником четвертої цифри ДК 021:2015).
Отже, аналогічний договір - це договір, який відповідає предмету закупівлі за четвертою цифрою ДК 021:2015, якщо інше не зазначено в умовах документації.
Оскільки замовником у тендерній документації не визначено формулювання щодо аналогічних договорів та з формою документального підтвердження, учасник може надати будь-який документ про виконання аналогічного договору за тим самим четвертим знаком ДК 021:2015. Тому надані ФОП Маркевичем В.М. договори на підтвердження досвіду виконання аналогічних договорів відповідають вимогам тендерної документації
Статус вимоги:
Не задоволено