-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Послуги по збиранню, зберіганню та знешкодженню відходів медичних (Код ДК 021:2015 - 90520000-8 - Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами)
Завершена
805 736.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 4 028.68 UAH
мін. крок: 0.5% або 4 028.68 UAH
Період оскарження:
08.12.2023 12:56 - 13.12.2023 00:00
Вимога
Залишено без розгляду
Не наражайтесь на суперечки та уважно ознайомтесь з ЧИННИМ законодавством
Номер:
d525e37af2a14cf5938fbdee95c9bf67
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-12-08-009766-a.b3
Назва:
Не наражайтесь на суперечки та уважно ознайомтесь з ЧИННИМ законодавством
Вимога:
Шановний замовник, ви у Додатку №2 вимагаєте надати: 1. Ліцензію, видана безпосередньо Учаснику Міністерством екології та природних ресурсів України, або наказ Міністерства екології та природних ресурсів України, про видачу безпосередньо Учаснику ліцензії, на право провадження господарської діяльності з поводження з небезпечними відходами. Документ повинен мати наступні види господарської діяльності: збирання, зберігання, утилізація, знешкодження на клінічні та подібні їм відходи.
В чинному законодавстві відсутнє визначення операції «утилізація». В ЗУ «Про управління відходами» операцію утилізація замінили визначенням «рециклінг»
31) рециклінг - операція з відновлення, у результаті якої відходи переробляються у продукцію, матеріали або речовини для їх використання за первинною або іншою метою. Ця операція включає перероблення органічного матеріалу, але не включає виробництва енергії чи перетворення відходів у матеріали, що можуть бути використані як паливо або як матеріали для зворотного заповнення.
Згідно, вже втратившого чинність ЗУ «Про відходи»:
утилізація відходів - використання відходів як вторинних матеріальних чи енергетичних ресурсів;
Отже, ні за старим, ні за чинним законодавством: до медичних відходів категорії В операція «Утилізація» не застосовується.
Згідно Наказу №1602 від 06.09.2022року:
Розділ 5. Вимоги до відходів категорії В 1
«До відходів категорії В належать контаміновані (забруднені) або потенційно контаміновані інфекційними агентами відходи, незалежно від місця їхнього утворення:
1) використані небезпечно гострі предмети і медичні вироби (наприклад, голки, шприци з одягненою голкою, скальпелі та їхні леза, битий скляний посуд, внутрішньовенні катетери, ланцети для забору крові) забруднені біологічними рідинами;
2) імунобіологічні лікарські засоби, з первинною упаковкою лікарського
засобу, яка не втратила цілісність:
із закінченим терміном придатності;
які зберігалися із порушенням холодового ланцюга;
із візуальними характеристиками, що змінилися, які не визначені в інструкції виробника (наприклад, наявність осаду та/або сторонніх домішок, зміна кольору і прозорості);
3) медичні вироби і предмети, забруднені імунобіологічними лікарськими засобами, кров’ю та/або іншими біологічними рідинами (наприклад, кисневі маски, шприци без одягненої голки, ЗІЗ), окрім відходів зазначених в підпункті 5 пункту 1 розділу IV цих Правил;
4) органні відходи та інфіковані експериментальні тварини (тканини, органи, частини тіла, плацента, ембріони тощо);
5) відходи, що утворилися в результаті діяльності медичних лабораторій (мікробіологічні культури і штами, що містять будь-які живі збудники хвороб, штучно вирощені в значних кількостях; живі вакцини, непридатні до використання, а також лабораторні чашки та обладнання для їхнього перенесення; залишки живильних середовищ, інокуляції, змішування мікробіологічних культур збудників інфекційних хвороб);
6) препарати крові та біологічні рідини (рідкі біологічні відходи), в тому числі рідкі біологічні відходи віваріїв, отримані від хворих на особливо небезпечні або небезпечні інфекційні хвороби.
2. Відходи, визначені у підпунктах 1, 2 пункту 1 цього розділу, підлягають інсинерації (знешкодження)
Відходи, визначені у підпункті 3 пункту 1 цього розділу, що можуть бути використані як вторинна сировина, але сортування і збирання яких в закладі утруднено (наприклад, відсутність достатньої кількості працівників для сортування відходів), підлягають інсинерації, про що зазначається в типовій схемі. (знешкодження)
4. Відходи, визначені у підпункті 3 пункту 1 цього розділу, які не можуть бути використані як вторинна сировина (наприклад, медичні рукавички латексні), підлягають інсинерації (знешкодження)
6. Відходи, визначені у підпункті 4 пункту 1 цього розділу, підлягають кремації (знешкодження)
Також наголошуємо, що згідно чинного законодавства
Компанії, які мають чинні ліцензії з поводження з небезпечними відходами, а саме збирання, зберігання, оброблення, знешкодження та мають власні інсинераторні комплекси (згідно пункту 13 Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з поводження з небезпечними відходами, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 13 липня 2016 року № 446 «Суб’єкти господарювання для здійснення операцій у сфері поводження з небезпечними відходами повинні мати матеріально-технічну базу (разом з документами, що дають можливість її ідентифікувати), власні або орендовані виробничі площі, приміщення») здійснюють свою діяльність з операції з видалення відходів згідно Закону України «Про управління відходами» та «Переліку операцій з видалення відходів» - «D10 Спалювання на суші», що відповідає такій операції з поводження з небезпечними відходами , як знешкодження відходів.
Наказ МОЗУ №1602 дає чітке визначення, що саме необхідно робити з відповідним видом відходів. Тому відповідно до того, які відходи Замовник зазначив у Технічній специфікації Додатку 2, операція "утилізація" не застосовується до клінічних та подібних їм відходів.
Також звертаємо вашу увагу, що умовами тендерної документації та законодавством НЕ заборонено залучати співвиконавців, тому прописувати вимогу, що саме учасник повинен мати ліцензію з операціями на певний вид відходів є дискримінуючим та суперечить законодавству.
Задля дотримання вимог ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», вимагаємо видалити вимогу щодо наявності в ліцензії Учасника такої операції як «утилізація», адже до предмету закупівлі дані операції не застосовується і виставити дану вимогу у наступній редакції:
Копію ліцензії на провадження господарської діяльності з поводження з небезпечними відходами, видану Міністерством екології та природних ресурсів України, яка буде дійсною на весь період надання послуг відносно предмету закупівлі, а також наказ Міністерства екології та природних ресурсів України, в якому вказується перелік необхідних операцій, а саме: збирання, зберігання, оброблення, утилізація, знешкодження, що дає право поводження з небезпечними відходами.
НЕ НАРАЖАЙТЕ СЕБЕ НА СУПЕРЕЧКИ
Пов'язані документи:
Учасник
- Вимога утилізація до відходів к.В і саме в учасника 12.12.docx 12.12.2023 10:30
Дата подачі:
12.12.2023 10:30
Вирішення:
Шановний Учаснику! Дякуємо за Ваше звернення!
Відповідно до п.4 Розділу I НАКАЗУ від 08.06.2015 № 325 «Провадження господарської діяльності з оброблення, знешкодження, утилізації і видалення небезпечних медичних відходів проводиться закладами або іншими суб’єктами господарювання, які отримали ліцензію, відповідно до Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з поводження з небезпечними відходами, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 13 липня 2016 року № 446 (далі - Ліцензія).»
Оскільки предметом закупівлі є ДК 021:2015:90520000-8 Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами, а Учасник в залежності від вимог тендерної документації та специфіки предмету закупівлі, сам визначає операцію по поводженню з відходами, ПОСТАНОВОЮ від 13 липня 2016 р. № 446 визначено, що поводження з небезпечними відходами це дії, спрямовані на запобігання утворенню відходів, їх збирання, перевезення, зберігання, оброблення (перероблення, сортування), утилізацію, видалення, знешкодження і захоронення.
Враховуючи вище викладене вимога щодо Надання Учасником Ліцензії, видана безпосередньо Учаснику Міністерством екології та природних ресурсів України, або наказ Міністерства екології та природних ресурсів України, про видачу безпосередньо Учаснику ліцензії, на право провадження господарської діяльності з поводження з небезпечними відходами. Документ повинен мати наступні види господарської діяльності: збирання, зберігання, утилізація, знешкодження на клінічні та подібні їм відходи є в межах чинного законодавства.
Враховуючи вищенаведене, відсутні підстави у задоволенні Вашої вимоги.
Статус вимоги:
Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:
16.12.2023 10:02
Вимога
Відхилено
Вимога
Номер:
59b0a6ebb2b841dc828fa1015154dd7a
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-12-08-009766-a.c2
Назва:
Вимога
Вимога:
Шановний Замовник! У зв'язку із тим, що умови тендерної документації носять відвертий дискримінаційний характер, та вочевидь прописані під конкретного учасника - ми будемо вимушені привертати уваги контролюючих моніторингових органів, з метою висвітлення питання щодо доцільного використання бюджетних коштів!
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
11.12.2023 16:08
Вирішення:
Шановнний Учаснику! Дякуємо за Ваше звернення!
Відповідно до п. 28 Порядок проведення відкритих торгів Постанови від 12 жовтня 2022 р. № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» Тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Згідно з роз’яснювальним листом Мінекономрозвитку від 01.07.2016 № 3302-06/19552-07 «Щодо застосування законодавства у сфері закупівель», зміст інформації, яку необхідно підтвердити, а також перелік документів, якими учасник повинен підтвердити свою відповідність вимогам, встановленим у тендерній документації, визначається Замовником самостійно згідно із законодавством, виходячи зі специфіки предмета закупівлі з урахуванням частини третьої статті 5 Закону та дотриманням принципів, закріплених у статті 3 Закону.
Також звертаємо Вашу увагу, що закупівля здійснюється за власні кошти отримані за надані медичні послуги згідно Договору НСЗУ.
Враховуючи вищенаведене, відсутні підстави у задоволенні Вашої вимоги
Статус вимоги:
Відхилено
Вимога
Залишено без розгляду
Вимога
Номер:
0cd88b19b52f41a083b20dce39855130
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-12-08-009766-a.c1
Назва:
Вимога
Вимога:
Шановний Замовник!
Відповідно до п. 1.4 Додатку 2 вимагається: Довідка про наявність обладнання для спалювання (знищення/знешкодження) небезпечних відходів (Додаток 7);
На підтвердження інформації стосовно наявності обладнання, вказаного в довідці:
- надати копії підтверджуючих документів про право власності, у разі користування на підставі володіння; договір(и) оренди, у разі користування на підставі оренди.
- надати технічний паспорт обладнання, чинний сертифікат
відповідності разом з протоколами дослідження/випробування,
у разі наявності посилання на них в сертифікаті відповідності.
Законодавче регулювання щодо обладнання для високотемпературного спалювання небезпечних відходів містяться у Постанові Кабінету міністрів України «Про затвердження переліку машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки та внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України» від 3 лютого 2021 р. № 77 (далі – Постанова № 77). Звертаємо Вашу увагу, що у Постанові № 77 відсутнє жодне посилання на методи та форми перевірки обладнання, у тому числі на протоколи дослідження/випробування.
В свою чергу, відповідно до п. 50 Модуль D (відповідність типу на основі забезпечення якості виробничого процесу) Додатку 3 до Технічного регламенту Постанови Кабінету міністрів України «Про затвердження Технічного регламенту обладнання, що працює під тиском» від 16 січня 2019 р. № 27, за результатами нагляду під відповідальністю призначеного органу, метою якого є перевірка виконання виробником обов’язків, пов’язаних із забезпеченням функціонування схваленої системи управління якістю, призначений орган надає виробнику звіт про відвідування, а в разі проведення випробувань продукції - також протокол випробувань. Окрім цього, відповідно до п. 3 Модуль В (експертиза типу) Додатку 3 до Технічного регламенту Постанови Кабінету міністрів України «Про затвердження Технічного регламенту обладнання та захисних систем, призначених для використання в потенційно вибухонебезпечних середовищах» від 28 грудня 2016 р. № 1055 виробник подає заявку на експертизу типу лише одному призначеному органу за своїм вибором, до якої додається необхідний перелік документів, у тому числі протоколи випробувань. Таким чином, протокол випробувань видається саме виробнику виробу, у даному випадку - обладнання для високотемпературного спалювання небезпечних відходів.
Водночас, відповідно до ч. 6 ст. 23 Закону України «Про публічні закупівлі», якщо учасник не має відповідних маркувань, протоколів випробувань чи сертифікатів і не має можливості отримати їх до закінчення кінцевого строку подання тендерних пропозицій із причин, від нього не залежних, він може подати технічний паспорт на підтвердження відповідності тим же об’єктивним критеріям. Замовник зобов’язаний розглянути технічний паспорт і визначити, чи справді він підтверджує відповідність установленим вимогам, із обґрунтуванням свого рішення.
Враховуючи зазначене, суб’єкт господарювання, який добросовісно здійснює надання послуг у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами, але при цьому не є виробником обладнання для високотемпературного спалювання небезпечних відходів та не має можливості для здійснення запиту внутрішніх документів виробника (протоколу випробувань), заздалегідь обмежений вимогами тендерної документації через суттєве звуження кола осіб, які матимуть можливість приймати участь у даній процедуру закупівлі.
Оскільки зазначена вище вимога Замовника є дискримінаційною, необґрунтованою та незаконною, просимо зобов’язати Замовника привести тендерну документацію у відповідність до чинного законодавства шляхом видалення вимоги стосовно надання протоколів дослідження/випробування, які зазначені в сертифікаті, якщо є посилання на дані документи, та викласти у наступній редакції: « - сертифікат відповідності та/або технічний паспорт вказаного в довідці обладнання для високотемпературного спалювання небезпечних відходів».
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
11.12.2023 16:08
Вирішення:
Шановний Учаснику! Дякуємо за Ваше звернення!
Звертаємо вашу увагу, що Додатком 2 до тендерної документації є Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі — технічні вимоги до предмета закупівлі, тобто ТЕХНІЧНА СПЕЦИФІКАЦІЯ де п.1.4. з вимогою надання Довідки про наявність обладнання для спалювання (знищення/знешкодження) небезпечних відходів (Додаток 7); На підтвердження інформації стосовно наявності обладнання, вказаного в довідці: - надати копії підтверджуючих документів про право власності, у разі користування на підставі володіння; договір(и) оренди, у разі користування на підставі оренди. - надати технічний паспорт обладнання, чинний сертифікат відповідності разом з протоколами дослідження/випробування, у разі наявності посилання на них в сертифікаті відповідності – відсутні.
Враховуючи вищенаведене, відсутні підстави у задоволенні Вашої вимоги.
Статус вимоги:
Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:
16.12.2023 10:02