• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Охоронні послуги

Завершена

698 328.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 3 491.64 UAH
Період оскарження: 08.12.2023 12:27 - 13.12.2023 00:00
Вимога
Відхилено

Порушення добросовісної конкуренції

Номер: ecfafeeecc044a22ade054aae1da13e3
Ідентифікатор запиту: UA-2023-12-08-008752-a.b1
Назва: Порушення добросовісної конкуренції
Вимога:
Шановний Замовнику! 08.12.2023 о 12:27 год. Вами, як Замовником, було завантажено тендерну документацію на «Охоронні послуги» для КЗ «ПДЗОВ «Супутник» за адресою: 38541, вул. Степова, 1а в с. Михайлівка Диканського району Полтавської області» з ідентифікатором закупівлі UA-2023-12-08-008752-a. У Додатку №5 Технічного завдання Ви чітко зазначили про кількість надання послуг - 1, а також зазначили, що охорона здійснюється цілодобово (24 години), позмінно з 08.00 до 08.00 наступної доби, а також про підключення наявної охоронно-тривожної сигналізації до пульта охорони Учасника. Крім того, у п. 1.3 Додатку №1 кваліфікаційний вимог зазначили, що учасник має підтвердити наявність не менше 3-х груп швидкого реагування для забезпечення виїздів на об’єкт Замовника в термін до 15 хвилин при виникненні термінової необхідності. Але Вами, у протиріччя своїй же тендерній документації та всім існуючим нормам надання послуг з охорони, у п. 1.6 Додатку №1 кваліфікаційних критеріїв зазначена безглузда і зовсім не обґрунтована вимога щодо того, що працівники груп швидкого реагування повинні бути озброєні пристроями вітчизняного виробництва для відстрілу патронів, споряджених гумовими чи аналогічними за своїми властивостями метальними снарядами несмертельної дії відповідно до постанови КМУ від 11.02.2013 №97 “Про затвердження переліку спеціальних засобів, придбання, зберігання та використання яких здійснюється суб'єктами охоронної діяльності”, та як підтвердження вимагаєте надати дозволи на право придбання зазначених пристроїв у кількості не менше 18 одиниць, відповідну видаткову накладну та/або накладну на отримання товару. Із Вашої тендерної документації вбачається, що при спрацюванні сигналізації на об’єкті мають виїхати аж 18 чоловік із груп швидкого реагування, озброєних пристроями для відстрілу патронів, споряджених гумовими чи аналогічними за своїми властивостями метальними снарядами несмертельної дії! Це що за такий важливий об’єкт критичної інфраструктури у с. Михайлівка Диканського району Полтавської області, що потребує такої наявної «групи захвату»? Вимога про наявність 18 одиниць у 3-х груп швидкого реагування пристроїв вітчизняного виробництва для відстрілу патронів, споряджених гумовими чи аналогічними за своїми властивостями метальними снарядами несмертельної дії, у тендері по охороні є недоцільною і надуманою та такою, що суперечить принципам здійснення публічних закупівель та недискримінації учасників, передбачених ч.ч. 1, 4 та 6 статті 5 ЗУ «Про публічні закупівлі». Крім того, така ж сама кваліфікаційна вимога про 18 одиниць у 3-х груп швидкого реагування пристроїв вітчизняного виробництва для відстрілу патронів, споряджених гумовими чи аналогічними за своїми властивостями метальними снарядами несмертельної дії, фігурує і у тендерній закупівлі ідентифікатором UA-2023-12-08-011823-a, що дає підстави вважати, що тендерна документація написана лише під одного учасника, у якого є в наявності ці 18 одиниць пристроїв вітчизняного виробництва, що тягне за собою корупційні дії та зловживання зі сторони, як Замовника, так і потенційного одного учасника в майбутньому. Крім того, у п. 8 Додатку №5 Технічних вимог Ви вимагаєте надати скан копії сертифікатів, в тому числі ISO 45001:2018 «Системи менеджменту охорони здоров’я та безпека праці. Вимоги та рекомендації щодо застосування», а також копії звітів про проведення наглядових аудитів. Наявність у будь-якого суб’єкта господарської діяльності сертифікатів, в тому числі і ISO 45001:2018, не передбачається ані ЗУ «Про охоронну діяльність», ані ліцензійними умовами провадження охоронної діяльності, затверджених Постановою КМУ від 18.11.2015 №960, ані ЗУ «Про технічні регламенти та оцінку відповідності», ані ЗУ «Про стандартизацію» чи іншими законами, наказами та нормативно-правовими актами. Тому, прошу врахувати добросовісну конкуренцію серед учасників, недискримінацію учасників та рівне ставлення до учасників, прибрати з Додатку №1 вимоги щодо наявності в учасника 18 одиниць пристроїв вітчизняного виробництва для відстрілу патронів, споряджених гумовими чи аналогічними за своїми властивостями метальними снарядами несмертельної дії, наявність сертифікатів та звітів про проведення наглядових аудитів, та внести до тендерної документації відповідні зміни.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Шановний Учасник, метою проведення Замовником процедури закупівлі є отримання якісних охоронних послуг у відповідності з вимогами законодавчих та нормативних документів з охоронної діяльності. При визначенні умов тендерної документації в частині кваліфікаційних критеріїв та технічних, якісних та кількісних характеристик предмету закупівлі Замовник керувався нормами чинного законодавства та особливостями об’єктів, що підлягають охороні. З урахуванням того, що об'єктом охорони являється не лише матеріальні цінності, а в першу чергу безпека дітей — у вимогах передбачено, крім безпосередньо поста фізичної охорони з визначеними обов'язками відповідно специфіки функціонування закладу та досвіду забезпечення охорони у минулих роках, також необхідність посилення охорони об'єкту (при виникненні нештатних ситуацій та безпосередніх загроз безпеці дітей та персоналу) шляхом використання груп реагування суб'єкта охоронної діяльності з можливістю їх прибуття на об'єкт в мінімально короткі терміни. Для гарантування виконання цієї вимоги в технічних вимогах передбачено наявність в учасника закупівлі не менше 3-х груп реагування. Виходячи з цього Замовник потребує посиленої і надійної охорони. Замовник вважає наявність у суб’єкта охоронної діяльності (потенційного постачальника послуг), спецзасобів, зокрема зброї, дозволеної відповідним законодавством, одним з головних елементів забезпечення надійної охорони об’єктів, попередження правопорушень та злочинів, їх припинення у разі скоєння. Тому Замовник передбачив в тендерній документації умову щодо наявності в Учасника закупівлі пристроїв вітчизняного виробництва для відстрілу патронів, споряджених гумовими чи аналогічними за своїми властивостями метальними снарядами несмертельної дії (надалі — пристрої), придбання зберігання та використання яких дозволено суб’єктам охоронної діяльності відповідно до постанови КМУ від 11.02.2013р. № 97 та Ліцензійних умов провадження охоронної діяльності(п.11). У п. 1.6 Додатку 1 до ТД передбачено вимогу щодо наявності у власності Учасника не менше 18-ти пристроїв. При визначенні кількості пристроїв Замовник враховував наступне: зазначена мінімальна кількість пристроїв необхідна для цілодобового безперервного несення служби трьома групами швидкого реагування з трьох змінним режимом роботи та з урахуванням кількісного складу одної групи швидкого реагування — не менше двох працівників охорони. Але також треба врахувати, що послуги повинні надаватися безперервно в цілодобовому режимі. Відповідно до “Інструкції про порядок виготовлення, придбання, зберігання, обліку, перевезення та використання вогнепальної, пневматичної, холодної та охолощеної зброї, пристроїв вітчизняного виробництва для відстрілу патронів, споряджених гумовими чи аналогічними за своїми властивостями метальними снарядами несмертельної дії, та патронів до них, а також боєприпасів до зброї, основних частин зброї та вибухових матеріалів”, затвердженої Наказом МВСУ від 21.08.1998 р. № 622 (далі- Інструкція) пристрої та патрони до них зберігаються в спеціально обладнаному сховищі, що розташовано в кімнаті зберігання зброї (п.11.5 Розділу 11 Інструкції). Відповідно у цій кімнаті проводиться отримання працівниками охорони для несення служби пристроїв та їх здача по закінченню зміни у присутності та під контролем відповідальної за стан зберігання та використання пристроїв особи — працівника суб’єкта охоронної діяльності. Згідно п. 11.21 Розділу 11 Інструкції облік видачі і прийняття пристроїв, патронів до них, що видаються працівникам охорони на час несення служби здійснюється відповідальної особою в книзі обліку, видачі і прийняття зброї і боєприпасів. Видача зброї повинна здійснюватися відповідальною особою на підставі розпорядження керівника підприємства. Враховуючи зазначений порядок здача та отримання зброї працівниками ГШР потребує певного часу. З урахуванням безперервного режиму роботи ГШР та необхідності негайного реагування на тривожні повідомлення, зміна, що закінчує чергування, не проводить здачу зброї до того часу поки нова зміна не отримає зброю та відповідно заступить на чергування . Виходячи з викладеного, Замовник рахує, що вимога ТД щодо наявності в Учасника не менше вісімнадцяти пристроїв, є обгрунтованою. Замовник не вважає зазначену вимогу дискримінаційною, оскільки кожний суб’єкт охоронної діяльності (потенційний учасник закупівлі) має право на придбання та використання пристроїв без обмеження їх кількості у встановленому законодавчими та нормативними документами з цього питання порядку. Метою будь-яких закупівель є, в першу чергу, придбання надійних та якісних товарів, робіт і послуг. Для підтвердження відповідності продукції/робіт/послуг, закупівля яких планується, вимогам щодо якості, замовник може вимагати від постачальників, у тому числі, сертифікат відповідності. У свою чергу постачальник, з метою підтвердження встановлених вимог до товарів, робіт чи послуг, які він пропонує на ринку, може звернутись до будь-якого спеціалізованого органу з оцінки відповідності, який в установленому порядку акредитований національним органом України з акредитації у відповідній сфері. Не сертифікована продукція/робота/послуга може поступатися за якістю аналогічній за кваліфікаційними критеріями та характеристиками сертифікованій. Державні стандарти України (ДСТУ) - це нормативні документи, які діють на території України і застосовуються усіма підприємствами незалежно від форми власності та підпорядкування, громадянами - суб'єктами підприємницької діяльності, міністерствами (відомствами), органами державної виконавчої влади, на діяльність яких поширюється дія стандартів. Виконавець повинен надати Замовнику Послуги, якість яких відповідає вимогам Замовника щодо технічних, якісних та кількісних характеристик предмета закупівлі. Враховуючи вищезазначене, Замовник, цим самим, прагне до співробітництва з Учасниками, які в своїй діяльності керуються та дотримуються стандартів, які забезпечують впевненість Замовників в якості наданих послуг. Це надає додаткову впевненість Замовнику в тому, що надані учасником послуги, відповідатимуть вимогам нормативних актів, будуть виконуватися якісно та професійно, а сам Учасник постійно вживає відповідні заходи з поліпшення якості послуг, які він надає. Керуючись викладеним в технічних вимогах до послуг що являється предметом закупівлі було передбачено наявність в учасників закупівлі сертифікату ISO 45001:2018 «Системи менеджменту охорони здоров’я та безпека праці. Вимоги та рекомендації щодо застосування».
Статус вимоги: Відхилено