• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 1

код ДК 021:2015 – 09310000-5 – Електрична енергія (електрична енергія)

Завершена

5 846 400.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 58 464.00 UAH
Період оскарження: 08.12.2023 12:04 - 13.12.2023 00:00
Вимога
Відхилено

Вимога

Номер: 93ba9bf7dad54637b16bdc114142ebba
Ідентифікатор запиту: UA-2023-12-08-007931-a.a1
Назва: Вимога
Вимога:
Шановний Замовнику! Нижче вказані умови тендерної документації , є дискримінаційними, незаконними та такими, що значно обмежують кількість потенційних учасників процедури закупівлі, виходячи з наступного. Відповідно до п.п.9 п. 2 розділу 5 тендерної документації Учасник має надати: - скановану копію оригіналу сертифікату учасника відповідності вимогам ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) «Системи управління якістю. Вимоги», чинного на дату кінцевого строку подання тендерної пропозиції, що підтверджує відповідність системи управління якістю стосовно торгівлі електричною енергією, яка здійснюється учасником процедури закупівлі. Наданий документ повинен відповідати предмету закупівлі. - скановану копію оригіналу сертифікату учасника відповідності вимогам ДСТУ ISO 45001:2018 «Системи управління охороною здоров’я та безпекою праці», виданого на ім‘я учасника закупівлі та чинного на момент подачі тендерної пропозиції. Наданий документ повинен відповідати предмету закупівлі. - скановану копію оригіналу сертифікату учасника на систему енергетичного менеджменту згідно вимог стандарту ДСТУ ISO 50001:2020 «Системи енергетичного менеджменту. Вимоги та настанови щодо застосування» (ISO 50001:2018, IDT), чинного на дату розкриття тендерних пропозицій. Сертифікат повинний бути виданий Учаснику органом стандартизації, метрології та сертифікації або іншим органом по сертифікації (органом з оцінки відповідності), який був акредитований на момент видачі сертифікату. Акредитація в частині ДСТУ ISO 50001:2020 «Системи енергетичного менеджменту. Вимоги та настанови щодо застосування» (ISO 50001:2018, IDT). На підтвердження відповідності даній вимозі надати скановану копію Атестату про акредитацію, виданого НААУ органу, що видав сертифікат, з усіма додатками. Організації, що видали вищезазначені документи, повинні входити до переліку органів з сертифікації систем менеджменту, акредитованих на відповідність вимогам ДСТУ EN ISO/IEC 17021-1:2017 (ISO/IEC 17021-1:2015), на підтвердження чого надати скановану копію чинного Атестату про акредитацію, виданого НААУ з усіма додатками. Акредитація в частині ДСТУ ISO 50001:2020 «Системи енергетичного менеджменту. Вимоги та настанови щодо застосування» (ISO 50001:2018, IDT). - оригінал листа від оператора системи розподілу з підтвердженням інформації щодо отримання доступу до мереж та можливість продажу електричної енергії на території діяльності оператора системи, виданий не раніше місяці оголошення цієї закупівлі. Відповідно до пункту 29 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджені Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 "Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період 2 дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування" (далі – Особливості) у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються. У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі). Предметом закупівлі за цими торгами є ДК 021:2015: 09310000-5 — Електрична енергія. Для електричної енергії передбачено відповідний чинний національний стандарт ДСТУ EN 50160:2014. «Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загального призначення (EN 50160:2010, IDT)». Вказані вимоги не передбачені національним стандартом для предмета закупівлі ДСТУ EN 50160:2014. Отже, Замовник неправомірно встановив вимогу тендерної документації, в порушення пункту 29 Особливостей. Вимагаємо внести відповідні зміни до тендерної документації та виключити всі вищезазначені вимоги. До відома надаємо рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, предметом розгляду яких було питання невідповідності вимог тендерної документації щодо закупівлі електричної енергії приписам пункту 29 Особливостей: від 18.10.2023 № 16681-р/пк-пз, закупівля № UA-2023-10-06-012690-a, від 02.10.2023 № 15637-р/пк-пз, закупівля № UA-2023-09-13-014598-a, від 30.08.2023 № 13782-р/пк-пз, закупівля № UA-2023-08-15-012114-a.
Пов'язані документи: Замовник
Вирішення: Ознайомившись, із вищевикладеною вимогою, Замовник вважає за необхідне повідомити про наступне: Дана закупівля проводиться відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням Постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» №1178 від 12.10.2022 року (далі – Особливості). Відповідно до пункту 1 Особливостей, ці особливості встановлюють порядок та умови здійснення публічних закупівель (далі - закупівлі) товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі” (далі - замовники), із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування. Згідно з пунктом 28 Особливостей, тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих Особливостей. Частина 2 статті 22 Закону містить невичерпний перелік відомостей, які зазначаються у тендерній документації. Відповідно до частини 3 статті 22 Закону, тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Відповідно до пункту 1 Розділу ІІІ тендерної документації, Тендерні пропозиції подаються відповідно до порядку, визначеного статтею 26 Закону, крім положень частин першої, четвертої, шостої та сьомої статті 26 Закону. Тендерна пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям (у разі їх (його) встановлення, наявність/відсутність підстав, установлених у пункті 47 Особливостей і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у цій тендерній документації, а саме: тендерна документація п.2 Інша інформація Розділу V. Оцінка тендерної пропозиції. Спірними, на думку запитувача є вимоги п.п.9 пункту 2 Розділу V. Оцінка тендерної пропозиції тендерної документації, які вимагають надання сертифікатів ДСТУ EN ISO 9001:2018, ДСТУ ISO 45001:2018, ДСТУ ISO 50001:2020 які окрім інших, мають включати види діяльності: передача електроенергії (ДКПП 35.12), розподілення електроенергії (ДКПП 35.13), торгівля електроенергією (ДКПП 35.14). Жодна із вищевказаних вимог не містить ознак дискримінаційності, оскільки: Замовник має право включати до тендерної документації вимоги, що не заборонені чинним законодавством. Враховуючи відсутність нормативно-правової заборони на включення до тендерної документації вимог щодо надання у складі тендерних пропозицій учасників сертифікатів про відповідність міжнародним стандартам у різних галузях, Замовником було прийнято рішення про включення таких вимог до тендерної документації. Окрім цього, правомірність такого рішення підтверджена також практикою Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, зокрема у рішеннях № 13161-р/пк-пз від 10.06.2021 року (щодо сертифікату ISO 37001:2018 (ISO 37001:2016) «Системи управління щодо протидії корупції. Вимоги та настанови щодо застосування»), № 16218-р/пк-пз від 15.07.2021 року (щодо сертифікату ISO 28000:2008 (ISO 28000:2007) «Системи управління безпекою ланцюга постачання. Вимоги»), № 5362-р/пк-пз від 09.08.2022 року (щодо сертифікату ISO 50001:2020 (ISO 50001:2018) «Системи енергетичного менеджменту. Вимоги та настанова щодо використання»), № 19485-р/пк-пз від 27.08.2021 (щодо сертифікатів у ISO 28000:2008 (ISO 28000:2007) «Системи управління безпекою ланцюга постачання. Вимоги») та ISO/ІЕС 27001:2015 "Інформаційні технології. Методи захисту. Системи менеджменту інформаційної безпеки. Вимоги"). Зазначені вище нормативні документи (ДСТУ), є затвердженими діючими Державними стандартами України, а система сертифікації є загальнодоступною для будь яких суб’єктів господарювання. Зважаючи на усе вищевикладене, беручи до уваги той факт що предметом закупівлі є ДК 021:2015: 09310000-5-Електрична енергія (електрична енергія), що перебуває на межі дефіцитності, з метою забезпечення бодай мінімальної стабільності у постачанні електричної енергії, Замовником сформульовано базові вимоги до постачальника електричної енергії, які б забезпечили таку стабільність постачання. Отже, підсумовуючи вищевикладене, Замовник дійшов висновку про відсутність підстав для внесення змін до тендерної документації (згідно з абзацом 3 пункту 54 Особливостей), адже остання складена у повній відповідності до вимог чинного законодавства, у тому числі у сфері публічних закупівель.
Статус вимоги: Відхилено