-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Послуги з ремонту і технічного обслуговування мототранспортних засобів і супутнього обладнання (Послуги з ремонту і технічного обслуговування службового автомобілю RENAULT Express)
Завершена
288 413.75
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 2 884.14 UAH
мін. крок: 1% або 2 884.14 UAH
Період оскарження:
08.12.2023 11:02 - 16.12.2023 00:00
Вимога
Відхилено
дискримінаційні вимоги
Номер:
4b9998eb3ed74cb186d9b241fde94831
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-12-08-004986-a.b1
Назва:
дискримінаційні вимоги
Вимога:
Шановний Замовник, Наполягаємо на прибранні вимоги з тендерної документації, а саме Додатку 1, п.5, а саме: "З метою підтвердження незалежної та технічної компетенції вимірювальних можливостей та для забезпечення точної діагностики автотранспортних засобів, перевірки та виявлення їх несправностей, Учасник повинен мати Сертифікат визнання вимірювальних можливостей, виданий ДП «Укрметртестстандар», що засвідчує вимірювальні можливості станції технічного обслуговування автомобілів, які наведені у додатку до цього сертифіката
і є невід'ємною його складовою частиною та підтверджує необхідну і достатню релевантність з відповідними положеннями ДСТУ ISO 10012:2005 "Системи керування вимірюванням. Вимоги до процесів вимірювання та вимірювального обладнання" (ISO 10012:2003, IDT) (учасник повинен надати копію діючого сертифікату, виданого Учаснику ДП «Укрметртестстандарт» з усіма додатками, на які є посилання у такому сертифікаті, про визнання вимірювальних можливостей станції технічного обслуговування методам контролювання зазначених в ДСТУ 3649:2010 щодо зовнішніх світлових приладів, рульового керування, шин та коліс, гальмівних систем, двигунів та їх систем, вітрового скла, підвіски та трансмісії, електрообладнання автомобіля)" Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі та технічні специфікації до предмета закупівлі повинні визначатися замовником з урахуванням вимог, визначених частиною четвертою статті 5 цього Закону». Згідно частини 4 статті 5 Закону, Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Дана умова тендерної документації щодо надання саме Сертифікату визнання вимірювальних можливостей СТО учасника, встановлена Замовником, є дискримінаційною з наступних підстав. Скаржник є власником станції технічного обслуговування, яка відповідає вимогам ДСТУ 3649:2010 «Колісні транспортні засоби. Вимоги щодо безпечності технічного стану та методи контролювання». Цей стандарт установлює вимоги і настанови щодо керування процесами вимірювання та метрологічного підтверджування придатності вимірювального обладнання, яке використовують для підтримання і демонстрування відповідності метрологічним вимогам. Однак, Скаржник не може підтвердити таким документом свою відповідність кваліфікаційному критерію, так як Замовнику потрібен саме Сертифікат визнання вимірювальних можливостей. Станом на сьогодні в Україні єдиний законодавчо визначений порядок визнання вимірювальних можливостей лабораторій, СТО відсутній, у зв’язку з чим суб’єкти господарювання отримують різні документи від різних державних органів та установ, але які однаково підтверджують їх спроможність здійснювати вимірювання (наприклад, свідоцтво про технічну компетентність, сертифікат визнання вимірювальних можливостей, атестат про технічну компетентність, атестат про акредитацію, свідоцтво про атестацію, рішення про визнання вимірювальних можливостей тощо). Так, відповідно до абзацу 4 ч. 2 ст. 22 Закону України "Про публічні закупівлі" № 922-VIII від 22 грудня 2015 року у тендерній документації, серед іншого, зазначаються такі відомості, як інформація про маркування, протоколи випробувань або сертифікати, що підтверджують відповідність предмета закупівлі встановленим замовником вимогам (у разі потреби). Згідно з ч. 5 ст. 23 Закону України "Про публічні закупівлі" № 922-VIII від 22 грудня 2015 року Замовник може вимагати від учасників підтвердження того, що пропоновані ними товари, послуги чи роботи за своїми екологічними чи іншими характеристиками відповідають вимогам, установленим у тендерній документації. У разі встановлення екологічних чи інших характеристик товару, роботи чи послуги Замовник повинен в Тендерній документації зазначити, які маркування, протоколи випробувань або сертифікати можуть підтвердити відповідність предмета закупівлі таким характеристикам. Маркування, протоколи випробувань та сертифікати повинні бути видані органами з оцінки відповідності, компетентність яких підтверджена шляхом акредитації або іншим способом, визначеним законодавством. Як визначено ч. 3 ст. 22 Закону України "Про публічні закупівлі" № 922-VIII від 22 грудня 2015 року, Тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку Замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. З аналізу змісту цієї правової норми можна дійти висновку, що включення Замовником до Тендерної документації іншої інформації, крім тої, що передбачена Законом України "Про публічні закупівлі" № 922-VIII від 22 грудня 2015 року, є правом Замовника, проте необхідність такої інформації має бути обов'язково передбачена законом. Правові, економічні основи систем стандартизації та сертифікації, встановлення організаційних форм їх функціонування на території України до 01 січня 2018 року регулювалося Декретом Кабінету Міністрів "Про стандартизацію та сертифікацію", проте відповідно до статті 27 Декрету втратив чинність з 01 січня 2018 року. Відтак, з цієї дати вся продукція, яка сертифікується та входить до Переліку продукції, що підлягає обов’язковій сертифікації в Україні, затвердженому Наказом Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики від 1 лютого 2005 року № 28, не підлягає обов’язковій сертифікації. З огляду на зазначене вище, надання сертифікатів та свідоцтв у складі тендерної пропозиції є правом, а не зобов’язанням Учасника тендерної закупівлі. Зважаючи на те, що оцінювання стану вимірювань та встановлення технічної компетентності суб’єктів господарювання здійснюється на добровільних засадах, тобто не є обов’язковим, в той же час Замовник відкидає можливість прийняття інших документів, що засвідчують спроможність СТО проводити вимірювання, вважаємо, що вимога тендерної документації, а саме: надати копію Сертифікату визнання вимірювальних можливостей, виданого ДП «Укрметртестстандарт» або іншою уповноваженою організацією має бути виключена з умов тендерної документації. Частиною 4 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» заборонено встановлювати у тендерній документації вимоги, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Вимога надати у складі тендерної документації саме Сертифікату вимірювальних можливостей є дискримінаційною, створює умови для упередженого розгляду тендерних пропозицій, суттєво обмежує коло потенційних учасників. Таким чином, дії Замовника в частині встановлення у Документації наведені вище вимоги порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, добросовісної конкуренції серед учасників закупівель, передбачені частиною першою статті 5 Закону. Враховуючи зазначене, наполягаємо внести зміни до тендерної документації та скасувати вище перелічені дискримінаційні вимоги, встановлені Замовником у тендерній документації, що не дозволяють Скаржнику подати тендерну пропозицію.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
10.12.2023 21:28
Вирішення:
Відповідно до пункту 3 частини 2 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (надалі – Закон) тендерна документація повинна містити інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). Технічна специфікація до предмета закупівлі це встановлена замовником сукупність технічних умов, що визначають характеристики товару (товарів), послуги (послуг) або необхідні для виконання робіт щодо об’єкта будівництва, що можуть включати показники впливу на довкілля й клімат, особливості проектування (у тому числі щодо придатності для осіб із обмеженими фізичними можливостями), відповідності, продуктивності, ресурсоефективності, безпечності, процедури забезпечення якості, вимоги щодо найменування продукції, під яким вона продається, термінологію, символи, методику випробувань і тестування, вимоги до пакування, маркування й етикетування, інструкції для користувачів, технологічні процеси й технології виробництва на будь-яких етапах життєвого циклу робіт, товару чи послуги.
Таким чином, враховуючи норми пунктів 31 та 33 частини 1 статті 1 Закону, а також пункту 3 частини 2 статті 22 Закону, замовник самостійно встановлює необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі.
Отже, до СТО Замовником висуваються вимоги щодо технічних можливостей та її стану, які безперечно забезпечать якісне, оперативне надання необхідних послуг.
Для Замовника важливо, щоб потенційний Учасник надавав послуги за допомогою лише сертифікованого обладнання, саме тому, одним із важливих необхідних критеріїв для Замовника є надання Учасником копії сертифікату про визнання вимірювальних можливостей СТО. ДП «Укрметртестстандарт» організація, яка має визнання державного рівня щодо сертифікації, оцінки відповідності, випробування, калібрування. Так, сертифікати ДП «Укрметртестстандарт» про визнання вимірювальних можливостей СТО Учасники отримують на добровільних засадах, але це є вагомим підтвердженням матеріально-технічної бази високого рівня, оскільки для отримання такого сертифікату ДП «Укрметртестстандарт» проводить випробування та оцінювання важливих елементів обладнання СТО щодо стану та точності їх показників, можливість якісного надання послуг відповідно умов заводів виробників автотранспортних засобів, вимог безпеки та ДСТУ, органами, які мають офіційні повноваження на рівні держави та законодавства України, що вказує на безперечну технічну здатність СТО забезпечити точну діагностику, перевірку та виявлення несправностей автотранспортних засобів.
Отже, правом замовника, яке не обмежено Законом, є бажання закупити послуги, які б відповідали потребам замовника, що жодним чином не порушує принципи закупівель, не обмежує конкуренцію та не призводить до дискримінації учасників.
Ураховуючи викладене, ваша вимога підлягає відхиленню.
Статус вимоги:
Відхилено