-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 1
«КОД ДК 021:2015 09310000-5 - ЕЛЕКТРИЧНА ЕНЕРГІЯ (ЕЛЕКТРИЧНА ЕНЕРГІЯ (активна))»
Завершена
383 714 670.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 3 837 146.70 UAH
мін. крок: 1% або 3 837 146.70 UAH
Період оскарження:
08.12.2023 10:21 - 13.12.2023 00:00
Вимога
Залишено без розгляду
ДИСКРИМІНАЦІЙНА ВИМОГА
Номер:
f727110a3b31468f9898a10f72172b7d
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-12-08-003111-a.b2
Назва:
ДИСКРИМІНАЦІЙНА ВИМОГА
Вимога:
Вважаємо, що Замовником розроблено тендерну документацію з порушенням вимог чинного законодавства в сфері публічних закупівель. Крім того, документація містить дискримінаційні та незаконні вимоги.Відповідно до додатку 3 до тендерної документації замовником вимагається від учасників надати: На виконання вимог Третього енергетичного пакету щодо інтеграції суб'єктів у сфері закупівлі електричної енергії (активної") України до загальноєвропейських стандартів та загальноєвропейського ринку, учасники зобов'язані документально підтвердити у складі своєї пропозиції успішне проходження сертифікації їхньої діяльності вимогам ДСТУ EN1SO 9001:2018 «Системи управління якістю. Вимоги» або іншим аналогічним державним стандартам в сфері сертифікації діяльності підприємства, з наданням відповідного сертифікату, який має бути чинним на дату подання пропорції. Сертифікат ДСТУ ENISO 9001:2018 вважається чинним за умови щорічного підтвердження (вимога не застосовується до сертифікатів, термін видачі яких складає менше року з дати видачі), а тому учасники у складі тендерної пропозиції повинні надати копію документа, який підтверджує продовження терміну дії сертифікату ДСТУ ENISO 9001:2018 (рішення уповноваженого органу сертифікації, звіт по аудиту). У складі тендерної пропозиції учасник повинен надати оригінал або копію сертифікату відповідності вимогам ДСТУ ISO 50001:2020 «Системи енергетичного менеджменту. Вимоги та настанова щодо використання». Наданий документ повинен бути чинним на момент подачі тендерної пропозиції. Якщо дата видачі сертифікату більша ніж 12 місяців (вимога не застосовується до сертифікатів, термін видачі яких складає менше року з дати видачі) від дати подання тендерної пропозиції, додатково надається звіт за результатами наглядового аудиту, який видано органом, що здійснював аудит і сертифікацію. Учасник повинен підтвердити використання системи менеджменту безпеки ланцюга постачань стосовно поставки предмету закупівлі шляхом надання у складі тендерної пропозиції діючого сертифікату ДСТУ ISO 28000:2008 «Системи управління безпекою ланцюга постачання. Вимоги». Якщо дата видачі сертифікату більша ніж 12 місяців (вимога не застосовується до сертифікатів, термін видачі яких складає менше року з дати видачі) від дати подання тендерної пропозиції, додатково надається звіт за результатами наглядового аудиту, який виданий органом, що здійснював аудит і сертифікацію. Для підтвердження Учасником розуміння потреб організації та необхідності встановлення політики й цілей у сфері неперервності діяльності, упровадження засобів і показників керування загальною спроможністю організації протистояти руйнівним Інцидентам; моніторингу та аналізування показників діяльності та ефективності СКНД; постійного поліпшення на основі об'єктивних вимірів, у складі тендерної пропозиції учасник надає оригінал або копію сертифікату відповідності вимогам ДСТУ EN ISO 22301:2021 «Безпека та стабільність. Системи управління неперервністю бізнесу. Вимоги» (EN ISO 22301:2019, IDT; ISO 22301:2019, IDT). Якщо дата видачі сертифікату більша ніж 12 місяців (вимога не застосовується до сертифікатів, термін видачі яких складає менше року з дати видачі) від дати подання тендерної пропозиції, додатково надається звіт за результатами наглядового аудиту, який виданий органом, що здійснював аудит і сертифікацію. У складі тендерної пропозиції учасник повинен надати оригінал або копію сертифікату відповідності вимогам ДСТУ ISO 28001:2009 «Системи управління безпекою ланцюга постачання. Найкраща практика запровадження безпеки ланцюга постачання, оцінки та плани. Вимоги та настанови» (ISO 28001:2007, IDT). Якщо дата видачі сертифікату більша ніж 12 місяців (вимога не застосовується до сертифікатів, термін видачі яких складає менше року з дати видачі) від дати подання тендерної пропозиції, додатково надається звіт за результатами наглядового аудиту, який виданий органом, що здійснював аудит і сертифікацію. Відповідно до пункту 29 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджені Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 "Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період 2 дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування" (далі – Особливості) у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються. У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі). Предметом закупівлі за цими торгами є ДК 021:2015: 09310000-5 — Електрична енергія. Для електричної енергії передбачено діючий стандарт ДСТУ EN 50160:2014. «Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загального призначення (EN 50160:2010, IDT)». В зазначеному вище національному стандарті для предмета закупівлі ДСТУ EN 50160:2014 немає жодної згадки про надання зазначених вище сертифікатів ДСТУ ISO, вимоги про надання яких встановлені в Додатку 3 до ТД. Отже керуючись чинним законодавством України, знаголошуємо, що Замовник неправомірно встановив таку оскаржувану вимогу до предмета закупівлі, чим порушив пункт 29 Особливостей. Вимагаємо прибрати дискримінаційні вимоги або ми будемо змушені звернутись до АМКУ.
Документація
Пов'язані документи:
Учасник
- рішення від 17.10.2023 № 16580.pdf 11.12.2023 12:07
- Рішення від 22.09.2023 № 15184.pdf 11.12.2023 12:07
- Відповідь.pdf 13.12.2023 15:09
Дата подачі:
11.12.2023 12:07
Вирішення:
Відповідно до ч.1 ст.23 Закону України «Про публічні закупівлі», технічна специфікація повинна містити опис усіх необхідних характеристик товарів, робіт або послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні, функціональні та якісні характеристики. Характеристики товарів, робіт або послуг можуть містити опис конкретного технологічного процесу або технології виробництва чи порядку постачання товару (товарів), виконання необхідних робіт, надання послуги (послуг).
Надання сертифікатів, зазначених у тендерній документації Замовника підтведжує здатність Учасника здійснювати постачання Товару відповідно до законодавства України компетентним способом. Сертифікати є необхідними документами для підтвердження технічних характеристик товару та гарантією надійності постачальника.
Частиною 1 ст.1 Закону України «Про технічні регламенти та оцінку відповідності» встановлено, що сертифікація це підтвердження відповідності третьою стороною, яке стосується продукції, процесів, послуг, систем або персоналу.
Колегія судів Касаційного адміністративного суду Верховного суду з постановою від 24.06.2020 у справі №826/15639/17 виклала позицію, що хоча виробництво не підлягає обов’язковій сертифікації, це не позбавляє учасника можливості отримати сертифікат у добровільному порядку з тим, щоб дотриматися умов конкурсу (торгів).
Таким чином, можливість встановлення замовниками у тендерній документації умови надання учасниками у складі тендерної документації сертифікатів відповідності чи сертифікатів якості не є дискримінаційною, що зазначено у рішеннях Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель №11184-р/пк-пз від 21.05.2021, №9066-р/пк-пз від 26.04.2021.
Таким чином, Замовник має на меті співпрацювати з добросовісним учасником, який керується у своїй діяльності міжнародними стандартами. Ця вимога не обмежує конкуренцію та не вбачається як дискримінаційною
Статус вимоги:
Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:
16.12.2023 16:01
Скарга
Скасована
ДИСКРИМІНАЦІЯ
Номер:
c7d5424f879248e1a05c30f47c0cb6fc
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-12-08-003111-a.b1
Назва:
ДИСКРИМІНАЦІЯ
Скарга:
Вважаємо, що Замовником розроблено тендерну документацію з порушенням вимог чинного законодавства в сфері публічних закупівель. Крім того, документація містить дискримінаційні та незаконні вимоги.Відповідно до додатку 3 до тендерної документації замовником вимагається від учасників надати:
На виконання вимог Третього енергетичного пакету щодо інтеграції суб'єктів у сфері закупівлі електричної енергії (активної") України до загальноєвропейських стандартів та загальноєвропейського ринку, учасники зобов'язані документально підтвердити у складі своєї пропозиції успішне проходження сертифікації їхньої діяльності вимогам ДСТУ EN1SO 9001:2018 «Системи управління якістю. Вимоги» або іншим аналогічним державним стандартам в сфері сертифікації діяльності підприємства, з наданням відповідного сертифікату, який має бути чинним на дату подання пропорції. Сертифікат ДСТУ ENISO 9001:2018 вважається чинним за умови щорічного підтвердження (вимога не застосовується до сертифікатів, термін видачі яких складає менше року з дати видачі), а тому учасники у складі тендерної пропозиції повинні надати копію документа, який підтверджує продовження терміну дії сертифікату ДСТУ ENISO 9001:2018 (рішення уповноваженого органу сертифікації, звіт по аудиту).
У складі тендерної пропозиції учасник повинен надати оригінал або копію сертифікату відповідності вимогам ДСТУ ISO 50001:2020 «Системи енергетичного менеджменту. Вимоги та настанова щодо використання». Наданий документ повинен бути чинним на момент подачі тендерної пропозиції. Якщо дата видачі сертифікату більша ніж 12 місяців (вимога не застосовується до сертифікатів, термін видачі яких складає менше року з дати видачі) від дати подання тендерної пропозиції, додатково надається звіт за результатами наглядового аудиту, який видано органом, що здійснював аудит і сертифікацію.
Учасник повинен підтвердити використання системи менеджменту безпеки ланцюга постачань стосовно поставки предмету закупівлі шляхом надання у складі тендерної пропозиції діючого сертифікату ДСТУ ISO 28000:2008 «Системи управління безпекою ланцюга постачання. Вимоги». Якщо дата видачі сертифікату більша ніж 12 місяців (вимога не застосовується до сертифікатів, термін видачі яких складає менше року з дати видачі) від дати подання тендерної пропозиції, додатково надається звіт за результатами наглядового аудиту, який виданий органом, що здійснював аудит і сертифікацію.
Для підтвердження Учасником розуміння потреб організації та необхідності встановлення політики й цілей у сфері неперервності діяльності, упровадження засобів і показників керування загальною спроможністю організації протистояти руйнівним Інцидентам; моніторингу та аналізування показників діяльності та ефективності СКНД; постійного поліпшення на основі об'єктивних вимірів, у складі тендерної пропозиції учасник надає оригінал або копію сертифікату відповідності вимогам ДСТУ EN ISO 22301:2021 «Безпека та стабільність. Системи управління неперервністю бізнесу. Вимоги» (EN ISO 22301:2019, IDT; ISO 22301:2019, IDT). Якщо дата видачі сертифікату більша ніж 12 місяців (вимога не застосовується до сертифікатів, термін видачі яких складає менше року з дати видачі) від дати подання тендерної пропозиції, додатково надається звіт за результатами наглядового аудиту, який виданий органом, що здійснював аудит і сертифікацію.
У складі тендерної пропозиції учасник повинен надати оригінал або копію сертифікату відповідності вимогам ДСТУ ISO 28001:2009 «Системи управління безпекою ланцюга постачання. Найкраща практика запровадження безпеки ланцюга постачання, оцінки та плани. Вимоги та настанови» (ISO 28001:2007, IDT). Якщо дата видачі сертифікату більша ніж 12 місяців (вимога не застосовується до сертифікатів, термін видачі яких складає менше року з дати видачі) від дати подання тендерної пропозиції, додатково надається звіт за результатами наглядового аудиту, який виданий органом, що здійснював аудит і сертифікацію.
Відповідно до пункту 29 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджені Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 "Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період 2 дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування" (далі – Особливості) у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та
промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються. У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Предметом закупівлі за цими торгами є ДК 021:2015: 09310000-5 — Електрична енергія.
Для електричної енергії передбачено діючий стандарт ДСТУ EN 50160:2014. «Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загального призначення (EN 50160:2010, IDT)».
В зазначеному вище національному стандарті для предмета закупівлі ДСТУ EN 50160:2014 немає жодної згадки про надання зазначених вище сертифікатів ДСТУ ISO, вимоги про надання яких встановлені в Додатку 3 до ТД.
Отже керуючись чинним законодавством України, знаголошуємо, що Замовник неправомірно встановив таку оскаржувану вимогу до предмета закупівлі, чим порушив пункт 29 Особливостей.
Вимагаємо прибрати дискримінаційні вимоги або ми будемо змушені звернутись до АМКУ.
Пов'язані документи:
Учасник
- Рішення від 22.09.2023 № 15184.pdf 11.12.2023 12:05
- рішення від 17.10.2023 № 16580.pdf 11.12.2023 12:05
Причина:
Скарга скасована суб'єктом оскарження
Дата скасування:
11.12.2023 12:06