-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
автоматичний біохімічний аналізатор
категорія Замовника – згідно п.3 ч.1, ч.4 ст.2 ЗУ «Про публічні закупівлі» (юридична особа, яка є підприємством та забезпечує потреби держави або територіальної громади). Під час проведення процедур закупівель усі документи, що готуються замовником, викладаються українською мовою. Закупівля за кошти місцевого бюджету
Торги не відбулися
472 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 450.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 2 450.00 UAH
Період оскарження:
07.12.2023 17:44 - 28.12.2023 00:00
Скарга
Виконана замовником
Скарга Замовнику на дискримінаційні умови закупівлі
Номер:
0dd6ea7595a24633b730f75106c0027d
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-12-07-020314-a.a3
Назва:
Скарга Замовнику на дискримінаційні умови закупівлі
Скарга:
Вих. № 7 від 11.12.2023р.
Постійно діючій адміністративній колегії
Антимонопольного комітету України з
розгляду скарг про порушення законодавства
у сфері публічних закупівель
03035, Україна, м. Київ, вул. Митрополита
Василя Липкiвського, 45
Скаржник (суб’єкт оскарження):
Фізична особа-підприємець Король Владислав Іванович
РНОКПП: 3617510159
Місцезнаходження: Київська область, Бориспільський район,
с. Сомкова Долина, вул. Пухівська, буд. 26
тел.: +38 (063) 667-26-60
3амовник: КОМУНАЛЬНЕ НЕКОМЕРЦІЙНЕ ПІДПРИЄМСТВО "ВОЛОВЕЦЬКА ЦЕНТРАЛЬНА ЛІКАРНЯ
ВОЛОВЕЦЬКОЇ СЕЛИЩНОЇ РАДИ"
Код ЄДРПОУ: 01992529
Місцезнаходження: 89100, Україна, Закарпатська область, смт Воловець, ВУЛИЦЯ КАРПАТСЬКА, будинок 23
Ідентифікатор закупiвлi:
UA-2023-12-07-020314-a
Детектори та аналізатори (автоматичний біохімічний аналізатор) (38430000-8) (ДК 021:2015) НК 024:2023: 56669 —
Біохімічний автоматичний аналізатор метаболічного
профілю IVD (діагностика in vitro ) стаціонарний
СКАРГА
про встановлення дискримінаційних умов в тендерній документації
Замовник КОМУНАЛЬНЕ НЕКОМЕРЦІЙНЕ ПІДПРИЄМСТВО "ВОЛОВЕЦЬКА ЦЕНТРАЛЬНА ЛІКАРНЯ ВОЛОВЕЦЬКОЇ СЕЛИЩНОЇ РАДИ" оголосив закупівлю
UA-2023-12-07-020314-a, за кодом Детектори та аналізатори (автоматичний біохімічний аналізатор) (38430000-8) (ДК 021:2015) НК 024:2023: 56669 — Біохімічний автоматичний аналізатор метаболічного профілю IVD (діагностика in vitro ) стаціонарний.
Уважно ознайомившись з тендерною документацією, виявили у ній окремі вимоги, що заважають нам подати свою тендерну пропозицію, оскільки в ній наявні дискримінаційні вимоги, які в свою чергу суперечать чинному законодавству у сфері публічних закупівель та порушують право брати участь в даних торгах потенційних учасників згідно встановленого Законом порядку.
Тендерна документація Замовника КОМУНАЛЬНЕ НЕКОМЕРЦІЙНЕ ПІДПРИЄМСТВО "ВОЛОВЕЦЬКА ЦЕНТРАЛЬНА ЛІКАРНЯ ВОЛОВЕЦЬКОЇ СЕЛИЩНОЇ РАДИ", що затверджена протокольним рішенням уповноваженої особи від 07 грудня 2023 року та оприлюднена в електронній системі публічних закупівель Prozorro, не відповідає вимогам діючого законодавства, а саме:
порушує вимоги ст 5. Закону України «Про публічні закупівлі»;
порушує вимоги ч. 4 ст.22 Закону України «Про публічні закупівлі»
порушує вимоги ч. 4 ст.23 Закону України «Про публічні закупівлі»
Скаржник вважає за необхідне зазначити, що редакція Тендерної документації Замовника КОМУНАЛЬНЕ НЕКОМЕРЦІЙНЕ ПІДПРИЄМСТВО "ВОЛОВЕЦЬКА ЦЕНТРАЛЬНА ЛІКАРНЯ ВОЛОВЕЦЬКОЇ СЕЛИЩНОЇ РАДИ", що затверджена протокольним рішенням уповноваженої особи від 07 грудня 2023 року та оприлюднена в електронній системі публічних закупівель Prozorro UA-2023-12-07-020314-a, а саме наведений перелік вимог Додатку «Технічні завдання» до Тендерної документації, Технічні параметри → Найменування технічних параметрів вимоги за пунктами № з/п 1-22, а саме сукупні вимоги технічних параметрів медичного обладнання (пункти № з/п 1-22) обмежують коло потенційних учасників закупівлі та порушують вимоги діючого законодавства.
Найменування технічних параметрів вимоги за пунктами № з/п 1-22, що викладені у Додатку до Тендерної документації Технічне завдання до предмету закупівлі, які, незважаючи на наявність формального виразу «або еквівалент», суттєво обмежують коло потенційних учасників закупівлі та порушують вимоги діючого законодавства.
Крім того, медико-технічними вимогами Додатку «Технічні завдання» до Тендерної документації встановлені конкретні технічні параметри, які унеможливлюють запропонувати еквівалентний предмет закупівлі, а саме:
1. Автоматичний біохімічний аналізатор відкритого типу (налаштування інформації про реагенти). Дана вимога є дискримінаційною, адже є велика кількість автоматичних аналізаторів на ринку які є закритого типу чи комбінованого типу, а ваша вимога обмежує можливість їх участі в процедурі закупівлі.
3. Показники досліджень: не менше як 2000 показників. Дана вимога є необгрунтованою та дискримінаційною, адже жодний медичний заклад не робить 2000 показників обстежень, макимум це 15-20 методик на кожного пацієнта, тому дана вимога покликана суттєво обмежити коло потенційних учасників процедури закупівлі.
4. Методи аналізу: кінцева точка, кінетика, дві точки, біхроматика, мультистандарт, бланк сироватки, імунотурбідиметрія та ін. Дана вимога також є дискримінаційною, адже знову ж таки вона продовжує вимогу до попереднього пункту, оскільки не має потреби реалізовувати в біохімічному аналізаторі настільки багато методик вимірювання, адже більшість методик обстежень використовують такі методики, як кінцева точка, кінетика, дві точки, мультистандарт.
7. Пам'ять: не менше 100 тис результатів звітів з можливістю розширення жорстким диском комп’ютера.
10. Діапазон довжин хвиль: 340-810 нм.
11. Базові фільтри на борту: 340, 405, 450, 505, 546, 578, 620, 670 нм. Можливість установки 2-х додаткових світлофільтрів на вибір (380, 492, 630, 650, 660, 700, 810). Дана вимога є дискримінаційною, адже ви чітко зазначаєте довжини хвиль, які відповідають лише одному біохімічному аналізатору на ринку, а саме автоматичному біохімічному аналізатору DS-161 виробника Sinnowa, офіційного представника компанії Діамеб в Україні. Посилання на характеристики на офіційному сайті виробника: https://diameb.ua/uk/product/67.
15. Реакційні кювети: не менше 60 багаторазових реакційних кювет. Якщо кювети багаторазові то відповідно немає значення яка кількість цих кювет у реакційному роторі. Тому наполеглива вимога дану характеристику розширити, зазначивши: Реакційні кювети: не менше 40 багаторазових реакційних кювет.
19. Наявність системи промивання кювет. Дана вимога є дискримінаційною, адже є велика кількість виробників і постачальників, які продають аналізатори без промивної станції, які в свою чергу відповідають всім іншим вимогам до предмету закупівлі, не матимуть змоги прийняти участь в процедурі закупівлі, а отже це обмеження конкуренції.
22. Стартовий набір реагентів. Дана вимога є дискримінаційною, адже ви чітко описуєте характеристики реактивів, які використовуються на аналізаторі, і немає на ринку більше реактивів, які б відповідали всіх наведеним характеристикам, адже під них підходить лише виробник, який запропонований в даному пункті. Тому вимагаємо дані характеристики прибрати із пункту 22, адже це суттєво обмежує участь потенційних учасників в процедурі закупівлі, лише до одного учасника, який пропонує автоматичний біохімічний аналізатор DS-161 виробника Sinnowa, офіційного представника компанії Діамеб в Україні та реактиви виробника Cormay, Польща.
1. Набір для визначення активності АЛАТ. Фасування: R1: 5x48 мл; R2: 1x60 мл. Метод: оптимізований і модифікований метод, розроблений з урахуванням рекомендацій Міжнародної Федерації Клінічної Хімії (IFCC), без піридоксальфосфату. Межа кількісного визначення (LOQ): не вище як 7 Од/л. Лінійність: не менше як 600 Од/л. Реагенти мають бути придатними до кінця терміну придатності зазначеного на упаковці при температурі зберігання 2 - 8°C, а на борту апарату при температурі 2 - 10°C стабільними не менше 12 тижнів.
2. Набір для визначення активності АСАТ. Фасування: R1: 5x48 мл; R2: 1x60 мл. Метод: оптимізований і модифікований метод, розроблений з урахуванням рекомендацій Міжнародної Федерації Клінічної Хімії (IFCC), без піридоксальфосфату. Межа кількісного визначення (LOQ): не вище як 9 Од/л. Лінійність: не менше як 650 Од/л. Реагенти мають бути придатними до кінця терміну придатності зазначеного на упаковці при температурі зберігання 2 - 8°C, а на борту апарату при температурі 2 - 10°C стабільними не менше 12 тижнів.
3. Набір для визначення глюкози. Фасування: R1: 6x60 мл; стандарт - 1х2 мл. Метод: колориметричний, ензиматичний метод з оксидазою глюкози. Межа кількісного визначення (LOQ): не вище як 12 мг/дл. Лінійність: не менше як 350 мг/дл. Реагенти мають бути придатними до кінця терміну придатності зазначеного на упаковці при температурі зберігання 2 - 8°C, а на борту апарату при температурі 2 - 10°C стабільними не менше 12 тижнів.
4. Набір для визначення креатиніну. Фасування: R1: 5x24 мл; R2: 1x30 мл. Метод: модифікація методу Яффе без депротеїнізації. Межа кількісного визначення (LOQ): не вище як 0,6 мг/дл. Лінійність: не менше як 17,5 мг/дл Робочий реагент має бути стабільним при температурі зберігання 2 - 8°C не менше 4 тижнів, а при 15 - 25°C – не менше 7 днів.
5. Набір для визначення сечовини. Фасування: R1: 5x24 мл; R2: 1x30 мл; стандарт - 1х2 мл. Метод: ферментативний, кінетичний з використанням уреази і глутаматдегідрогенази (ГЛДГ). Межа кількісного визначення (LOQ): не вище як 4,5 мг/дл. Лінійність: не менше як 250 мг/дл Реагенти мають бути придатними до кінця терміну придатності зазначеного на упаковці при температурі зберігання 2-8°C, а на борту апарату при температурі 2 - 10°C стабільними не менше 8 тижнів.
6. Набір для визначення холестерину. Фасування: R1: 6x60 мл; стандарт - 1х2 мл. Метод: колориметричний, ензиматичний з естеразою і оксидазою холестерину (CHOD/PAP). Чутливість: не вище як 13 мг/дл. Лінійність: не менше як 730 мг/дл. Реагенти мають бути придатними до кінця терміну придатності зазначеного на упаковці при температурі зберігання 2-8°C, а на борту апарату при температурі 2 - 10°C стабільними не менше 12 тижнів.
7. Контрольна сироватка. Фасування: норма - 1х5 мл; патологія - 1х5 мл.
8. Калібратор. Фасування: 1х5 мл.
Встановивши такі вимоги у Додатку «Технічні завдання» до Тендерної документації взяти участь у закупівлі може продукція одного конкретного виробника, що є дискримінаційним по відношенню до потенційних учасників, в тому числі і Скаржника, та порушує право Скаржника взяти участь у закупівлі. Таким чином, наявність встановлених Замовником ДИСКРИМІНАЦІЙНИХ СУКУПНИХ ВИМОГ до предмету закупівлі у чинній редакції (так як відсутні ВИРОБНИКИ, які можуть запропонувати медичні вироби саме з такими СУКУПНИМИ вимогами) позбавляє потенційних учасників можливості прийняти участь у закупівлі, що є дискримінацією та порушенням їхніх прав як учасників.
За таких умов, прийняти участь у процедурі закупівлі зможуть лише ті учасники, які запропонують продукцію конкретного виробника, зокрема лише компанія ТОВ «ДІАМЕБ», яка є офіційним представником в Україні продукції виробництва Sinnowa, зокрема гематологічного аналізатора DS-161, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі, Скаржника. Обґрунтування наведеної вище інформації, про чітку приналежність всіх описаних з-характеристик до конкретного обладнання, міститься в Додатках до СКАРГИ.
На підтвердження встановлення дискримінаційних вимог Додатку «Технічні завдання» до Тендерної документації Скаржник надає:
1. Заповнений Додатку «Технічні завдання» до Тендерної документації, закупівля UA-2023-12-07-020314-a. ЗА РЕДАКЦІЄЮ ЗАМОВНИКА. оприлюднений в електронній системі публічних закупівель Prozorro UA-2023-12-07-020314-a, згідно сукупних вимог Замовника, що відповідає продукції одного виробника.
2. Посібник користувача Аналізатор серії DS. SINNOWA.
3. Декларація про відповідність №ДТ-04/22 на прилад Автоматичний біохімічний аналізатор DS-261, виробник SINNOWA Medical Science &Technology Co., Ltd.., Уповноважений представник в Україні: ТОВ «ДІАМЕБ ТРЕЙД»
4. Декларація про відповідність №С-09.3.17 (контролі, калібратори для біохімічних досліджень), виробник PZ CORMAY S.A., Уповноважений представник в Україні: ТОВ «ДІАМЕБ»
5. Декларація про відповідність №С-09.1.17 (реагенти для біохімічних досліджень), виробник PZ CORMAY S.A., Уповноважений представник в Україні: ТОВ «ДІАМЕБ»
6. Скан копія листа авторизації виробник PZ CORMAY S.A. на уповноважений представник в Україні: ТОВ «ДІАМЕБ».
Також наполеглива вимога до замовника прибрати з вимог тендерної документації пункт, який стосується листа авторизації від виробника:
2) Файл відсканований з Оригіналу листа виробника (представництва, філії виробника – якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію України), або представника, дилера, дистриб'ютора, офіційно уповноваженого на це виробником, яким підтверджується можливість поставки Учасником Товару, який є предметом закупівлі цих торгів, у кількості, та в терміни, визначені цією Документацією та пропозицією Учасника. Лист повинен включати в себе: назву Учасника, номер оголошення, що оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу, назву предмета закупівлі відповідно до оголошення про проведення процедури закупівлі, а також гарантії щодо терміну гарантійного обслуговування. Адже дана вимога суттєво обмежує коло потенційних учасників, лише офіційним представником в Україні компанією Діамеб, або тим учасником якому офіційним представник надасть лист авторизації, який надається лише в єдиному екземплярі. Вимагаючи лист авторизації від виробника (представництва, філії виробника – якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію України) або представника, дилера, офіційного дистриб’ютора Замовник тим самим обмежує конкуренцію у даній процедурі, і звужує коло учасників до одного, у якого буде лист авторизації, тим самим порушуючи основні принципи публічних закупівель.
На підставі викладеного, дії Замовника в частині встановлення у Тендерній документації наведених медико-технічних вимог порушують вимоги:
частини першої статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», якою передбачена:
1) добросовісна конкуренція серед учасників;
2) максимальна економія, ефективність та пропорційність;
3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
частини другої статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», якою передбачено:
Учасники (резиденти та нерезиденти) всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель/спрощених закупівлях на рівних умовах.
частини четвертої статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», якою передбачено:
Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
частини четвертої статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі», якою передбачено:
Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
частини четвертої статті 23 Закону України «Про публічні закупівлі» якою передбачено:
Технічні специфікації не повинні містити посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим та містити вираз "або еквівалент".
На підставі викладеного, керуючись ст. 5, 18, 22 Закону України «Про публічні закупівлі», п. 59 «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178,
ПРОСИМО:
1. Встановити порушення законодавства замовником КОМУНАЛЬНЕ НЕКОМЕРЦІЙНЕ ПІДПРИЄМСТВО "ВОЛОВЕЦЬКА ЦЕНТРАЛЬНА ЛІКАРНЯ ВОЛОВЕЦЬКОЇ СЕЛИЩНОЇ РАДИ" за закупівлею UA-2023-12-07-020314-a, що порушують права потенційних учасників та норми Закону України «Про публічні закупівлі».
2. Зобов’язати Замовника КОМУНАЛЬНЕ НЕКОМЕРЦІЙНЕ ПІДПРИЄМСТВО "ВОЛОВЕЦЬКА ЦЕНТРАЛЬНА ЛІКАРНЯ ВОЛОВЕЦЬКОЇ СЕЛИЩНОЇ РАДИ" внести зміни до тендерної документації на закупівлю код ДК 021:2015: 38430000-8 – «Детектори та аналізатори», ДК 021:2015: 38434500-1 – Біохімічні аналізатори, НК 024:2023 «Класифікатор медичних виробів»: 56669 – Біохімічний автоматичний аналізатор метаболічного профілю IVD (діагностика in vitro) стаціонарний (Автоматичний біохімічний аналізатор), номер оголошення UA-2023-12-07-020314-a.
Додатки:
1. Заповнений Додаток «Технічні завдання» до Тендерної документації, закупівля UA-2023-12-07-020314-a. ЗА РЕДАКЦІЄЮ ЗАМОВНИКА. оприлюднений в електронній системі публічних закупівель Prozorro UA-2023-12-07-020314-a, згідно сукупних вимог Замовника, що відповідає продукції одного виробника.
2. Посібник користувача Аналізатор серії DS. SINNOWA.
3. Декларація про відповідність №ДТ-04/22 на прилад Автоматичний біохімічний аналізатор DS-261, виробник SINNOWA Medical Science &Technology Co., Ltd.., Уповноважений представник в Україні: ТОВ «ДІАМЕБ ТРЕЙД»
4. Декларація про відповідність №С-09.3.17 (контролі, калібратори для біохімічних досліджень), виробник PZ CORMAY S.A., Уповноважений представник в Україні: ТОВ «ДІАМЕБ»
5. Декларація про відповідність №С-09.1.17 (реагенти для біохімічних досліджень), виробник PZ CORMAY S.A., Уповноважений представник в Україні: ТОВ «ДІАМЕБ»
6. Скан копія листа авторизації виробник PZ CORMAY S.A. на уповноважений представник в Україні: ТОВ «ДІАМЕБ».
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга по закупівлі Воловець РЛ 11.12.2023 14:51
- Декларація про відповідність _С-09.1.17 (реагенти для біохімічних досліджень) (1) (1) 11.12.2023 14:51
- Додатки технічні вимоги (1) 11.12.2023 14:51
- Скан копія лист авторизація PZ CORMAY S.A. - ТОВ Діамеб. (1) (1) 11.12.2023 14:51
- Декларація про відповідність _С-09.3.17 (контролі калібратори для біохімічних досліджень) (1) (1) 11.12.2023 14:51
- Декларація про відповідність _ДТ-04.22 (автоматичний біохімічний аналізатор) (1) (1) 11.12.2023 14:51
- Посібник користувача Аналізатор серії DS. SINNOWA. (1) (1) 11.12.2023 14:51
- ТЕНДЕРНА_ДОКУМЕНТАЦІЯ особливості НОВА РЕДАКЦІЯ.doc 12.12.2023 18:07
- лист АМКУ.PDF 13.12.2023 11:12
- Підтверджуючі документи виробник Urit аналізатор.pdf 15.12.2023 14:56
- Підтверджуючі документи виробник SINNOWA аналізатор та реактиви CORMAY.pdf 15.12.2023 14:56
- пояснення.PDF 15.12.2023 14:56
- Пояснення Замовника (1).docx 15.12.2023 14:56
- рішення від 13.12.2023 № 20070.pdf 13.12.2023 17:49
- Інформація про резолютивну частину рішення від 21.12.2023 № 20668.pdf 22.12.2023 15:15
- рішення від 21.12.2023 № 20668.pdf 26.12.2023 10:05
Дата прийняття скарги до розгляду:
11.12.2023 16:54
Дата розгляду скарги:
21.12.2023 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
13.12.2023 17:50
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
26.12.2023 10:05
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Рішення АМКУ виконано
Скарга
Скасована
Скарга Замовнику на дискримінаційні умови закупівлі
Номер:
61303a6bbbff43cdaf12e4bac49819fd
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-12-07-020314-a.c2
Назва:
Скарга Замовнику на дискримінаційні умови закупівлі
Скарга:
Вих. № 7 від 11.12.2023р.
Постійно діючій адміністративній колегії
Антимонопольного комітету України з
розгляду скарг про порушення законодавства
у сфері публічних закупівель
03035, Україна, м. Київ, вул. Митрополита
Василя Липкiвського, 45
Скаржник (суб’єкт оскарження):
Фізична особа-підприємець Король Владислав Іванович
РНОКПП: 3617510159
Місцезнаходження: Київська область, Бориспільський район,
с. Сомкова Долина, вул. Пухівська, буд. 26
тел.: +38 (063) 667-26-60
3амовник: КОМУНАЛЬНЕ НЕКОМЕРЦІЙНЕ ПІДПРИЄМСТВО "ВОЛОВЕЦЬКА ЦЕНТРАЛЬНА ЛІКАРНЯ
ВОЛОВЕЦЬКОЇ СЕЛИЩНОЇ РАДИ"
Код ЄДРПОУ: 01992529
Місцезнаходження: 89100, Україна, Закарпатська область, смт Воловець, ВУЛИЦЯ КАРПАТСЬКА, будинок 23
Ідентифікатор закупiвлi:
UA-2023-12-07-020314-a
Детектори та аналізатори (автоматичний біохімічний аналізатор) (38430000-8) (ДК 021:2015) НК 024:2023: 56669 —
Біохімічний автоматичний аналізатор метаболічного
профілю IVD (діагностика in vitro ) стаціонарний
СКАРГА
про встановлення дискримінаційних умов в тендерній документації
Замовник КОМУНАЛЬНЕ НЕКОМЕРЦІЙНЕ ПІДПРИЄМСТВО "ВОЛОВЕЦЬКА ЦЕНТРАЛЬНА ЛІКАРНЯ ВОЛОВЕЦЬКОЇ СЕЛИЩНОЇ РАДИ" оголосив закупівлю
UA-2023-12-07-020314-a, за кодом Детектори та аналізатори (автоматичний біохімічний аналізатор) (38430000-8) (ДК 021:2015) НК 024:2023: 56669 — Біохімічний автоматичний аналізатор метаболічного профілю IVD (діагностика in vitro ) стаціонарний.
Уважно ознайомившись з тендерною документацією, виявили у ній окремі вимоги, що заважають нам подати свою тендерну пропозицію, оскільки в ній наявні дискримінаційні вимоги, які в свою чергу суперечать чинному законодавству у сфері публічних закупівель та порушують право брати участь в даних торгах потенційних учасників згідно встановленого Законом порядку.
Тендерна документація Замовника КОМУНАЛЬНЕ НЕКОМЕРЦІЙНЕ ПІДПРИЄМСТВО "ВОЛОВЕЦЬКА ЦЕНТРАЛЬНА ЛІКАРНЯ ВОЛОВЕЦЬКОЇ СЕЛИЩНОЇ РАДИ", що затверджена протокольним рішенням уповноваженої особи від 07 грудня 2023 року та оприлюднена в електронній системі публічних закупівель Prozorro, не відповідає вимогам діючого законодавства, а саме:
порушує вимоги ст 5. Закону України «Про публічні закупівлі»;
порушує вимоги ч. 4 ст.22 Закону України «Про публічні закупівлі»
порушує вимоги ч. 4 ст.23 Закону України «Про публічні закупівлі»
Скаржник вважає за необхідне зазначити, що редакція Тендерної документації Замовника КОМУНАЛЬНЕ НЕКОМЕРЦІЙНЕ ПІДПРИЄМСТВО "ВОЛОВЕЦЬКА ЦЕНТРАЛЬНА ЛІКАРНЯ ВОЛОВЕЦЬКОЇ СЕЛИЩНОЇ РАДИ", що затверджена протокольним рішенням уповноваженої особи від 07 грудня 2023 року та оприлюднена в електронній системі публічних закупівель Prozorro UA-2023-12-07-020314-a, а саме наведений перелік вимог Додатку «Технічні завдання» до Тендерної документації, Технічні параметри → Найменування технічних параметрів вимоги за пунктами № з/п 1-22, а саме сукупні вимоги технічних параметрів медичного обладнання (пункти № з/п 1-22) обмежують коло потенційних учасників закупівлі та порушують вимоги діючого законодавства.
Найменування технічних параметрів вимоги за пунктами № з/п 1-22, що викладені у Додатку до Тендерної документації Технічне завдання до предмету закупівлі, які, незважаючи на наявність формального виразу «або еквівалент», суттєво обмежують коло потенційних учасників закупівлі та порушують вимоги діючого законодавства.
Крім того, медико-технічними вимогами Додатку «Технічні завдання» до Тендерної документації встановлені конкретні технічні параметри, які унеможливлюють запропонувати еквівалентний предмет закупівлі, а саме:
1. Автоматичний біохімічний аналізатор відкритого типу (налаштування інформації про реагенти). Дана вимога є дискримінаційною, адже є велика кількість автоматичних аналізаторів на ринку які є закритого типу чи комбінованого типу, а ваша вимога обмежує можливість їх участі в процедурі закупівлі.
3. Показники досліджень: не менше як 2000 показників. Дана вимога є необгрунтованою та дискримінаційною, адже жодний медичний заклад не робить 2000 показників обстежень, макимум це 15-20 методик на кожного пацієнта, тому дана вимога покликана суттєво обмежити коло потенційних учасників процедури закупівлі.
4. Методи аналізу: кінцева точка, кінетика, дві точки, біхроматика, мультистандарт, бланк сироватки, імунотурбідиметрія та ін. Дана вимога також є дискримінаційною, адже знову ж таки вона продовжує вимогу до попереднього пункту, оскільки не має потреби реалізовувати в біохімічному аналізаторі настільки багато методик вимірювання, адже більшість методик обстежень використовують такі методики, як кінцева точка, кінетика, дві точки, мультистандарт.
7. Пам'ять: не менше 100 тис результатів звітів з можливістю розширення жорстким диском комп’ютера.
10. Діапазон довжин хвиль: 340-810 нм.
11. Базові фільтри на борту: 340, 405, 450, 505, 546, 578, 620, 670 нм. Можливість установки 2-х додаткових світлофільтрів на вибір (380, 492, 630, 650, 660, 700, 810). Дана вимога є дискримінаційною, адже ви чітко зазначаєте довжини хвиль, які відповідають лише одному біохімічному аналізатору на ринку, а саме автоматичному біохімічному аналізатору DS-161 виробника Sinnowa, офіційного представника компанії Діамеб в Україні. Посилання на характеристики на офіційному сайті виробника: https://diameb.ua/uk/product/67.
15. Реакційні кювети: не менше 60 багаторазових реакційних кювет. Якщо кювети багаторазові то відповідно немає значення яка кількість цих кювет у реакційному роторі. Тому наполеглива вимога дану характеристику розширити, зазначивши: Реакційні кювети: не менше 40 багаторазових реакційних кювет.
19. Наявність системи промивання кювет. Дана вимога є дискримінаційною, адже є велика кількість виробників і постачальників, які продають аналізатори без промивної станції, які в свою чергу відповідають всім іншим вимогам до предмету закупівлі, не матимуть змоги прийняти участь в процедурі закупівлі, а отже це обмеження конкуренції.
22. Стартовий набір реагентів. Дана вимога є дискримінаційною, адже ви чітко описуєте характеристики реактивів, які використовуються на аналізаторі, і немає на ринку більше реактивів, які б відповідали всіх наведеним характеристикам, адже під них підходить лише виробник, який запропонований в даному пункті. Тому вимагаємо дані характеристики прибрати із пункту 22, адже це суттєво обмежує участь потенційних учасників в процедурі закупівлі, лише до одного учасника, який пропонує автоматичний біохімічний аналізатор DS-161 виробника Sinnowa, офіційного представника компанії Діамеб в Україні та реактиви виробника Cormay, Польща.
1. Набір для визначення активності АЛАТ. Фасування: R1: 5x48 мл; R2: 1x60 мл. Метод: оптимізований і модифікований метод, розроблений з урахуванням рекомендацій Міжнародної Федерації Клінічної Хімії (IFCC), без піридоксальфосфату. Межа кількісного визначення (LOQ): не вище як 7 Од/л. Лінійність: не менше як 600 Од/л. Реагенти мають бути придатними до кінця терміну придатності зазначеного на упаковці при температурі зберігання 2 - 8°C, а на борту апарату при температурі 2 - 10°C стабільними не менше 12 тижнів.
2. Набір для визначення активності АСАТ. Фасування: R1: 5x48 мл; R2: 1x60 мл. Метод: оптимізований і модифікований метод, розроблений з урахуванням рекомендацій Міжнародної Федерації Клінічної Хімії (IFCC), без піридоксальфосфату. Межа кількісного визначення (LOQ): не вище як 9 Од/л. Лінійність: не менше як 650 Од/л. Реагенти мають бути придатними до кінця терміну придатності зазначеного на упаковці при температурі зберігання 2 - 8°C, а на борту апарату при температурі 2 - 10°C стабільними не менше 12 тижнів.
3. Набір для визначення глюкози. Фасування: R1: 6x60 мл; стандарт - 1х2 мл. Метод: колориметричний, ензиматичний метод з оксидазою глюкози. Межа кількісного визначення (LOQ): не вище як 12 мг/дл. Лінійність: не менше як 350 мг/дл. Реагенти мають бути придатними до кінця терміну придатності зазначеного на упаковці при температурі зберігання 2 - 8°C, а на борту апарату при температурі 2 - 10°C стабільними не менше 12 тижнів.
4. Набір для визначення креатиніну. Фасування: R1: 5x24 мл; R2: 1x30 мл. Метод: модифікація методу Яффе без депротеїнізації. Межа кількісного визначення (LOQ): не вище як 0,6 мг/дл. Лінійність: не менше як 17,5 мг/дл Робочий реагент має бути стабільним при температурі зберігання 2 - 8°C не менше 4 тижнів, а при 15 - 25°C – не менше 7 днів.
5. Набір для визначення сечовини. Фасування: R1: 5x24 мл; R2: 1x30 мл; стандарт - 1х2 мл. Метод: ферментативний, кінетичний з використанням уреази і глутаматдегідрогенази (ГЛДГ). Межа кількісного визначення (LOQ): не вище як 4,5 мг/дл. Лінійність: не менше як 250 мг/дл Реагенти мають бути придатними до кінця терміну придатності зазначеного на упаковці при температурі зберігання 2-8°C, а на борту апарату при температурі 2 - 10°C стабільними не менше 8 тижнів.
6. Набір для визначення холестерину. Фасування: R1: 6x60 мл; стандарт - 1х2 мл. Метод: колориметричний, ензиматичний з естеразою і оксидазою холестерину (CHOD/PAP). Чутливість: не вище як 13 мг/дл. Лінійність: не менше як 730 мг/дл. Реагенти мають бути придатними до кінця терміну придатності зазначеного на упаковці при температурі зберігання 2-8°C, а на борту апарату при температурі 2 - 10°C стабільними не менше 12 тижнів.
7. Контрольна сироватка. Фасування: норма - 1х5 мл; патологія - 1х5 мл.
8. Калібратор. Фасування: 1х5 мл.
Встановивши такі вимоги у Додатку «Технічні завдання» до Тендерної документації взяти участь у закупівлі може продукція одного конкретного виробника, що є дискримінаційним по відношенню до потенційних учасників, в тому числі і Скаржника, та порушує право Скаржника взяти участь у закупівлі. Таким чином, наявність встановлених Замовником ДИСКРИМІНАЦІЙНИХ СУКУПНИХ ВИМОГ до предмету закупівлі у чинній редакції (так як відсутні ВИРОБНИКИ, які можуть запропонувати медичні вироби саме з такими СУКУПНИМИ вимогами) позбавляє потенційних учасників можливості прийняти участь у закупівлі, що є дискримінацією та порушенням їхніх прав як учасників.
За таких умов, прийняти участь у процедурі закупівлі зможуть лише ті учасники, які запропонують продукцію конкретного виробника, зокрема лише компанія ТОВ «ДІАМЕБ», яка є офіційним представником в Україні продукції виробництва Sinnowa, зокрема гематологічного аналізатора DS-161, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі, Скаржника. Обґрунтування наведеної вище інформації, про чітку приналежність всіх описаних з-характеристик до конкретного обладнання, міститься в Додатках до СКАРГИ.
На підтвердження встановлення дискримінаційних вимог Додатку «Технічні завдання» до Тендерної документації Скаржник надає:
1. Заповнений Додатку «Технічні завдання» до Тендерної документації, закупівля UA-2023-12-07-020314-a. ЗА РЕДАКЦІЄЮ ЗАМОВНИКА. оприлюднений в електронній системі публічних закупівель Prozorro UA-2023-12-07-020314-a, згідно сукупних вимог Замовника, що відповідає продукції одного виробника.
2. Посібник користувача Аналізатор серії DS. SINNOWA.
3. Декларація про відповідність №ДТ-04/22 на прилад Автоматичний біохімічний аналізатор DS-261, виробник SINNOWA Medical Science &Technology Co., Ltd.., Уповноважений представник в Україні: ТОВ «ДІАМЕБ ТРЕЙД»
4. Декларація про відповідність №С-09.3.17 (контролі, калібратори для біохімічних досліджень), виробник PZ CORMAY S.A., Уповноважений представник в Україні: ТОВ «ДІАМЕБ»
5. Декларація про відповідність №С-09.1.17 (реагенти для біохімічних досліджень), виробник PZ CORMAY S.A., Уповноважений представник в Україні: ТОВ «ДІАМЕБ»
6. Скан копія листа авторизації виробник PZ CORMAY S.A. на уповноважений представник в Україні: ТОВ «ДІАМЕБ».
Також наполеглива вимога до замовника прибрати з вимог тендерної документації пункт, який стосується листа авторизації від виробника:
2) Файл відсканований з Оригіналу листа виробника (представництва, філії виробника – якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію України), або представника, дилера, дистриб'ютора, офіційно уповноваженого на це виробником, яким підтверджується можливість поставки Учасником Товару, який є предметом закупівлі цих торгів, у кількості, та в терміни, визначені цією Документацією та пропозицією Учасника. Лист повинен включати в себе: назву Учасника, номер оголошення, що оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу, назву предмета закупівлі відповідно до оголошення про проведення процедури закупівлі, а також гарантії щодо терміну гарантійного обслуговування. Адже дана вимога суттєво обмежує коло потенційних учасників, лише офіційним представником в Україні компанією Діамеб, або тим учасником якому офіційним представник надасть лист авторизації, який надається лише в єдиному екземплярі. Вимагаючи лист авторизації від виробника (представництва, філії виробника – якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію України) або представника, дилера, офіційного дистриб’ютора Замовник тим самим обмежує конкуренцію у даній процедурі, і звужує коло учасників до одного, у якого буде лист авторизації, тим самим порушуючи основні принципи публічних закупівель.
На підставі викладеного, дії Замовника в частині встановлення у Тендерній документації наведених медико-технічних вимог порушують вимоги:
частини першої статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», якою передбачена:
1) добросовісна конкуренція серед учасників;
2) максимальна економія, ефективність та пропорційність;
3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
частини другої статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», якою передбачено:
Учасники (резиденти та нерезиденти) всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель/спрощених закупівлях на рівних умовах.
частини четвертої статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», якою передбачено:
Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
частини четвертої статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі», якою передбачено:
Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
частини четвертої статті 23 Закону України «Про публічні закупівлі» якою передбачено:
Технічні специфікації не повинні містити посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим та містити вираз "або еквівалент".
На підставі викладеного, керуючись ст. 5, 18, 22 Закону України «Про публічні закупівлі», п. 59 «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178,
ПРОСИМО:
1. Встановити порушення законодавства замовником КОМУНАЛЬНЕ НЕКОМЕРЦІЙНЕ ПІДПРИЄМСТВО "ВОЛОВЕЦЬКА ЦЕНТРАЛЬНА ЛІКАРНЯ ВОЛОВЕЦЬКОЇ СЕЛИЩНОЇ РАДИ" за закупівлею UA-2023-12-07-020314-a, що порушують права потенційних учасників та норми Закону України «Про публічні закупівлі».
2. Зобов’язати Замовника КОМУНАЛЬНЕ НЕКОМЕРЦІЙНЕ ПІДПРИЄМСТВО "ВОЛОВЕЦЬКА ЦЕНТРАЛЬНА ЛІКАРНЯ ВОЛОВЕЦЬКОЇ СЕЛИЩНОЇ РАДИ" внести зміни до тендерної документації на закупівлю код ДК 021:2015: 38430000-8 – «Детектори та аналізатори», ДК 021:2015: 38434500-1 – Біохімічні аналізатори, НК 024:2023 «Класифікатор медичних виробів»: 56669 – Біохімічний автоматичний аналізатор метаболічного профілю IVD (діагностика in vitro) стаціонарний (Автоматичний біохімічний аналізатор), номер оголошення UA-2023-12-07-020314-a.
Додатки:
1. Заповнений Додаток «Технічні завдання» до Тендерної документації, закупівля UA-2023-12-07-020314-a. ЗА РЕДАКЦІЄЮ ЗАМОВНИКА. оприлюднений в електронній системі публічних закупівель Prozorro UA-2023-12-07-020314-a, згідно сукупних вимог Замовника, що відповідає продукції одного виробника.
2. Посібник користувача Аналізатор серії DS. SINNOWA.
3. Декларація про відповідність №ДТ-04/22 на прилад Автоматичний біохімічний аналізатор DS-261, виробник SINNOWA Medical Science &Technology Co., Ltd.., Уповноважений представник в Україні: ТОВ «ДІАМЕБ ТРЕЙД»
4. Декларація про відповідність №С-09.3.17 (контролі, калібратори для біохімічних досліджень), виробник PZ CORMAY S.A., Уповноважений представник в Україні: ТОВ «ДІАМЕБ»
5. Декларація про відповідність №С-09.1.17 (реагенти для біохімічних досліджень), виробник PZ CORMAY S.A., Уповноважений представник в Україні: ТОВ «ДІАМЕБ»
6. Скан копія листа авторизації виробник PZ CORMAY S.A. на уповноважений представник в Україні: ТОВ «ДІАМЕБ».
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга по закупівлі Воловець РЛ 11.12.2023 14:42
- Додатки технічні вимоги (1) 11.12.2023 14:42
- Декларація про відповідність _ДТ-04.22 (автоматичний біохімічний аналізатор) (1) (1) 11.12.2023 14:42
- Декларація про відповідність _С-09.1.17 (реагенти для біохімічних досліджень) (1) (1) 11.12.2023 14:42
- Скан копія лист авторизація PZ CORMAY S.A. - ТОВ Діамеб. (1) (1) 11.12.2023 14:42
- Посібник користувача Аналізатор серії DS. SINNOWA. (1) (1) 11.12.2023 14:42
- Декларація про відповідність _С-09.3.17 (контролі калібратори для біохімічних досліджень) (1) (1) 11.12.2023 14:42
Причина:
Скарга скасована суб'єктом оскарження
Дата скасування:
11.12.2023 14:46
Вимога
Є відповідь
Скарга вимога Замовнику на дискримінаційні умови закупівлі
Номер:
d7099cebbed64b8cb31af7ad9fa1b678
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-12-07-020314-a.a1
Назва:
Скарга вимога Замовнику на дискримінаційні умови закупівлі
Вимога:
ВИМОГА
про встановлення дискримінаційних умов в тендерній документації
Замовник КОМУНАЛЬНЕ НЕКОМЕРЦІЙНЕ ПІДПРИЄМСТВО "ВОЛОВЕЦЬКА ЦЕНТРАЛЬНА ЛІКАРНЯ ВОЛОВЕЦЬКОЇ СЕЛИЩНОЇ РАДИ" оголосив закупівлю
UA-2023-12-07-020314-a, за кодом Детектори та аналізатори (автоматичний біохімічний аналізатор) (38430000-8) (ДК 021:2015) НК 024:2023: 56669 — Біохімічний автоматичний аналізатор метаболічного профілю IVD (діагностика in vitro ) стаціонарний.
Уважно ознайомившись з тендерною документацією, виявили у ній окремі вимоги, що заважають нам подати свою тендерну пропозицію, оскільки в ній наявні дискримінаційні вимоги, які в свою чергу суперечать чинному законодавству у сфері публічних закупівель та порушують право брати участь в даних торгах потенційних учасників згідно встановленого Законом порядку.
Тендерна документація Замовника КОМУНАЛЬНЕ НЕКОМЕРЦІЙНЕ ПІДПРИЄМСТВО "ВОЛОВЕЦЬКА ЦЕНТРАЛЬНА ЛІКАРНЯ ВОЛОВЕЦЬКОЇ СЕЛИЩНОЇ РАДИ", що затверджена протокольним рішенням уповноваженої особи від 07 грудня 2023 року та оприлюднена в електронній системі публічних закупівель Prozorro, не відповідає вимогам діючого законодавства, а саме:
порушує вимоги ст 5. Закону України «Про публічні закупівлі»;
порушує вимоги ч. 4 ст.22 Закону України «Про публічні закупівлі»
порушує вимоги ч. 4 ст.23 Закону України «Про публічні закупівлі»
Скаржник вважає за необхідне зазначити, що редакція Тендерної документації Замовника КОМУНАЛЬНЕ НЕКОМЕРЦІЙНЕ ПІДПРИЄМСТВО "ВОЛОВЕЦЬКА ЦЕНТРАЛЬНА ЛІКАРНЯ ВОЛОВЕЦЬКОЇ СЕЛИЩНОЇ РАДИ", що затверджена протокольним рішенням уповноваженої особи від 07 грудня 2023 року та оприлюднена в електронній системі публічних закупівель Prozorro UA-2023-12-07-020314-a, а саме наведений перелік вимог Додатку «Технічні завдання» до Тендерної документації, Технічні параметри → Найменування технічних параметрів вимоги за пунктами № з/п 1-22, а саме сукупні вимоги технічних параметрів медичного обладнання (пункти № з/п 1-22) обмежують коло потенційних учасників закупівлі та порушують вимоги діючого законодавства.
Найменування технічних параметрів вимоги за пунктами № з/п 1-22, що викладені у Додатку до Тендерної документації Технічне завдання до предмету закупівлі, які, незважаючи на наявність формального виразу «або еквівалент», суттєво обмежують коло потенційних учасників закупівлі та порушують вимоги діючого законодавства.
Крім того, медико-технічними вимогами Додатку «Технічні завдання» до Тендерної документації встановлені конкретні технічні параметри, які унеможливлюють запропонувати еквівалентний предмет закупівлі, а саме:
1. Автоматичний біохімічний аналізатор відкритого типу (налаштування інформації про реагенти). Дана вимога є дискримінаційною, адже є велика кількість автоматичних аналізаторів на ринку які є закритого типу чи комбінованого типу, а ваша вимога обмежує можливість їх участі в процедурі закупівлі.
3. Показники досліджень: не менше як 2000 показників. Дана вимога є необгрунтованою та дискримінаційною, адже жодний медичний заклад не робить 2000 показників обстежень, макимум це 15-20 методик на кожного пацієнта, тому дана вимога покликана суттєво обмежити коло потенційних учасників процедури закупівлі.
4. Методи аналізу: кінцева точка, кінетика, дві точки, біхроматика, мультистандарт, бланк сироватки, імунотурбідиметрія та ін. Дана вимога також є дискримінаційною, адже знову ж таки вона продовжує вимогу до попереднього пункту, оскільки не має потреби реалізовувати в біохімічному аналізаторі настільки багато методик вимірювання, адже більшість методик обстежень використовують такі методики, як кінцева точка, кінетика, дві точки, мультистандарт.
7. Пам'ять: не менше 100 тис результатів звітів з можливістю розширення жорстким диском комп’ютера.
10. Діапазон довжин хвиль: 340-810 нм.
11. Базові фільтри на борту: 340, 405, 450, 505, 546, 578, 620, 670 нм. Можливість установки 2-х додаткових світлофільтрів на вибір (380, 492, 630, 650, 660, 700, 810). Дана вимога є дискримінаційною, адже ви чітко зазначаєте довжини хвиль, які відповідають лише одному біохімічному аналізатору на ринку, а саме автоматичному біохімічному аналізатору DS-161 виробника Sinnowa, офіційного представника компанії Діамеб в Україні. Посилання на характеристики на офіційному сайті виробника: https://diameb.ua/uk/product/67.
15. Реакційні кювети: не менше 60 багаторазових реакційних кювет. Якщо кювети багаторазові то відповідно немає значення яка кількість цих кювет у реакційному роторі. Тому наполеглива вимога дану характеристику розширити, зазначивши: Реакційні кювети: не менше 40 багаторазових реакційних кювет.
19. Наявність системи промивання кювет. Дана вимога є дискримінаційною, адже є велика кількість виробників і постачальників, які продають аналізатори без промивної станції, які в свою чергу відповідають всім іншим вимогам до предмету закупівлі, не матимуть змоги прийняти участь в процедурі закупівлі, а отже це обмеження конкуренції.
22. Стартовий набір реагентів. Дана вимога є дискримінаційною, адже ви чітко описуєте характеристики реактивів, які використовуються на аналізаторі, і немає на ринку більше реактивів, які б відповідали всіх наведеним характеристикам, адже під них підходить лише виробник, який запропонований в даному пункті. Тому вимагаємо дані характеристики прибрати із пункту 22, адже це суттєво обмежує участь потенційних учасників в процедурі закупівлі, лише до одного учасника, який пропонує автоматичний біохімічний аналізатор DS-161 виробника Sinnowa, офіційного представника компанії Діамеб в Україні та реактиви виробника Cormay, Польща.
1. Набір для визначення активності АЛАТ. Фасування: R1: 5x48 мл; R2: 1x60 мл. Метод: оптимізований і модифікований метод, розроблений з урахуванням рекомендацій Міжнародної Федерації Клінічної Хімії (IFCC), без піридоксальфосфату. Межа кількісного визначення (LOQ): не вище як 7 Од/л. Лінійність: не менше як 600 Од/л. Реагенти мають бути придатними до кінця терміну придатності зазначеного на упаковці при температурі зберігання 2 - 8°C, а на борту апарату при температурі 2 - 10°C стабільними не менше 12 тижнів.
2. Набір для визначення активності АСАТ. Фасування: R1: 5x48 мл; R2: 1x60 мл. Метод: оптимізований і модифікований метод, розроблений з урахуванням рекомендацій Міжнародної Федерації Клінічної Хімії (IFCC), без піридоксальфосфату. Межа кількісного визначення (LOQ): не вище як 9 Од/л. Лінійність: не менше як 650 Од/л. Реагенти мають бути придатними до кінця терміну придатності зазначеного на упаковці при температурі зберігання 2 - 8°C, а на борту апарату при температурі 2 - 10°C стабільними не менше 12 тижнів.
3. Набір для визначення глюкози. Фасування: R1: 6x60 мл; стандарт - 1х2 мл. Метод: колориметричний, ензиматичний метод з оксидазою глюкози. Межа кількісного визначення (LOQ): не вище як 12 мг/дл. Лінійність: не менше як 350 мг/дл. Реагенти мають бути придатними до кінця терміну придатності зазначеного на упаковці при температурі зберігання 2 - 8°C, а на борту апарату при температурі 2 - 10°C стабільними не менше 12 тижнів.
4. Набір для визначення креатиніну. Фасування: R1: 5x24 мл; R2: 1x30 мл. Метод: модифікація методу Яффе без депротеїнізації. Межа кількісного визначення (LOQ): не вище як 0,6 мг/дл. Лінійність: не менше як 17,5 мг/дл Робочий реагент має бути стабільним при температурі зберігання 2 - 8°C не менше 4 тижнів, а при 15 - 25°C – не менше 7 днів.
5. Набір для визначення сечовини. Фасування: R1: 5x24 мл; R2: 1x30 мл; стандарт - 1х2 мл. Метод: ферментативний, кінетичний з використанням уреази і глутаматдегідрогенази (ГЛДГ). Межа кількісного визначення (LOQ): не вище як 4,5 мг/дл. Лінійність: не менше як 250 мг/дл Реагенти мають бути придатними до кінця терміну придатності зазначеного на упаковці при температурі зберігання 2-8°C, а на борту апарату при температурі 2 - 10°C стабільними не менше 8 тижнів.
6. Набір для визначення холестерину. Фасування: R1: 6x60 мл; стандарт - 1х2 мл. Метод: колориметричний, ензиматичний з естеразою і оксидазою холестерину (CHOD/PAP). Чутливість: не вище як 13 мг/дл. Лінійність: не менше як 730 мг/дл. Реагенти мають бути придатними до кінця терміну придатності зазначеного на упаковці при температурі зберігання 2-8°C, а на борту апарату при температурі 2 - 10°C стабільними не менше 12 тижнів.
7. Контрольна сироватка. Фасування: норма - 1х5 мл; патологія - 1х5 мл.
8. Калібратор. Фасування: 1х5 мл.
Встановивши такі вимоги у Додатку «Технічні завдання» до Тендерної документації взяти участь у закупівлі може продукція одного конкретного виробника, що є дискримінаційним по відношенню до потенційних учасників, в тому числі і Скаржника, та порушує право Скаржника взяти участь у закупівлі. Таким чином, наявність встановлених Замовником ДИСКРИМІНАЦІЙНИХ СУКУПНИХ ВИМОГ до предмету закупівлі у чинній редакції (так як відсутні ВИРОБНИКИ, які можуть запропонувати медичні вироби саме з такими СУКУПНИМИ вимогами) позбавляє потенційних учасників можливості прийняти участь у закупівлі, що є дискримінацією та порушенням їхніх прав як учасників.
За таких умов, прийняти участь у процедурі закупівлі зможуть лише ті учасники, які запропонують продукцію конкретного виробника, зокрема лише компанія ТОВ «ДІАМЕБ», яка є офіційним представником в Україні продукції виробництва Sinnowa, зокрема гематологічного аналізатора DS-161, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі, Скаржника. Обґрунтування наведеної вище інформації, про чітку приналежність всіх описаних з-характеристик до конкретного обладнання, міститься в Додатках до СКАРГИ.
На підтвердження встановлення дискримінаційних вимог Додатку «Технічні завдання» до Тендерної документації Скаржник надає:
1. Заповнений Додатку «Технічні завдання» до Тендерної документації, закупівля UA-2023-12-07-020314-a. ЗА РЕДАКЦІЄЮ ЗАМОВНИКА. оприлюднений в електронній системі публічних закупівель Prozorro UA-2023-12-07-020314-a, згідно сукупних вимог Замовника, що відповідає продукції одного виробника.
2. Посібник користувача Аналізатор серії DS. SINNOWA.
3. Декларація про відповідність №ДТ-04/22 на прилад Автоматичний біохімічний аналізатор DS-261, виробник SINNOWA Medical Science &Technology Co., Ltd.., Уповноважений представник в Україні: ТОВ «ДІАМЕБ ТРЕЙД»
4. Декларація про відповідність №С-09.3.17 (контролі, калібратори для біохімічних досліджень), виробник PZ CORMAY S.A., Уповноважений представник в Україні: ТОВ «ДІАМЕБ»
5. Декларація про відповідність №С-09.1.17 (реагенти для біохімічних досліджень), виробник PZ CORMAY S.A., Уповноважений представник в Україні: ТОВ «ДІАМЕБ»
6. Скан копія листа авторизації виробник PZ CORMAY S.A. на уповноважений представник в Україні: ТОВ «ДІАМЕБ».
Також наполеглива вимога до замовника прибрати з вимог тендерної документації пункт, який стосується листа авторизації від виробника:
2) Файл відсканований з Оригіналу листа виробника (представництва, філії виробника – якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію України), або представника, дилера, дистриб'ютора, офіційно уповноваженого на це виробником, яким підтверджується можливість поставки Учасником Товару, який є предметом закупівлі цих торгів, у кількості, та в терміни, визначені цією Документацією та пропозицією Учасника. Лист повинен включати в себе: назву Учасника, номер оголошення, що оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу, назву предмета закупівлі відповідно до оголошення про проведення процедури закупівлі, а також гарантії щодо терміну гарантійного обслуговування. Адже дана вимога суттєво обмежує коло потенційних учасників, лише офіційним представником в Україні компанією Діамеб, або тим учасником якому офіційним представник надасть лист авторизації, який надається лише в єдиному екземплярі. Вимагаючи лист авторизації від виробника (представництва, філії виробника – якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію України) або представника, дилера, офіційного дистриб’ютора Замовник тим самим обмежує конкуренцію у даній процедурі, і звужує коло учасників до одного, у якого буде лист авторизації, тим самим порушуючи основні принципи публічних закупівель.
На підставі викладеного, дії Замовника в частині встановлення у Тендерній документації наведених медико-технічних вимог порушують вимоги:
частини першої статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», якою передбачена:
1) добросовісна конкуренція серед учасників;
2) максимальна економія, ефективність та пропорційність;
3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
частини другої статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», якою передбачено:
Учасники (резиденти та нерезиденти) всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель/спрощених закупівлях на рівних умовах.
частини четвертої статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», якою передбачено:
Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
частини четвертої статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі», якою передбачено:
Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
частини четвертої статті 23 Закону України «Про публічні закупівлі» якою передбачено:
Технічні специфікації не повинні містити посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим та містити вираз "або еквівалент".
На підставі викладеного, керуючись ст. 5, 18, 22 Закону України «Про публічні закупівлі», п. 59 «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178,
ПРОСИМО:
1. Встановити порушення законодавства замовником КОМУНАЛЬНЕ НЕКОМЕРЦІЙНЕ ПІДПРИЄМСТВО "ВОЛОВЕЦЬКА ЦЕНТРАЛЬНА ЛІКАРНЯ ВОЛОВЕЦЬКОЇ СЕЛИЩНОЇ РАДИ" за закупівлею UA-2023-12-07-020314-a, що порушують права потенційних учасників та норми Закону України «Про публічні закупівлі».
2. Зобов’язати Замовника КОМУНАЛЬНЕ НЕКОМЕРЦІЙНЕ ПІДПРИЄМСТВО "ВОЛОВЕЦЬКА ЦЕНТРАЛЬНА ЛІКАРНЯ ВОЛОВЕЦЬКОЇ СЕЛИЩНОЇ РАДИ" внести зміни до тендерної документації на закупівлю код ДК 021:2015: 38430000-8 – «Детектори та аналізатори», ДК 021:2015: 38434500-1 – Біохімічні аналізатори, НК 024:2023 «Класифікатор медичних виробів»: 56669 – Біохімічний автоматичний аналізатор метаболічного профілю IVD (діагностика in vitro) стаціонарний (Автоматичний біохімічний аналізатор), номер оголошення UA-2023-12-07-020314-a.
Додатки:
1. Заповнений Додаток «Технічні завдання» до Тендерної документації, закупівля UA-2023-12-07-020314-a. ЗА РЕДАКЦІЄЮ ЗАМОВНИКА. оприлюднений в електронній системі публічних закупівель Prozorro UA-2023-12-07-020314-a, згідно сукупних вимог Замовника, що відповідає продукції одного виробника.
2. Посібник користувача Аналізатор серії DS. SINNOWA.
3. Декларація про відповідність №ДТ-04/22 на прилад Автоматичний біохімічний аналізатор DS-261, виробник SINNOWA Medical Science &Technology Co., Ltd.., Уповноважений представник в Україні: ТОВ «ДІАМЕБ ТРЕЙД»
4. Декларація про відповідність №С-09.3.17 (контролі, калібратори для біохімічних досліджень), виробник PZ CORMAY S.A., Уповноважений представник в Україні: ТОВ «ДІАМЕБ»
5. Декларація про відповідність №С-09.1.17 (реагенти для біохімічних досліджень), виробник PZ CORMAY S.A., Уповноважений представник в Україні: ТОВ «ДІАМЕБ»
6. Скан-копія листа авторизації виробник PZ CORMAY S.A. на уповноважений представник в Україні: ТОВ «ДІАМЕБ».
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга по закупівлі Воловець РЛ 09.12.2023 22:17
- Декларація про відповідність _С-09.3.17 (контролі калібратори для біохімічних досліджень) (1) 09.12.2023 22:17
- Декларація про відповідність _ДТ-04.22 (автоматичний біохімічний аналізатор) (1) 09.12.2023 22:17
- Додатки технічні вимоги 09.12.2023 22:17
- Посібник користувача Аналізатор серії DS. SINNOWA. (1) 09.12.2023 22:17
- Декларація про відповідність _С-09.1.17 (реагенти для біохімічних досліджень) (1) 09.12.2023 22:17
- Скан копія лист авторизація PZ CORMAY S.A. - ТОВ Діамеб. (1) 09.12.2023 22:17
- Відповідь на Вимогу.docx 12.12.2023 17:52
Дата подачі:
09.12.2023 22:17
Вирішення:
Замовником прийнято рішення частково задовільнити
вашу вимогу та внести відповідні зміни в технічні, якісні та кількісні характеристики
предмета закупівлі,
Статус вимоги:
Задоволено