• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Гідродинамічне очищення ділянок зливової каналізації на території Печерського району м. Києва (Код за ДК 021:2015 - 90470000-2 – Послуги з чищення каналізаційних колекторів)

Завершена

550 445.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 5 504.45 UAH
Період оскарження: 07.12.2023 14:48 - 13.12.2023 00:00
Вимога
Вирішена

стосовно акту огляду

Номер: dd89edba83bf4142b5b08f530238be27
Ідентифікатор запиту: UA-2023-12-07-013884-a.a1
Назва: стосовно акту огляду
Вимога:
Шановний замовник, Частиною 1 статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель. Згідно з частиною 4 статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Частиною 4 статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, Вимога тендерної документації: Учасник повинен здійснити попереднє обстеження на території об’єкта Замовника, для вивчення під’їзних шляхів, вибору характеристик необхідного обладнання, визначення детального обсягу робіт при складанні кошторисної документації та порядку надання послуг. Учасник повинен надати акт огляду у складі пропозиції, підписаний посадовими особами Замовника. Вважаємо, що встановлюючи відповідні вимоги, замовник порушує право учасника на конфіденційність інформації, також відповідна вимога несе у собі корупційні ризики, адже для участі у тендері необхідно отримувати «Акт огляду» за підписом посадової особи замовника. Встановлені вимоги є незаконними та такими, що порушують права учасників та наступні принципи закупівель: • добросовісна конкуренція серед учасників; • максимальна економія, ефективність та пропорційність; • запобігання корупційним діям і зловживанням. Встановлення замовником дискримінаційної вимоги щодо надання «Акту огляду» є необґрунтованою та такою, що суперечить вимогам Закону, адже з незалежних від учасника підстав посадові особи замовника можуть не допустити учасника до об’єкту за вказаною адресою в оголошенні та не підписати зазначений акт, що в подальшому може стати підставою для відхилення пропозицій таких учасників. Разом з тим, огляд об’єкту та ознайомлення об’єктом є важливим для учасників з точки зору правильної оцінки об’єму та характеру робіт, тобто дискримінація полягає в тому, що це має бути право учасників, а не обов’язок та не має бути обов’язкового складання акту за підписом посадової особи замовника. Зазначаємо, що встановлення такого дискримінаційного критерію є прямим умислом замовника щодо обмеження конкуренції та може призвести до розтрати бюджетних коштів, а також суперечить усім принципам здійснення публічних закупівель. Враховуючи вище викладене, Вимагаємо усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до тендерної документації в цій частині. Хочемо звернути увагу, що дана позиція неодноразово підтримана Постійно діючій адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель
Пов'язані документи: Замовник
Вирішення: Будуть внесені зміни у тендерну документацію
Статус вимоги: Задоволено