• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Гіпохлорит натрію марки А

Завершена

2 555 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.6% або 15 000.00 UAH
Період оскарження: 07.12.2023 13:17 - 28.12.2023 00:00
Скарга
Відхилено

Скарга на незаконні рішення, дії та бездіяльність Замовника в порядку ст.18 Закону України "Про публічні закупівлі"

Номер: 7d646d25b3dd457e901c9a1f4cd54e14
Ідентифікатор запиту: UA-2023-12-07-010286-a.b2
Назва: Скарга на незаконні рішення, дії та бездіяльність Замовника в порядку ст.18 Закону України "Про публічні закупівлі"
Скарга:
СКАРГА на незаконні рішення, дії та бездіяльність Замовника в порядку ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі» (надалі – Закон) з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування від 12 жовтня 2022 р. № 1178 зі змінами Рівненське обласне виробниче комунальне підприємство водопровідно-каналізаційного господарства "Рівнеоблводоканал" 07 грудня 2023 року опублікувало оголошення (ідентифікатор закупівлі: UA-2023-12-07-010286-a) щодо проведення відкритих торгів з особливостями на закупівлю «Код ДК 021:2015 - 24310000-0 – Основні неорганічні хімічні речовини (Гіпохлорит натрію марки А)». Очікувана вартість закупівлі становить 2 555 000,00 грн. з ПДВ. Для участі в даній закупівлі свої тендерні пропозиції подали три учасники:  ТОВ "НПП Лаваль"  Товариство з обмеженою відповідальністю "Марілайф"  ТОВ "ХІМРЕАГЕНТ" В результаті відкриття пропозицій учасників, пропозицію Скаржника було визнано найбільш економічно вигідною. Однак, після оцінки тендерної пропозиції ТОВ "НПП Лаваль", Замовник прийняв рішення відхилити тендерну пропозицію учасника "НПП Лаваль" як таку, що не відповідає вимогам тендерної документації Замовника, про що зазначив Замовник у своєму протоколі. Скаржник не погоджується з прийнятим Замовником рішенням щодо відхилення його тендерної пропозиції і вважає, що таке рішення суперечить Закону України «Про публічні закупівлі», є необґрунтованим, протиправним та таким, що порушує інтереси та права Скаржника, з огляду на обставини, що викладені у цій скарзі. Відповідно, рішення Замовника про відхилення тендерної пропозиції Скаржника підлягає скасуванню. Ознайомившись з підставами для відхилення тендерної пропозиції Скаржника, що зазначив Замовник у своєму протоколі від 03.01.2024р. №6, Скаржник вважає його необґрунтованим, хибним та таким, що не ґрунтується на положеннях тендерної документації, а відхилення тендерної пропозиції Учасника ТОВ "НПП Лаваль", незаконним, виходячи з наступного. ПІДСТАВИ ПОДАННЯ СКАРГИ: 1.1. Першою підставою для відхилення тендерної пропозиції Скаржника Замовник зазначив, що наданий сертифікат якості не містить номеру і дати договору на підставі якого виникли господарські відносини з виробником; 2) не надано невід’ємні частини договору Договору поставки 27/12 від 27.12.2023, а саме видаткові накладні. Додатком 2 тендерної документації передбачено що для підтвердження відповідності запропонованого товару технічним вимогам, Учасник у складі тендерної пропозиції повинен надати наступні документи: - копія сертифікату (паспорту) якості заводу-виробника де вказано дата виготовлення товару, номер і дату договору на підставі якого виникли господарські відносини з виробником. - копія договору на отримання гіпохлориту натрію у виробника на 2024 рік. На виконання даних вимог тендерної документації Скаржником надано: -договір поставки №27/12 від 27 грудня 2023р. (файл «24 - Договір поставки.pdf»); -сертифікат якості №83 виданий 22 грудня 2023р. (файл «18 - сертифікат.pdf»); -лист-пояснення №10/28-12 від 28.12.2023 (файл «19 - Лист-пояснення щодо сертифіката якості.pdf»), відповідно до якого Скаржником зазначено, що сертифікат якості на гіпохлорит натрію марки А розроблено за формою підприємства виробника яким супроводжується вся відвантажена продукція. Форма сертифіката складена в довільній формі, які-небудь вимоги щодо оформлення сертифікатів (паспортів) якості відсутні. Тому відсутність в сертифікаті якості інформації щодо номеру і дати договору не є порушенням. В наданому сертифікаті зазначено основні результати аналізу на конкретну партію і дату. Перед відвантаженням здійснюється обов’язкове зважування і дані заносяться в сертифікат. Всі показники паспорта затверджуються підписами та відповідними печатками підприємства. Таким чином, вважаємо, що Замовник не довів яким чином оформлення сертифікату якості у такий спосіб впливає на зміст тендерної пропозиції, оскільки договір між Скаржником та виробником було надано в складі пропозиції. Щодо відсутності видаткових накладних до договору поставки №27/12 від 27 грудня 2023р. слід зазначити, що вони були відсутні на дату подання тендерної пропозиції, оскільки видаткові накладні є документами первинного бухгалтерського обліку та складаються під час господарської операції, а не на момент укладення договору. Навіть якщо врахувати зазначені Замовником підстави для відхилення, останній повинен був надати 24 години для усунення невідповідностей. Відповідно до пункту 43 Особливостей якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерній пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо. Згідно з частиною дев'ятою статті 26 Закону учасник процедури закупівлі виправляє невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у своїй тендерній пропозиції, виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій, шляхом завантаження через електронну систему закупівель уточнених або нових документів в 11 електронній системі закупівель протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей. Враховуючи викладене, Замовник, не надавши Скаржнику можливість виправити наведені вище невідповідності, порушив вимоги пункту 43 Особливостей та частини дев'ятої статті 26 Закону, чим порушив наші права як учасника Закупівлі. 1.2. Другою підставою для відхилення тендерної пропозиції Скаржника Замовник зазначив, що у складі тендерної пропозиції Скаржника наданий документ «27 - Порівняльна таблиця товару.pdf», який містить лише порівняльну таблицю, без уточнюючої технічної вимоги, яка вказана під таблицею, а саме «Допускається втрата активного хлору протягом 10 днів з дня відвантаження, але не більше 30 % від первинного вмісту і зміни забарвлення до червонувато-коричневого кольору». Додатком 2 тендерної документації передбачено, що учасники відкритих торгів повинні надати довідку у формі табл., що містить інформацію на підтвердження відповідності предмету закупівлі технічним характеристикам, з підписом та печаткою (у разі її використання). Таблиця Результати аналізу гіпохлорит натрію Найменування показника Марка «А» Визначено аналізом Зовнішній вигляд Рідина зеленувато-жовтуватого кольору Масова концентрація активного хлору, г/дм3, не менше 190 Масова концентрація лугу в перерахунку на NaOH, г/дм3 10-20 Масова концентрація заліза, г/дм3, не більше 0,02 Коофіцієнт пропускання світла %, не менше 20 На виконання даних вимог тендерної документації Скаржником надано: -технічну специфікацію №09/28-12 від 28.12.2023 (файл «16 - Інформація про тех., якісні та кількісні хар-ки.pdf» відповідно до якої ТОВ «НПП ЛАВАЛЬ» гарантує та підтверджує відповідність своєї тендерної пропозиції усім технічним, якісним та кількісним характеристикам предмета закупівлі - технічним вимоги до предмета закупівлі; - довідку на підтвердження відповідності предмету закупівлі технічним характеристикам №14/28-12 від 28.12.2023 (файл «27 - Порівняльна таблиця товару.pdf») з наступною інформацією: Найменування показника Марка «А» Визначено аналізом Зовнішній вигляд Рідина зеленувато-жовтуватого кольору Відповідає Масова концентрація активного хлору, г/дм3, не менше 190 190 Масова концентрація лугу в перерахунку на NaOH, г/дм3 10-20 12 Масова концентрація заліза, г/дм3, не більше 0,02 0,001 Коофіцієнт пропускання світла %, не менше 20 90 Слід зазначити, що вимога тендерної документації передбачає надання лише довідки у формі таблиці, яку надано Скаржником у повному обсязі та документація не містить вимог щодо підтвердження технічній вимозі, яка вказана під таблицею, а саме «Допускається втрата активного хлору протягом 10 днів з дня відвантаження, але не більше 30 % від первинного вмісту і зміни забарвлення до червонувато-коричневого кольору», у зв’язку з чим відсутнє порушення умов тендерної документації. Таким чином, відхилення тендерної пропозиції Скаржника на вищевказаній підставі є безпідставним та протиправним. 1.3. Третьою підставою для відхилення тендерної пропозиції Скаржника Замовник зазначив, що всі довідки у довільній формі, які створені Учасником ТОВ «НІШ Лаваль», адресовані тендерному комітету РОВКП ВКГ «Рівнеоблводоканал», однак тендерна документація затверджена рішенням уповноваженої особи. З даного приводу слід зазначити, що тендерна документація не містить вимог щодо оформлення довідок в довільній формі та не передбачено кому саме вони повинні бути адресовані уповноваженій особі/тендерному комітету/замовнику процедури закупівлі, тощо. При цьому, Замовник не зазначає положення якого пункту тендерної документації порушено Скаржником в цій частині. Якщо врахувати зазначені Замовником підстави для відхилення, останній повинен був надати 24 години для усунення невідповідностей. Відповідно до пункту 43 Особливостей якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерній пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо. Згідно з частиною дев'ятою статті 26 Закону учасник процедури закупівлі виправляє невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у своїй тендерній пропозиції, виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій, шляхом завантаження через електронну систему закупівель уточнених або нових документів в 11 електронній системі закупівель протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей. Враховуючи викладене, Замовник, не надавши Скаржнику можливість виправити наведені вище невідповідності, порушив вимоги пункту 43 Особливостей та частини дев'ятої статті 26 Закону, чим порушив наші права як учасника Закупівлі. Відхилення пропозиції Скаржника є незаконним та необґрунтованим, що свідчить про порушенням з боку Замовника основних принципів здійснення публічних закупівель, в частині недискримінації ТОВ "НПП Лаваль" та об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі. Вищезазначене доводить наявність дискримінаційного підходу Замовника до аналізу тендерних пропозицій Учасників, зокрема Скаржника, внаслідок зловживання своїми правами Замовником. Статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що Замовники повинні добросовісно користуватись своїми правами, визначеними Законом, забороняється зловживання своїми правами. Враховуючи зазначене та керуючись нормами чинного законодавства України в сфері публічних закупівель, вважаємо, що Замовником не дотримано положення щодо оцінки тендерних пропозицій учасників, чим порушено ст.5 Закону України «Про публічні закупівлі» та такі принципи здійснення державних закупівель як недискримінація учасників, об’єктивна та неупереджена оцінка тендерних пропозицій, принцип об'єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі, принцип відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, та як результат неправомірно відхилено пропозицію Учасника - Скаржника, яка повністю відповідає вимогам тендерної документації Замовника, чим порушено права Скаржника, який належним чином підготував тендерну пропозицію та виконав усі вимоги тендерної документації Замовника. Враховуючи, що Замовник неправомірно відхилив тендерну пропозицію Скаржника, відсутні підстави для визначення переможцем процедури закупівлі ТОВ «Марілайф». Одночасно, Замовником порушена правова норма п.4 ст.10, ст.11 Закону, яка зобов’язує Замовника забезпечити рівні умови для всіх учасників, об’єктивний та чесний вибір переможця процедури закупівлі. Виходячи з вищенаведеного, ПРОСИМО: 1. Прийняти Скаргу до розгляду. 2. Зобов'язати Рівненське обласне виробниче комунальне підприємство водопровідно-каналізаційного господарства "Рівнеоблводоканал" скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції товариства з обмеженою відповідальністю "НПП Лаваль" та рішення про визначення переможцем товариства з обмеженою відповідальністю "Марілайф" за процедурою закупівлі " Гіпохлорит натрію марки А", оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2023-12-07-010286-a.
Дата розгляду скарги: 17.01.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 10.01.2024 16:34
Дата прийняття рішення про відхилення скарги: 22.01.2024 12:21
Автор: ТОВ "НПП Лаваль", Аріна Молочкова +380674164768 laval@ukr.net
Скарга
Виконана замовником

скарга на умови закупівлі

Номер: 418f00488a844255891ae65b2e3a97cd
Ідентифікатор запиту: UA-2023-12-07-010286-a.a1
Назва: скарга на умови закупівлі
Скарга:
скарга на умови закупівлі
Дата розгляду скарги: 21.12.2023 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 13.12.2023 18:46
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 26.12.2023 14:19
Коментар замовника щодо усунення порушень: Замовник вніс зміни в тендерну документацію
Автор: ТОВ "ХІМРЕАГЕНТ", Віктор Двойнішніков +380734225150 zakupki@chemreagent.dp.ua