-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Послуги з ремонту і технічного обслуговування вимірювальних, випробувальних і контрольних приладів (Преповірочна підготовка, технічне обслуговування, організація повірки обладнання та технічне обслуговування апаратів рентген-діагностичних)
Торги відмінено
204 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 020.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 1 020.00 UAH
Період оскарження:
07.12.2023 14:15 - 12.12.2023 00:00
Скарга
Виконана замовником
щодо виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівел
Номер:
6aefe23359f047a59b2d32c7e40ff15f
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-12-07-008330-a.c1
Назва:
щодо виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівел
Скарга:
Скарга
щодо виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель
(у порядку статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі»)
(Закупівля UA-2023-12-07-008330-a за класифікатором ДК 021:2015:50410000-2: Послуги з ремонту і технічного обслуговування вимірювальних, випробувальних і контрольних приладів)
21 грудня 2023 р. Комунальним некомерційним підприємством «Білгород-Дністровська міська багатопрофільна лікарня» Білгород-Дністровської міської ради» (далі – Замовник) було оприлюднено РІШЕННЯ № 226 уповноваженої особи з питань організації та проведення процедур закупівель КНП «Білгород-Дністровська міська багатопрофільна лікарня» Білгород-Дністровської міської ради (див. додаток 1), яким тендерна пропозиція Учасника ДП «Одеський регіональний центр стандартизації, метрології та сертифікації» була відхилена, як така, що «…не відповідає вимогам документації за процедурою закупівлі. А саме: у складі тендерної пропозиції Учасник надає ліцензію на право провадження діяльності з використанням джерел іонізуючого випромінювання, в якій відсутній перелік тих апаратів, технічне обслуговування яких необхідно Замовнику згідно з умовами тендеру (а саме апарати рентген-діагностичні IMAX). Надана ліцензія не покриває всіх необхідних видів робіт».
21 грудня 2023 р. Замовником було оприлюднено РІШЕННЯ № 227 уповноваженої особи з питань організації та проведення процедур закупівель КНП «Білгород-Дністровська міська багатопрофільна лікарня» Білгород-Дністровської міської ради (додаток 2), яким тендерна пропозиція Учасника ПП «МЕДПРОЕКТ» визначена найбільш економічно вигідною та такою, що відповідає вимогам документації за процедурою закупівлі.
21 грудня 2023 р. Замовником було опубліковано ПОВІДОМЛЕННЯ про намір укласти договір про закупівлю UA-2023-12-07-008330-a (див. додаток 3), відповідно до якого переможцем процедури закупівлі Замовником було визнано ПП «МЕДПРОЕКТ» та прийнято рішення про намір укласти договір про закупівлю.
Ознайомившись з вищевказаним вважаємо, що:
- відхилення тендерної пропозиції ДП «ОДЕСЬКИЙ РЕГІОНАЛЬНИЙ ЦЕНТР СТАНДАРТИЗАЦІЇ, МЕТРОЛОГІЇ ТА СЕРТИФІКАЦІЇ»
- визначення ПП «МЕДПРОЕКТ» переможцем процедури закупівлі
здійснено Замовником без належних правових підстав.
1 Згідно положень тендерної документації, а саме ТЕХНІЧНОГО ЗАВДАННЯ Додатку 3 (див. додаток 4)
«3. У складі тендерної пропозиції Учасник повинен надати копію Ліцензії на право провадження діяльності з використанням джерел іонізуючого випромінювання, в якої дозволяються наступні види робіт: технічне обслуговування та ремонт ДІВ, які включені до діючої Ліцензії».
Згідно п. 7 розділу ІІІ ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ (див. додаток 5)
«У разі залучення субпідрядної організації в рамках даної закупівлі, Учасник у складі тендерної пропозиції надає інформацію про повне найменування та місцезнаходження щодо кожного суб’єкта господарювання, якого Учасник планує залучати до виконання робіт чи послуг як субпідрядника / співвиконавця в обсязі не менше 20 відсотків від вартості договору про закупівлю, або інформацію у довільній формі щодо незалучення такого (таких) субпідрядника/співвиконавця (або так само залучення їх в обсязі, що не перевищує 20 відсотків від вартості договору про закупівлю). У разі залучення субпідрядника/співвиконавця, Учасник у складі тендерної пропозиції надає дозвільні документи необхідні для здійснення їх господарчої діяльності (свідоцтва, посвідчення, ліцензії, сертифікати тощо) завірені належним чином, дійсні на момент подачі і чинні на весь період надання послуг на кожного суб’єкта господарювання, якого Учасник планує залучати до виконання робіт чи послуг за Договором, а також чинний на весь період надання послуг Договір з субпідрядником/співвиконавцем та гарантійний лист завірений печаткою (у разі її використання) та підписом уповноваженої особи суб’єкта господарювання, якого Учасник планує залучати, датований не раніше дати оголошення закупівлі, про його згоду на виконання робіт чи послуг як субпідрядника / співвиконавця Учасника за даною закупівлею на весь період надання послуг».
Вимога, що Ліцензія на право провадження діяльності з використанням джерел іонізуючого випромінювання, копію якої повинен надати Учасник у складі тендерної пропозиції, повинна включати перелік тих апаратів, технічне обслуговування яких необхідно згідно з умовами тендеру в тендерній документації відсутня.
ДП «ОДЕСЬКИЙ РЕГІОНАЛЬНИЙ ЦЕНТР СТАНДАРТИЗАЦІЇ, МЕТРОЛОГІЇ ТА СЕРТИФІКАЦІЇ» у складі тендерної пропозиції були представлені:
- лист вих. № 1464-26/30 від 19.12.2023 р. у довільній формі з інформацією про залучення субпідрядника/співвиконавця ФОП Кавтирєва В.М. до виконання робіт чи послуг в обсязі, що не перевищує 20 відсотків від вартості договору про закупівлю (див. додаток 6);
- копія ліцензії № ОВ 040009, виданої ФОП Кавтирєву В.М. на право провадження діяльності з використання джерел іонізуючого випромінювання, в якої дозволяються наступні види робіт: технічне обслуговування ДІВ (монтаж та демонтаж, ремонт та налагоджування ДІВ). Придбання з метою збуту, збут генеруючих пристроїв (див. додаток 7);
- договір № 1/12-2023 від 19.12.2023 р. з ФОП Кавтирєвим В.М. на надання послуг з технічного обслуговування, монтажу, демонтажу, ремонту та налагоджування комплексів рентгенівських діагностичних, рентгенівських апаратів, флюорографів тощо (див. додаток 8);
- гарантійний лист вих. № 1/12-2023 від 19.12.2023 р., завірений печаткою та підписаний ФОП Кавтирєв В.М., про згоду на виконання робіт чи послуг як субпідрядника/ співвиконавця Учасника за даною закупівлею, датований не раніше дати оголошення закупівлі (див. додаток 9),
тобто всі необхідні документи згідно вимог тендерної документації.
Крім того, ліцензія № ОВ 040009, видана ФОП Кавтирєву В.М., покриває всі необхідні види робіт та містить весь перелік апаратів, технічне обслуговування яких необхідно здійснювати з умовами тендеру, в т. ч. і рентгенівські системи IMAX, максимальна прискорювальна напруга 150 кВ, що підтверджується Листом № 36-17/ від 25.07.2023 р. Південної інспекції з ядерної та радіаційної безпеки Державної інспекції ядерного регулювання України (див. додаток 10). Вважаємо за необхідне звернути увагу, що згідно зазначеного листа «…Оформлення ліцензії на право провадження діяльності з використання джерел іонізуючого випромінювання на бланках Південною інспекцією Держатомрегулювання буде забезпечено після припинення чи скасування воєнного стану…».
Більш того, інформація щодо наявності у ФОП Кавтирєва В.М. ліцензії № ОВ 040009, яка покриває всі необхідні види робіт та містить весь перелік апаратів, технічне обслуговування яких необхідно здійснювати з умовами тендеру, оприлюднена у формі відкритих даних та міститься у відкритому єдиному державному реєстрі, розміщеному на офіційному вебпорталі Державної інспекції ядерного регулювання України https://snriu.gov.ua/news/perelik-pidpryiemstv-ustanov-ta-orhanizatsii, доступ до якого є вільним.
Враховуючи вищезазначене вважаємо, що Учасником ДП «ОДЕСЬКИЙ РЕГІОНАЛЬНИЙ ЦЕНТР СТАНДАРТИЗАЦІЇ, МЕТРОЛОГІЇ ТА СЕРТИФІКАЦІЇ» були виконані всі вимоги тендерної документації.
2 Учасником ПП «МЕДПРОЕКТ» у складі тендерної пропозиції надано лист вих. № 1208-2 від «08» грудня 2023 р. про відповідність технічному завданню предмета закупівлі, яким ПП «МЕДПРОЕКТ» гарантує, що послуги будуть надані у відповідності з технічним завданням.
Але згідно вимог тендерної документації, за розділом 1 таблиці ТЕХНІЧНОГО ЗАВДАННЯ Додатку 3 вказано «Послуги з повірки обладнання». В колонці 4 таблиці за позиціями № 1-36 також вказаний вид робіт «повірка».
Відповідно до пункту 5 статті 17 Закону України «Про метрологію та метрологічну діяльність» від 5 червня 2014 року № 1314-VII (далі – Закон)
«Повірка законодавчо регульованих засобів вимірювальної техніки, що перебувають в експлуатації, проводиться:
науковими метрологічними центрами, які мають міжнародно визнані калібрувальні та вимірювальні можливості за відповідними видами та підвидами вимірювань, та/або із застосуванням національних еталонів;
науковими метрологічними центрами, метрологічними центрами та повірочними лабораторіями, уповноваженими на проведення повірки відповідних засобів…».
Згідно статті 18 Закону
«1. Органом з уповноваження на проведення повірки законодавчо регульованих засобів вимірювальної техніки, що перебувають в експлуатації (далі - орган з уповноваження), є центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері метрології та метрологічної діяльності.
2 Для проведення зазначеної в частині першій цієї статті повірки наукові метрологічні центри, метрологічні центри та повірочні лабораторії зобов’язані одержати свідоцтво про уповноваження на проведення повірки засобів вимірювальної техніки, що перебувають в експлуатації та застосовуються у сфері законодавчо регульованої метрології (далі - свідоцтво про уповноваження), яке видається органом з уповноваження.».
Також зазначаємо, що згідно Закону України «Про Перелік документів дозвільного характеру у сфері господарської діяльності» № 3392-VI від 19.05.2011 р. свідоцтво про уповноваження на проведення повірки засобів вимірювальної техніки, що перебувають в експлуатації та застосовуються у сфері законодавчо регульованої метрології є документом дозвільного характеру.
База даних про наукові метрологічні центри, метрологічні центри і повірочні лабораторії, уповноважені на проведення повірки засобів вимірювальної техніки, що перебувають в експлуатації, оприлюднена у формі відкритих даних та міститься у відкритому єдиному державному реєстрі, розміщеному на офіційному сайті Міністерства економіки України https://www.me.gov.ua/Documents/, доступ до якого є вільним.
Зазначена База даних не містить відомостей про наявність у ПП «МЕДПРОЕКТ» дозвільного документу/свідоцтва про уповноваження на проведення повірки.
Згідно п. 7 розділу ІІІ ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ
« У разі залучення субпідрядної організації в рамках даної закупівлі, Учасник у складі тендерної пропозиції надає інформацію про повне найменування та місцезнаходження щодо кожного суб’єкта господарювання, якого Учасник планує залучати до виконання робіт чи послуг як субпідрядника / співвиконавця в обсязі не менше 20 відсотків від вартості договору про закупівлю, або інформацію у довільній формі щодо незалучення такого (таких) субпідрядника/співвиконавця (або так само залучення їх в обсязі, що не перевищує 20 відсотків від вартості договору про закупівлю). У разі залучення субпідрядника/співвиконавця, Учасник у складі тендерної пропозиції надає дозвільні документи необхідні для здійснення їх господарчої діяльності (свідоцтва, посвідчення, ліцензії, сертифікати тощо) завірені належним чином, дійсні на момент подачі і чинні на весь період надання послуг на кожного суб’єкта господарювання, якого Учасник планує залучати до виконання робіт чи послуг за Договором, а також чинний на весь період надання послуг Договір з субпідрядником / співвиконавцем та гарантійний лист завірений печаткою (у разі її використання) та підписом уповноваженої особи суб’єкта господарювання, якого Учасник планує залучати, датований не раніше дати оголошення закупівлі, про його згоду на виконання робіт чи послуг як субпідрядника / співвиконавця Учасника за даною закупівлею на весь період надання послуг»
Інформація про залучення субпідрядної організації у складі тендерної пропозиції ПП «МЕДПРОЕКТ» не представлена.
Інформація про незалучення субпідрядника/співвиконавця не представлена також, в порушення положень п. 7. Розділу ІІІ ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІ.
Таким чином, у ПП «МЕДПРОЕКТ» відсутня можливість надати послуги з повірки ЗВТ, як зазначено в ТЕХНІЧНОМУ ЗАВДАННІ додатку 3 до тендерної документації, відповідно до вимог чинного законодавства, які пред‘являються до даного виду дозвільної діяльності.
Відповідно до пункту 3 розділу V тендерної документації
«Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли:
1) учасник процедури закупівлі:
…
зазначив у тендерній пропозиції недостовірну інформацію, що є суттєвою для визначення результатів відкритих торгів, яку замовником виявлено згідно з абзацом першим пункту 42 Особливостей;
2) тендерна пропозиція:
не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
На підставі вищезазначеного вважаємо, що визначення ПП «МЕДПРОЕКТ» переможцем процедури закупівлі UA-2023-12-07-008330-a за класифікатором ДК 021:2015:50410000-2: Послуги з ремонту і технічного обслуговування вимірювальних, випробувальних і контрольних приладів Замовником було зроблено неправомірно, з порушенням принципів здійснення публічних закупівель, визначених ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі»
Враховуючи вищевказаначене вважаємо, що Замовником порушено основні принципи здійснення закупівель, встановлені ч.1 ст.5 Закону України «Про публічні закупівлі», серед яких відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель, об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі, запобігання корупційним діям і зловживанням.
Відповідно до статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов’язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави та територіальної громади, встановлені Законом України «Про публічні закупівлі».
Метою цього Закону є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції.
Частиною четвертою статті 7 Закону України «Про публічні закупівлі» визначено, що Рахункова палата, Антимонопольний комітет України, центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного фінансового контролю, здійснюють контроль у сфері публічних закупівель у межах своїх повноважень, визначених Конституцією та законами України.
Відповідно до частин першої-четвертої ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», закупівлі здійснюються за такими принципами:
1) добросовісна конкуренція серед учасників;
2) максимальна економія, ефективність та пропорційність;
3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
Згідно з п. 39 Постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 р. У разі отримання достовірної інформації про невідповідність учасника процедури закупівлі вимогам кваліфікаційних критеріїв, наявність підстав, визначених пунктом 44 цих особливостей, або факту зазначення у тендерній пропозиції будь-якої недостовірної інформації, що є суттєвою під час визначення результатів відкритих торгів, замовник відхиляє тендерну пропозицію такого учасника процедури закупівлі.
Підсумовуючи усе викладене, вважаємо, що Замовником всупереч нормам чинного законодавства України з порушенням принципу об’єктивності та неупередженості здійснення публічних закупівель, було неправомірно відхилено тендерну пропозицію – ДП «Одесастандартметрологія», що в свою чергу призвело до позбавлення права Скаржника бути переможцем процедури закупівлі (UA-2023-12-07-008330-a).
Антимонопольний комітет України як орган оскарження з метою неупередженого та ефективного захисту прав і законних інтересів осіб, пов’язаних з участю у процедурах закупівлі, утворює Комісію (комісії) з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель та здійснює інші повноваження, визначені цим Законом та Законом України «Про Антимонопольний комітет України». Рішення Комісії з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель ухвалюються від імені Антимонопольного комітету України.
Керуючись статтею 18 Закону України «Про публічні закупівлі», -
ПРОШУ:
1. Прийняти скаргу до розгляду.
2. Зобов’язати Скасувати ПРОТОКОЛЬНЕ РІШЕННЯ №226 від 21.12.2023 року уповноваженої особи Замовника – КНП «Білгород-Дністровська міська багатопрофільна лікарня» Білгород-Дністровської міської ради, яким відхилена тендерна пропозиція ДП "Одесастандартметрлогія».
3. Зобов’язати Замовника – КНП «Білгород-Дністровська міська багатопрофільна лікарня» Білгород-Дністровської міської ради визнати тендерну пропозицію ДП "Одесастандартметрлогія» як таку, що відповідає вимогам тендерної документації.
ДО СКАРГИ ДОДАЮТЬСЯ:
Додатки. 1 Рішення № 226 від 21 грудня 2023 р.
2 Рішення № 227 від 21 грудня 2023 р.
3 Повідомлення про намір укласти договір про закупівлю від 21.12.2023 р.
4 Додаток 3 до тендерної документації
5 Тендерна документація
6 Скан-копія листа вих. № 1464-26/30 від 19.12.2023 р.
7 Скан-копія ліцензії № ОВ 040009
8 Скан-копія договору № 1/12-2023 від 19.12.2023 р.
Пов'язані документи:
Учасник
- 1 протокол_розгляду .doc 26.12.2023 13:56
- 7 Копія ліцензії на право провадження діяльності с використанням ДІВ.pdf 26.12.2023 13:56
- скарга амку.docx 26.12.2023 13:56
- 6 лист субпідряд.pdf 26.12.2023 13:56
- 5 ТД.doc 26.12.2023 13:56
- 4 Додаток 3 повірка.doc 26.12.2023 13:56
- 3 Повідомлення.pdf 26.12.2023 13:56
- 2 протокол_розгляду 2 учасника.doc 26.12.2023 13:56
- скарга1459.pdf 26.12.2023 13:56
- 10 Лист_щодо_позитивного_рішення_ФОП_Кавтирев_07.2023_термін.pdf 26.12.2023 13:56
- 9 Лист ФОП Кавтирєв.pdf 26.12.2023 13:56
- 8 договір субпідр.pdf 26.12.2023 13:56
- Рішення від 28.12.2023 № 21067.pdf 28.12.2023 15:41
- Інформація про резолютивну частину рішення від 08.01.2024 № 412.pdf 09.01.2024 14:46
- Рішення від 08.01.2024 № 412.pdf 11.01.2024 13:41
- Протокол рішення 11.01.2024 15:18
Дата прийняття скарги до розгляду:
26.12.2023 15:35
Дата розгляду скарги:
08.01.2024 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
28.12.2023 15:41
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
11.01.2024 13:42
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Під час проведення Закупівлі було прийнято рішення від 21.12.2023р. №226 (далі – Рішення), згідно з яким Замовник відхиляє тендерну пропозиції учасника: ДК 021:2015 – 50410000-2 - Послуги з ремонту і технічного обслуговування вимірювальних, випробувальних і контрольних приладів (Преповірочна підготовка, технічне обслуговування, організація повірки обладнання та технічне обслуговування апаратів рентген-діагностичних). Ідентифікатор закупівлі UA-2023-12-07-008330-a ДП "Одеський регіональний центр стандартизації, метрології та сертифікації" (код 04725970) та прийнято рішення від 21.12.2023р. №227, згідно з яким Замовник приймає рішення про намір укласти договір про закупівлю з переможцем процедури відкритих торгів: ДК 021:2015 - 50410000-2 - Послуги з ремонту і технічного обслуговування вимірювальних, випробувальних і контрольних приладів (Преповірочна підготовка, технічне обслуговування, організація повірки обладнання та технічне обслуговування апаратів рентген-діагностичних). Ідентифікатор закупівлі UA-2023-12-07-008330-a ПП МЕДПРОЕКТ (код 23990643).
Рішенням Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 08.01.2024р. №412-р/пк-пз зобов’язано КНП «Білгород-Дністровська міська багатопрофільна лікарня» Білгород-Дністровської міської ради скасувати ці Рішення.
Відповідно до частини 22 статті 18 Закону рішення органу оскарження набирають чинності з дня їх прийняття та є обов’язковими для виконання замовниками, особами, яких вони стосуються.
ВИРІШИЛА:
1. Скасувати Рішення від 21.12.2023р. №226 та №227.