-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
ДК 021:2015 : 09310000-5 Електрична енергія
Торги не відбулися
6 000 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 60 000.00 UAH
мін. крок: 1% або 60 000.00 UAH
Період оскарження:
06.12.2023 14:09 - 11.12.2023 00:00
Вимога
Залишено без розгляду
ДИСКРИМІНАЦІЙНІ ВИМОГИ
Номер:
8a11531190384fcfb38ef7ae5c7c9dbb
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-12-06-010901-a.c2
Назва:
ДИСКРИМІНАЦІЙНІ ВИМОГИ
Вимога:
Відповідно до вимог тендерної документації а саме Додатку 1, у складі своєї тендерної пропозиції Учасник повинен надати:
9001:2015, IDT) / ДСТУ ISO 9001:2018 «Системи управління якістю. Вимоги», виданого на ім‘я учасника закупівлі та чинного на момент подачі тендерної пропозиції, або іншого сертифікату відповідності національному стандарту, що установлює вимоги до системи управління якістю та виданого на ім‘я учасника закупівлі у відповідності до міжнародних норм та вимог Національної агенції з акредитації України, та чинного на момент подачі тендерної пропозиції. Наданий документ повинен відповідати предмету закупівлі.
Оригінал сертифікату відповідності вимогам ДСТУ ISO 50001:2020 (ISO 50001:2018, IDT) «Системи енергетичного менеджменту. Вимоги та настанова щодо використання», виданого на ім‘я учасника закупівлі у відповідності до міжнародних норм та вимог Національної агенції з акредитації України, та чинного на момент подачі тендерної пропозиції, або іншого сертифікату відповідності національному стандарту, що установлює вимоги та настанови щодо використання до системи енергетичного менеджменту та виданого на ім‘я учасника закупівлі у відповідності до міжнародних норм та вимог Національної агенції з акредитації України, та чинного на момент подачі тендерної пропозиції. Наданий документ повинен відповідати предмету закупівлі. Оригінал сертифікату відповідності вимогам ДСТУ ISO/IEC 27001:2015 (ISO/IEC 27001:2013; Cor 1:2014, IDТ) «Інформаційні технології. Методи захисту. Системи управління інформаційною безпекою. Вимоги», виданого на ім‘я учасника закупівлі у відповідності до міжнародних норм та вимог Національної агенції з акредитації України, та чинного на момент подачі тендерної пропозиції, або іншого сертифікату відповідності національному стандарту, що установлює вимоги до інформаційних технологій, методів захисту, системи управління інформаційною безпекою та виданого на ім‘я учасника закупівлі у відповідності до міжнародних норм та вимог Національної агенції з акредитації України, та чинного на момент подачі тендерної пропозиції. Наданий документ повинен відповідати предмету закупівлі. Оригінал сертифікату відповідності вимогам ДСТУ ISO 37001:2018 (ISO 37001:2016, IDT) «Системи управління щодо протидії корупції. Вимоги та настанови щодо застосування», виданого на ім‘я учасника закупівлі у відповідності до міжнародних норм та вимог Національної агенції з акредитації України, та чинного на момент подачі тендерної пропозиції, або іншого сертифікату відповідності національному стандарту, що установлює вимоги та настанови щодо застосування до системи управління щодо протидії корупції та виданого на ім‘я учасника закупівлі у відповідності до міжнародних норм та вимог Національної агенції з акредитації України, та чинного на момент подачі тендерної пропозиції. Наданий документ повинен відповідати предмету закупівлі.
Зазначені вимоги є незаконними та безпідставними і жодним чином не забезпечать постачання Замовнику «найякіснішої продукції», оскільки електрична енергія НЕ ОБИРАЄТЬСЯ ПОСТАЧАЛЬНИКОМ, а за її якість відповідає Оператор системи розподілу. Отримання вище описаних сертифікатів не є обов'язковим. Це добровільна справа будь-якого постачальника. Діяльність постачальників електроенергії регулюють низка законів та підзаконних нормативно-правових актів, зокрема, Закон України «Про ринок електричної енергії»; Правила роздрібного ринку електричної енергії (затверджені постановою НКРЕКП від 14.03.2018 р. № 312) та інші нормативно-правові акти, прийняті на виконання Закону України «Про ринок електричної енергії», які не встановлюють обов'язкову наявність ЖОДНОГО сертифікату ISO у постачальників електричної енергії. Вимога щодо наявності даних сертифікатів є ДИСКРИМІНАЦІЙНОЮ, оскільки суттєво зменшує коло можливих учасників аукціону, а наявність такого чи подібного сертифікату в того чи іншого учасника жодним чином не впливає на якість, своєчасність та ефективність при здійсненні постачання електроенергії . Так, відповідно до частини 4 статті 22 Закону України "Про публічні закупівлі" тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Разом з тим, втановлення таких вимог порушує основні принципи здійснення публічних закупівель (стаття 5 Закону) , а саме: 1) добросовісна конкуренція серед учасників; 2) максимальна економія, ефективність та пропорційність; 3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; 4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них; 5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; 6) запобігання корупційним діям і зловживанням. Ураховуючи викладене та мету Закону, якою є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції, замовнику під час проведення процедури закупівлі, необхідно дотримуватись принципів здійснення закупівель, не призводячи своїми діями до штучного та/або формального обмеження потенційного кола учасників. Слід зазначити, що відповідно до ч.4 ст.5 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Відповідно до ч.1 ст.5 Закону, закупівлі здійснюються з дотриманням принципів відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, недискримінації учасників та рівного ставлення до них, добросовісної конкуренції серед учасників. Згідно з ч.4 ст.22 Закону, тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Надаємо сучасну практику АМКУ щодо оскарження ISO (практика 2023 року), а саме – рішення № 1117-р/пк-пз від 01.02.2023 р. по закупівлі UA-2023-01-10-006734-a, а також рішення №836-р/пк-пз від 25.01.2023 р. по закупівлі UA-2023-01-12-007764-a. Просимо Вас усунути порушення норм законодавства в сфері публічних закупівель шляхом виключення (видалення) з тендерної документації вищезазначених дискримінаційних вимог.
На підставі вище викладеної інформації, просимо внести зміни до ТД та прибрати дискримінаційні
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
08.12.2023 04:21
Вирішення:
Доброго дня! Шановний учаснику!
Роз’яснення на вимогу 08.12.2023 о 04:21 по відкритим торгам на предмет закупівлі: Електрична енергія за кодом ДК 021:2015 - 09310000-5 UA-2023-12-06-010901-a
Відповідно до вимог тендерної документації а саме Додатку 1.
Як ми розуміємо, скаржник не погоджується із вимогами Додатку 1 у тендерній пропозиції про наявності сертифікату відповідності вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT) / ДСТУ ISO 9001:2018, сертифікату відповідності вимогам ДСТУ ISO 50001:2020 (ISO 50001:2018, IDT), ДСТУ ISO/IEC 27001:2015 (ISO/IEC 27001:2013; Cor 1:2014, IDТ), сертифікату відповідності вимогам ДСТУ ISO 37001:2018 (ISO 37001:2016, IDT).
Однак дані вимоги стосуються не щодо електричної енергії, яку буде постачати потенційний виконавець (переможець торгів), а стосується саме щодо його компетенції, кваліфікації та підтвердження стандарту високих кваліфікаційних вмінь.
Так, хочемо зазначити що Антимонопольний комітет України уже виносив подібне рішення за аналогічною скаргою в тендерній пропозиції UA-2021-12-17-013779-c, в якій прийшов до висновку, що скаржник не довів та документально не підтвердив неможливість виконати наведену вище умову Документації, а також не надав документального підтвердження, яким чином наведена вище умова Документації порушує його права та законні інтереси, пов’язані з участю у Процедурі закупівлі, у зв’язку з чим відсутні підстави для задоволення Вимоги в цій частині.
З огляду на вищенаведене повідомляємо, що не маємо підстав для внесення змін у Тендерну документацію.
Статус вимоги:
Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:
14.12.2023 00:02
Вимога
Залишено без розгляду
ІМПОРТ
Номер:
e3a11907ac3e4b9f97143e592a384be7
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-12-06-010901-a.a1
Назва:
ІМПОРТ
Вимога:
Шановний Замовнику, дана вимога: "Підтвердження наявності у постачальника досвіду виконання договору з імпорту електричної енергії крім РФ, РБ. (Довідка про обсяги електричної енергії поставленої за зовнішньоекономічними контрактами видана НЕК ПРАТ УКРЕНЕРГО) здійсненого до дня оприлюднення оголошення про тендерну закупівлю." є ДИСКРИМІНАЦІЙНОЮ, оскільки повністю унеможливлює участь підприємств які працюють тільки на території України та постачають Українську електричну енергію.
Частина 4 статті 22 Закону передбачає, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України «Про доступ до публічної інформації» та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
У відповідності до зазначеної норми Замовники НЕ повинні встановлювати в тендерній документації дискримінаційних умов.
Просимо внести зміни до тендерної документації!
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
08.12.2023 04:19
Вирішення:
Доброго дня! Шановний учаснику!
Роз’яснення на вимогу 08.12.2023 о 04:19 по відкритим торгам на предмет закупівлі: Електрична енергія за кодом ДК 021:2015 - 09310000-5 UA-2023-12-06-010901-a
Стосовно поставленої в ТД вимоги "Підтвердження наявності у постачальника досвіду виконання договору з імпорту електричної енергії крім РФ, РБ. (Довідка про обсяги електричної енергії поставленої за зовнішньоекономічними контрактами видана НЕК ПРАТ УКРЕНЕРГО) здійсненого до дня оприлюднення оголошення про тендерну закупівлю." повідомляємо наступне:
Вказана вимога є законною, обґрунтованою та такою що узгоджується із чинним законодавством.
Даний досвід в нашому розумінні важливий, оскільки ми просимо окрім того надати діючий імпортний договір купівлі-продажу електричної енергії (Додаток №4).
Вказане пов’язане саме з тим, що для нас важливий не лише факт досвіду укладення договору, а й подальше його виконання, оскільки імпортний договір з купівлі-продажу може укласти будь-який суб’єкт господарювання, що має відповідні дозвільні документи та ліцензії, з метою прийняття участі у тендерній закупівлі, однак для нас все ж таки важливо і те, щоб у потенційного виконавця були реальні знання, навички, вміння, інфраструктура та досвід виконання імпортного договору.
До того ж підпункт 17 пункту 2.2. розділу 2 Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з постачання електричної енергії споживачу, затверджених Постановою НКРЕКП від 27.12.2017 року №1469, де чітко зазначено, що для забезпечення постачання електричної енергії споживачам здійснювати купівлю-продаж електричної енергії за двосторонніми договорами та/або на ринку «на добу наперед», внутрішньодобовому ринку і на балансуючому ринку, а також шляхом імпорту відповідно до ЗУ «Про ринок електричної енергії».
Більше того, як зазначено у Додатку 3 до тендерної пропозиції ми зазначаємо та обґрунтовано мотивуємо наявність таких договорів саме тим, що: «для забезпечення безперервного надання послуг з постачання електричної енергії в осінньо -зимовий період, та в умовах можливого надзвичайного стану в енергетиці, Постачальник повинен мати можливість здійснювати своєчасну закупівлю електричної енергії в необхідному обсязі та якості, що за належних умов забезпечать безперебійне постачання для задоволення попиту на споживання електричної енергії Споживачем, для чого необхідно підтвердити наявність (завірену копію) у постачальника діючого ( на день оприлюднення оголошення про тендерну закупівлю)» з урахуванням дії Положення ПКМУ від 27.жовтня 2023 року №1127.
З огляду на вищенаведене повідомляємо, що не маємо підстав для внесення змін у Тендерну документацію.
Статус вимоги:
Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:
14.12.2023 00:02