-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Електрична енергія
Завершена
4 950 920.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 24 754.60 UAH
мін. крок: 0.5% або 24 754.60 UAH
Період оскарження:
06.12.2023 13:52 - 14.12.2023 00:00
Вимога
Вирішена
ДИСКРИМІНАЦІЙНІ ВИМОГИ
Номер:
072ed1103961457cbe9ac108a81b4234
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-12-06-010479-a.b3
Назва:
ДИСКРИМІНАЦІЙНІ ВИМОГИ
Вимога:
Шановний Замовник! умовами Вашої тендерної документації є дискримінаційні умови для учасників процедури закупівлі. Учасники в складі тендерної пропозиції повинні надати довідку про наявність власного окремого структурного підрозділу на території м. Харкова або Харківської області безпосередньо, або посадової особи, з робочим місцем на території м. Харкова або Харківської області безпосередньо, на яких покладається забезпечення дотримання визначеного «Правилами роздрібного ринку електричної енергії» порядку розгляду звернень/скарг/претензій споживачів та проведення особистого прийому споживачів, у відповідності до вимог п.8.3.6. та 8.3.17 «Правил роздрібного ринку електричної енергії», затверджених постановою НКРЕКП від 14.03.2018р. №312 (зі змінами); Дана вимога є дискримінаційна. За таких умов, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть лише ті суб'єкти господарювання, які мають в наявності центр обслуговування споживачів або власний структурний підрозділ на території певної області або посадову особу, з робочим місцем на території певної області, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб'єктів господарювання.
Постачальники не зобов'язані мати свої центри обслуговування споживачів, структурні підрозділи по окремих областях України. Постачальники отримують відповідну ліцензію, згідно якої мають право здійснювати господарську діяльність по всій території України. Жодними чинними нормативно-правовими актами не встановлено обов'язок постачальника створювати центри обслуговування споживачів, структурні підрозділів у всіх чи в окремих регіонах, як це вимагається тендерною документацією.
Щодо здійснення комунікації між сторонами, надання інформації, рахунків тощо впродовж виконання договірних правовідносин, то відповідно до п.п.2 п.3.2.4, п.4.14, п.п. 14, 15 п. 5.2.2, п. 9.1.3, 9.2.1, 9.6.3 Правил роздрібного ринку електричної енергії (ПРРЕЕ), затверджених Постановою НКРЕКП від 14.03.2018 р. № 312, передбачений персональний електронний кабінет на офіційному веб-сайті постачальника, а також інші дистанційні засоби обміну інформацією.
Наприклад, п.4.14 ПРРЕ визначено, що Платіжні документи (рахунки) на оплату надаються споживачам у відповідних структурних підрозділах електропостачальника, через персональну сторінку споживача на вебсайті електропостачальника або електронною поштою, факсимільним зв'язком, поштовим зв'язком, кур'єром чи іншими способами з використанням інформаційних технологій у системі електронного документообігу у порядку, передбаченому договором про постачання електричної енергії споживачу.
Зазначена вимога тендерної документації порушує принципи здійснення публічних закупівель, передбачені ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», зокрема, недискримінацію учасників та рівне ставлення до них.
Відповідно до п. 4 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Вимагаємо прибрати з тендерної документації дану вимогу, інакше ми будемо вимушені звернутись до АМКУ
Пов'язані документи:
Учасник
- рішення від 31.07.2023 № 11743.pdf 10.12.2023 16:03
- рішення від 01.08.2023 № 11881.pdf 10.12.2023 16:03
Дата подачі:
10.12.2023 16:03
Вирішення:
Доброго дня, шановний Учаснику, дякуємо за звернення!
Найближчим часом буде додатково опрацьовано порушене питання та внесено зміни до Тендерної документації.
Статус вимоги:
Задоволено
Вимога
Вирішена
дискримінаційні вимоги
Номер:
474bb5a250594a7ca8de6c087653c0e9
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-12-06-010479-a.a2
Назва:
дискримінаційні вимоги
Вимога:
Шановний Замовнику!
Згідно Додатку 3 до Тендерної документації Учасник також має надати:
- оригінал або копію сертифікату відповідності вимогам ДСТУ ISO 26000:2019 (ISO 26000:2010, IDT) «Настанови щодо соціальної відповідальності», виданого на ім‘я учасника закупівлі та чинного на момент подачі тендерної пропозиції, наданий документ повинен відповідати предмету закупівлі.
Відповідно до п.29 Особливостей у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону України «Про публічні закупівлі» замовником не застосовуються. У разі здійснення закупівель, визначених цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Предметом закупівлі за цими торгами є Електрична енергія (ДК 021:2015:09310000-5: Електрична енергія). Для електричної енергії передбачено відповідний чинний національний стандарт ДСТУ EN 50160:2014. «Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загального призначення (EN 50160:2010, IDT)».
Вказані вище документи, які вимагає Замовник, не передбачені національним стандартом для предмета закупівлі ДСТУ EN 50160:2014.
Встановлення Замовником вимог у тендерній документації щодо надання у складі тендерної пропозиції учасника сертифікатів відповідності вимогам ДСТУ ISO 26000:2019 (ISO 26000:2010, IDT) не відповідає вимогам діючого законодавства України, прямо суперечить пункту 29 Особливостей, а відтак порушує наші права, як Учасника, та порушує принципи здійснення публічних закупівель та недискримінація учасників, визначених статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі».
З огляду на зазначене вище, просимо внести зміни до Додатку 1 тендерної документації та виключити вказані вимоги.
Також повідомляємо, що у разі не усунення Замовник зазначених вище дискримінаційних вимог шляхом внесення змін до Додатку 1 тендерної документації, ми будемо вимушені для захисту своїх законних прав і інтересів звернутися до органу оскарження – Антимонопольного комітету, а також до Державної аудиторської служби.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
07.12.2023 23:02
Вирішення:
Доброго дня, шановний Учаснику, дякуємо за звернення!
Найближчим часом буде додатково опрацьовано порушене питання та внесено зміни до Тендерної документації.
Статус вимоги:
Задоволено
Вимога
Залишено без розгляду
дискримінаційні вимоги про наявність власного окремого структурного підрозділу на території м. Харкова або Харківської області.
Номер:
01128d56e0cc44258fa2910bcc2baebf
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-12-06-010479-a.a1
Назва:
дискримінаційні вимоги про наявність власного окремого структурного підрозділу на території м. Харкова або Харківської області.
Вимога:
Шановний Замовнику!
Відповідно Додатку 3 до тендерної документації, передбачено наступне:
- довідку про наявність власного окремого структурного підрозділу на території м. Харкова або Харківської області безпосередньо, або посадової особи, з робочим місцем на території м. Харкова або Харківської області безпосередньо, на яких покладається забезпечення дотримання визначеного «Правилами роздрібного ринку електричної енергії» порядку розгляду звернень/скарг/претензій споживачів та проведення особистого прийому споживачів, у відповідності до вимог п.8.3.6. та 8.3.17 «Правил роздрібного ринку електричної енергії», затверджених постановою НКРЕКП від 14.03.2018р. №312 (зі змінами);
За таких умов, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть лише ті суб'єкти господарювання, які мають в наявності центр обслуговування споживачів або власний структурний підрозділ на території певної області або посадову особу, з робочим місцем на території певної області, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб'єктів господарювання. (З рішення Постійно діючої адміністративної колегії АМКУ з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 22165-р/пк-пз від 30.11.2020 р., UA-2020-11-06-010330-c)
Відповідно до діючого законодавства постачальники не зобов'язані мати свої центри обслуговування споживачів, структурні підрозділи по окремих областях України. Електропостачальники отримують відповідну ліцензію, згідно якої мають право здійснювати господарську діяльність по всій території України. Жодними чинними нормативно-правовими актами не встановлено обов'язок постачальника створювати центри обслуговування споживачів, структурні підрозділів у всіх чи в окремих регіонах, як це вимагається тендерною документацією.
Щодо здійснення комунікації між сторонами, надання інформації, рахунків тощо впродовж виконання договірних правовідносин, то відповідно до п.п.2 п.3.2.4, п.4.14, п.п. 14, 15 п. 5.2.2, п. 9.1.3, 9.2.1, 9.6.3 Правил роздрібного ринку електричної енергії (ПРРЕЕ), затверджених Постановою НКРЕКП від 14.03.2018 р. № 312, передбачений персональний електронний кабінет на офіційному веб-сайті постачальника, а також інші дистанційні засоби обміну інформацією.
Наприклад, п.4.14 ПРРЕ визначено, що Платіжні документи (рахунки) на оплату надаються споживачам у відповідних структурних підрозділах електропостачальника, через персональну сторінку споживача на вебсайті електропостачальника або електронною поштою, факсимільним зв'язком, поштовим зв'язком, кур'єром чи іншими способами з використанням інформаційних технологій у системі електронного документообігу у порядку, передбаченому договором про постачання електричної енергії споживачу.
Зазначена вимога тендерної документації порушує принципи здійснення публічних закупівель, передбачені ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», зокрема, недискримінацію учасників та рівне ставлення до них.
Відповідно до п. 4 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Висновок про наявність дискримінаційних умов в тендерній документації у випадку вимоги наявності центра обслуговування споживачів або власного структурного підрозділу в певному регіоні підтверджується, зокрема, наступними рішеннями Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель:
- № 22165-р/пк-пз від 30.11.2020 р., UA-2020-11-06-010330-c;
- № 9665-р/пк-пз від 18.05.2020 р., UA-2020-04-08-000945-b;
- № 6773-р/пк-пз від 28.05.2019 р., UA-2019-05-02-000456-a;
- № 4897-р/пк-пз від 22.04.2019 р., UA-2019-03-27-000358-a;
- № 11881-р/пк-пз від 01.08.2023 р., UA-2023-07-10-010043-a тощо.
На підставі вищезазначеного, вимагаємо вилучити з тендерної документації дискримінаційні вимоги про наявність власного окремого структурного підрозділу на території м. Харкова або Харківської області. В іншому випадку ми будемо вимушені звернутись із скаргою до Комісії АМКУ з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель для захисту своїх прав.
Пов'язані документи:
Замовник
- Протокол 10.12.2023 15:09
Дата подачі:
07.12.2023 23:00
Вирішення:
Доброго дня, шановний Учаснику, дякуємо за звернення!
У відповідь на вашу вимогу повідомляємо:
Ураховуючи вимоги пункту 28 постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022р. № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Особливості) тендерна документація розробляється та затверджується замовником відповідно до частини другою статті 22 Закону України “Про публічні закупівлі” (далі - Закону) з урахуванням особливостей.
Разом з тим враховуючи, що постачання електричної енергії суттєво відрізняється від процесу постачання звичайних товарів повсякденного споживання, тому тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації (частина третя статті 22 Закону).
Відповідно до частини четвертої статті 22 Закону тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Ураховуючи викладене, замовник самостійно визначає вимоги в тендерній документації, а також перелік документів, якими учасник повинен підтвердити свою відповідність зазначеним критеріям, встановленим у тендерній документації, виходячи зі специфіки предмета закупівлі з урахуванням частини четвертої статті 5 Закону та дотриманням принципів, закріплених у статті 5 Закону.
Порядок постачання електричної енергії, технічні та якісні характеристики предмета закупівлі регулюються та встановлюються Законом України «Про ринок електричної енергії», «Правилами роздрібного ринку електричної енергії», затвердженими постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг (далі - НКРЕКП) від 14.03.2018р. № 312, Законом України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 №922-VIII, Кодексом системи розподілу, затвердженим постановою Національної комісії регулювання електроенергетики та комунальних послуг України від 14.03.2018р. № 310, Порядком забезпечення стандартів якості електропостачання та надання компенсацій споживачам за їх недотримання, затвердженим постановою НКРЕКП від 12.06.2018р. № 375 та іншими нормативно-правовими актами, що стосуються предмета закупівлі.
Пункт 8.3.6. «Правил роздрібного ринку електричної енергії» передбачає, що «Учасники роздрібного ринку мають здійснювати особистий прийом споживачів, реєстрацію та збереження звернень/скарг/претензій споживачів та додатків до них відповідно до порядку, визначеного цими Правилами та/або положенням про інформаційно-консультаційний центр по роботі зі споживачами електричної енергії, затвердженим Регулятором. Учасники роздрібного ринку мають виконувати функції, які виконує інформаційно-консультаційний центр, незалежно від того, чи створено учасником роздрібного ринку такий центр. Забезпечення виконання такої роботи може виконуватись відповідним структурним підрозділом (сектором) учасника роздрібного ринку чи окремим його працівником».
Пункт 8.3.17. цих Правил передбачає, що «Учасники роздрібного ринку, які обслуговують 50000 споживачів та більше, повинні створити центри обслуговування споживачів, які, у тому числі, приймають звернення/скарги/претензії споживачів, надають роз’яснення та інформацію, передбачену законодавством. У центрі обслуговування споживачів має бути організоване єдине вікно для прийому та видачі документів щодо надання послуг учасниками роздрібного ринку, а також може бути створений інформаційно-консультаційний центр та кол-центр, які функціонують відповідно до вимог, установлених Регулятором. Для учасників роздрібного ринку, які обслуговують менше 50000 споживачів, створення центрів обслуговування споживачів не є обов’язковим. У такому разі функції центра обслуговування споживачів, зокрема щодо забезпечення дотримання визначеного цими Правилами порядку розгляду звернень/скарг/претензій споживачів, покладаються на окремий структурний підрозділ (посадову особу) учасника роздрібного ринку».
Таким чином, у відповідності до вимог вищезазначених положень п. 8.3.6 та п.8.3.17 «Правил роздрібного ринку електричної енергії» електропостачальник зобов‘язаний проводити особистий прийом споживачів. А споживач в свою чергу має право на особистий прийом та на оперативне вирішення проблемних питань, які можуть виникнути в процесі виконання договору про постачання електричної енергії. Територіальна віддаленість електропостачальника робить фактично неможливим реалізацію таких прав споживача електричної енергії, оскільки реалізація права споживача на оперативне отримання інформації та документів від електропостачальника потребуватиме виїзду у відрядження на значні відстані, значних витрат робочого часу та коштів. При цьому, будь-який електропостачальник має право та можливість відкрити свій територіальний підрозділ на території будь-якої області України. Вважаємо, що наш намір, як замовника реалізувати свої законодавчо закріплені права на проведення особистого прийому посадовими особами постачальника електричної енергії та оперативний розгляд і вирішення звернень, скарг і заяв, отримання необхідної передбаченої законодавством інформації безпосередньо у електропостачальника під час особистого прийому, не може вважатись дискримінаційною вимогою та жодним чином не порушує вимоги статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» і не суперечить вимогам законодавчих актів України. Також вважаємо, що електропостачальник не має права позбавляти споживача можливості у зручний для споживача спосіб реалізувати свої права, передбачені «Правилами роздрібного ринку електричної енергії», а навпаки зобов’язаний вжити усіх необхідних заходів для реалізації цих прав. В тому числі шляхом створення на територіях, де від має намір обслуговувати споживачів електричної енергії власних структурних підрозділів. Крім того, будь-який електропостачальник має право та можливість відкрити свій територіальний підрозділ на території будь-якої області України.
Статус вимоги:
Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:
17.12.2023 00:00