-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Тушка хека без голови та хвоста заморожена, скумбрія без голови заморожена, оселедець заморожений
Завершена
154 784.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 773.92 UAH
мін. крок: 0.5% або 773.92 UAH
Період оскарження:
05.12.2023 18:01 - 10.12.2023 00:00
Вимога
Залишено без розгляду
Дискримінаційні вимоги ТД
Номер:
2b9b121c1d12418bb3d2bd56d21e8635
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-12-05-017181-a.a1
Назва:
Дискримінаційні вимоги ТД
Вимога:
Шановний Замовник, звертаємось до Вас з вимогою видалити дискримінаційні вимоги ТД, а саме: 1) Складені мікробіологічною лабораторією результати дослідження, які підтверджують відсутність бактерій групи кишкової палички у змивах, взятих у будь-яких двох кварталах 2023 р. у виробничих та/або складських приміщеннях, а також на поверхнях автомобіля (автомобіля-рефрижератора, якщо предмет закупівлі потребує дотримання температурного режиму охолодження чи заморозки), які будуть використовуватись у виробництві та/або зберіганні, а також перевезенні предмету закупівлі. Зазначені приміщення, у яких взяті змиви, мають бути вказані у наданому Учасником Акті 143-22. Якщо наше підприємство призупинило свою діяльність, на певний період, в зв'язку з неможливості здійснення господарської діяльності так як наша країна перебуває у стані війни, а з 01.11.2023 року відновило свою діяльність, і має в наявності зазначені Замовником Складені мікробіологічною лабораторією результати дослідження на змиви лише останнього кварталу, а не надання результатів за два квартала 2023 року буде причиною відхилення, то чи не є це дискримінацією? 2)2. Акт, складений за результатами проведення планового (позапланового) заходу державного контролю (інспектування) стосовно дотримання операторами ринку вимог законодавства про харчові продукти відповідно до наказу Міністерства економіки України від 21.01.2022 № 143-22 (далі - Акт 143-22). Акт 143-22 має бути складений на ім’я Учасника не раніше 2023 року та підтверджувати відповідність вимогам законодавства про харчові продукти виробничих та/або складських приміщень Учасника, які будуть задіяні у виробництві та/або зберіганні предмету закупівлі. Слід зазначити, що дана вимога є дискримінаційною, так як Відповідно до постанови КМУ від 13.03.2022 № 303 «Про припинення заходів державного нагляду (контролю) і державного ринкового нагляду в умовах воєнного стану» (набула чинності з 17.03.2022) на період воєнного стану було припинено проведення планових та позапланових перевірок і державного ринкового нагляду, зокрема й територіальними органами Державної служби з питань безпеки харчових продуктів і захисту споживачів (далі – тероргани Держпродспоживслужби). В свою чергу Мінагрополітики наказом від 03.01.2023 № 5 затвердило Перелік підстав для здійснення лише позапланових заходів державного контролю за дотриманням законодавства про харчові продукти, корми, побічні продукти тваринного походження, здоров’я та благополуччя тварин на період воєнного стану, тому планові щорічні перевірки заборонені, в звязку з чим потенційні Учасники не в змозі надати зазначений Акт 2023року. 3) Додаткове просимо пояснити, якими нормами Закону Замовник керується вимагаючи наступне: Експертний висновок, виданий уповноваженою установою або підприємством, який підтверджує відповідність встановленим санітарним вимогам за мікробіологічними випробуваннями на наявність грибків у зразках повітря з приміщень, де зберігається товар-предмет закупівлі. Висновок має бути виданий не раніше другого півріччя 2023 р. Виходячи з даної вимоги повідомляємо, що навіть, якщо і подату замовлення на отримання даного Експертного висновку, то відповідь на запит проведення експертизи здійснюється на протязі 10 днів, потім результати аналізу ще 10 діб, тому пропонуємо продовжити термін подачі ТП учасникам на зазначений період, або видалити дану дискримінаційну вимогу Замовника. _____ Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Відповідно до абзацу першого пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним. Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси потенційного Учасника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною першою статті 5 Закону. Виходячи з викладеного, просимо Вас внести зміни в тендерну документацію та видалити вимогу надання зазначених пунктів ТД Замовника. У разі ігнорування даної вимоги - послідковуватиметься схема підготовки ТД під конкретного Учасника. Дякуємо.
Пов'язані документи:
Замовник
- 194 нПр відповіді.pdf 07.12.2023 16:07
Дата подачі:
06.12.2023 13:05
Вирішення:
Ознайомившись з вимогою щодо внесення змін до тендерної документації в частині кваліфікаційних вимог до учасників повідомляємо наступне.
1. Відповідно до п. 28 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі - Особливості) у тендерній документації зазначаються один або кілька кваліфікаційних критеріїв відповідно до статті 16 Закону з урахуванням положень цих особливостей та інформація про спосіб підтвердження відповідності учасників процедури закупівлі установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством. Отже норми законодавства не містять обмежень для замовника щодо вибору того чи іншого способу документального підтвердження його відповідності кваліфікаційному критерію.
Водночас згідно з ч. 4 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. При цьому законодавство про публічні закупівлі не містить визначення дискримінації. Фактично його сформульовано і деталізовано Верховним Судом України Постанові від 29.01.2021р. у справі № 640/1042/19 (№ К/9901/688/20), де вказано, що дискримінація передбачає створення нерівних умов для конкретної особи або групи осіб серед інших. У цій справі суд зазначив, що дискримінації не було, адже вимоги конкурсної документації поширювались не лише на певного суб’єкта або конкретну групу суб`єктів господарювання, а на всіх потенційних учасників конкурсних торгів і були обов`язкові до виконання всіма потенційними учасниками.
Враховуючи те, що замовник зобов’язаний забезпечити придбання якісних та безпечних харчових продуктів, а також те, що у м. Миколаїв внаслідок збройної агресії РФ проти України відсутнє централізоване постачання питної води, що в свою чергу підвищує ризики виникнення інфекцій на об’єктах потенційних учасників, які розташовані у місті, у тендерній документації була встановлена вимога зокрема надати результати дослідження, які підтверджують відсутність бактерій групи кишкової палички у змивах, взятих у будь-яких двох кварталах 2023 р. з метою упевнитись, що потенційний постачальник впродовж відносно тривалого періоду підтримує на своїх об’єктах належний санітарно-гігієнічний стан.
Звертаємо увагу на те, що така вимога не спрямована на певного учасника, а адресована невизначеній кількості потенційних учасників, а тому не може вважатись дискримінаційною.
2. Стосовно вимоги надати Акт, складений за результатами проведення планового (позапланового) заходу державного контролю (інспектування) стосовно дотримання операторами ринку вимог законодавства про харчові продукти відповідно до наказу Міністерства економіки України від 21.01.2022 № 143-22 (далі - Акт 143-22) слід зазначити, що пунктом 1 Переліку підстав для здійснення лише позапланових заходів державного контролю за дотриманням законодавства про харчові продукти, корми, побічні продукти тваринного походження, здоров’я та благополуччя тварин на період воєнного стану, затвердженого наказом Мінагрополітики від 03.01.2023 № 5 передбачена можливість проведення перевірки при поданні суб’єктом господарювання письмової заяви до відповідного органу державного нагляду (контролю) про здійснення заходу державного нагляду (контролю) за його бажанням. Таким чином суб’єкти господарювання мають можливість за своїм бажанням пройти перевірку та отримати відповідний Акт 143-22.
3. Відповідно до Закону України «Про систему громадського здоров’я» цей Закон визначає правові, організаційні, економічні та соціальні засади функціонування системи громадського здоров’я в Україні з метою зміцнення здоров’я населення, запобігання хворобам, покращення якості та збільшення тривалості життя, регулює суспільні відносини у сфері громадського здоров’я та санітарно-епідемічного благополуччя населення, визначає відповідні права і обов’язки державних органів та органів місцевого самоврядування, юридичних і фізичних осіб у цій сфері, встановлює правові та організаційні засади здійснення державного нагляду (контролю) у сферах господарської діяльності, які можуть становити ризик для санітарно-епідемічного благополуччя населення. Відповідно до п. 17 ст. ч. 1 ст. 1 цього закону медико-санітарні заходи (санітарні та протиепідемічні заходи) - комплекс організаційних, адміністративних, інженерно-технічних, медичних, нормативних (регуляторних), екологічних, ветеринарних та інших заходів, спрямованих на усунення або зменшення шкідливого впливу на людину факторів середовища життєдіяльності, запобігання виникненню і поширенню інфекційних і масових неінфекційних хвороб та їх ліквідацію, кінцевою метою яких є захист здоров’я та забезпечення санітарно-епідемічного благополуччя населення. Відповідно до п. 4 ч. 1 ст. 3 закону принципами системи громадського здоров’я є орієнтованість на населення - пріоритет інтересів здоров’я та безпеки населення при організації та наданні послуг у системі громадського здоров’я та своєчасність - оперативне вжиття заходів, необхідних для забезпечення захисту здоров’я населення, що застосовуються у разі наявності потенційних ризиків для здоров’я та епідемічного благополуччя населення. Відповідно до ст. 27 цього закону атмосферне повітря у населених пунктах, у місцях масового відпочинку населення, рекреаційних зонах, а також повітря у житлових та виробничих приміщеннях, у закладах освіти, закладах охорони здоров’я та інших закладах, в інших місцях тривалого чи тимчасового перебування людей не повинно справляти шкідливий вплив на людину. Суб’єкти господарювання та громадяни під час здійснення своєї діяльності зобов’язані вживати необхідних заходів для запобігання та усунення причин забруднення атмосферного повітря, фізичного впливу на атмосферу в населених пунктах, місцях масового відпочинку населення, рекреаційних зонах, а також повітря у житлових та виробничих приміщеннях, у закладах освіти, закладах охорони здоров’я, інших місцях тривалого чи тимчасового перебування людей. Згідно з ч. 2 ст. 37 цього закону Заклади охорони здоров’я, фізичні особи - підприємці, які зареєстровані у встановленому законом порядку та одержали ліцензію на право провадження господарської діяльності з медичної практики, зобов’язані впроваджувати заходи щодо забезпечення інфекційної безпеки та системи інфекційного контролю, запроваджувати систему виявлення випадків внутрішньолікарняного інфікування інфекційними хворобами та інформування про такі випадки центру контролю та профілактики хвороб відповідної адміністративно-територіальної одиниці. Таким чином замовник зобов’язаний вживати всіх можливих заходів для забезпечення санітарно-епідеміологічного благополуччя та захисту персоналу та осіб, які перебувають у його закладі від інфекційних небезпек. З цією метою була встановлена спрямована до усіх потенційних постачальників вимога надання експертного висновку, який підтверджує відповідність встановленим санітарним вимогам за мікробіологічними випробуваннями на наявність грибків у зразках повітря з приміщень, де зберігається товар-предмет закупівлі.
4. Враховуючи викладене, вважаємо безпідставним твердження про дискримінаційний характер вимог тендерної документації. Радимо також ознайомитись із практикою встановлення вимог до забезпечення санітарно-гігієнічної та епідеміологічної безпеки іншими замовниками: UA-2023-02-08-000269-a; UA-2023-02-22-001837-a; UA-2023-06-27-012493-a; UA-2023-02-08-000269-a; UA-2023-07-02-000003-a; UA-2023-07-19-005195-a; UA-2023-07-22-000068-a; UA-2023-07-27-006157-a; UA-2023-11-29-019007-a; UA-2023-07-27-006537-a; UA-2023-08-15-005531-a. Як видно з вимог цих замовників різного підпорядкування та різного розташування, учасників та переможців їх тендерів, вірогідність того що ці подібні вимоги спрямовані на якогось одного конкретного учасника дорівнює нулю.
Статус вимоги:
Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:
13.12.2023 16:26