-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 1
Генератор (код ДК 021:2015 – 31120000-3 «Генератори»)
Торги не відбулися
900 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 9 000.00 UAH
мін. крок: 1% або 9 000.00 UAH
Період оскарження:
05.12.2023 17:16 - 10.12.2023 00:00
Вимога
Залишено без розгляду
Рік виробництва
Номер:
69fc0545e91a4d118abc5b3d908e3745
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-12-05-016001-a.b1
Назва:
Рік виробництва
Вимога:
Вимагаємо видалити із додатку 2 до тендерної документації вимогу: «Дата виробництва (виготовлення) Товару: 2023 рік». генератори не є товарами швидкого псування, гарантійний строк яких відраховується від дати постачання товару, а не від дати виготовлення. Строк зберігання даного товару у належних умовах складає понад 10 років. Це - дискримінаційна вимога , яка обмежує коло учасників, в яких інструмент був закуплений завчасно великими партіями та зберіається на складі . У випадку, коли дата виготовлення товару є невід’ємною частиною на думку замовника, вимагаємо розширити діапазон терміну виготовлення товару з 2020 по 2023року.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
06.12.2023 11:05
Вирішення:
За результатом розгляду Вашої вимоги UA-2023-12-05-016001-a.b1 повідомляємо, що Замовник під час процедур закупівель товарів, робіт та послуг діє згідно із законодавством України, виключно на підставах, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Зі змісту вимоги вбачається, що Ви вважаєте умову тендерної документації щодо дати виробництва (виготовлення) Товару – 2023 рік дискримінаційною.
Проте, зважаючи на кількість ринкових пропозицій товару, умова щодо дати виробництва (виготовлення) Товару не є дискримінаційною.
Крім того, вважаємо за необхідне розкрити значення поняття "дискримінація".
Європейський суд з прав людини сформулював дискримінацію як "відмінність у ставленні до осіб, які знаходяться в аналогічних або відповідним чином схожих ситуаціях" (справа № 42184/0, Карсон та інші проти Сполученого Королівства, 16 березня 2010 року, п. 61; справа 13378/05, Бьорден проти Сполученого Королівства, 29 квітня 2008 року, п. 60); "проявляється у вигляді відмінного впливу або наслідків (несприятливе становище групи осіб порівняно зі становищем іншої групи)" (справа № 57325/00, Д.Г. та інші проти Чеської Республіки, 13 листопада 2007 року, п. 184); "що відмінність у ставленні може проявлятися у формі непропорційно шкідливих наслідків загальної політики чи заходу, які попри своє нейтральне формулювання дискримінують певну групу осіб" (справа № 33401/02, Опуз проти Туреччини, 09 червня 2009 року, п. 183).
Відповідно до судової практики Європейського суду з прав людини відмінність у поводженні є дискримінаційною, якщо вона "не має об’єктивного і розумного виправдання", тобто якщо вона не переслідує "законної мети" або відсутня "розумна відповідність використовуваних засобів і переслідуваної мети" (справа № 13378/05, Бьорден проти Сполученого Королівства, 29 квітня 2008 року, п. 60).
Згідно із національним законодавством, дискримінація - ситуація, за якої особа та/або група осіб за їх ознаками раси, кольору шкіри, політичних, релігійних та інших переконань, статі, віку, інвалідності, етнічного та соціального походження, громадянства, сімейного та майнового стану, місця проживання, мовними або іншими ознаками, які були, є та можуть бути дійсними або припущеними, зазнає обмеження у визнанні, реалізації або користуванні правами і свободами в будь-якій формі, встановленій цим Законом, крім випадків, коли таке обмеження має правомірну, об’єктивно обґрунтовану мету, способи досягнення якої є належними та необхідними (стаття 1 Закону України "Про засади запобігання та протидії дискримінації в Україні").
Вказані вище визначення "дискримінація" застосовуються у судовій практиці Верховного Суду (наприклад, у справах № № 804/2823/16, 308/5010/17, 591/6064/19 та інших).
Аналогічний підхід застосовує Конституційний Суд України, вказуючи на те, що мета встановлення певних відмінностей (вимог) у правовому статусі повинна бути істотною, а самі відмінності (вимоги), що переслідують таку мету, мають відповідати конституційним положенням, бути об'єктивно виправданими, обґрунтованими та справедливими. У іншому разі встановлення обмежень означало б дискримінацію (абзац 7 пункту 4.1 мотивувальної частини рішення Конституційного Суду України від 07 липня 2004 року № 14-рп/2004).
Отже, дискримінацію можна охарактеризувати, як протилежність рівності, що являє собою різне ставлення одних осіб до інших через наявність або відсутність у них певних ознак.
Тобто "дискримінація" у застосуванні до процедур закупівель – це суб’єктивне ставлення замовника до учасників, що має метою чи наслідком обмеження, позбавлення передбачених законом прав, надання переваг на підставі ознак, які не мають раціонального обґрунтування або не є об’єктивно виправданими.
При зазначенні Замовником, що генератор повинен бути виготовлений у 2023 році, брався до уваги той факт, що у порівнянні з моделями генераторів, виготовлених раніше, відбулося оновлення модельного ряду такої продукції, яким поліпшені технічні та якісні характеристики генераторів.
У поданій Вами вимозі зазначено, що строк зберігання генератора в належних умовах складає понад 10 років. Однак зазвичай виробниками на генератори надається обмежена гарантія з огляду на принцип роботи останніх.
Крім того, враховується той факт, що неможливо бути впевненим щодо дотримання правил зберігання генератора протягом дуже тривалого строку, що може вплинути на роботу останнього та в подальшому призведе до збільшених витрат бюджетних коштів на його ремонт або на його заміну.
Таким чином, така вимога не дискримінує скаржника та будь-яких інших суб'єктів господарювання, ніяким чином не обмежує конкуренцію. Крім того, будь-які інші суб'єкти господарювання не зверталися із вимогою такого змісту до Замовника.
Також, якщо брати до уваги процедури закупівель інших Замовників така умова тендерної документації не є такою, що унеможливлює її виконання (до прикладу: UA-2023-11-22-008627-a; UA-2023-11-13-005100-a; UA-2023-11-24-017135-a; UA-2023-11-29-015938-a).
Відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі» на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 12.05.2023 № 471) зі змінами замовник самостійно визначає інформацію про необхідні технічні, якісні характеристики та інші вимоги до предмета закупівлі, виходячи з власних потреб.
Статус вимоги:
Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:
13.12.2023 09:00