-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Електрична енергія
Завершена
5 258 550.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 52 585.50 UAH
мін. крок: 1% або 52 585.50 UAH
Період оскарження:
05.12.2023 15:37 - 13.12.2023 00:00
Вимога
Вирішена
Встановлення Замовником дискримінаційних вимог у тендерній документації
Номер:
9238d3902da048bb8134a383c7d9abaa
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-12-05-015316-a.a2
Назва:
Встановлення Замовником дискримінаційних вимог у тендерній документації
Вимога:
Шановний Замовнику!
Згідно Додатку 1 до Тендерної документації Учасник також має надати:
- оригінал або копію сертифікату відповідності вимогам ДСТУ ISO 26000:2019 (ISO 26000:2010, IDT) «Настанови щодо соціальної відповідальності», виданого на ім‘я учасника закупівлі та чинного на момент подачі тендерної пропозиції, наданий документ повинен відповідати предмету закупівлі.
Відповідно до п.29 Особливостей у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону України «Про публічні закупівлі» замовником не застосовуються. У разі здійснення закупівель, визначених цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Предметом закупівлі за цими торгами є Електрична енергія (ДК 021:2015:09310000-5: Електрична енергія). Для електричної енергії передбачено відповідний чинний національний стандарт ДСТУ EN 50160:2014. «Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загального призначення (EN 50160:2010, IDT)».
Вказані вище документи, які вимагає Замовник, не передбачені національним стандартом для предмета закупівлі ДСТУ EN 50160:2014.
Встановлення Замовником вимог у тендерній документації щодо надання у складі тендерної пропозиції учасника сертифікатів відповідності вимогам ДСТУ ISO 26000:2019 (ISO 26000:2010, IDT) не відповідає вимогам діючого законодавства України, прямо суперечить пункту 29 Особливостей, а відтак порушує наші права, як Учасника, та порушує принципи здійснення публічних закупівель та недискримінація учасників, визначених статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі».
З огляду на зазначене вище, просимо внести зміни до Додатку 1 тендерної документації та виключити вказані вимоги.
Також повідомляємо, що у разі не усунення Замовник зазначених вище дискримінаційних вимог шляхом внесення змін до Додатку 1 тендерної документації, ми будемо вимушені для захисту своїх законних прав і інтересів звернутися до органу оскарження – Антимонопольного комітету, а також до Державної аудиторської служби.
Пов'язані документи:
Замовник
- ПР131.pdf 08.12.2023 11:44
Дата подачі:
07.12.2023 20:25
Вирішення:
Дану вимогу буде видалено та відповідні зміни будуть внесені до тендерної документації.
Статус вимоги:
Задоволено
Вимога
Вирішена
дискримінаційні вимоги про наявність власного окремого структурного підрозділу на території м. Харкова або Харківської області
Номер:
ccf2bf514c6b485e9e17a451229ec218
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-12-05-015316-a.a1
Назва:
дискримінаційні вимоги про наявність власного окремого структурного підрозділу на території м. Харкова або Харківської області
Вимога:
Шановний Замовнику!
Відповідно Додатку 1 до тендерної документації, передбачено наступне:
- довідку про наявність власного окремого структурного підрозділу на території м. Харкова або Харківської області безпосередньо, або посадової особи, з робочим місцем на території м. Харкова або Харківської області безпосередньо, на яких покладається забезпечення дотримання визначеного «Правилами роздрібного ринку електричної енергії» порядку розгляду звернень/скарг/претензій споживачів та проведення особистого прийому споживачів, у відповідності до вимог п.8.3.6. та 8.3.17 «Правил роздрібного ринку електричної енергії», затверджених постановою НКРЕКП від 14.03.2018р. №312 (зі змінами).
За таких умов, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть лише ті суб'єкти господарювання, які мають в наявності центр обслуговування споживачів або власний структурний підрозділ на території певної області або посадову особу, з робочим місцем на території певної області, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб'єктів господарювання. (З рішення Постійно діючої адміністративної колегії АМКУ з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 22165-р/пк-пз від 30.11.2020 р., UA-2020-11-06-010330-c)
Відповідно до діючого законодавства постачальники не зобов'язані мати свої центри обслуговування споживачів, структурні підрозділи по окремих областях України. Електропостачальники отримують відповідну ліцензію, згідно якої мають право здійснювати господарську діяльність по всій території України. Жодними чинними нормативно-правовими актами не встановлено обов'язок постачальника створювати центри обслуговування споживачів, структурні підрозділів у всіх чи в окремих регіонах, як це вимагається тендерною документацією.
Щодо здійснення комунікації між сторонами, надання інформації, рахунків тощо впродовж виконання договірних правовідносин, то відповідно до п.п.2 п.3.2.4, п.4.14, п.п. 14, 15 п. 5.2.2, п. 9.1.3, 9.2.1, 9.6.3 Правил роздрібного ринку електричної енергії (ПРРЕЕ), затверджених Постановою НКРЕКП від 14.03.2018 р. № 312, передбачений персональний електронний кабінет на офіційному веб-сайті постачальника, а також інші дистанційні засоби обміну інформацією.
Наприклад, п.4.14 ПРРЕ визначено, що Платіжні документи (рахунки) на оплату надаються споживачам у відповідних структурних підрозділах електропостачальника, через персональну сторінку споживача на вебсайті електропостачальника або електронною поштою, факсимільним зв'язком, поштовим зв'язком, кур'єром чи іншими способами з використанням інформаційних технологій у системі електронного документообігу у порядку, передбаченому договором про постачання електричної енергії споживачу.
Зазначена вимога тендерної документації порушує принципи здійснення публічних закупівель, передбачені ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», зокрема, недискримінацію учасників та рівне ставлення до них.
Відповідно до п. 4 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Висновок про наявність дискримінаційних умов в тендерній документації у випадку вимоги наявності центра обслуговування споживачів або власного структурного підрозділу в певному регіоні підтверджується, зокрема, наступними рішеннями Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель:
- № 22165-р/пк-пз від 30.11.2020 р., UA-2020-11-06-010330-c;
- № 9665-р/пк-пз від 18.05.2020 р., UA-2020-04-08-000945-b;
- № 6773-р/пк-пз від 28.05.2019 р., UA-2019-05-02-000456-a;
- № 4897-р/пк-пз від 22.04.2019 р., UA-2019-03-27-000358-a;
- № 11881-р/пк-пз від 01.08.2023 р., UA-2023-07-10-010043-a тощо.
На підставі вищезазначеного, вимагаємо вилучити з тендерної документації дискримінаційні вимоги про наявність власного окремого структурного підрозділу на території м. Харкова або Харківської області. В іншому випадку ми будемо вимушені звернутись із скаргою до Комісії АМКУ з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель для захисту своїх прав.
Пов'язані документи:
Замовник
- ПР131.pdf 08.12.2023 11:42
Дата подачі:
07.12.2023 20:14
Вирішення:
Дану вимогу буде видалено та відповідні зміни будуть внесені до тендерної документації.
Статус вимоги:
Задоволено