• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

«Сирні продукти код за ДК 021:2015: 15540000-5 (Сир твердий, сир кисломолочний)»

Завершена

405 940.80 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 029.70 UAH
Період оскарження: 05.12.2023 13:26 - 10.12.2023 00:00
Вимога
Відхилено

Вимога щодо усунення порушення шлях виключення дискримінаційних вимог

Номер: 0833df6123ab445e86b454bfd6265816
Ідентифікатор запиту: UA-2023-12-05-009987-a.a1
Назва: Вимога щодо усунення порушення шлях виключення дискримінаційних вимог
Вимога:
05.12.2023 року Замовником було оприлюднено оголошення про проведення процедури закупівлі - «Сирні продукти код за ДК 021:2015: 15540000-5 (Сир твердий, сир кисломолочний)» ідентифікатор закупівлі: UA-2023-12-05-010674-a. І. ЗГІДНО пункту 1.1. Додатку 1 до тендерної документації, Замовником встановлено КВАЛІФІКАЦІЙНІ КРИТЕРІЇ ТА ПЕРЕЛІК ДОКУМЕНТІВ, ЩО ПОДАЮТЬСЯ УЧАСНИКАМИ У СКЛАДІ ТЕНДЕРНОЇ ПРОПОЗИЦІЇ ДЛЯ ПІДТВЕРДЖЕННЯ ІНФОРМАЦІЇ ПРО ВІДПОВІДНІСТЬ ЇХ ТАКИМ КРИТЕРІЯМ, а саме: Довідка в довільній формі, за власноручним підписом уповноваженої особи учасника та завірений печаткою, в якому зазначається наступна інформація: - наявність автотранспорту, призначеного для перевезення харчового продукту (не менше двох одиниць). На думку Скаржника дана вимога містить ознаки дискримінації та порушує чинне законодавство України з наступних причин: Доставка товару здійснюється на одну адресу Замовника, не великими партіями протягом строку виконання умов договору. Навіть якщо замовник виявить бажання замовити одразу усю кількість предмета закупівлі, то таку заявку можливо здійснити за одну поставку одним транспортирним засобом. Таким чином для виконання умов договору достатньо одного транспортного засобу. Разом з тим встановивши вимогу щодо наявності в учасника двох транспортних засобів Замовник штучно звужує коло потенційних учасників, та унеможливлює участь у закупівлі для учасників які мають один транспортний засіб. Що в свою чергу є порушення принципів здійснення публічних закупівль. Аналогічне рішення щодо встановлення порушення міститься у рішенні Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 2321-р/пк-пз від 03.02.2022. ІІ. ЗГІДНО пункту 1.4. Додатку 1 до тендерної документації, Замовником встановлено КВАЛІФІКАЦІЙНІ КРИТЕРІЇ ТА ПЕРЕЛІК ДОКУМЕНТІВ, ЩО ПОДАЮТЬСЯ УЧАСНИКАМИ У СКЛАДІ ТЕНДЕРНОЇ ПРОПОЗИЦІЇ ДЛЯ ПІДТВЕРДЖЕННЯ ІНФОРМАЦІЇ ПРО ВІДПОВІДНІСТЬ ЇХ ТАКИМ КРИТЕРІЯМ, а саме: «Витяг з реєстру потужностей операторів ринку харчових продуктів на складські приміщення та транспортні засоби (ст. 25 Закону України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів» пункт 1.1 наказу Міністерства аграрної політики та продовольства України від 10.02.2016 No39 «Про затвердження державної реєстрації потужностей, ведення державного реєстру потужностей операторів ринку та надання інформації з нього заінтересованим суб’єктам» (далі Наказ), який зареєстровано в Міністерстві юстиції України 12.03.2016 за №o382/28512).Якщо Учасник орендує автомобілі та приміщення – надати витяг з Реєстру операторів ринку та потужностей орендодавця. Якщо Учасник орендує автомобілі та приміщення – надати витяг з Реєстру операторів ринку та потужностей орендодавця. » На думку Скаржника дана вимога містить ознаки дискримінації та порушує чинне законодавство України з наступних причин. По-перше. Предметом даної закупівлі є продукція тваринного походження. Що в свою чергу передбачає обовязок потенційних Учасників отримання Експлуатаційного дозволу на такі потужністі, відповідно до Закону України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів», а Замовник зобов’язаний перевірити наявність та відповідність такого дозволу в Учасника, на стадії кваліфікації та перед укладанням договору за результатом закупівлі. По-друге. Реєстрація потужностей операторів ринку харчових продуктів на складські приміщення та транспортні засоби здійснюється виключно у випадку якщо оператор ринку здійснює діяльність яка не пов’язана з обігом харчових продуктів тваринного походження, тобто продуктів які не потребують дотримання спеціального температурного режиму. Згідно ст. 25 Закону України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів» від 23.12.1997 № 771/97-вр, які вступили в дію з 05.07.2017 р. не підлягає державній реєстрації, як окрема потужність транспортний засіб, що використовується оператором ринку у зв’язку з експлуатацією іншої належної йому зареєстрованої потужності або потужності, на яку видано експлуатаційний дозвіл. Таким чином окремо реєструвати потужність не потрібно, у разі якщо на загальну потужність оператора ринку виданий Експлуатаційний дозвіл. Необхідно відмітити що процедуа реєстрації потужностей операторів ринку харчових продуктів та отримати Витяг з реєстру потужностей операторів ринку не складна, але передбачає отримання таких документів через певний проміжок часу, який ніяк не вписується у строки які встановлюються з моменту оголошення тендерної закупівлі та кінцевого строку подання тендерної пропозиції учасниками. Враховуючи вище викладене заздалегідь передбачити отримання такого витягу не можливо та не є обов’язковим для Учасників та операторів ринку харчових продуктів відповідно до Закону України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів». Встановивши дану вимогу Замовник штучно здійснює звуження потенційного кола учасників, шляхом зобов’язання пройти процедуру реєстрації потужностей операторів ринку харчових продуктів та отримати Витяг з реєстру потужностей операторів ринку харчових продуктів на складські приміщення та транспортні засоби , в супереч чинного законодавства України, а також отримання такого витягу займає певний проміжок часу який ніяк не вписується у встановлені строки подання тендерної пропозиції учасниками, що унеможливлює участь у даній процедурі закупівлі. По-третє. Встановивши вимогу про те що у разі якщо Учасник орендує автомобілі та приміщення – надати витяг з Реєстру операторів ринку та потужностей орендодавця, Замовник в котре порушує вимоги чинного законодавства України, оскільки Законом України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів» не передбачається взагалі процедура Реєстрація потужності для діяльності що пов’язано з наданням в оренду транспортних засобів та/або приміщення(майна). Реєстрація потужності операторів ринку харчових продуктів на складські приміщення та транспортні засоби здійснюється виключно операторами ринку, у випадку якщо оператор ринку здійснює діяльність пов’язану з обігом харчових продуктів не тваринного походження. Встановивши дану вимогу Замовник штучно здійснює звуження потенційного кола учасників, шляхом зобов’язання пройти таку процедура, але на цей раз навіть тих хто зовсім не має відношення до вище згаданої діяльності, не зобов’язаний цей робити відповідно до чинного законодавства, оскільки його діяльність передбачає лише надання в оренду майна. Що в свою чергу регулюється цивільним та господарським кодексом України. ІІІ. ЗГІДНО пункту 3.1. та 3.2. Додатку 1 до тендерної документації, Замовником встановлено КВАЛІФІКАЦІЙНІ КРИТЕРІЇ ТА ПЕРЕЛІК ДОКУМЕНТІВ, ЩО ПОДАЮТЬСЯ УЧАСНИКАМИ У СКЛАДІ ТЕНДЕРНОЇ ПРОПОЗИЦІЇ ДЛЯ ПІДТВЕРДЖЕННЯ ІНФОРМАЦІЇ ПРО ВІДПОВІДНІСТЬ ЇХ ТАКИМ КРИТЕРІЯМ, а саме: «Довідка в довільній формі, за підписом уповноваженої особи Учасника та завірений печаткою* з інформацією про виконаний аналогічний договір за 2021-2023 рік з аналогічним предметом закупівлі, який зазначено в даній тендерній документації із зазначенням назви, адреси замовника, П.І.Б., номерів телефонів контактних осіб замовника. На підтвердження інформації, зазначеної в п.3.1, надати не менше однієї повної кольорової, сканованої з оригіналу, копії договору із зазначенням назви, адреси замовника, якому постачався товар. Учасник може приховати інформацію, яка визначається як конфіденційна. Але у будь-якому випадку, надана копія договору повинна містити відкриту інформацію щодо предмету договору, найменування сторін, дати укладання і строку дії договору.» На думку Скаржника дана вимога містить ознаки дискримінації та порушує чинне законодавство України з наступних причин. Замовник зазначає період виконання аналогічних договорів з 2021 по 2023 рік. Виходячи з логіки замовника участь у закупівлі можуть прийняти тільки учасники які постачали товар з 2021 по 2023 рік. Що в свою чергу унеможливлює участь у закупівлі для учасників які, наприклад, виконували такі договори за попередні роки.
Вирішення: Шановний учаснику! Відповідно до пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Також пунктом 28 передбачено, що у тендерній документації зазначаються зокрема один або кілька кваліфікаційних критеріїв відповідно до статті 16 Закону з урахуванням положень цих особливостей та інформація про спосіб підтвердження відповідності учасників процедури закупівлі установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством. Частиною 3 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі передбачено, що тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Замовником в тендерний документації включено вимогу про наявність в учасника обладнання та матеріально-технічної бази необхідного для виконання договору, складських приміщень з відповідними умовами для зберігання асортименту товару та наявність автотранспорту, призначеного для перевезення харчового продукту. Також встановлено вимоги про наявність документів, які передбачені чинним законодавством для підтвердження вищевказаного обладнання та матеріально-технічної бази. Вимогу щодо наявності в Учасника не менше двох одиниць автотранспорту, призначеного для перевезення харчового продукту встановлено з метою безперебійної постави продуктів харчування, оскільки Замовник є закладом освіти і відповідно зрив постачання продуктів харчування може призвести до збою харчування, наприклад у разі, якщо в постачальника вийде з ладу наявний один автотранспорт, і відповідно замінити його буде нічим. Пунктом 28 передбачено, що у тендерній документації зазначаються зокрема один або кілька кваліфікаційних критеріїв відповідно до статті 16 Закону з урахуванням положень цих особливостей та інформація про спосіб підтвердження відповідності учасників процедури закупівлі установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством. Частиною 3 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі передбачено, що тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Замовником встановлено вимогу про наявність досвіду виконання аналогічного досвіду в період з 2021 року по 2023 рік, тобто учасник повинен мати досвід постачання предмету закупівлі принаймні одному замовнику в один із трьох вказаних років. Дана вимога встановлена з метою підтвердження діяльності учасника та спроможності постачати товар в заклад освіти. Таким чином всі вимоги в тендерній документації є правомірними та не підлягають виключенню.
Статус вимоги: Відхилено