• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Електрична енергія (без розподілу)

Завершена

729 999.60 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 7 300.00 UAH
Період оскарження: 04.12.2023 19:19 - 09.12.2023 00:00
Вимога
Відхилено

Дискримінаційна вимога

Номер: 9276c827903b4eeebdf608e9785eda73
Ідентифікатор запиту: UA-2023-12-04-020261-a.c1
Назва: Дискримінаційна вимога
Вимога:
Шановний Замовнику! Додатком 4 до Тендерної документації встановлена вимога до учасників надання довідки про створення Учасником на території Сумської області Центру обслуговування споживачів, згідно з вимогами «Правил роздрібного ринку», затверджених Постановою НКРЕКП від 14.03.2018 № 312 (зі змінами), який щоденно (окрім вихідних та святкових днів, встановлених законодавством України) приймає звернення/скарги/претензії споживачів, надає роз’яснення та інформацію, передбачену законодавством, з єдиним вікном для прийому та видачі документів щодо постачання електричної енергії та в якому проводиться особистий прийом споживачів (довідка надається за формою 1 до Додатку 4). Додатком 4 до Тендерної документації встановлено, що учасники, для яких створення центрів обслуговування споживачів не є обов’язковим, надають довідку про наявність власного окремого структурного підрозділу на території Сумської області або посадової особи, з робочим місцем на території Сумської області, на яких покладається забезпечення дотримання визначеного «Правилами роздрібного ринку електричної енергії» порядку розгляду звернень/скарг/претензій споживачів та проведення особистого прийому споживачів, та наказу про призначення посадової особи учасника, з робочим місцем на території Сумської області, на яку покладається забезпечення дотримання визначеного «Правилами роздрібного ринку електричної енергії» порядку розгляду звернень/скарг/претензій споживачів та проведення особистого прийому споживачів (у разі наявності такої особи та зазначення про неї інформації). Зазначимо, що Постачальники не зобов'язані мати свої структурні підрозділи в окремих областях України. Постачальники отримують відповідну ліцензію, згідно якої мають право здійснювати господарську діяльність на всій території України. Стосовно ведення договірних відносин та обмін інформацією та документами, то на даний час є різні види комунікацій: листування поштою, в тому числі електронною та зв'язок в телефонному режимі, що не створює перешкод для нележного виконання договірних зобов'язань. Період пандемії та військового стану в Україні створили умови для роботи бізнесу дистанційно з використанням електронних засобів, що дозволило бізнесу виконувати свої зобо'язання вчасно, без порушення строків та зобов'язань по договірним відносинам між контрагентами.Встановлені вимоги Тендерної документації дають можливість прийняти участь у закупівлі лише обмеженому колу Учасників та порушують такі принципи закупівель, що передбачені статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі», як 1) добросовісна конкуренція серед учасників; 2) максимальна економія, ефективність та пропорційність; 3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; 4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них; 5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; 6) запобігання корупційним діям і зловживанням. Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників, а вищезазначені вимоги Тендерної документації є надмірними, дискримінаційними та незаконними. На підтвердження пропонуємо ознайомитись з рішеннями АМКУ №22165-р/пк-пз від 30.11.2020, № 13539-р/пк-пз від 28.08.2023 по аналогічній вимозі. Отже, просимо видалити з тендерної документації вищевказані дискримінаційні вимоги.
Пов'язані документи: Замовник
Вирішення: Шановний Запитувачу! Відповідно до умов тендерної документації та відповідно до вимог що доведені у Додатку 4 до тендерної документації Замовником прописано умови, що мають бути виконані при відсутності у Учасника центру обслуговування. «(Для документального підтвердження того, що створення центру обслуговування споживачів не є обов’язковим для учасника, в зв’язку з тим, що ним обслуговується менше 50000 споживачів (відповідно до вимог Постанови НКРЕКП від 14.03.2018 № 312 "Про затвердження Правил роздрібного ринку електричної енергії"), такий учасник повинен надати довідки від всіх операторів системи розподілу, з якими учасником укладено договори електропостачальника про надання послуг з розподілу електричної енергії, з інформацією про кількість споживачів, яких він обслуговує на території відповідного оператора системи розподілу електричної енергії. Довідки повинні бути видані в поточному році. Примітки: У разі неможливості надання/ненадання учасником будь-якого документа у складі пропозиції - учасник повинен надати замість нього лист пояснення з зазначенням підстави не надання документа з посиланням на законодавчі акти. )» - Зі свого боку хочемо зауважити, що основним критерієм закупівлі відповідно до чинного законодавства є вартість товару, а за умови того, що переможцем буде надано усі відповідні документи, що стосуються вартості та якості предмету закупівлі то ненаявність на території області центрів обслуговування споживачів із доданим до пропозиції листом з роз’ясненням, не може бути приводом відхилення тендерної пропозиції так як у такому випадку дійсно було б порушено вимоги закону. Додатково зазначимо, що у тендерній документації немає пункту про порушення умов добросовісної конкуренції серед учасників.
Статус вимоги: Відхилено