• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Відеодетектори, шістнадцятиканальний інтерфейсний модуль, плата під’єднання детектора з штучним інтелектом

Торги відмінено

8 787 203.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1.5% або 131 808.05 UAH
Період оскарження: 04.12.2023 14:41 - 11.12.2023 00:00
Скарга
Відхилено

Скарга на порушення законодавства

Номер: b93f9a461a594668be48579b0f26fd9f
Ідентифікатор запиту: UA-2023-12-04-012926-a.a1
Назва: Скарга на порушення законодавства
Скарга:
Антимонопольний комітет України (Комісія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель) код ЄДРПОУ: 00032767 адреса: 03035, м. Київ, вул. Митрополита Василя Липківського, 45 Суб’єкт оскарження: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «РОСТОК-ЕЛЕКОМ» Код ЄДРПОУ: 14310454 адреса: бульвар Вацлава Гавела (Івана Лепсе), буд. 4, и. Київ, 03067 е-mail: admin@rostok-elekom.com тел.: +380444961810 Замовник: Комунальне підприємство «Центр організації дорожнього руху» код ЄДРПОУ: 32955518 адреса: вул. Чистяківська, 19-а, Київ, 03062 (вул. Богдана Хмельницького, 54, м. Київ, 01054) е-mail: vdzkds@ukr.net тел.: +380443741120 Ідентифікатор закупівлі: UA-2023-12-04-012926-a СКАРГА, що стосується тендерної документації Відповідно до оголошення № UA-2023-12-04-012926-a комунальним підприємством «Центр організації дорожнього руху» (надалі – Замовник) було розпочато процедуру відкритих торгів на закупівлю по предмету «Код ДК 021-2015: 38430000-8 Детектори та аналізатори (відеодетектори, шістнадцятиканальний інтерфейсний модуль, плата під’єднання детектора з штучним інтелектом)» (надалі – Процедура закупівлі). ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «РОСТОК-ЕЛЕКОМ» (надалі – Скаржник) має намір прийняти участь у Процедурі закупівлі. Ознайомившись зі змістом тендерної документації, що затверджена рішенням уповноваженої особи Замовника № 602 від 04.12.2023 по Процедурі закупівлі (надалі – Тендерна документація) в цілому та вимогами, які встановлені до учасників торгів, Скаржник дійшов до висновку, що він не має можливості взяти участь у Процедурі закупівлі, у зв’язку з наявністю в тендерній документації незаконих вимог, які штучно обмежують конкуренцію та мають дискримінаційний характер. Скаржник вбачає у діях Замовника порушення норм Закону в частині відкритості та прозорості, в тому числі встановлення дискримінаційних вимог тендерної документації по Процедурі закупівлі до потенційних учасників, зокрема, Скаржника, та обмеження кола учасників в Процедури закупівлі. Відповідно до частини 4 статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Однак, Тендерна документація містить умови, що є дискримінаційними щодо потенційних учасників, у тому числі Скаржника, та які неможливо виконати, а також містить вимоги, які обмежують коло потенційних учасників Процедури закупівлі. Вважаємо, що зазначені вище обставини порушують права та законні інтереси Скаржника, що, в свою чергу, зумовлює порушення норм законодавства України під час проведення Процедури закупівлі, зокрема, вимог статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» де зазначено: «Закупівлі здійснюються за такими принципами: 1) добросовісна конкуренція серед учасників; 2) максимальна економія та ефективність; 3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; 4) недискримінація учасників; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; запобігання корупційним діям і зловживанням». Водночас, у відповідності до абзацу 1 пункту 59 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 (надалі – Особливості), скарги, що стосуються тендерної документації, можуть подаватися до органу оскарження з моменту оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів, але не пізніше ніж за три дні до кінцевого строку подання тендерних пропозицій, установленого до внесення змін до тендерної документації. З огляду на зазначене, Скаржник звертається до органу оскарження за захистом його порушених прав у встановлений чинним законодавством України строк. Зазначене вище твердження підтверджується наступним. 1. Вимогами пункту 2 розділу ІІІ Тендерної документації передбачено, що тендерна пропозиція обов’язково супроводжується наданням забезпечення виконання зобов’язань учасника перед Замовником, у вигляді такого забезпечення, як гарантія, а саме: банківська гарантія (електронна банківська гарантія) (далі – Гарантія), оформлена у відповідності до Закону України «Про публічні закупівлі», постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», наказу Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 14.12.2020 №2628 «Про затвердження форми і вимог до забезпечення тендерної пропозиції/пропозиції» та Положення «Про порядок здійснення банками операцій за гарантіями в національній та іноземних валютах», затвердженого Постановою Правління Національного банку України від 15.12.2004 №639 із дотриманням вимог Закону України «Про електронні документи та електронний документообіг» і Закону України «Про електронні довірчі послуги». Окрім того, пункт 2 розділу ІІІ Тендерної документації містить іншу вимогу, де передбачено, що гарантія має містити, серед інших реквізитів також суму гарантії цифрами та словами і валюту платежу. Також умовами Тендерної документації встановлено, що розмір забезпечення тендерної пропозиції: 263 616,09 (двісті шістдесят три тисячі шістсот шістнадцять грн 06 коп.) грн., тобто, значення суми гарантії словами, що встановлене Замовником, відрізняється від значення суми гарантії цифрами. Варто відзначити, що у відповідності до підпункту 6 пункту 26 Положення про порядок здійснення банками операцій за гарантіями в національній та іноземних валютах, затвердженого постановою Правління Національного банку України, гарантія повинна містити такий реквізит як суму гарантії цифрами та словами. Зазначене порушення вимог чинного законодавства України, що було допущено Замовником під час складання Тендерної документації, а саме відсутність в Тендерній документації однозначних відомостей про суму банківської гарантії, що має бути подана учасниками в якості забезпечення їх тендерних пропозицій, перешкоджає Скаржнику, а також іншим потенційним учасникам у прийнятті участі в Процедурі закупівлі та не надає змогу підготувати тендерну пропозицію належним чином. При цьому, вказане порушення може бути виправлено шляхом внесення відповідних змін до тендерної документації у порядку, що встановлений Особливостями, а також Законом України «Про публічні закупівлі». 2. Замовником у додатку №4 до Тендерної документації було викладено інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі. Крім того, у відповідності до пункту 6 розділу ІІІ Тендерної документації встановлено, що у цій тендерній документації всі посилання: – на стандартні характеристики, технічні регламенти та умови, вимоги, умовні позначення та термінологію, пов’язані з товарами, роботами чи послугами, що закуповуються, передбачені існуючими міжнародними, європейськими стандартами, іншими спільними технічними європейськими нормами, іншими технічними еталонними системами, визнаними європейськими органами зі стандартизації або національними стандартами, нормами та правилами; – на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва, передбачають застосування виразу «або еквівалент». Не дивлячись на вказане, Замовником не тільки вказано конкретного виробника та моделі відповідного товару, який він має намір закупити, а й викладено технічні характеристики товару таким чином щоб їм повноцінно міг відповідати виключно товар виробництва компанії FLIR. Скаржник наголошує на тому, що він в рамках Процедури закупівлі має намір пропонувати товар французького виробника CITILOG (офіційний сайт виробника із необхідною для розгляду скарги інформацією доступний за посиланням: https://www.citilog.com). Товар вказаного виробника за своїми функціями є аналогічним та по деяких параметрах навіть кращим аніж товар компанії FLIR, який практично прямо зазначає Замовник в Тендерній документації. Повідомляємо, що такі вимоги Замовника як значення матеріалів корпусу та розмірів товару, що передбачені в додатку №4 до Тендерної документації перешкоджають Скаржнику прийняти участь в Процедурі закупівлі, оскільки матеріали корпусу товару, що ним пропонуються є якіснішими аніж ті, які передбачив Замовник в Тендерній документації, а розміри товару, що пропонується Скаржником відрізняються незначним чином. При цьому, розміри товару, що пропонується Скаржником не перешкоджають його встановленню на обʼєкти Замовника. З огляду на вказане, Замовник має внести зміни до змісту додатку №4 до Тендерної документації та викласти їх таким чином, щоб надати змогу Скаржнику та іншим потенційним учасникам прийняти участь у Процедурі закупівлі. Виходячи з вищенаведеного та керуючись вимогами статті 5, статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі», пунктів 55-67 Особливостей, – ПРОСИМО: 1. прийняти дану скаргу до розгляду; 2. встановити органом оскарження порушень законодавства з боку Замовника під час здійснення Процедури закупівлі; 3. зобов’язати Замовника привести Тендерну документацію у відповідність нормам чинного законодавства шляхом внесення відповідних змін до Тендерної документації. Додатки (Перелік документів (доказів), що підтверджують наявність у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника): 1. Постанова КМУ від 12.10.2022 р. № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» – на 47 сторінках; 2. Закон України «Про публічні закупівлі» – на 104 аркушах.
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 19.12.2023 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 12.12.2023 17:54
Дата прийняття рішення про відхилення скарги: 22.12.2023 16:08
Автор: Товариство з обмеженою відповідальністю "Росток-ЕЛЕКОМ", Майборода Наталія Павлівна 380503565056 admin@rostok-elekom.com http://rostok-elekom.com