-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Послуги з прибирання адміністративних приміщень та прибудинкових територій об'єктів ГУ ДПС у Дніпропетровській області
Завершена
8 704 400.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 43 522.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 43 522.00 UAH
Період оскарження:
04.12.2023 11:36 - 09.12.2023 00:00
Вимога
Залишено без розгляду
Дискримінаційні вимоги
Номер:
62dec1c2d6784f92b1b597e4520643a8
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-12-04-006225-a.a1
Назва:
Дискримінаційні вимоги
Вимога:
Тендерна документація містить дискримінаційну умову для потенційних учасників закупівлі щодо встановлення безпідставної та надмірної вимоги, яка не відповідають предмету закупівлі та не характерна для надання послуг, що закуповуються. Вказані дії є грубою незаконною поведінкою Замовника, яка порушує основні принципи публічних закупівель з наступних підстав.
Тендерна документація містить вимогу про надання звіту з екологічного аудиту з висновком про те, що учасник здійснює господарську діяльність у відповідності до вимог, зокрема: Водного кодексу України, Земельного кодексу України, Лісового кодексу України, Кодексу України про надра, Закону України «Про екологічний аудит», Закону України «Про оцiнку впливу на довкiлля», Закону України «Про охорону навколишнього природного середовища», Закону України «Про охорону земель», Закону України «Про охорону атмосферного повітря», Закону України «Про вiдходи», Закону України «Про питну воду, питне водопостачання та водовідведення», Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності», Закону України «Про природно-заповідний фонд України», Закону України «Про екологічну мережу України», Закону України «Про стратегічну екологічну оцінку», Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» та інших нормативно-правових актів природоохоронного законодавства України, та про те, що порушень вимог природоохоронного законодавства України не виявлено, виданий аудитором, який отримав відповідним(-и) дійсним(-и) сертифікатом (-ами) від Міністерства захисту довкілля та природних ресурсів України, що підтверджує (-ють) статус екологічного аудитора, який здійснював екологічний аудит такого учасника (сертифікат екологічного аудитора надати у складі пропозиції).
Відповідно до Закону України «Про екологічний аудит» екологічний аудит в Україні може бути добровільним чи обов’язковим.
Обов’язковий екологічний аудит здійснюється на замовлення заінтересованих органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування щодо об’єктів або видів діяльності, які становлять підвищену екологічну небезпеку, відповідно до переліку, що затверджується Кабінетом Міністрів України.
Для підприємств, що надають клінінгові послуги такий аудит не є обов‘язковим.
Дана вимога тендерної документації є дискримінаційною.
Частиною першою статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель. Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним. Дії Замовника в частині встановлення в тендерній документації наведеної вище вимоги порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси учасника, пов'язані з його участю у процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною першою статті 5 Закону. Враховуючи вище викладене, Замовник повинен усунути наведені вище порушення шляхом внесення відповідних змін до тендерної документації в цій частині - вилучити вимогу надання сертифікатів та звіт з екологічного аудиту.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
06.12.2023 11:21
Вирішення:
У тендерній документації були зазначені відомості відповідно до статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі», а отже, тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку Замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Тож зважаючи на бажання Замовника отримати якісні, максимально екологічні та безпечні послуги було встановлено вимогу щодо надання звіту з екологічного аудиту з висновком про те, що учасник здійснює господарську діяльність у відповідності до вимог, зокрема: Водного кодексу України, Земельного кодексу України, Лісового кодексу України, Кодексу України про надра, Закону України «Про екологічний аудит», Закону України «Про оцiнку впливу на довкiлля», Закону України «Про охорону навколишнього природного середовища», Закону України «Про охорону земель», Закону України «Про охорону атмосферного повітря», Закону України «Про вiдходи», Закону України «Про питну воду, питне водопостачання та водовідведення», Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності», Закону України «Про природно-заповідний фонд України», Закону України «Про екологічну мережу України», Закону України «Про стратегічну екологічну оцінку», Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» та інших нормативно-правових актів природоохоронного законодавства України; а також про те, що порушень вимог природоохоронного законодавства України не виявлено, виданий аудитором, який отримав відповідним(-и) дійсним(-и) сертифікатом (-ами) від Міністерства захисту довкілля та природних ресурсів України, що підтверджує (-ють) статус екологічного аудитора, який здійснював екологічний аудит такого учасника.
Звертаємо Вашу увагу на те, що умовами тендерної документації та додатками до неї визначені
вимоги до екологічної політики організації, які допомагають зрозуміти, як впливають на навколишнє середовище ті чи інші продукти і послуги (роботи). Одним із доказів необхідного рівня якості товарів є підтвердження відповідності загальновизнаним вимогам (ДСТУ, ГОСТ) шляхом проведення незалежної оцінки або сертифікації. Пунктом 2 наказу Державного підприємства "Український науково-дослідний і навчальний центр проблем стандартизації, сертифікації та якості" від 21.12.2015 № 203 "Про прийняття нормативних документів України, гармонізованих з міжнародними та європейськими нормативними документами, та скасування нормативних документів України" передбачено прийняття національного стандарту України, гармонізованого з міжнародним нормативним документом, з наданням чинності з 01.07.2016 ДСТУ ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015, IDT). ДСТУ ISO 14001:2015 передбачено положення про можливість продемонструвати організацією відповідності стандарту шляхом одержання відповідного сертифікату. Сертифікат ISO 14001:2015 – це сертифікат на систему екологічного менеджменту, отже стосується безпосередньо захисту довкілля. Дані вимоги є важливими для виконання вимог чинного законодавства та для впевненості, послуги мають бути безпечними для здоров'я людини, навколишнього середовища та відповідає стандартам.
Згідно Закону України «Про екологічний аудит», екологічний аудит - це документально оформлений системний незалежний процес оцінювання об’єкта екологічного аудиту, що включає збирання і об’єктивне оцінювання доказів для встановлення відповідності визначених видів діяльності, заходів, умов, системи екологічного управління та інформації з цих питань вимогам законодавства України про охорону навколишнього природного середовища та іншим критеріям екологічного аудиту.
Оскільки, стандарт ДСТУ ISO 14001:2015 є частиною законодавства України. Сертифікат 14001:2015 є документом, що передбачається чинним законодавством України – відповідним державним стандартом, а його дотримання учасниками процедури закупівлі - забезпечує дотримання якісних вимог до предмета закупівлі, тому наявність звіту з екологічного аудиту свідчить про спроможність підприємства надавати екологічно безпечні послуги, надійної якості у відповідності з вимогами діючої нормативно–правової документації.
Отримати необхідний звіт екологічного аудиту, який вимагається умовами тендерної документації, може будь - який суб'єкт господарювання, незалежно від організаційно-правової форми власності за умови відповідності учасника встановленим стандартам.
Вимога щодо подання учасниками звіту з екологічного аудиту не суперечить Закону та не є дискримінаційною, оскільки жодним чином не обмежує учасників можливості прийняти участь у тендері.
Також звертаємо Вашу увагу на те, що Законом прямо передбачено право Замовників вимагати від учасників підтвердження того, що пропоновані ними послуги чи роботи за своїми екологічними чи іншими характеристиками відповідають вимогам, установленим у тендерній документації.
Таким чином, вимога тендерної документації щодо надання учасниками зазначеного звіту екологічного аудиту у тендерній документації є обґрунтованою та такою, що не суперечить положенням статей 3, 16, 22 Закону, оскільки отримати зазначений сертифікат із екологічним звітом до нього може будь-яка організація, що організувала свою діяльність у відповідності до цих стандартів, отже Замовником ця вимога не вважається дискримінаційною.
Статус вимоги:
Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:
12.12.2023 00:00