-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 1
Електрична енергія
Завершена
2 200 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 11 000.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 11 000.00 UAH
Період оскарження:
01.12.2023 16:48 - 10.12.2023 00:00
Скарга
Виконана замовником
Скарга на неправомірну дискваліфікацію
Номер:
43bf94802ef946ac9c8da4869f641198
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-12-01-015260-a.a3
Назва:
Скарга на неправомірну дискваліфікацію
Скарга:
Скарга на неправомірну дискваліфікацію
Пов'язані документи:
Учасник
- 12 Гарантійний лист_походження товару.pdf.p7s 01.01.2024 09:40
- TD_ENERGIYA_2024.pdf 01.01.2024 09:40
- 17 Гарантійний лист_безпідставне підняття ціни.pdf.p7s 01.01.2024 09:40
- Скарга_Рожнятівська БЛІЛ.docx 01.01.2024 09:40
- 12 Гарантійний лист_походження товару.pdf 01.01.2024 09:40
- Скарга_Рожнятівська БЛІЛ.pdf.p7s.zip 01.01.2024 09:40
- 6 Технічна специфікація.pdf 01.01.2024 09:40
- Протокол про намір укласти договір (6).pdf 01.01.2024 09:40
- 17 Гарантійний лист_безпідставне підняття ціни.pdf 01.01.2024 09:40
- 6 Технічна специфікація.pdf.p7s 01.01.2024 09:40
- 8 Довідка ДСТУ.pdf.p7s 01.01.2024 09:40
- ДСТУ ЕN 50160_2014 Характеристики напруги електропостачання.pdf 01.01.2024 09:40
- Протокол дискваліфікації_Рожнятівська БЛІЛ.pdf 01.01.2024 09:40
- 8 Довідка ДСТУ.pdf 01.01.2024 09:40
- Скарга_Рожнятівська БЛІЛ.pdf 01.01.2024 09:40
- рішення від 03.01.2024 № 130.pdf 03.01.2024 13:40
- інформація про резолютивну частину рішення від 11.01.2024 № 681.pdf 12.01.2024 13:06
- рішення від 11.01.2024 № 681.pdf 16.01.2024 15:27
- Пояснення щодо UA-2023-12-01-015260-a.a3.pdf 05.01.2024 12:39
- Пояснення щодо UA-2023-12-01-015260-a.a3.doc 05.01.2024 12:39
Дата прийняття скарги до розгляду:
01.01.2024 14:00
Дата розгляду скарги:
11.01.2024 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
03.01.2024 13:40
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
16.01.2024 15:28
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Рішення органу оскарження виконано
Скарга
Розгляд припинено
Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації
Номер:
07d994bb3de048fc8b504e9a24ea2aab
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-12-01-015260-a.a2
Назва:
Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації
Скарга:
Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації,
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарги-до-АМКУ_умови ТД_Рожнятівська БЛІЛ.docx 05.12.2023 13:38
- TD_ENERGIYA_2024.pdf 05.12.2023 13:38
- ДСТУ ЕN 50160_2014 Характеристики напруги електропостачання.pdf 05.12.2023 13:38
- Скарги-до-АМКУ_умови ТД_Рожнятівська БЛІЛ.pdf.p7s.zip 05.12.2023 13:38
- рішення від 07.12.2023 № 19716.pdf 07.12.2023 14:36
- інформація про резолютивну частину рішення від 18.12.2023 № 20313.pdf 19.12.2023 11:39
- рішення від 18.12.2023 № 20313.pdf 20.12.2023 19:06
- Повідомлення щодо усунення UA-2023-12-01-015260-a.a2.pdf 11.12.2023 16:18
- Повідомлення щодо усунення UA-2023-12-01-015260-a.a2.doc 11.12.2023 16:18
Дата прийняття скарги до розгляду:
05.12.2023 16:44
Дата розгляду скарги:
18.12.2023 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
07.12.2023 14:36
Причина:
Замовником відповідно до Закону про публічні закупівлі усунено порушення
Дата прийняття рішення про припинення розгляду скарги:
20.12.2023 19:07
Дата прийняття рішення про припинення розгляду скарги:
20.12.2023 19:07
Вимога
Вирішена
Дискримінаційні вимоги тендерної документації.
Номер:
2e52f0fabd3f4d31bb756aa71a73eb54
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-12-01-015260-a.c1
Назва:
Дискримінаційні вимоги тендерної документації.
Вимога:
Шановний замовник! В тендерній документації оголошеної вами закупівлі міститься ряд дискримінаційних вимог, що спрямовані на обмеження конкуренції, а саме:
-Довідка (видана не раніше 30-денної давнини відносно оголошення цієї процедури закупівлі), видана НКРЕКП про відсутність факту накладення штрафів за недотримання вимог нормативно-правових актів, що регулюють функціонування ринку електричної енергії та за порушення Ліцензійних умов з постачання електричної енергії споживачу.
-Учасники надають Довідку від оператора системи передачі («НЕК«Укренерго»), який виконує функції адміністратора розрахунків про те, що він не перебуває у статусі «дефолтного», видана не раніше 30-денної давнини відносно подання у складі пропозиції. Опрацювання запиту, зважаючи на сьогоднішні обставини, може затягнутись на тривалий період, що унеможливлює вчасне отримання довідки, що вимагається;
-Відповідно до ст. 131 Кодексу цивільного захисту України на виконання положень Постанови КМУ «Про затвердження Порядку ведення обліку надзвичайних ситуацій» від 9 жовтня 2013 р. № 738, учасники у складі своїх тендерних пропозицій надають інформацію (видану (оформлену) не раніше 4 кварталу 2023р.) від територіального органу ДСНС України про наявність або про відсутність надзвичайних ситуацій на об’єктах учасника за період 2023 року. Опрацювання запиту, зважаючи на сьогоднішні обставини, може затягнутись на тривалий період, що унеможливлює вчасне отримання довідки, що вимагається
Зазначаємо, що вищеперерахована інформація є публічною та міститься у відкритих державних джерелах, доступ до яких є вільним.
Перераховані вимоги суперечать Закону України “Про публічні закупівлі” №922-VIII від 25.12.2015 року (далі – Закон) та Тендерній Документації на закупівлю електричної енергії.
Згідно частини 4 статті 22 Закону, Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Згідно Додатоку 2 до Документації, Замовник не вимагає документального підтвердження публічної інформації, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України “Про доступ до публічної інформації” та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним, або публічної інформації, що є доступною в електронній системі закупівель, крім випадків, коли доступ до такої інформації є обмеженим на момент оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів.
З метою запобігання ризиків щодо постачання неякісного товару за результатами закупівлі, учасники повинні у складі своїх тендерних пропозицій надати протокол перевірки показників якості електроенергії (виданий (оформлений) не раніше 4 кварталу 2023 р.) на відповідність вимогам, що встановлені у ДСТУ ЕN 50160- 2014. Відповідний протокол повинен бути виданий на ім’я учасника процедури закупівлі спеціалізованою метрологічною лабораторією уповноваженого на це органу або підприємства у 2023 році. Для підтвердження повноважень метрологічної лабораторії учасники у складі тендерної пропозиції подають копію чинного сертифікату визнання вимірювальних можливостей такої лабораторії, що виданий уповноваженим органом. Повідомляємо, що на продукцiю (товар): електричну енергiю (ДСТУ EN 50160:2014; ГОСТ 13109-97), код CPV 09310000-5 згiдно ДК 021r:201,5 не поширюється дiя Технiчних регламентiв введених в дiю станом на 04 грудня 2019р. на територii Украiни i тому вище зазначена продукцiя не пiдлягає обов'язковому пiдтвердженню вiдповiдностi в законодавчо регульованiй сферi
Згідно Додатку 3 до тендерної документації, технічні, якісні характеристики предмета закупівлі повинні відповідати встановленим/зареєстрованим діючим нормативним актам діючого законодавства (державним стандартам (технічним умовам)), які передбачають застосування заходів із захисту довкілля. Учасник повинен надати Учасники зобов’язані документально підтвердити у складі своєї тендерної пропозиції проходження сертифікації їхньої діяльності вимогам ISO 9001:2018 «Системи менеджменту якості. Вимоги» (ДСТУ ISO 9001:2018 «Системи управління якістю. Вимоги») з наданням відповідного сертифікату, виданого на ім’я учасника закупівлі, органом сертифікації, включеним до реєстру акредитованих органів оцінки відповідності Національного агентства з акредитації України, що є дійсним (чинним) на момент його подання до участі у закупівлі зі сферою акредитації «постачання електроенергії» (надати копію атестату акредитації органу сертифікації, від якого наданий документ в складі пропозиції учасника, та документ про право використання вищезазначених документів в складі пропозиції учасника). Наданий документ повинен відповідати предмету закупівлі та бути чинним на момент подачі тендерної пропозиції. Вказаний сертифікат вважається дійсним (чинним) за умови щорічного підтвердження (проведення наглядового аудиту один раз на рік), а тому учасники у складі пропозиції повинні надати (у випадку, якщо з моменту одержання учасником зазначеного сертифікату минув один рік) сканокопію звіту по аудиту (наглядового аудиту) органу сертифікації, що видав даний сертифікат, яким підтверджено дію сертифіката (продовження дії сертифікату).
Згідно Додатку 3 до тендерної документації, ДСТУ ISO 37001:2018 (ISO 37001:2016, IDT) «Система управління щодо протидії корупції. Вимоги та настанови щодо застосування» з наданням відповідного сертифікату, виданого на ім’я учасника закупівлі, органом сертифікації, включеним до реєстру акредитованих органів оцінки відповідності Національного агентства з акредитації України, що є дійсним (чинним) на момент його подання до участі у закупівлі зі сферою акредитації «постачання електроенергії» (надати копію атестату акредитації органу сертифікації, від якого наданий документ в складі пропозиції учасника, та документ про право використання вищезазначених документів в складі пропозиції учасника). Наданий документ повинен відповідати предмету закупівлі та бути чинним на момент подачі тендерної пропозиції. Вказаний сертифікат вважається дійсним (чинним) за умови щорічного підтвердження (проведення наглядового аудиту один раз на рік), а тому учасники у складі пропозиції повинні надати (у випадку, якщо з моменту одержання учасником зазначеного сертифікату минув один рік) сканокопію звіту по аудиту (наглядового аудиту) органу сертифікації, що видав даний сертифікат, яким підтверджено дію сертифіката (продовження дії сертифікату).
Згідно Додатку 3 до тендерної документації, ДСТУ ISO 45001:2019 (ISO 45001:2018, IDT) “Системи управління охороною здоров’я та безпекою праці. Вимоги та настанови щодо застосування” з наданням відповідного сертифікату, виданого на ім’я учасника закупівлі, органом сертифікації, включеним до реєстру акредитованих органів оцінки відповідності Національного агентства з акредитації України, що є дійсним (чинним) на момент його подання до участі у закупівлі зі сферою акредитації «постачання електроенергії» (надати копію атестату акредитації органу сертифікації, від якого наданий документ в складі пропозиції учасника, та документ про право використання вищезазначених документів в складі пропозиції учасника). Наданий документ повинен відповідати предмету закупівлі та бути чинним на момент подачі тендерної пропозиції. Вказаний сертифікат вважається дійсним (чинним) за умови щорічного підтвердження (проведення наглядового аудиту один раз на рік), а тому учасники у складі пропозиції повинні надати (у випадку, якщо з моменту одержання учасником зазначеного сертифікату минув один рік) сканокопію звіту по аудиту (наглядового аудиту) органу сертифікації, що видав даний сертифікат, яким підтверджено дію сертифіката (продовження дії сертифікату).
Згідно Додатку 3 до тендерної документації, ДСТУ ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015, IDT) “Системи екологічного управління. Вимоги”, з наданням відповідного сертифікату, виданого на ім’я учасника закупівлі, органом сертифікації, включеним до реєстру акредитованих органів оцінки відповідності Національного агентства з акредитації України, що є дійсним (чинним) на момент його подання до участі у закупівлі зі сферою акредитації «постачання електроенергії» (надати копію атестату акредитації органу сертифікації, від якого наданий документ в складі пропозиції учасника, та документ про право використання вищезазначених документів в складі пропозиції учасника). Наданий документ повинен відповідати предмету закупівлі та бути чинним на момент подачі тендерної пропозиції. Вказаний сертифікат вважається дійсним (чинним) за умови щорічного підтвердження (проведення наглядового аудиту один раз на рік), а тому учасники у складі пропозиції повинні надати (у випадку, якщо з моменту одержання учасником зазначеного сертифікату минув один рік) сканокопію звіту по аудиту (наглядового аудиту) органу сертифікації, що видав даний сертифікат, яким підтверджено дію сертифіката (продовження дії сертифікату).
Відповідно до пункту 29 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджені Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 "Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період 2 дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування" (далі – Особливості) у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються. У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Предметом закупівлі за цими торгами є ДК 021:2015: 09310000-5 — Електрична енергія. Для електричної енергії передбачено відповідний чинний національний стандарт ДСТУ EN 50160:2014. «Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загального призначення (EN 50160:2010, IDT)».
Жодна з оскаржуваних нами вимог не передбачена національним стандартом для предмета закупівлі ДСТУ EN 50160:2014.
Отже, Замовник неправомірно встановив вимоги до предмета закупівлі, в порушення пункту 29 Особливостей. За таких умов, вищезазначені умови Документації не узгоджуються із вимогами законодавства в цій частині.
Враховуючи вищенаведене, Замовник повинен усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до тендерної документації в цій частині (виключити дану вимогу документації).
Вимагаємо виключити дані вимоги та внести зміни в тендерну документацію! В разі ігнорування цієї вимоги, використаємо надане нам право, звернутися з відповідною скаргою до постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України про порушення принципів здійснення публічних закупівель та до інших контролюючих органів (ДАСУ, прокуратура, суд).
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
04.12.2023 16:50
Вирішення:
Доброго дня, з приводу Вашого звернення повідомляємо наступне: відповідно до п.29 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування затверджених Постановою Кабінету Міністрів України №1178 від 12.10.2022 р. (зі змінами) (далі – Особливості) У разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються. У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати ВИМОГИ ДО ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Звертаємо увагу, що при проведенні закупівлі товару Електрична енергія Замовники зобов’язані керуватися Особливостями, Законом України «Про публічні закупівлі», Законом України «Про ринок електричної енергії», Правилами роздрібного ринку електричної енергії, що затверджені постановою НКРЕКП від 14.08.2018 № 312, Правилами ринку, що затверджені постановою НКРЕКП від 14.03.2018 № 307 та іншими нормативно правовими актами, що регулюють відносини на ринку електричної енергії.
П.29 Особливостей встановлює вимоги саме до предмету закупівлі, тобто його технічних, якісних характеристик. Зокрема ДСТУ EN 50160:2014. «Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загального призначення (EN 50160:2010, IDT)(далі – ДСТУ) встановлює саме характеристики предмету закупівлі, звертаємо увагу, що вимоги тендерної документації жодним чином не порушують та відповідають вимогам встановленим ДСТУ. Зокрема зазначені Вами документи стосуються вимог саме до учасника процедури закупівлі.
З метою вибору надійного, відповідального та добросовісного постачальника, діяльність якого відповідає вимогам чинного законодавства України, замовник зазначає інші вимоги до учасника закупівлі (майбутнього постачальника) згідно з абзацом першим частини третьої статті 22 Закону в тому числі документи передбачені керуватися Особливостями, Законом України «Про публічні закупівлі», Законом України «Про ринок електричної енергії», Правилами роздрібного ринку електричної енергії, що затверджені постановою НКРЕКП від 14.08.2018 № 312, Правилами ринку, що затверджені постановою НКРЕКП від 14.03.2018 № 307 та іншими нормативно правовими актами, що регулюють відносини на ринку електричної енергії.
Повідомляємо, що з метою уникнення затягування процедури закупівлі та укладення договору постачання із початком дії з 01.01.2024р. Замовником буде внесено відповідні зміни до умов тендерної документації.
Статус вимоги:
Задоволено