-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Послуги з охорони майна Державного підприємства «Державний експертний центр Міністерства охорони здоров’я України»
Торги відмінено
3 550 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 17 750.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 17 750.00 UAH
Період оскарження:
01.12.2023 15:00 - 04.01.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
Скарга на неправомірне рішення замовника про відхилення тендерної пропозиції ПП «КОНГРЕС – ОХОРОНА».
Номер:
014f91e5eab94e5db722e8e267817725
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-12-01-011914-a.b3
Назва:
Скарга на неправомірне рішення замовника про відхилення тендерної пропозиції ПП «КОНГРЕС – ОХОРОНА».
Скарга:
Замовник допустив неправомірне застосування абзацу 6 пункту 1 статті 31 Закону України «Про публічні закупівлі» та абзацу 5 підпункту 1 пункту 44 Особливостей, що призвело до прийняття неправомірного (незаконного) рішення про відхилення тендерної пропозиції Скаржника.
Пов'язані документи:
Учасник
- Протокол № 95 19.03.2024 12:35
- Договір страхування на 2024 19.03.2024 12:36
- Договір страхування на 2025 19.03.2024 12:36
- Лист страхової 115 від 15 лютого 2024 19.03.2024 12:36
- Лист страхової 116 від 15 лютого 2024 19.03.2024 12:36
- Пояснення по договорах страхування 19.03.2024 12:36
- Додаток 4 до правил страхування 19.03.2024 12:36
- sign.p7s 19.03.2024 12:38
- рішення від 21.03.2024 №5143.pdf 21.03.2024 17:37
- Інформація про резолютивну частину рішення від 01.04.2024 №5800.pdf 02.04.2024 13:08
- рішення від 01.04.2024 №5800.pdf 04.04.2024 15:53
- ПОЯСНЕННЯ по суті Скарги від 19 березня 2024 № UA-2023-12-01-011914-a.b3.docx 25.03.2024 16:52
- ПОЯСНЕННЯ по суті Скарги від 19 березня 2024 № UA-2023-12-01-011914-a.b3.pdf 26.03.2024 10:04
- Протокольне рішення УО № 112.pdf 08.04.2024 12:20
Дата прийняття скарги до розгляду:
19.03.2024 13:20
Дата розгляду скарги:
01.04.2024 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
21.03.2024 17:37
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
04.04.2024 15:53
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Виконано
Пункт скарги
Номер:
b4f535bcab094aee9be479f9e90a6b7c
Заголовок пункту скарги:
Рішення Замовника про відхилення тендерної пропозиції ПП «КОНГРЕС – ОХОРОНА» є неправомірним.
Опис заперечення:
14 лютого 2024 року Замовник прийняв рішення (Протокол № 71 від 14.02.2024 року) відхилити тендерну пропозицію ПП «КОНГРЕС – ОХОРОНА», оскільки на думку Замовника «Учасником не підтверджено відповідність запропонованих ним послуг інформації про технічні, якісні та кількісні хара-ктеристики предмета закупівлі, оскільки не надано завіреної копії договору добровільного страхування професійної відповідальності перед третіми особами, чинної на весь період дії договірних відносин».
На виконання п. 43 Особливостей Замовник не оприлюднював повідомлень Скаржнику з вимогою виправити невідповідності і надати копію договору страхування.
Зазначене рішення було оскаржене до Органу оскарження, який прийняв рішення № 3853 -р/пк-пз від 29.02.2024, яким зобзов'язав Замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції приватного підприємства "КОНГРЕС - ОХОРОНА", оскільки «Замовник, не надавши учаснику можливість виправити наведені вище невідповідності, порушив вимоги пункту 43 Особливостей та частини дев'ятої статті 26 Закону».
13.03.2024 15:47 Замовник оприлюднив повідомлення з вимогою виправити невідповідності, у тому числі «надати завірену копію договору добровільного страхування професійної відповідальності перед третіми особами, чинного на увесь період дії договірних відносин».
14.03.2024 Скаржник виконав вимоги Замовника і завантажив в електронну систему закупівель інформацію і документи, що вимагалися, у тому числі й відповідні договори страхування.
15.03.2024 Замовник оприлюднив Протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою № 95 від 15 березня 2024 року (далі – Протокол № 95), зі змісту якого вбачається, що Замовник прийняв рішення відхилити тендерну пропозицію Скаржника на підставі абзацу 6 пункту 1 статті 31 Закону України «Про публічні закупівлі» та абзацу 5 підпункту 1 пункту 44 Особливостей у зв’язку з невиправленням Скаржником виявлених замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідностей в інформації та/або документах, що подані ним у складі своєї тендерної пропозиції, та/або змінив предмет закупівлі (його найменування, марку, модель тощо) під час виправлення виявлених замовником невідповідностей, протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей.
З таким рішенням Замовника Скаржник не погоджується, оскільки їм було належним чином виправлено невідповідності згідно п. 43 Особливостей.
На виконання п. 43 Особливостей Замовник не оприлюднював повідомлень Скаржнику з вимогою виправити невідповідності і надати копію договору страхування.
Зазначене рішення було оскаржене до Органу оскарження, який прийняв рішення № 3853 -р/пк-пз від 29.02.2024, яким зобзов'язав Замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції приватного підприємства "КОНГРЕС - ОХОРОНА", оскільки «Замовник, не надавши учаснику можливість виправити наведені вище невідповідності, порушив вимоги пункту 43 Особливостей та частини дев'ятої статті 26 Закону».
13.03.2024 15:47 Замовник оприлюднив повідомлення з вимогою виправити невідповідності, у тому числі «надати завірену копію договору добровільного страхування професійної відповідальності перед третіми особами, чинного на увесь період дії договірних відносин».
14.03.2024 Скаржник виконав вимоги Замовника і завантажив в електронну систему закупівель інформацію і документи, що вимагалися, у тому числі й відповідні договори страхування.
15.03.2024 Замовник оприлюднив Протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою № 95 від 15 березня 2024 року (далі – Протокол № 95), зі змісту якого вбачається, що Замовник прийняв рішення відхилити тендерну пропозицію Скаржника на підставі абзацу 6 пункту 1 статті 31 Закону України «Про публічні закупівлі» та абзацу 5 підпункту 1 пункту 44 Особливостей у зв’язку з невиправленням Скаржником виявлених замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідностей в інформації та/або документах, що подані ним у складі своєї тендерної пропозиції, та/або змінив предмет закупівлі (його найменування, марку, модель тощо) під час виправлення виявлених замовником невідповідностей, протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей.
З таким рішенням Замовника Скаржник не погоджується, оскільки їм було належним чином виправлено невідповідності згідно п. 43 Особливостей.
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на кваліфікацію
Тип порушення:
Інші підстави
Ідентифікатор класифікації:
Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Тип порушення:
В Протоколі № 95 Замовник зазначив, що :«Учасником не підтверджено відповідність запропонованих ним послуг інформації про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, оскільки не надано завіреної копії договору добровільного страхування професійної відповідальності перед третіми особами, чинної на весь період дії договірних відносин».
Скаржник в складі тендерної пропозиції підтвердив відповідність запропонованих ним послуг інформації про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі. На підтвердження наведеного Скаржником була надана довідка, що містить інформацію про відповідність тендерної пропозиції ПП «КОНГРЕС – ОХОРОНА» технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі № 12 від 06 грудня 2023 року (сторінка 53 файлу «Пропозиція закупівлі») та інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі № 4 від 04 січня 2024 року (сторінки 7-9 файлу «Пропозиція закупівлі»). В зазначених документах ПП «КОНГРЕС – ОХОРОНА» підтвердив відповідність своєї тендерної пропозиції усім технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, встановленим Замовником в Тендерній документації, у тому числі встановленим в Додатку 4 до тендерної документації.
На виконання вимоги Замовника щодо усунення невідповідностей ПП «КОНГРЕС – ОХОРОНА» надав наступні договори добровільного страхування професійної відповідальності перед третіми особами охоронних служб:
- договір № УА 280206 від 19.09.2023 року (згідно з п. 6.1 цього договору він діє з 01 січня 2024 до 31 грудня 2024) – цей договір надавався ПП «КОНГРЕС – ОХОРОНА» в складі тендерної пропозиції;
- договір № УА 284967 від 12.01.2024 року (згідно з п. 6.1 цього договору він діє з 01 січня 2025 до 31 грудня 2025).
Таким чином, надані договори повністю відповідають вимогам Замовника.
Однак Замовник невірно витлумачив порядок набрання чинності вказаними договорами страхування, про що й зазначив в Протоколі № 95, пов’язавши набрання чинності зазначених договорів страхування із внесенням актуальних договорів охорони в додаток 1 до наведених договорів.
Механізм набрання чинності наведеними договорами страхування чітко визначений в пунктах 6.1 цих договорів.
Так, відповідно до пункту 6.1 договору № УА 280206 від 19.09.2023 року: «Цей Договір укладається терміном на один рік та набирає чинності з 00 годин 00 хвилин 01 січня 2024 року, але не раніше дати надходження страхового платежу на поточний рахунок Страховика, та діє до 24-ї години 00 хвилин 31 грудня 2024 року».
А згідно з пунктом 6.1 договору № УА 284967 від 12.01.2024 року: «Цей Договір укладається терміном на один рік та набирає чинності з 00 годин 00 хвилин 01 січня 2025 року, але не раніше дати надходження страхового платежу на поточний рахунок Страховика, та діє до 24-ї години 00 хвилин 31 грудня 2025 року».
Загальне правило передбачає, що кожен з цих договорів набере чинності з 01 січня відповідного року (2024 або 2025), але у будь-якому випадку спочатку необхідно внести страховий платіж на поточний рахунок Страховика, інакше такі договори не наберуть чинності взагалі.
У зв’язку з наведеним Скаржник додав до кожного з договорів страхування платіжні документи, які підтверджують сплату страхових платежів:
- платіжна інструкція № 1104 від 20.09.2023 до договору № УА 280206 від 19.09.2023;
- платіжна інструкція № 1219 від 12.01.2024 до договору № УА 284967 від 12.01.2024.
В пункті 6.3 кожного з наведених договорів страхування зазначено наступне: «Страховий захист надається тільки по договорам охорони, які вказані у Додатку 1 до цього До-говору». При цьому не встановлено жодних вимог щодо таких договорів охорони, у тому числі й термінів їх дії.
І положення п. 6.3 цих договорів чомусь привело Замовника до висновку, що зазначені договори «не вступають в дію ніколи». Але це не відповідає положенням договорів страхування та нормативно-правових актів, що регулюють договірні відносини.
Пункт 6.3 кожного з наведених договорів страхування визначає лише коло третіх осіб, професійна відповідальність Скаржника перед якими страхується.
З метою врегулювання питань страхування професійної
відповідальності Страхувальника перед третіми особами за шкоду, завдану їх життю, здоров’ю та майновим інтересам внаслідок неналежного виконання Страхувальником своїх зобов’язань АТ «Страхова компанія «Країна» розробила і затвердила Правила добровільного страхування відповідальності перед третіми особами.
31 травня 2007 року протоколом правління Страхової компанії № 26/1 було затверджено «ДОДАТОК №4 ДО ПРАВИЛ ДОБРОВІЛЬНОГО СТРАХУВАННЯ ВІДПОВІДАЛЬНОСТІ ПЕРЕД ТРЕТІМИ ОСОБАМИ ОСОБЛИВІ УМОВИ ДОБРОВІЛЬНОГО СТРАХУВАННЯ ПРОФЕСІЙНОЇ ВІДПОВІДАЛЬНОСТІ СУБ’ЄКТІВ РІЗНИХ ФОРМ ВЛАСНОСТІ ПЕРЕД ТРЕТІМИ ОСОБАМИ ЗА ЯКІСТЬ ВИКОНАНИХ РОБІТ (НАДАНИХ ПОСЛУГ)» (далі – Додаток № 4).
Пунктами 1.1, 1.3 Додатку № 4 визначено: «На підставі цього Додатку №4 Особливі умови добровільного страхування професійної відповідальності суб’єктів різних форм власності перед третіми особами за якість виконаних робіт (наданих послуг)» (далі – Особливі умови) до Правил добровільного страхування відповідальності за номером 1550735 Відкрите акціонерне товариство „Страхова компанія „Країна” (далі - Страховик) укладає договори добровільного страхування професійної відповідальності перед третіми особами за якість виконаних робіт (наданих послуг) з суб’єктами рiзних форм власності, які діють на підставі ліцензії (кваліфікаційного свідчення) на право проведення відповідної діяльності у порядку, встановленому законодавством України (далі – Страхувальники).
Згідно Законів України “Про страхування”, “Про захист прав споживачів” та Цивільного Кодексу України, що регулюють відносини між Страхувальником та третіми особами при виконанні робіт (наданні послуг) ці Особливі умови регламентують відносини між Страховиком та Страхувальником з приводу страхування професійної відповідальності Страхувальника перед третіми особами за шкоду, завдану їх життю, здоров’ю та майновим інтересам внаслідок неналежного виконання Страхувальником своїх зобов’язань перед цими третіми особами, які передбачені чинним законодавством України».
Пунктом 6.1.1. Додатку № 4 чітко встановлено: «Термін дії Договору страхування визначається за згодою Страховика та Страхувальника».
Отже, термін дії договорів № УА 280206 від 19.09.2023 року та № УА 284967 від 12.01.2024 року був належним чином визначений за згодою Страховика та Страхувальника.
Акціонерне товариство «Страхова компанія «Країна», з якою укладені зазначені договори, також підтвердило їх чинність, що вбачається з листів № 115 та № 116 від 15 лютого 2024 року.
Страхова компанія звертає увагу, що вказані договори страхування укладені відповідно до «Правил добровільного страхування відповідальності перед третіми особами», що зареєстровані Державною комісією з регулювання ринків фінансових послуг 29.03.2007 року за №1571066, з дотриманням норм цивільного та господарського законодавства України.
Згідно статті 983 Цивільного кодексу України, договір страхування набирає чинності з моменту, передбаченого договором страхування. Пунктом 6.1. кожного з договорів визначено, що один договір набирає чинності з 00 годин 00 хвилин 01 січня 2025 року, а другий з 00 годин 00 хвилин 01 січня 2024 року, але не раніше дати надходження страхових платежів на поточний рахунок Акціонерного товариства «Страхова компанія «Країна». Відповідно до платіжних інструкцій, що додані до обох договорів страхування, страхові платежі здійснено ПРИВАТНИМ ПІДПРИЄМСТВОМ «КОНГРЕС-ОХОРОНА» в повному обсязі, а тому обидва договори страхування є чинними.
Згідно статті 180 Господарського кодексу України, строком дії господарського договору є час, впродовж якого існують господарські зобов'язання сторін. Пунктом 6.1. Договору визначено, що договір діє до 24-ї години 00 хвилин 31 грудня 2025 року. Права та обов’язки Акціонерного товариства «Страхова компанія «Країна» виникнуть у момент набрання чинності Договором та зберігатимуть свою актуальність до настання однієї з подій, визначених розділом 11 Договору, а саме:
- розірвання договору за згодою сторін;
- розірвання договору у зв’язку із закінченням терміну дії Договору;
- виконання зобов’язань Акціонерним товариством «Страхова компанія «Країна» перед ПРИВАТНИМ ПІДПРИЄМСТВОМ «КОНГРЕС-ОХОРОНА» в повному обсязі;
- несплати страхового платежу;
- ліквідації юридичної особи Акціонерного товариства «Страхова компанія «Країна» або ПРИВАТНОГО ПІДПРИЄМСТВА «КОНГРЕС-ОХОРОНА»;
- за рішенням суду;
- у випадках передбачених Цивільним Кодексом України, а також у разі якщо Договір укладено після настання страхового випадку;
- розірвання договору на вимогу однієї зі сторін Договору.
Згідно пункту 9.2. «Правил добровільного страхування відповідальності перед третіми особами», Договір страхування набирає чинності з моменту підписання сторонами та діє до 24-ї години 00 хвилин дня, який вказано у договорі, як день закінчення строку його дії. Пунктом 6.1. Договору визначено, що договір укладається терміном на один рік та набирає чинності з 00 годин 00 хвилин 01 січня 2025 року, але не раніше дати надходження страхового платежу на поточний рахунок Страховика, та діє до 24-ї години 00 хвилин 31 грудня 2025 року.
Пунктом 6.3. Договору передбачено, що страховий захист надається тільки по договорам охорони, які вказані в Додатку 1, проте наявність у додатку договорів, строк дії яких закінчився, попередніх договорів або договорів, зобов’язання по яких ще не виникли, не впливає на чинність Договору. Зазначення договорів у додатку може змінюватись згідно умов Договору. ПРИВАТНЕ ПІДПРИЄМСТВО «КОНГРЕС-ОХОРОНА» має право в будь-який момент протягом терміну дії Договору звернутись до Акціонерного товариства «Страхова компанія «Країна» з проханням включення або виключення із додатку договорів, укладених з отримувачами послуг.
Таким чином, у випадку визнання переможцем процедури закупівлі (ідентифікатор закупівлі UA-2023-12-01-011914-a) та укладення відповідного договору про надання охоронних послуг, ПРИВАТНЕ ПІДПРИЄМСТВО «КОНГРЕС-ОХОРОНА» має право застрахувати відповідальність перед Державним підприємством «Державний експертний центр Міністерства охорони здоров’я України» у Акціонерному товаристві «Страхова компанія «Країна» та ініціювати внесення змін до додатку №1 Договору, шляхом зазначення інформації про укладений за ре-зультатами закупівлі договір.
Тобто відповідно до вказаних листів договори добровільного страхування професійної відповідальності перед третіми особами охоронних служб № УА 280206 від 19.09.2023 року та № УА 284967 від 12.01.2024 року, що були укладені з Акціонерним товариством «Страхова компанія «Країна» є чинними, наявність у додатках 1 до них договорів охоро-ни, строк дії яких закінчився, попередніх договорів або договорів, зобов’язання по яких ще не виникли, не впливає на чинність зазначених договорів добровільного страхування професійної відповідальності перед третіми особами охоронних служб.
Іншими словами, страхова компанія підтверджує, якщо ПП «КОНГРЕС – ОХОРОНА» буде визнане переможцем процедури закупівлі UA-2023-12-01-011914-a і Замовник укладе з ним договір про закупівлю, то договір про закупівлю буде включений у відповідні додатки договорів № УА 280206 від 19.09.2023 року та № УА 284967 від 12.01.2024 року і відповідальність ПП «КОНГРЕС – ОХОРОНА» за збитки спричинені Замовнику внаслідок неналежного виконання ним своїх зобов’язань буде застрахована на весь період дії договірних відносин із Замовником, тобто з 08 годин 00 хвилин 01 січня 2024 року до 08 годин 00 хвилин 01 січня 2025 року.
Отже, ПП «КОНГРЕС – ОХОРОНА», надавши в порядку виправлення невідповідностей договори № УА 280206 від 19.09.2023 року та № УА 284967 від 12.01.2024 року, які від-повідають умовам тендерної документації, у тому числі й Додатку 4 до тендерної документації, належним чином виконало вимогу, оприлюднену Замовником на підставі п. 43 Особливстей.
Опис суті пункту скарги:
Скаржник не погоджується з рішенням Замовника викладеним у Протоколі № 95 про відхилення пропозиції Скаржника, оскільки воно прийняте з ігноруванням інформації, наведеної в документах, наданих ПП «КОНГРЕС – ОХОРОНА» в складі його тендерної пропозиції і при виправленні невідповіднстей згідно положень п. 43 Особливостей, і таке рішення Замовника порушує права ПП «КОНГРЕС – ОХОРОНА» на участь в цій процедурі закупівлі на принципах добросовісної конкуренції серед учасників, недискримінації, на всіх стадіях закупівель, об’єктивного та неупередженого визначення пе-реможця процедури закупівлі, що передбачено ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі».
×
-
Назва доказу:
Додаток 4 до правил страхування Страховика
-
Опис доказу:
Підтверджує порядок і механізм набрання чинності договорів страхування, що зазначений в пунктах 6.1 наведених договорів.
-
Повʼязаний документ:
Додаток 4 до правил страхування
-
-
Назва доказу:
Пояснення по договорах
-
Опис доказу:
Підтверджує ознайомлення Замовника з правовою позицією Скаржника щодо чинності договорів страхування.
-
Повʼязаний документ:
Пояснення по договорах страхування
-
-
Назва доказу:
Лист 116
-
Опис доказу:
Даним листом страхова компанія підтверджує чинність договору № УА 280206 від 19.09.2023 року протягом 2024 року.
-
Повʼязаний документ:
Лист страхової 116 від 15 лютого 2024
-
-
Назва доказу:
Лист 115
-
Опис доказу:
Даним листом страхова компанія підтверджує чинність договору № УА 284967 від 12.01.2024 року протягом 2025 року.
-
Повʼязаний документ:
Лист страхової 115 від 15 лютого 2024
-
-
Назва доказу:
Договір страхування 2024
-
Опис доказу:
Положення даного документу підтверджують чинність договору № УА 284967 від 12.01.2024 року протягом 2025 року.
-
Повʼязаний документ:
Договір страхування на 2025
-
-
Назва доказу:
Договір страхування 2024
-
Опис доказу:
Положення даного документу підтверджують чинність договору № УА 280206 від 19.09.2023 року протягом 2024 року.
-
Повʼязаний документ:
Договір страхування на 2024
-
-
Назва доказу:
Рішення Замовника
-
Опис доказу:
Відображає рішення Замовника про відхилення пропозиції Скаржника, а також підтверджує факт ознайомлення Замовника з умовами договорів страхування, щодо яких у Замовника є претензії, у тому числі й з періодом їх чинності.
-
Повʼязаний документ:
Протокол № 95
Вимоги:
Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника
×
-
Зобов’язати Замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції Скаржника.
Скарга
Виконана замовником
КЕП
Скарга на неправомірне рішення замовника про відхилення тендерної пропозиції ПП «КОНГРЕС – ОХОРОНА».
Номер:
e29d9aa40b1f4bb5bd68d17e53cf774b
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-12-01-011914-a.b2
Назва:
Скарга на неправомірне рішення замовника про відхилення тендерної пропозиції ПП «КОНГРЕС – ОХОРОНА».
Скарга:
Замовник допустив неправомірне відхилення тендерної пропозиції ПП «КОНГРЕС – ОХОРОНА» та не застосував пункт 43 Особливостей відносно тендерної пропозиції Скар-жника.
08.01.2024 о 14:25 відбулося розкриття тендерних пропозицій в процедурі закупівлі: «Послуги з охорони майна Державного підприємства «Державний експертний центр Мініс-терства охорони здоров’я України».
Ідентифікатор закупівлі: UA-2023-12-01-011914-a.
Очікувана вартість закупівлі: 3`550`000.00 грн.
26.01.2024 року Замовник відхилив найбільш економічно вигідну пропозицію ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «КАРДИНАЛ-ТЕХНОЛОГІЇ» і пе-рейшов до розгляду пропозиції Скаржника.
14.02.2024 року Замовник відхилив пропозицію ПП «КОНГРЕС – ОХОРОНА» на під-ставі абзацу 2 підпункту 2 пункту 44 Особливостей, тобто на думку Замовника тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливос-тей.
В Протоколі щодо прийняття рішення уповноваженою особою № 71 від 14 лютого 2024 року (далі – Протокол № 71) Замовник зазначив: «Учасником не підтверджено відпо-відність запропонованих ним послуг інформації про технічні, якісні та кількісні характе-ристики предмета закупівлі, оскільки не надано завіреної копії договору добровільного страхування професійної відповідальності перед третіми особами, чинної на весь період дії договірних відносин».
Скаржник не погоджується з рішенням Замовника викладеним у Протоколі № 71 і вважає його таким, що прийняте з порушенням процедури закупівлі, в резуль-таті чого порушуються права ПП «КОНГРЕС – ОХОРОНА» на добросовісну конкуренцію серед учасників, недискримінацію, відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель, що передбачено ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі».
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга 19.02.2024 12:05
- Договір страхування на 2024 19.02.2024 12:05
- Протокол № 71 19.02.2024 12:05
- Лист страхової 115 від 15 лютого 2024 19.02.2024 12:05
- Лист страхової 116 від 15 лютого 2024 19.02.2024 12:05
- Додаток 4 до ТД Замовника 19.02.2024 12:05
- Договір страхування на 2025 19.02.2024 12:05
- sign.p7s 19.02.2024 12:08
- рішення від 21.02.2024 № 3251.pdf 21.02.2024 15:54
- інформація про резолютивну частину рішення від 29.02.2024 № 3853.pdf 01.03.2024 12:52
- рішення від 29.02.2024 № 3853.pdf 05.03.2024 11:16
Дата прийняття скарги до розгляду:
19.02.2024 13:37
Дата розгляду скарги:
29.02.2024 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
21.02.2024 15:54
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
05.03.2024 11:16
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Виконано Рішення Комісії АМКУ від 29 лютого 2024 року №3853-р/пк-пз шляхом скасування рішень Уповноваженої особи за результатами розгляду тендерних пропозицій:
- ДП «Вікінг» (протокол від 14.02.2024 р. № 72);
- ПП «КОНГРЕС - ОХОРОНА» (протокол від 14.02.2024 № 71).
Пункт скарги
Номер:
6b3a4bcd38134799b2843ca119c3bd7b
Заголовок пункту скарги:
Рішення Замовника про відхилення пропозиції Скаржника з підстав невідпо-відності тендерної пропозиції умовам технічної специфікації та іншим вимогам що-до предмета закупівлі тендерної документації є незаконним.
Опис заперечення:
14 лютого 2024 року Замовник прийняв рішення відхилити тендерну пропозицію ПП «КОНГРЕС – ОХОРОНА», що відображено в Протоколі щодо прийняття рішення упов-новаженою особою № 71 від 14 лютого 2024 року.
В Протоколі №71 Замовник зазначив:«Учасником не підтверджено відповідність запропонованих ним послуг інформації про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, оскільки не надано завіреної копії договору добровільного страхуван-ня професійної відповідальності перед третіми особами, чинної на весь період дії договір-них відносин».
14.02.2024 о 15:53 Замовник відхилив тендерну пропозицію Скаржника на підставі аб-зацу 2 підпункту 2 пункту 44 Особливостей і оприлюднив Протокол № 71, в котрому міс-титься рішення про відхилення тендерної пропозиції ПП «КОНГРЕС – ОХОРОНА».
Скаржник не погоджується з рішенням Замовника викладеним у Протоколі № 71 про відхилення пропозиції Скаржника, у зв’язку з тим, що надані в складі тендер-ної пропозиції договори страхування є чинним та повністю відповідають вимогам документації.
В Протоколі №71 Замовник зазначив:«Учасником не підтверджено відповідність запропонованих ним послуг інформації про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, оскільки не надано завіреної копії договору добровільного страхуван-ня професійної відповідальності перед третіми особами, чинної на весь період дії договір-них відносин».
14.02.2024 о 15:53 Замовник відхилив тендерну пропозицію Скаржника на підставі аб-зацу 2 підпункту 2 пункту 44 Особливостей і оприлюднив Протокол № 71, в котрому міс-титься рішення про відхилення тендерної пропозиції ПП «КОНГРЕС – ОХОРОНА».
Скаржник не погоджується з рішенням Замовника викладеним у Протоколі № 71 про відхилення пропозиції Скаржника, у зв’язку з тим, що надані в складі тендер-ної пропозиції договори страхування є чинним та повністю відповідають вимогам документації.
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на кваліфікацію
Тип порушення:
Інші підстави
Ідентифікатор класифікації:
Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Тип порушення:
По-перше, Скаржник в складі тендерної пропозиції підтвердив відповідність запро-понованих ним послуг інформації про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі. На підтвердження наведеного Скаржником була надана довідка, що містить ін-формацію про відповідність тендерної пропозиції ПП «КОНГРЕС – ОХОРОНА» технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі № 12 від 06 грудня 2023 року (сторінка 53 файлу «Пропозиція закупівлі») та інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі № 4 від 04 січня 2024 року (сторінки 7-9 файлу «Пропо-зиція закупівлі»). В зазначених документах ПП «КОНГРЕС – ОХОРОНА» підтвердив від-повідність своєї тендерної пропозиції усім технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, встановленим Замовником в Тендерній документації, у тому числі встановленим в Додатку 4 до тендерної документації.
По-друге, в Додатку 4 до тендерної документації встановлена така вимога: «Нада-вач послуг має нести повну матеріальну відповідальність за збитки, спричинені Центру внаслідок неналежного виконання ним своїх зобов’язань у зв’язку із чим має надати заві-рену копію договору добровільного страхування професійної відповідальності перед третіми особами, чинної на увесь період дії договірних відносин».
Відповідно до інформації, що наведена в електронній системі закупівель, строк на-дання послуг Замовнику: 01.01.2024 - 01.01.2025.
У зв’язку з цим Скаржник надав наступні договори добровільного страхування про-фесійної відповідальності перед третіми особами охоронних служб:
- договір № УА 280206 від 19.09.2023 року (згідно з п. 6.1 цього договору він діє з 01 січня 2024 до 31 грудня 2024);
- договір № УА 284967 від 12.01.2024 року (згідно з п. 6.1 цього договору він діє з 01 січня 2025 до 31 грудня 2025).
Замовник на сторінці 2 Протоколу № 71 зазначив строки дії кожного з наведених до-говорів, що підтверджує факт ознайомлення Замовника з умовами цих договорів.
Однак Замовник має претензію до договору № УА 280206 від 19.09.2023 року, яка полягає в тому, що «у додатку 1 до цього договору зазначено єдиний договір терміном дії до 31 грудня 2023 року».
З Протоколу № 71 вбачається, що на думку Замовника цей факт підтверджує не-відповідність вказаних договорів вимогам Додатку 4 до тендерної документації.
Але слід зазначити, що надані Скаржником у складі тендерної пропозиції договори страхування є чинними, що зазначено в самих договорах (до речі, Замовник зазначає це в Протоколі № 71), а також підтверджується страховою компанією, з якою такі договори ук-ладені.
Іншими словами договори добровільного страхування професійної відповідальності перед третіми особами охоронних служб № УА 280206 від 19.09.2023 року та № УА 284967 від 12.01.2024 року, що були укладені з Акціонерним товариством «Страхова компанія «Країна» є чинними (і будуть чинними протягом дії договору про закупівлю із Замовником у випадку укладення такого договору між ним і Скаржником), наявність у додатках 1 до них договорів охорони, строк дії яких закінчився, попередніх договорів або договорів, зо-бов’язання по яких ще не виникли, не впливає на чинність зазначених договорів добро-вільного страхування професійної відповідальності перед третіми особами охоронних служб.
Акціонерне товариство «Страхова компанія «Країна» підтвердило чинність наведе-них договорів страхування, що вбачається з листів № 115 та № 116 від 15 лютого 2024 ро-ку.
Крім того, Замовник у відповідності до п. 42 Особливостей наділений правом пере-вірити інформацію надану учасниками процедури закупівлі, у тому числі й Скаржника, шляхом звернення до Акціонерного товариства «Страхова компанія «Країна» із запитом про підтвердження достовірності наданих Скаржником даних і для підтвердження чинності наданих договорів добровільного страхування професійної відповідальності перед третіми особами. Проте Замовник такої перевірки не здійснив.
Опис суті пункту скарги:
Скаржник не погоджується з рішенням Замовника викладеним у Протоколі № 71 про відхилення пропозиції Скаржника, у зв’язку з тим, що надані в складі тендер-ної пропозиції договори страхування є чинним та повністю відповідають вимогам докумен-тації.
Таке рішення прийняте Замовником безпідставно, з ігноруванням інформації, наведе-ної в документах, наданих ПП «КОНГРЕС – ОХОРОНА» в складі його тендерної пропози-ції, і таке рішення Замовника порушує права ПП «КОНГРЕС – ОХОРОНА» на участь в цій процедурі закупівлі на принципах добросовісної конкуренції серед учасників, недискримі-нації, на всіх стадіях закупівель, об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі, що передбачено ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі».
Таке рішення прийняте Замовником безпідставно, з ігноруванням інформації, наведе-ної в документах, наданих ПП «КОНГРЕС – ОХОРОНА» в складі його тендерної пропози-ції, і таке рішення Замовника порушує права ПП «КОНГРЕС – ОХОРОНА» на участь в цій процедурі закупівлі на принципах добросовісної конкуренції серед учасників, недискримі-нації, на всіх стадіях закупівель, об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі, що передбачено ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі».
×
-
Назва доказу:
Лист страхової 115
-
Опис доказу:
Даним листом страхова компанія підтверджує чинність договору № УА 284967 від 12.01.2024 року протягом 2025 року.
-
Повʼязаний документ:
Лист страхової 115 від 15 лютого 2024
-
-
Назва доказу:
Лист страхової 116
-
Опис доказу:
Даним листом страхова компанія підтверджує чинність договору № УА 280206 від 19.09.2023 року протягом 2024 року.
-
Повʼязаний документ:
Лист страхової 116 від 15 лютого 2024
-
-
Назва доказу:
Договір страхування на 2025
-
Опис доказу:
Положення даного документу підтверджують чинність договору № УА 284967 від 12.01.2024 року протягом 2025 року.
-
Повʼязаний документ:
Договір страхування на 2025
-
-
Назва доказу:
Договір страхування на 2024
-
Опис доказу:
Положення даного документу підтверджують чинність договору № УА 280206 від 19.09.2023 року протягом 2024 року.
-
Повʼязаний документ:
Договір страхування на 2024
-
-
Назва доказу:
Протокол 71
-
Опис доказу:
Протокол № 71 відображає рішення Замовника про відхилення пропозиції Скаржника, а також підтверджує факт ознайомлення Замовника з умовами договорів страхування, щодо яких у Замовника є претензії, у тому числі й з періодом їх чинності (сторінка 2 Протоколу № 71).
-
Повʼязаний документ:
Протокол № 71
Вимоги:
Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника
×
-
Зобов’язати Замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропо-зиції Скаржника.
Номер:
f2382b487ddf4672b7f3538ad4955eef
Заголовок пункту скарги:
Оскарження бездіяльності Замовника пов’язана з неоприлюдненням повідом-лення з вимогою про усунення невідповідностей, тобто незастосування до Скарж-ника положень п. 43 Особливостей.
Опис заперечення:
Якщо на думку Замовника Скаржник порушив вимоги Додатку 4 до тендерної доку-ментації і надав нечинний договір страхування, то відхиливши пропозицію Скаржника За-моовник тим самим порушив процедуру закупівлі в частині незастосування положень п. 43 Особливостей (Замовник в повідомленні про усунення правопорушення не виставив вимо-гу надати завірену копію договору добровільного страхування професійної відповідальнос-ті перед третіми особами, чинної на увесь період дії договірних відносин).
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на кваліфікацію
Тип порушення:
Інші підстави
Ідентифікатор класифікації:
Ненадання 24 годин на усунення невідповідностей
Тип порушення:
Надання в тендерній пропозиції нечинного договору страхування або ненадання його взагалі не є помилкою, яка призводить до зміни предмету закупівлі, що Замовник непрямо підтверджує, надавши можливість іншому учаснику виправити аналогічну помилку.
Абзацем 2 підпункту 2 пункту 44 Особливостей передбачено, що «Замовник відхи-ляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим ви-могам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей».
Відповідно до п. 44 Особливостей Замовник має аргументувати та обґрунтувати своє рішення.
Однак Замовник в Протоколі № 71 не визначив чому саме надані Скаржником в складі тендерної пропозиції договори страхування (які на думку Замовника не відповіда-ють умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендер-ної документації) є такою невідповідністю в інформації та/або документах, що не може бу-ти усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 Особливостей.
Пунктом 43 передбачено:
«Якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури заку-півлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником про-цедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель».
При цьому згідно з абз. 2 п. 43 Особливостей під «невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропози-ції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому чи-слі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення те-ндерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупів-лі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції)».
Окрім того, «невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предме-та закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо» (абз. 2 п. 43 Особливостей).
Відповідно до положень Тендерної документації та інформації, що оприлюднена в електронній системі закупівель предметом цієї процедури закупівлі є: «Послуги з охорони майна Державного підприємства «Державний експертний центр Міністерства охорони здоров’я України» Код ДК 021:2015: 79710000-4 Охоронні послуги».
Замовник в Протоколі № 71 також не встановив яким чином надання неналежного договору страхування або взагалі ненадання договору страхування і надання Скаржнику можливості виправити ці помилки призведе до зміни предмета закупівлі.
З наведеного вище вбачається, якщо Замовник вважає, що Скаржник надав договори страхування, що не відповідають умовам тендерної документації, то від-повідно п. 43 Особливостей Замовник мав оприлюднити в електронній системі за-купівель повідомлення з вимогою про усунення Скаржником таких невідповіднос-тей, оскільки виправлення такої помилки не призведе до зміни предмета цієї закупівлі.
При цьому 09.02.2024 о 16:05 Замовник оприлюднював повідомлення з вимогою усунути певні невідповідності, однак чомусь не включив до переліку невідповідностей, які мав виправити Скаржник, вимоги щодо надання договорів страхування, які б на думку За-мовника відповідали б умовам Тендерної документації.
Більш того, 11.01.2024 10:37 Замовник оприлюднював повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей адресоване ТОВАРИСТВУ З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «КАРДИНАЛ-ТЕХНОЛОГІЇ» (його пропозиція розглядалася раніше за пропозицію Скаржника і була відхилена Замовником). І в тому повідомленні зазначалося наступне:
«… 1.3. В порушення вимог Додатку 4 учасник не надав завірену копію договору до-бровільного страхування професійної відповідальності перед третіми особами, чинної на увесь період дії договірних відносин.
2. Посилання на вимогу (вимоги) тендерної документації, щодо якої (яких) виявлені невідповідності:
… 2.3. Додаток 4 до Тендерної документації (витяг): «Надавач послуг має нести по-вну матеріальну відповідальність за збитки, спричинені Центру внаслідок неналежного ви-конання ним своїх зобов’язань у зв’язку із чим має надати завірену копію договору добро-вільного страхування професійної відповідальності перед третіми особами, чинної на увесь період дії договірних відносин.»
3. Перелік інформації та/або документів, які повинен подати учасник для усунення виявлених невідповідностей:
3.3. Щодо п. 1.3 надати завірену копію договору добровільного страхування професійної відповідальності перед третіми особами, чинної на увесь період дії договірних відносин».
Зазначене демонструє порушення Замовником одного з принципів пуб-лічних закупівель: недискримінація учасників (п. 4 ч. 1 ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі»), тобто відсутнє рівне ставлення до учасників з боку Замовника, а також порушення процедури закупівлі в частині розгляду тенде-рних пропозицій на відповідність умовам тендерної документації (ч. 9 ст. 29 Закону) і незастосування відносно тендерної пропозиції Скаржника п. 43 Осо-бливостей в частині вимоги Скаржнику надати договори страхування, які на думку Замовника будуть задовольняти умовам тендерної пропозиції.
Опис суті пункту скарги:
Скаржник не погоджується з бездіяльністю Замовника, що пов’язана з неоприлюд-ненням повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей, тобто незастосування до Скаржника положень п. 43 Особливостей.
Якщо на думку Замовника Скаржник порушив вимоги Додатку 4 до тендерної доку-ментації і надав нечинний договір страхування, то відхиливши пропозицію Скаржника За-мовник тим самим порушив процедуру закупівлі в частині незастосування положень п. 43 Особливостей, щодо Скаржника, в той же час надавши таку можливість іншому учаснику.
Таким чином, Замовник порушив принцип публічних закупівель щодо недискримінації учасників, в тому числі й Скаржника (п. 4 ч. 1 ст. 5 Закону України «Про публічні закупів-лі»), відсутнє рівне ставлення до учасників, а також порушив право Скаржника на добро-совісну конкуренцію серед учасників, недискримінацію, відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель, що передбачено ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі».
Якщо на думку Замовника Скаржник порушив вимоги Додатку 4 до тендерної доку-ментації і надав нечинний договір страхування, то відхиливши пропозицію Скаржника За-мовник тим самим порушив процедуру закупівлі в частині незастосування положень п. 43 Особливостей, щодо Скаржника, в той же час надавши таку можливість іншому учаснику.
Таким чином, Замовник порушив принцип публічних закупівель щодо недискримінації учасників, в тому числі й Скаржника (п. 4 ч. 1 ст. 5 Закону України «Про публічні закупів-лі»), відсутнє рівне ставлення до учасників, а також порушив право Скаржника на добро-совісну конкуренцію серед учасників, недискримінацію, відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель, що передбачено ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі».
×
-
Назва доказу:
Додаток 4 до ТД Замовника
-
Опис доказу:
Даний документ містить вимогу щодо надання договору страхування. Цією вимогою Замовник здійснює маніпулювання ходом розгляду тендерних пропозицій учасників шляхом неоднакового підходу до учасників, що вбачається з виставлення вимоги усунути невідповідності з надання договору страхування для одного учас-ника (ID: 05f0ea38ffd74ea3bf9d11f1b243a22d) і відсутність такої вимоги стосовно Скаржника. Що демонструє неоднаковий підхід і дискримінацію Скаржника.
-
Повʼязаний документ:
Додаток 4 до ТД Замовника
Вимоги:
Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника
×
-
Зобов’язати Замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції Скаржника для можливості застосування Замовником положень п. 43 Особли-востей відносно Скаржника.
Скарга
Виконана замовником
Скарга
Номер:
b699c49621014473a1f0c47ddfa6a75a
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-12-01-011914-a.b1
Назва:
Скарга
Скарга:
Скарга на вимоги документації
Пов'язані документи:
Учасник
- Ліцензійні умови провадження охоронної діяльності.docx 05.12.2023 15:23
- Перелік об’єктів високого ступеню ризику.pdf 05.12.2023 15:23
- ЗУ Про охоронну діяльність.docx 05.12.2023 15:23
- Свідоцтво з додатком.pdf 05.12.2023 15:23
- Лист розяснення МОЗ.pdf 05.12.2023 15:23
- Скарга на вимоги тендерної документації.pdf 05.12.2023 15:23
- Скарга на вимоги тендерної документації.docx 05.12.2023 15:23
- ЗУ Про публічні закупівлі.docx 05.12.2023 15:23
- Кодекс законів про працю України.pdf 05.12.2023 15:23
- Рішення АМКУ від 22.08.2023 №13247.pdf 05.12.2023 15:23
- Медична довідка.pdf 05.12.2023 15:23
- ДСПТО 5169-ОК.74.60-2014.doc 05.12.2023 15:23
- рішення від 07.12.2023 № 19692.pdf 07.12.2023 15:39
- Інформація про резолютивну частину рішення від 14.12.2023 № 20217.pdf 15.12.2023 13:57
- рішення від 14.12.2023 № 20217.pdf 19.12.2023 18:45
- ПОЯСНЕННЯ по суті Скарги від 05.12.2023 № UA-2023-12-01-011914-a.b1.docx 11.12.2023 17:51
- ПОЯСНЕННЯ по суті Скарги від 05.12.2023 № UA-2023-12-01-011914-a.b1.docx 12.12.2023 11:55
- ПОЯСНЕННЯ по суті Скарги від 05.12.2023 № UA-2023-12-01-011914-a.b1..pdf 12.12.2023 11:55
- Протокольне рішення УО № 2.pdf 02.01.2024 16:19
Дата прийняття скарги до розгляду:
05.12.2023 15:25
Дата розгляду скарги:
14.12.2023 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
07.12.2023 15:39
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
19.12.2023 18:46
Коментар замовника щодо усунення порушень:
виконано