-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 1
Електрична енергія
Закупівля на потребу 2024 року.
Завершена
2 400 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 24 000.00 UAH
мін. крок: 1% або 24 000.00 UAH
Період оскарження:
01.12.2023 14:11 - 07.12.2023 00:00
Вимога
Відхилено
Учасник має надати «довідку про наявність власного окремого структурного підрозділу на території Полтавської області
Номер:
1f73b9a9bfae46159bc5182309e0749b
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-12-01-009889-a.b3
Назва:
Учасник має надати «довідку про наявність власного окремого структурного підрозділу на території Полтавської області
Вимога:
Тендерною документацією Замовника встановлено, що Учасник має надати «довідку про наявність власного окремого структурного підрозділу на території Полтавської області або посадової особи, з робочим місцем (зазначенням адреси, контактів) на території Полтавської області на яких покладається забезпечення дотримання визначеного Правилами роздрібного ринку електричної енергії порядку розгляду звернень/скарг/претензій споживачів та проведення особистого прийому споживачів. Надати документ підтвердження наявності офісу Учасника на території Полтавської області для обслуговування клієнтів та прийому споживачів, а саме: надати копію документу, що підтверджує право власності або оренди з всіма додатками до нього. Наданий документ повинен бути дійсний на момент проведення цієї тендерної процедури закупівлі», згідно тендерної документації. Подібні положення Тендерної Документації суперечать чинному законодавству України та загальноприйнятими принципами публічних закупівель, відповідно Закону України «Про публічні закупівлі». Вважаємо вимогу про надання вказаних документів дискримінаційною, спрямованою на недопущення до ринку електроенергії на території Полтавської області, м. Полтава постачальників з інших регіонів України. Відповідно до п. 8.3.17. «Правил роздрібного ринку електричної енергії», учасники роздрібного ринку, які обслуговують 50000 споживачів та більше, повинні створити центри обслуговування споживачів, які, у тому числі, приймають звернення/скарги/претензії споживачів, надають роз’яснення та інформацію, передбачену законодавством. Звертаємо увагу, що вказана норма не передбачає створення центру обслуговування споживачів у кожній області, місті чи регіоні куди здійснюється постачання електричної енергії. Відповідно до абзацу третього п. 8.3.17. «Правил роздрібного ринку електроенергії» для учасників роздрібного ринку, які обслуговують менше 50000 споживачів функції центра обслуговування споживачів, зокрема щодо забезпечення дотримання визначеного цими Правилами порядку розгляду звернень/скарг/претензій споживачів, покладаються на окремий структурний підрозділ (посадову особу) учасника роздрібного ринку. Тобто, чинне законодавство, електропостачальникам надає право вибору або створювати окремий структурний підрозділ або покласти обов’язки на окремого працівника за умови, що підприємство має менше 50000 споживачів. У той же час, відсутні вимоги про облаштування окремого структурного підрозділу або знаходження посадової особи постачальника, на яку покладено такі функції, на території регіонів куди здійснюється або планується постачання електроенергії. Так, в чинному законодавстві відсутні прямі норми, які б вказували на необхідність створення структурного підрозділу на відповідній території. Відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі», зокрема, ч. 11 ст. 26, документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції/пропозиції та не вимагаються під час проведення переговорів з учасником. Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників -юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, у складі тендерної пропозиції/пропозиції, не може бути підставою для її відхилення замовником. Крім того, наявність такої вимоги – пряма дискримінація учасників, відповідно чиного законодавства. Дискримінаційними вважаються вимоги, яким можуть відповідати лише один або декілька учасників. Таким чином, у інших Постачальників виникає необґрунтована перевага над іншими.
Жодним нормативно-правовим актом не передбачено обов’язок створення структурного підрозділу постачальника або наявність посадової особи, з робочим місцем або створення Центру обслуговування споживачів на території Полтавської області. Це виключно право, а не обов’язок Ліцензіата (Товариства). В свою чергу, повідомляємо, що відсутність Центру обслуговування споживачів (клілєнтів) на території Полтавської області жодним чином не вплине на якість роботи Постачальника та Споживача, бо Постачальник володіє достатніми та дієвими методами розрахунків, котрі повність задовольняють потреби Споживача на всьому протязі дії договору.
Вищенаведену позицію підтримує й постійно діюча колегія, зокрема, просимо ознайомитись з рішенням Антимонопольного комітету з аналогічного питання N 1758-р/пк-пз від 04.04.2017.
Просимо Замовника: Видалити вимогу щодо наявності на території на території Полтавської області Центру обслуговування споживачів (клієнтів) або посадової особи, з робочим місцем на території Полтавської області, шляхом оприлюднення тендерної документації в новій редакції зі змінами.
----------------
ВИСНОВОК
На думку Учасника дана вимога ЦОК на території Полтавської області є ДИСКРИМІНАЦІЙНОЮ.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
05.12.2023 22:52
Вирішення:
Зміни вже були внесені в тендерну документацію.
Статус вимоги:
Відхилено
Вимога
Вирішена
Довідка від НКРЕКП
Номер:
b4c2d80e5090447ebce3878811d26a96
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-12-01-009889-a.a2
Назва:
Довідка від НКРЕКП
Вимога:
Шановний Замовнику! Повідомляємо Вас, що надання довідок від НКРЕКП щодо підтвердження наявності Центру обслуговування споживачів Ліцензійними умовами провадження господарської діяльності з постачання електричної енергії не передбачено. Таким чином вимагаємо внести зміни до Тендерної документації шляхом виключення даної вимоги.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
03.12.2023 01:22
Вирішення:
Відповідні зміни будуть внесені до тендерної документації.
Статус вимоги:
Задоволено
Вимога
Вирішена
Довідка про створення Учасником на території Полтавської області Центру обслуговування споживачів
Номер:
01e4f038745442f687f9de7da57c0646
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-12-01-009889-a.a1
Назва:
Довідка про створення Учасником на території Полтавської області Центру обслуговування споживачів
Вимога:
Шановний Замовнику!
Відповідно до п. 15 Додатку 3 до тендерної документації передбачено наступне: «Для підтвердження можливості забезпечення учасником реалізації прав, передбачених п.12 цього додатку, у складі пропозиції учасник повинен надати Довідку про створення Учасником на території Полтавської області Центру обслуговування споживачів, згідно з вимогами «Правил роздрібного ринку», затверджених Постановою НКРЕКП від 14.03.2018 № 312 (зі змінами), який щоденно (окрім вихідних та святкових днів, встановлених законодавством України) приймає звернення/скарги/претензії споживачів, надає роз’яснення та інформацію, передбачену законодавством, з єдиним вікном для прийому та видачі документів щодо постачання електричної енергії та в якому проводиться особистий прийом споживачів (довідка надається за формою 1 до Додатку 3).Для підтвердження наявності Центру обслуговування споживачів на території Полтавської області Учасник повинен надати довідку від НКРЕКП з підтвердженням даної інформації.».
За таких умов, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть лише ті суб'єкти господарювання, які мають в наявності центр обслуговування споживачів або власний структурний підрозділ на території певної області або посадову особу, з робочим місцем на території певної області, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб'єктів господарювання. (З рішення Постійно діючої адміністративної колегії АМКУ з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 22165-р/пк-пз від 30.11.2020 р., UA-2020-11-06-010330-c)
Відповідно до діючого законодавства постачальники не зобов'язані мати свої центри обслуговування споживачів, структурні підрозділи по окремих областях України. Електропостачальники отримують відповідну ліцензію, згідно якої мають право здійснювати господарську діяльність по всій території України. Жодними чинними нормативно-правовими актами не встановлено обов'язок постачальника створювати центри обслуговування споживачів, структурні підрозділів у всіх чи в окремих регіонах, як це вимагається тендерною документацією.
Щодо здійснення комунікації між сторонами, надання інформації, рахунків тощо впродовж виконання договірних правовідносин, то відповідно до п.п.2 п.3.2.4, п.4.14, п.п. 14, 15 п. 5.2.2, п. 9.1.3, 9.2.1, 9.6.3 Правил роздрібного ринку електричної енергії (ПРРЕЕ), затверджених Постановою НКРЕКП від 14.03.2018 р. № 312, передбачений персональний електронний кабінет на офіційному веб-сайті постачальника, а також інші дистанційні засоби обміну інформацією.
Наприклад, п.4.14 ПРРЕ визначено, що Платіжні документи (рахунки) на оплату надаються споживачам у відповідних структурних підрозділах електропостачальника, через персональну сторінку споживача на вебсайті електропостачальника або електронною поштою, факсимільним зв'язком, поштовим зв'язком, кур'єром чи іншими способами з використанням інформаційних технологій у системі електронного документообігу у порядку, передбаченому договором про постачання електричної енергії споживачу.
Зазначена вимога тендерної документації порушує принципи здійснення публічних закупівель, передбачені ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», зокрема, недискримінацію учасників та рівне ставлення до них.
Відповідно до п. 4 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Висновок про наявність дискримінаційних умов в тендерній документації у випадку вимоги наявності центра обслуговування споживачів або власного структурного підрозділу в певному регіоні підтверджується, зокрема, наступними рішеннями Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель:
- № 22165-р/пк-пз від 30.11.2020 р., UA-2020-11-06-010330-c;
- № 9665-р/пк-пз від 18.05.2020 р., UA-2020-04-08-000945-b;
- № 6773-р/пк-пз від 28.05.2019 р., UA-2019-05-02-000456-a;
- № 4897-р/пк-пз від 22.04.2019 р., UA-2019-03-27-000358-a;
- № 11881-р/пк-пз від 01.08.2023 р., UA-2023-07-10-010043-a тощо.
На підставі вищезазначеного, вимагаємо вилучити з тендерної документації дискримінаційні вимоги про наявність центру обслуговування споживачів або власного структурного підрозділу на території певного регіону. В іншому випадку ми будемо вимушені звернутись із скаргою до Комісії АМКУ з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель для захисту своїх прав.
Пов'язані документи:
Учасник
- рішення від 31.07.2023 № 11743.pdf 03.12.2023 01:21
- рішення від 01.08.2023 № 11881.pdf 03.12.2023 01:21
Дата подачі:
03.12.2023 01:21
Вирішення:
Відповідні зміни будуть внесені до тендерної документації.
Статус вимоги:
Задоволено